زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین ترفندهای آرایشی که خانم ها باید بدانند

8
wordcamp
8,070
10 دقیقه
بهترین ترفندهای آرایشی که خانم ها باید بدانند

ممکن است بعضی از افراد با بالا‌رفتن سن، هر چند وقت یک بار به فکر عمل زیبایی بیفتند تا به شکلی چین‌‌و‌چروک و ایرادات صورتشان را از بین ببرند. درست است که عمل‌های زیبایی می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند، ولی اگر به هر دلیلی قصد انجام آنها را ندارید، باید بدانید که راه‌های ایمن‌تر، ارزان‌تر و طبیعی‌تری برای زیبایی وجود دارد. شما می‌توانید مشکلات صورت خود را تا حدودی با استفاده از ترفندهای آرایشی کاربردی بپوشانید. در این مطلب، بهترین ترفندهای آرایشی را به شما معرفی خواهیم‌ کرد.

توجه به روتین پوستی

قبل از آشنایی با بهترین ترفندهای آرایشی باید بدانید که انجام یک روتین پوستی متناسب با نیاز و نوع پوستی شما، نقش مهمی در به تاخیر‌ انداختن چین‌و‌چروک صورت خواهد داشت. مراقبت از پوست، باعث جلوگیری از کدر شدن آن می‌شود و پوست شما را شفاف می‌کند. بسیاری از مشکلات پوستی مثل خارش، قرمزی و التهاب، با استفاده از یک محصول مراقبت پوستی برطرف خواهند شد. صورت خود را همیشه تمیز نگه دارید و برای جلوگیری از لک صورت، هر روز از ضدآفتاب استفاده کنید.

استفاده از رژلب رنگ روشن

بعد از خواندن این عنوان حتما با خودتان می‌گویید که چنین چیزی امکان ندارد. اما متاسفانه باید بگوییم که این جمله کاملاً درست است. هر چه سن بالا‌تر می‌رود، لب‌ها باریک‌تر و جمع‌تر می‌شوند. به همین دلیل، خیلی از خانم‌ها از رژلب برای حجم دادن به لب‌هایشان استفاده می‌کنند. برای آن‌که لب‌هایتان کوچک‌تر و سنتان بیشتر به نظر نرسد، بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. استفاده از رنگ‌هایی با طیف صورتی یا کرم برای شما بسیار مناسب هستند.

رژلب تیره
تاثیر رژلب تیره در چهره

پوشاندن تیرگی زیر چشم

یکی از بهترین ترفندهای آرایشی، استفاده از «کانسیلر» برای پوشاندن تیرگی زیر چشم است. کانسیلر یک محصول آرایشی شبیه به کرم‌پودر است. با این تفاوت که بافت غلیظ‌تر و پوشانندگی بیشتری دارد. برای انتخاب درست رنگ، فقط کافی است کانسیلر شما یک تا دو درجه از کرم‌پودری که استفاده می‌کنید روشن‌تر باشد. برای استفاده از کانسیلر، زیر چشمتان یک مثلث مطابق با عکس ایجاد کنید و آن را به وسیله اسفنج یا براش آرایشی به صورت ضربه‌ای محو کنید. اگر تیرگی زیر چشم زیادی دارید، قبل از استفاده از کانسیلر، از محصولی به نام «اصلاح‌کننده رنگ» استفاده کنید. این محصولات شبیه کانسیلر هستند و فقط رنگ‌های متفاوتی دارند. به طور مثال، از رنگ سبز آن برای پوشاندن قرمزی استفاده می‌شود. رنگ صورتی برای پوشاندن تیرگی‌های صورت است. پس ابتدا رنگ صورتی را روی تیرگی زیر چشم بزنید و آن را محو کنید. بعد از آن، از کانسیلر معمولی خود استفاده کنید و روی آن پودر فیکس بزنید تا سر جای خود ثابت بماند و بین خطوط زیر چشم، جمع نشود.

پوشاندن تیرگی زیر چشم با کانسیلر
پوشاندن تیرگی زیر چشم با کانسیلر

  حجم‌ دادن به مژه‌ ها

همه خانم‌ها به دنبال داشتن مژه‌های بلند و پرپشت هستند. در این بخش شما را با بهترین ترفند آرایشی برای پرتر نشان دادن مژه‌ها آشنا می‌کنیم. برای این ترفند فقط کافیست با استفاده از یک برس ریمل تمیز، مقداری از پودر فیکس خود را بردارید و به عنوان زیر‌ساز به مژه‌هایتان بزنید. این کار تارهای مژه شما را کلفت‌تر نشان می‌دهد. سپس از یک ریمل حجم‌دهنده روی آن استفاده کنید. البته محصولاتی به نام «پرایمر ریمل» هم در بازار وجود دارند که برای همین کار از آنها استفاده می‌شود.

پودر ترنسلوسنت برای مژه
پودر فیکس برای حجیم کردن مژه

استفاده از کانسیلر به عنوان پرایمر سایه

یکی دیگر از برترین ترفندهای آرایشی، استفاده از کانسیلر به عنوان پرایمرسایه است. در واقع کانسیلر یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی است که می‌توانید در کیف‌آرایشی خود داشته باشید. برای آن‌که سایه‌ای که می‌زنید، درنهایت ظاهر زیباتری داشته باشد، باید از پرایمر سایه استفاده کنید. پرایمر یا همان زیرساز سایه، باعث می‌شود سایه یک‌دست روی سطح پلک پخش شود و در چین پلک جمع نشود. از طرفی وقتی از پرایمر استفاده می‌کنید، سایه شما پررنگ‌تر دیده می‌شود و ماندگاری آن بیشتر خواهد شد. پس لازم نیست برای بهترشدن سایه‌هایتان هزینه اضافی پرداخت کنید. کانسیلر شما همان کار را برایتان انجام می‌دهد.

خرید کانسیلر بورژوآ
خرید کانسیلر بورژوآ

کشیدن خط چشم

با این ترفندهای آرایشی جالب، شما به راحتی می‌توانید یک خط چشم صاف و بدون ایراد بکشید.

  • ترفند اول: یک چسب پلاستیکی یا کاغذی را به طور مورب زیر چشمتان بچسبانید. حواستان باشد چسب را جایی بزنید که قرار است دنباله خط‌چشمتان آنجا قرار بگیرد. مماس با خط مورب ایجاد شده، خط چشم بکشید و آن را به شکل یک مثلت به سمت داخل چشم ببرید. حالا قسمت داخلی را پر کنید. چسب را بکنید و بقیه خط‌چشم را به سمت داخل بکشید.
  • ترفند دوم: قسمت داخلی فرمژه خود را کامل به خط‌چشم آغشته کنید. حالا فرمژه را مثل همیشه استفاده کنید. می‌بینید که یک خط مشکی و صاف روی پلک شما، نزدیک به مژه، ایجاد شده است.
ترفند آرایشی
ترفند آرایشی برای کشیدن خط چشم

سایه چشم

برای داشتن چشم‌های زیبا و در نهایت صورتی جذاب، نیاز دارید که آرایش را تمیز انجام دهید. یکی از ترفندهای آرایشی جالب ، استفاده از یک قاشق برای سایه‌زدن است. قاشق را به شکلی که قسمت هلالی آن زیر چین پلک بیفتند بگیرید و بالای آن را سایه بزنید. بعد از برداشتن قاشق می‌بینید که قسمت بالایی سایه که باید تمیز و مرتب باشد، به راحتی انجام شده و شما فقط باید قسمت پایینی را سایه بزنید.

ترفندهای آرایشی
با استفاده از یک قاشق سایه بزنید.

درشت‌ کردن چشم

برای درشت‌ کردن چشم‌ها از مداد چشم سفید استفاده کنید. یک مداد سفید انتخاب کنید و به قسمت داخلی پلک‌هایتان بزنید. رنگ روشن این مداد خطای دید ایجاد می‌کند و چشمان شما را درشت‌تر نشان می‌دهد. برای سایه‌ زدن قسمت داخلی چشم هم، از یک سایه رنگ روشن و براق استفاده کنید.

مداد چشم سفید گلدن رز
خرید مداد چشم سفید گلدن رز

ماندگاری رژلب

یکی از بهترین ترفندهای آرایشی، ترفند ماندگار‌کردن رژلب است. اگر شما هم جز آن دسته از کسانی هستید که رژلبتان پخش می‌شود یا زود از روی لبتان پاک می‌شود، پس این ترفند برای شماست. در ابتدا از کانسیلر یا کرم‌پودر خود روی لب‌هایتان به عنوان پرایمر بزنید تا لب‌های شما را آماده آرایش کند. در این مرحله با استفاده از مداد لب، خط‌ لب بکشید. مقداری از قسمت‌های داخلی لب هم مداد بکشید تا مانعی برای پخش‌شدن رژلب باشد. سپس رژلب مورد‌نظرتان را بزنید. یک برگ دستمال‌کاغذی را روی لب‌هایتان بگذارید و چند بار آهسته فشار دهید تا رژلب اضافه و چربی رژلب پاک شود. یک بار هم دستمال را لای لب‌هایتان بگذارید و فشار دهید تا اضافه آن پاک شود و به دندان‌هایتان نمالد. بعد از زدن رژلب یک برگ دستمال‌کاغذی را از وسط جدا کنید و یکی از لایه‌ها را روی لب‌هایتان قرار دهید. با استفاده از یک براش کوچک مقداری از پودر فیکس یا پنکک بردارید و روی لب‌ها بزنید. با این ترفند رژلب شما ماندگارتر خواهد شد.

ترفند آرایشی برای ماندگاری رژلب
ترفند آرایشی برای ماندگاری رژلب

بزرگ‌ کردن لب

برای بزرگ‌ کردن لب، ابتدا با کمک کرم‌پودر یا کانسیلر لب‌هایتان را بپوشانید. با استفاده از یک مداد سفید، خط سفیدی که بالای لب به طور طبیعی وجود دارد را بالاتر ببرید. این کار خطای دید ایجاد خواهد کرد.همچنین به کناره‌های لب پایین هم خط سفید بکشید. با استفاده از یک برنز‌کننده، زیر لب پایین را تیره کنید تا برجسته‌تر به نظر برسد. بعد از آن خط لب بزنید. خط لب را به طور عمودی به وسط لب پایین هم بکشید تا لب پایین قلوه‌ای به نظر برسد. برای قدم آخر، رژلب بزنید. به این ترفند «کانتورینگ لب» گفته می‌شود.

به جز راهکارهای بزرگ کردن لب، کوچک کردن لب با آرایش هم تکنیک دیگری است که به آن در مطلبی دیگر پرداخته‌ایم.

استفاده از مژه مصنوعی

یکی از ملاک‌هایی که باعث می شود مژه مصنوعی زیبا به نظر برسد، استفاده از مقدار مناسب چسب است. استفاده از چسب زیاد برای مژه مصنوعی دیگر کاربرد ندارد. کافی است از نوک یک سنجاق سر ساده برای زدن چسب به مژه استفاده کنید. با این روش، شما کنترل بیشتری روی مژه دارید و می‌توانید مقدار مناسبی از چسب را روی مژه بزنید. از این ساده‌تر نمی‌شود!

ترفند آرایشی برای مژه مصنوعی
ترفند آرایشی برای مژه مصنوعی

ساختن رژلب خانگی

یک از ترفندهای آرایش کاربردی ساختن رژلب خانگی است. اصلی‌ترین بخش برای ساخت رژلب خانگی، سایه است. سایه‌های چشمتان که شکسته شده یا دیگر از آن استفاده نمی‌کنید را دور نریزید. به جای دور ریختن، انها را در یک ظرف تمیز بریزید و کمی وازلین به آن اضافه کنید. سپس مخلوط را میکس کنید. با این ترفند آریشی ساده، شما رژلب با رنگ دلخواه و منحصر به فرد خود را خواهید داشت. برای براق‌شدن رژلب، از سایه اکلیلی یا هایلایتر استفاده کنید. دقت کنید که این رژلب داخل دهانتان نرود. استفاده از آن برای عکاسی یا زمان‌هایی که قرار نیست چیزی بخورید مناسب است.

ترفند ارایشی برای ساخت رژلب خانگی
ترفند ارایشی برای ساخت رژلب خانگی

استفاده از رژلب به جای رژگونه

حتما برای شما هم پیش آمده که جایی باشید و تمام لوازم‌آرایشتان را همراه نداشته باشید و فقط یک رژلب صورتی یا قرمز دارید. از همان رژلب، می‌توانید با یک براش یا انگشت برای زدن به گونه‌هایتان نیز استفاده کنید. با این ترفند گونه‌ها علاوه بر رنگ‌گرفتن، برق خاصی هم پیدا می‌کنند. انگار که گونه‌هایتان به طور طبیعی سرخ شده است.

استفاده از رژلب به عنوان رژگونه
استفاده از رژلب به عنوان رژگونه

ترفند آرایش ابرو

یکی دیگر از بهترین ترفندهای آرایشی، استفاده از اسپری مو به جای ژل ابرو است. اگر شما هم از آن دسته از کسانی هستید که ابر‌وهایی پراکنده و نامنظم دارند، می‌توانید از این ترفند برای فرم‌دهی به ابروهایتان استفاده کنید.  مقداری از اسپری مو را به یک براش ریمل یا یک مسواک تمیز بزنید، سپس از آن برای شانه‌کردن ابروهایتان کمک بگیرید. این ترفند ابروهای شما را به طور منظم سر جای خود قرار می‌دهد و دیگر لازم نیست برای خرید یک لوازم‌آرایشی دیگر هزینه کنید.

ترفند آرایشی/ اسپری مو برای ابرو
ترفند آرایشی/ اسپری مو برای ابرو

بازسازی ریمل خشک‌شده

راه‌های زیادی برای بازسازی ریمل خشک‌شده وجود دارد. این ترفند هم یکی از ترفندهای آرایشی کاربردی است که با انجام آن نیاز به هزینه اضافه نخواهید داشت. در ابتدا تاریخ انقضای ریمل خشک‌شده را چک کنید. اگر تاریخ آن نگذشته بود، بافت محصول را امتحان کنید. مقداری از ریمل را روی دستتان بزنید. اگر بافت آن تکه‌تکه شده بود یا برجستگی داشت، می‌توانید آن را بازسازی کنید. برای بازسازی داخل ظرف ریمل چند قطره روغن زیتون یا گلاب بریزید. در ریمل را ببنید و آن را خوب تکان دهید. ریمل شما قابل استفاده شده است.

خرید ریمل حجم‌دهنده دوسه

سخن آخر

برای داشتن صورت و آرایش زیبا، ترفندهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. استفاده از این ترفند‌ها گاهی هزینه شما را پایین می‌آورند، گاهی هم انجام کاری را برای شما آسان‌تر می‌کنند. ما در این مطلب بهترین ترفندهای آرایشی را به شما معرفی کردیم. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد بهترین ترفندهای آرایشی

به چه کارهایی ترفندهای آرایشی گفته می‌شود؟

به روش‌هایی در آرایش که کار را برای ما راحت‌تر بکنند، ترفندهای آرایشی گفته می‌شود.

ترفندهای آرایشی مربوط به کدام بخش از آرایش است؟

برای تمام قسمت‌های آرایشی یک یا چند ترفند وجود دارد.

بهترین ترفند آرایشی کدام است؟

با توجه به نیاز خود در قدم‌های آرایشی می‌توانید بهترین ترفند را انتخاب کنید.

باید از همه ترفندها در آرایش استفاده کنیم؟

ترفندها برای آسان‌کردن آرایش هستند. شما می‌توانید هرکدام از آنها که به آن نیاز دارید و انجام آن برای شما راحت است را انجام بدهید.