زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای خرید لوازم آرایش مخصوص بارداری

تیم تحریریه مو تن رو
3,434
12 دقیقه
راهنمای خرید لوازم آرایش مخصوص بارداری

بسیاری از خانم‌ها به آرایش کردن علاقه زیادی دارند و از آرایش لذت می‌برند. سوالی که اکثر خانم‌های جوان در این مورد دارند این است که آیا آرایش کردن در بارداری ضرر دارد؟ یا استفاده از لوازم آرایش در بارداری برای جنین خطرناک است؟ باید در جواب بگوییم آرایش در دوران بارداری قواعد خاص خود را دارد و شما نمی‌توانید مانند قبل از بارداری از هر وسیله آرایشی استفاده کنید. اگر می‌خواهید در مورد لوازم آرایش مخصوص بارداری بیشتر بدانید با این مقاله از مو تن رو همراه ما باشید.

آرایش کردن در بارداری

در دوران بارداری اتفاق ناخوشایندی که برای برخی خانم‌ها رخ می‌دهد، تغییر چهره است. این تغییر چهره می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • به وجود آمدن لک
  • ایجاد جوش‌های پوستی و زیر پوستی روی صورت
  • تورم و بزرگ شدن بینی
  • متورم شدن صورت
  • ورم کردن پاها
  • و …

با بروز این علائم ممکن است بعضی از خانم‌های باردار اعتماد به نفسشان را از دست بدهند و برای برگرداندن زیبایی خود به لوازم آرایشی روی بیاورند.

معمولا زنان باردار به دلیل افزایش تولید ملانین در بدن، دچار تیرگی پوست شده که این مسئله در نقاط مختلفی مانند صورت، زیر بغل، کشاله ران  و … دیده می‌شود.

برای بهبود رنگ پوست توصیه می‌کنیم سراغ لوازم آرایشی نروید چون این تغییر رنگ ها معمولا بعد از بارداری از بین خواهند رفت.

در کل باید بگوییم بارداری شامل تغییرات هورمونی بسیار شدید است. این تغییرات گاهی باعث بروز نگرانی شده و فرد را مجبور به استفاده از لوازم آرایش در بارداری می‌کند.


پیشنهاد نویسنده: خرید لوازم مادر و کودک


لوازم آرایش مخصوص بارداری

برای هر خانمی، بارداری یکی از حساس ترین دوران‌های زندگی محسوب می‌شود. در این دوران مادر باید مراقب سلامت خود و جنینش باشد و از انجام کارهای مضر خودداری کند.

همانطور که گفتیم تغییر چهره در دوران بارداری باعث می‌شود که مادران باردار به استفاده از لوازم آرایش در بارداری روی بیاورند. اما برخی مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی خطرناک بوده و می‌تواند به جنین آسیب برسانند. در این مقاله ما تلاش کرده‌ایم لوازم آرایش مخصوص بارداری را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

آرایش کردن در بارداری
لوازم آرایش مخصوص بارداری برای خانم‌ها

لوازم آرایش گیاهی برای دوران بارداری

در دوران بارداری بهتر است از مواد آرایشی که پایه گیاهی دارند استفاده شود. همچنین بهتر است خانم‌های باردار هنگام خرید لوازم آرایش دقت کنند که مواد آرایشی فاقد چربی و بدون پارابن باشند. در ادامه راهنمای خرید لوازم آرایش مخصوص بارداری را برای شما آورده‌ایم. پس با ما همراه باشید تا نکات مهم آرایش کردن در بارداری را بدانید.

استفاده از رژ لب در بارداری

در استفاده از لوازم آرایش و آرایش کردن در بارداری به خصوص رژ لب باید با احتیاط انجام شود. رژ لب یکی از لوازم آرایشی پرطرفدار در میان خانم‌هاست و یکی از ترکیبات به کار رفته در فرمولاسیون آن، سرب می‌باشد.

سرب یک ترکیب سمی بوده و خطرات زیر را به همراه دارد:

  1. افزایش فشار خون در خانم‌های باردار
  2. آسیب های مغزی و کلیوی به جنین

ماده دیگری که معمولا در رژها به کار می‌رود، ماده نگهدارنده خطرناک پارابن است. این ماده می‌تواند از طریق مایع مخاطی پوست جذب بدن شده و برای سلامت جنین خطرناک باشد.

اگر به دنبال لوازم آرایش مخصوص بارداری هستید باید از رژلب‌های بدون سرب و بدون پارابن استفاده کنید. بهترین گزینه برای آرایش در دوران بارداری استفاده از رژ لب‌های گیاهی است.

لوازم آرایشی برند اوریفلیم یکی از محبوب‌ترین محصولات گیاهی ساخت کشور سوئد است که فاقد مواد شیمیایی مضر می‌باشد. می‌توانید برای آرایش کردن در بارداری از محصولات آرایشی و بهداشتی برند اوریفلیم استفاده کنید.

لوازم آرایش مخصوص بارداری
رژ لب بدون سرب اوریفلیم

رژ لب گیاهی برای آرایش کردن در بارداری

پیش از این گفتیم که یکی از لوازم آرایش مخصوص بارداری رژلب بدون سرب است. اما چطور می‌توان رژ لب بدون سرب را تشخیص داد؟

برای شناخت رژلب های سرب دار از بدون سرب باید از طلا کمک بگیرید. برای این کار لازم است مقداری رژلب را بر روی دست خود کشیده و بعد با یک طلا بر روی آن خطوطی بکشید. اگر رژلب تغییر رنگ داد نشانه سرب دار بودن آن است.

برای آرایش کردن در بارداری باید از رژ بدون سرب استفاده کرد. قیمت رژلب بدون سرب به خاطر کیفیت بالایی که دارد، کمی گرانتر است.

رنگ مو در بارداری

رنگ کردن موها یکی از مواردی است که در زمان بارداری باید خیلی با احتیاط انجام شود. چون رنگ مو از مواد شیمیایی درست شده و ممکن روی سلامت جنین تاثیر بگذارد.

از آن جا که سلامت جنین برای مادران باردار خیلی مهم است باید بگوییم رنگ کردن موها به خصوص در سه ماهه اول بارداری با خطرات زیادی همراه است، چون در سه ماه اول، جنین خیلی سریع رشده می‌کند و همچنین اعضای مهم بدن انسان در این دوران شکل خواهند گرفت.

با وجود مطالب گفته شده در صورتی که هنوز به رنگ کردن موهایتان در دوران بارداری علاقه دارید و می‌خواهید حتما این کار را بکنید، بهتر است رنگ کردن مو را به سه ماهه دوم بارداری موکول کنید و همچنین از رنگ موهای گیاهی که بی خطرترین راه است استفاده نمایید.

معمولا جذب رنگ از طریق منافذ پوست خیلی کم است اما رنگ موهای شیمیایی دارای مواد سمی هستند که می‌توانند سلامت جنین را به خطر بیاندازند. مواد سمی موجود در رنگ مو عبارتند از:

  • آمونیاک
  • قطران زغال سنگ

رنگ موی گیاهی برای دوران بارداری

یکی از پر فروش ترین رنگ موهای موجود در سراسر دنیا رنگ موی کالر سیلک رولون می‌باشد. کیفیت این رنگ مو بسیار بالا بوده و طرفدارن زیادی دارد. مهم ترین دلیل محبوبیت این رنگ مو این است که پایه ترکیبات آن گیاهی بوده و مواد مضر مانند آمونیاک و پارابن در آن استفاده نشده است.

این رنگ موی باکیفیت موهای خاکستری و سفید را به خوبی پوشش داده و به خاطر داشتن فیلترهای UV به سادگی می‌تواند از موهای شما در برابر نور خورشید محافظت کند.

رنگ موی رولون، بو و مواد شیمیایی ندارد به همین دلیل چشم ها را نمی‌سوزاند و بعد از استفاده از آن در کف سرتان هیچ گونه سوزشی احساس نخواهید کرد.

این کیت رنگ مو، موهایتان را بسیار نرم، خوش حالت و درخشان می‌کند و مانع ایجاد موخوره و آسیب های دیگر مو می‌شود.

رنگ موی کالر سیلک رولون به حدی بدون ضرر است که می‌توان گفت همه افراد حتی خانم‌های باردار یا افرادی که تحت شیمی درمانی هستند هم می‌توانند از این رنگ موی باکیفیت استفاده کرده و نهایت لذت را از نتیجه خوب آن بگیرند.

لوازم آرایش مخصوص بارداری
کیت رنگ مو بدون آمونیاک کالر سیلک رولون

اگر باردار هستید و به دنبال یک رنگ موی خوب و بدون آمونیاک هستید، پیشنهاد بعدی ما استفاده از رنگ موهای بدون آمونیاک مارال است.

رنگ موی مخصوص بارداری

برای مشاهده و خرید رنگ موی بدون آمونیاک مارال کلیک کنید

کرم پودر گیاهی برای آرایش کردن در دوران بارداری

کرم پودر پایه اصلی در آرایش خانم ها به شمار می‌رود و روی نتیجه نهایی کار تاثیر به سزایی دارد. بهتر است در دوران بارداری از کرم پودرهایی که پایه گیاهی دارند استفاده شود.

ویژگی‌های یک کرم پودر خوب:

  • کرم پودری که برای استفاده روزانه باشد باید سبک بوده و حس سنگینی روی پوست ایجاد نکند. اگر بافت کرم سنگین باشد منافذ پوست را بسته و اجازه تنفس به سلول های پوست نمی‌دهد که این مسئله می‌تواند آسیب‌های پوستی به دنبال داشته باشد.
  • کرم پودر باید آبرسان عمیق پوست باشد و حس تازگی و طراوت به پوست ببخشد.
  • کرم پودر بهتر است با روغن های با پایه گیاهی و عصاره گیاهان غنی شده و خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد.

کرم پودرهای حاوی روغن‌های گیاهی معمولا ویژگی‌های بالا را داشته و برای آرایش کردن در بارداری از سایر کرم پودرها بهتر هستند. یکی از این نمونه ها کرم پودرهای برند اوریفلیم هستند.

ضد آفتاب مناسب زمان بارداری

ضد آفتاب‌ها در دو نوع شیمیایی و فیزیکی وجود دارند. خانم های باردار حتما باید از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده کنند. مواد موجود در ضد آفتاب‌های شیمیایی، می‌توانند از طریق پوست به بدن جذب شوند. مواد شیمیایی جذب شده با جریان خون وارد بند ناف شده و سلامت جنین را به خطر خواهند انداخت. پس مادران باردار باید حساسیت ویژه‌ای در خرید ضد آفتاب مناسب داشته باشند.

  • میزان SPF کرم ضد آفتاب باید بین ۳۰ تا ۵۰ باشد تا از جذب اشعه های UVA و UVB نور خورشید جلوگیری کند و محافظ پوست باشد.
  • کرم های ضد آفتاب گیاهی با پایه روغنی که روغن خالص گیاهی دارند و از مواد معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی در آن‌ها استفاده شده، بهترین گزینه برای دوران بارداری هستند. چون علاوه بر این که جذب پوست نمی‌شوند از جذب اشعه های مضر آفتاب جلوگیری خواهند کرد.
  • در بارداری از ضد آفتاب‌های شیمیایی حاوی ویتامین A استفاده نکنید چون باعث ایجاد نقص‌های مادرزادی نخاعی می‌گردد.
  • ضد آفتاب‌های با SPF بالای 50 مناسب زنان باردار نیستند.
آرایش کردن در بارداری
ضد آفتاب و لوازم آرایش مخصوص بارداری

استفاده از ضد آفتاب گیاهی

ضد آفتاب‌ها یکی از مهمترین محصولات مراقبتی پوست هستند. کرم‌های ضد آفتاب مینرال که پایه گیاهی دارند، برای دوران بارداری بسیار مناسب هستند.

یکی از این ضد آفتاب ها، کرم ضد آفتاب الارو مدل Mineral SPF30 است. این محصول برای دوران بارداری انتخاب مناسبی است.

بهترین ضد آفتاب برای دوران بارداری ویژگی‌های زیر را دارد:

  • طیف گسترده باشد: کرم های ضد آفتاب طیف گسترده، از پوستتان در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می‌کنند.
  • عاری از اکسی بنزون باشد: در دوران بارداری از خرید ضد آفتابی که حاوی ماده فعال اکسی بنزون باشد، خودداری کنید.
  • اس پی اف 30 تا 50 (50-SPF 30) داشته باشد: این نوع کرم‌های ضد آفتاب از پوست به خوبی در برابر نور خورشید حفاظت می‌کنند.
  • ضد آفتاب‌های فیزیکی بخرید: ضد آفتاب‌های فیزیکی یا معدنی خاصیت ضد آلرژیکی بالایی دارند و برای زنان باردار دارای پوست حساس گزینه خوبی به شمار می‌روند.

شما می‌توانید در میان ضد آفتاب‌های موجود در سایت مو تن رو ، کرم‌هایی که ویژگی‌های بالا را دارند، انتخاب کنید.

کرم های ضد جوش در دوران بارداری

در دوران بارداری تغییرات هورمونی رخ می‌دهد و همین مسئله تعادل میان هورمون‌های زنانه و مردانه را بهم می‌زند. به هم خوردن تعادل هورمون ها یکی از دلایل ایجاد جوش است.

بیشتر کرم های ضد جوش که در بازار وجود دارند شیمیایی بوده و موادی که در ساخت آن‌ها استفاده شده شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تتراسایکلین
  • ترتینوئین

این مواد برای جنین بسیار خطرناک بوده و حتی می‌تواند باعث نقص های هنگام تولد در جنین شوند.

توصیه می‌کنیم به جای استفاده از کرم‌های ضد جوش شیمیایی، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و آب به مقدار کافی در طول روز بنوشید. رعایت این نکات از تشدید جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری می‌کنند.

اگر مجبور شدید برای درمان جوش های دوران باردای از محصولات ضد جوش استفاده کنید، تا جایی که ممکن است لوازم آرایش مخصوص بارداری و محصولات گیاهی را انتخاب کنید.

لوازم آرایش مخصوص بارداری
ماسک ضد جوش و پاکسازی کننده پوست آردن

برای خرید محصولات پوستی ضد جوش پایه گیاهی کلیک کنید

عطر و اسپری در دوران بارداری استفاده شود یا خیر؟

به غیر از دغدغه آرایش کردن در بارداری ، یکی از سوالاتی که مربوط به استفاده از لوازم آرایش در بارداری می‌شود این است که استفاده از عطر و اسپری برای زنان باردار خطر آفرین است یا خیر؟

معمولا عطر و اسپری خطری برای جنین و مادر ایجاد نمی‌کنند اما ممکن است ترکیبات به کار رفته در آن‌ها به شکلی باشد که فرد را دچار حساسیت کرده و مادر را با حالت تهوع و سرگیجه رو به رو کند.

پیشنهاد ما این است که زنان باردار به ویژه در سه ماهه اول بارداری برای خوشبو کردن بدن از استحمام روزانه استفاده کنند و به دنبال خوشبو کننده‌های شیمیایی مانند عطر و اسپری نروند.

می توانید از عطرهای برند فرانسوی ایوروشه که کاملا گیاهی و بر گرفته از طبیعت هستند، استفاده کنید. در واقع تمامی محصولات ایوروشه فاقد مواد مضر و شیمیایی هستند و برای دوران بارداری گزینه‌ای ایده‌آل هستند.

عطر زنانه ایوروشه

استفاده از لاک ناخن در بارداری

لاک ناخن جذب پوست نمی‌شود و به همین خاطر استفاده از آن در دوران بارداری ممانعتی ندارد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر ذرات لاک ناخن بصورت اتفاقی و ناخواسته بلعیده شوند، می‌تواند سلامت جنین را با مشکل رو به رو کند.

مواد خطرناک موجود در فرمولاسیون لاک ناخن خطراتی مثل ابتلا به آسم، آلرژی، اختلالات تنفسی و … را برای مادر و جنین به همراه دارند. مواد خطرناک موجود در لاک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تولوئن
  • فرمالدئید
  • کافور
  • و …
استفاده از لوازم آرایش در بارداری
استفاده از لوازم آرایش در بارداری

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و پاسخ سوالات خود در مورد آرایش کردن در بارداری را گرفته باشید.

از سری مقالات مو تن رو می‌توانید مقاله رنگ مو در بارداری و عوارض خطرناک آن بر جنین را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان مقاله لوازم آرایش مخصوص بارداری همراه ما بودید، از شما همراهان گرامی سپاسگزاریم.