زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کادو روز مرد چی بخرم؟ | بهترین ایده ها برای کادو روز پدر

تیم تحریریه مو تن رو
420
10 دقیقه
کادو روز مرد چی بخرم؟ | بهترین ایده ها برای کادو روز پدر

«محبت» در دنیای آهنی‌مان به یکی از معدود ابزارها برای زیباکردن زندگی و جهان تبدیل شده‌است. زمانی بود که عشق و محبت و گرمی و صداقت و نجابت چنان زیاد بودند که کمتر کسی آن‌ها را نمی‌دید. امروز اما به‌واسطه‌ی زندگی تکنولوژیک و برخی موارد دیگر، بیش از پیش به محبت به یکدیگر نیاز داریم. مناسبت‌ها – از جمله روز مرد و روز پدر – زمان‌هایی عالی برای ابراز محبت به عزیزان‌مان اند و چه بهتر که این زمان‌های اندک را از دست ندهیم. برای شما که قصد دارید در روز پدر یا روز مرد به عزیزان‌تان عشق و محبت‌تان را نشان دهید، در این نوشتار چند ایده برای تهیه‌ی کادو روز مرد یا کادو روز پدر فهرست خواهیم کرد.

سعی می‌کنیم ایده‌های‌مان پیرامون کادو برای روز مرد متنوع باشند تا هر کسی با هر سلیقه و هر بودجه‌ای بتواند از یک یا دو تا از آن‌ها استفاده کند.

کادو روز مرد چی بخریم؟ | بهترین کادو برای روز مرد

1- عطر و ادکلن

بهترین کادو برای روز مرد
ادکلن برای روز مرد

عطر و ادکلن از رایج‌ترین و البته محبوب‌ترین هدیه‌ها هستند. در هر مناسبتی و حتی بدون مناسبت، می‌توان حسابی ویژه روی عطر و ادکلن برای هدیه باز کرد. خرید عطر و ادکلن خوشبختانه به هزینه‌ی مشخصی نیاز ندارد. گاه می‌توان با هزینه‌ی کم و گاه با هزینه‌ی بسیار زیاد، انواع عطر و ادکلن را تهیه کرد. خوبیِ عطر و ادکلن این است که کمتر کسی به آن‌ها علاقه ندارد و بنابراین در بسیاری مواقع می‌توانیم برای هدیه به سراغ عطر و ادکلن بخریم. به‌واسطه‌ی همین موارد است که در هر لیست کادو برای روز پدر و روز مرد، می‌توان اثری از عطر و ادکلن دید.

2- ماشین ریش‌تراش

کادو برای روز پدر
ریش‌تراش برای روز پدر و روز مرد

15 یا 20 سال پیش – حتی همین 10 سال پیش – تنوع زیادی در ماشین‌های ریش‌تراش نبود. به‌جز موزر و دو یا سه برند دیگر، ماشین‌ریش‌تراشی نبود که انتخاب کنیم امروز اما صدها و حتی چند هزار ماشین ریش‌تراش با قیمت‌های مختلف وجود دارند. از آن‌جا که بسیاری از مردها برای اصلاح موی صورت به ماشین ریش‌تراش نیاز دارند، بی‌شک خرید ماشین ریش‌تراش می‌تواند یکی از بهترین ایده‌ها برای کادوی روز پدر و مرد باشد.

خوشبختانه برای خرید ماشین ریش تراش هم به میزان هزینه‌ی مشخصی محدود نیستید. امروز آن‌قدر ماشین ریش‌تراش در بازار وجود دارد که تقریباً با هر بودجه‌ای می‌توان ماشین ریش‌تراش تهیه کرد.

3- ساعت مچی

کادو برای روز مرد
ساعت مچی برای هدیه روز مرد

شاید کلیشه‌ای به نظر برسد، اما واقعاً و همچنان می‌توان ساعت مچی را از بهترین هدایا برای روز مرد و روز پدر معرفی کرد. خوشبختانه ساعت مچی هم با قیمت‌های مختلف در دسترس است و بنابراین تقریباً با هر هزینه‌ای می‌توانید ساعت مچی تهیه کنید. بد نیست یک شاخه گل هم کنار ساعت مچی به همسرتان یا به پدرتان هدیه دهید تا هدیه‌تان جلوه‌ای صمیمی‌تر داشته باشد.

4- محصولات موی آقایان

محصولات مو برای آقایان برای روز مرد
محصولات مو برای آقایان

معمولاً برای خرید کادو برای روز زن یا روز مادر، تأکید زیادی روی محصولات آرایشی‌بهداشتی می‌شود. این در حالی است که برای خرید کادو روز مرد هم می‌توان به سراغ محصولات آرایشی‌بهداشتی رفت. یکی از بهترین گزینه‌ها، محصولات موی آقایان است. اگر همسر یا پدرتان به موهای‌اش اهمیت می‌دهد، می‌توانید روی انواع ژل، واکس، شامپو و رنگ مو حساب کنید. در ضمن محصولات مربوط به موی مردان برای جلوگیری از ریزش مو هم مفید اند. بنابراین از این نگاه هم می‌توانید از بین محصولات موی مردان بهترین هدیه را انتخاب کنید.

5- اکسسوری

اکسسوری برای کادو روز مرد
اکسسوری برای کادو روز مرد

اکسسوری دنیایی از محصولات را دربرمی‌گیرد و این شما هستید که باید با توجه به سلیقه‌ی همسر یا پدرتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. کراوات، عینک، دستبند نقره، انگشتر نقره، گردنبند نقره و کلی محصول دیگر وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب کنید و به همسر یا پدرتان هدیه دهید. خوشبختانه از لحاظ قیمتی، تنوع بالایی در میان انواع اکسسوری وجود دارد و بنابراین با هر بودجه‌ای دست‌تان برای خرید اکسسوری باز است.

6- لباس

انواع لباس برای روز مرد
انواع لباس برای روز مرد

همسرتان یا پدرتان چه لباسی می‌پوشد؟ همان را بخرید. اگر همسرتان اهل لباس‌های اسپورت است، به سراغ پولوشرت و تی‌شرت و شلوار اسپورت بروید. اگر لباس‌های مجلسی می‌پوشد به سراغ خرید کت‌وشلوار یا لااقل یک پیراهن مجلسیِ شیک بروید. در کل برای خرید لباس هم محدودیتی سرراه‌تان نیست و می‌توانید با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید، لباسی مناسب همسر یا پدر تهیه کنید.

7- کتاب

کادو برای روز مرد
کتاب برای روز مرد و روز پدر

اجزای لیست کادو برای روز پدر و مرد که در بالا معرفی کردیم اگر فقط در یک عنصر با هم مشترک باشند آن عنصر بی‌شک «تنوع» است. خوشبختانه مورد هفتم هم تنوع زیادی دارد. اگر بخواهید برای کادو روز پدر یا روز مرد کتاب تهیه کنید، می‌توانید از بین هزاران کتاب با موضوعات متنوع و با قیمت‌های مختلف، یک یا دو کتاب عالی تهیه کنید. پدرتان یا همسرتان به چه موضوعاتی علاقه دارد؟ چقدر بودجه دارید؟ با هر بودجه‌ای و برای هر موضوعی می‌توانید روی خرید کتاب حساب کنید.

8- ست کیف و کمربند

کادو روز مرد
هنوز هم ست کیف و کمربند هدیه‌ای مناسب برای روز پدر و روز مرد است.

البته که ست کیف و کمربند شاید از نگاه برخی یکی از کیشه‌ای‌ترین هدایای روز پدر باشد، اما واقعاً همچنان ست‌های کیف و کمربند جذاب برای هدیه‌دادن وجود دارند. در گذشته ست‌های کیف و کمربند متنوع نبودند و باید صرفاً از روی چند مورد معدود انتخاب می‌کردیم، اما امروز هزاران مدل ست کیف و کمربند با قیمت‌های مختلف وجود دارند. این ست‌ها خوشبختانه آن‌قدر متنوع اند که تقریباً برای هر مردی و با هر سلیقه‌ای مناسب هستند. کافی‌ست انتخاب کنید.

9- گوشی موبایل

کادو روز پدر
گوشی موبایل به‌عنوان کادو روز مرد

اگر بودجه‌تان خیلی کم نیست، گوشی موبایل هم می‌تواند گزینه‌ای برای خرید کادو روز مرد باشد. اگر گوشی همسرتان راضی‌کننده نیست، می‌توانید یک گوشی جدید با ظاهری شیک و زیبا و درخورِ هدیه تهیه کنید.

10- لوازم جانبی الکترونیکی

کادو روز مرد
روی انواع هندزفری و هدست حساب کنید

هندزفری، هدست، اسپیکر، پاوربانک، شارژر بی‌سیم و کلی محصول دیگر در زمینه‌ی لوازم جانبی الکترونیکی، هر یک گزینه‌هایی مناسب برای کادو روز پدر و روز مرد هستند. با توجه به نیاز همسر یا پدرتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. خوشبختانه باز هم تنوع قیمتی زیادی وجود دارد و بنابراین راه همواری برای انتخاب پیش‌روی‌تان است.

11- ابزارآلات فنی

بهترین کادو روز پدر
ابزارآلات فنی، بهترین کادو روز پدر برای پدرهای علاقه‌مند به کارهای فنی

درصدی از آقایان عاشق کارهای فنی هستند. روی ابزارهای کارهای فنی مربوط به لوازم برقی – از جمله لباسشویی و یخچال – تا کارهای فنی ساختمانی از باغبانی گرفته تا لوله‌کشی و نجاری حساب کنید. با توجه به علاقه‌ی همسر یا پدرتان می‌توانید از بین هزاران مورد از ابزارآلات فنی یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید.

12- لوازم جانبی خودرو

بهترین کادو روز پدر
تنوع بالا در لوازم جانبی خودرو

خبر خوب این است که درحال‌حاضر هزاران قطعه و کالا به‌عنوان لوازم جانبی خودرو در بازار وجود دارند. اگر همسرتان یا پدرتان عاشق خودرو و لوازم جانبی خودرو است، قطعاً خرید لوازم جانبی خودرو می‌تواند بهترین کادو برای روز مرد یا روز پدر باشد. لاستیک، روکش صندلی، چراغ داخل کابین، پخش‌کننده‌ی موسیقی، نمایشگر، لوازم تزئینی خودرو و کلی قطعه‌ی دیگر گزینه‌هایی مناسب برای خرید هستند.

چند ایده‌ی غیرفیزیکی برای کادو روز مرد

حتماً نباید چیزی بخریم و هدیه دهیم، قبول دارید؟ گاهی هدیه‌مان می‌تواند فیزیکی و لمس‌شدنی نباشد، اما بسیار بیشتر همسر یا پدرمان را برای روز پدر یا روز مرد خوشحال کند. البته که گاهی می‌توانیم هم هدیه‌ی فیزیکی به آن‌ها بدهیم و هم یک یا چند تا از هدیه‌های غیرفیزیکی که در ادامه فهرست می‌کنیم را آماده کنیم:

1- یک جشن کوچک ولی خوشحال‌کننده تدارک ببینید

یک جشن کوچک و خوشحال‌کننده برگزار کنید. اگر همسرتان ساعات زیادی را در روز مشغول کار است، اگر پدرتان مدت‌هاست که یک روز پرانرژی و جذاب را تجربه نکرده‌است، یکی از بهترین کارها برای روز پدر یا روز مرد دعوت‌کردن همسر یا پدرتان به یک جشن کوچک است. مجبور نیستید برای برگزاری این جشن، مهمان‌های زیادی دعوت کنید. می‌توانید خودتان و همسرتان فقط در جشن شرکت کنید. می‌توانید همسرتان را به یک رستوران شیک، کافه‌ی جذاب، پارک زیبا و حتی شهربازی ببرید. می‌توانید محیط خانه را با کاغذ رنگی و لوازم رنگارنگ و شاد تزئین کنید. خلاصه آن‌که محیطی گرم، صمیمی، دوست‌داشتنی و البته دلگرم‌کننده برای همسرتان آماده کرده و از او پذیرایی کنید.

2- فیلم ببینید

بهترین کادو روز مرد
محبت و صمیمیت بیشتر را هدیه دهید

نمی‌دانم آخرین بار چه زمانی وقت زیادی برای همسرتان صرف کرده‌اید، اما اگر مدت‌هاست که برای همسرتان خیلی وقت نگذاشته‌اید، روی این ایده حساب کنید. پفک، چیپس، آلوچه، آجیل یا تخمه تهیه کنید. یک یا دو فیلم جذاب آماده کنید. محیط اطراف تلویزیون را سینمایی کنید و همسرتان را برای تماشای دونفره‌ی یک یا دو فیلم جذاب دعوت کنید. خوش بگذرانید و روز مرد را به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین روزهای سال تبدیل کنید.

3- بلیط تئاتر، سینما یا کنسرت تهیه کنید

به‌صورت آنلاین دو بلیط کنسرت، تئاتر یا سینما تهیه کرده و همسرتان را به یک شب جذابِ هنری دعوت کنید. اگر همسرتان اهل سینماست، قطعاً یک شب حضور در سینما – در اوج صمیمیت و مهربانی – می‌تواند شبی عالی و جذاب برای او باشد.

4- غذای مورد علاقه‌ی همسرتان را بپزید

یک شام عالی تدارک ببینید، چند ایده می‌توانند از این ایده برای کادو روز مرد بهتر باشند؟ میزی جذاب بچینید. سالاد، تُرشی، شام مورد علاقه، نوشیدنی عالی و شمع و تزئینی روی آن بگذارید. همسرتان که از سرکار برگردد، قطعاً با دیدن این میز خوشحال خواهد شد.

5- کیک بپزید

اگر دستی در کیک‌پختن دارید، قطعاً پخت کیک هم ایده‌ای عالی برای کادو روز مرد و حتی کادو روز پدر است!

مهر و محبت | بهترین کادو روز مرد و روز پدر

اما فارغ از هر چیزی، آن‌چه که اهمیتی بسیار دارد مهر و محبت است. در واقع هر کادویی که تهیه می‌کنید ابزاری برای انتقال مهر و محبت است. حتی اگر هیچ کادویی تهیه نکنید، اما دست همسرتان را بگیرید و عشق و مهر و محبت خالص و ناب‌تان را به او نشان دهید، همچنان بهترین هدیه را به او داده‌اید.

اگر در خانه‌ی پدری زندگی نمی‌کنید، اگر دسته‌گلی زیبا  – و نه حتی گران‌قیمت – تهیه کنید و به خانه‌ی پدر بروید و مهر و محبت‌تان را به او نشان دهید و یادآور شوید که یکی از مهم‌ترین اشخاص در زندگی‌تان است، کاری بزرگ انجام داده‌اید.

فراموش نکنیم که روز پدر، روز مرد، روز زن، روز مادر، روز دختر و هر مناسبت دیگری، فقط ابزار و واسطه‌ای برای مهرورزی اند. مهر بورزیم.

سوالات متداول

1- روز پدر و روز مرد چه روزی است؟

روز پدر در بسیاری از کشورها اولین تا سومین یکشنبه‌ی ماه ژوئن هر سال است. در ایران هم روز پدر یا روز مرد را به مناسب تولد علی ابن ابی‌طالب، روز 13 ماه رجب تعیین کرده‌اند. 13 رجب در سال 1400 برابر با 26 بهمن‌ماه است. این روز در سال 1401 برابر با 15 بهمن‌ماه و در سال 1402 برابر با 6 بهمن‌ماه خواهد بود.

2- چرا روز پدر یا روز مرد باید هدیه دهیم؟

روز پدر و روز مرد، مناسبتی برای ابراز محبت است. این روز فقط واسطه‌ای‌ست تا عشق و مهرمان را به پدر و همسرمان نشان دهیم.

3- با این اوضاع اقتصادی چگونه هدیه بخریم؟

ما در این نوشتار، ایده‌هایی عالی و حتی ارزان‌قیمت برای خرید کادو روز مرد و روز پدر برای‌تان گرد آورده‌ایم تا با هر بودجه‌ای بتوانید بهترین کادو روز مرد را تهیه کنید.