زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع ماسک عسل برای جوش صورت + روش ساخت

wordcamp
4,283
11 دقیقه
انواع ماسک عسل برای جوش صورت + روش ساخت

عوامل بسیاری باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود. برخی از آن‌ها عبارتند از: استرس، تغییر هومورن‌ها، دوران بلوغ، آلودگی هوا، مصرف برخی از غذاها، مصرف برخی از داروها. همچنین مصرف برخی محصولات آرایشی و بهداشتی، حساسیت پوستی، چربی بیش از حد و مسائل بهداشتی باعث این مسأله می‌شوند. گاهی ممکن است جوش، آکنه یا جای جوش در مدت زمان طولانی روی پوست باقی بماند. در چنین موقعیتی ما می‌خواهیم در کمترین زمان از شر جوش و آکنه رها شویم. یکی از راهکارهای طبیعی که از گذشته تا به امروز به کمک ما می‌آید، مصرف عسل است. بنابراین ماسک عسل برای جای جوش، معجزه می‌کند. اگر می‌خواهید با راه حلی ساده برای از بین بردن جوش و آکنه آشنا شوید، به ادامه مقاله توجه کنید. فواید ماسک عسل برای جوش و از بین بردن جای جوش حتما روزی به کارتان خواهد آمد.

فواید ماسک عسل برای جوش صورت چیست؟

مصرف عسل برای درمان مشکلات پوستی مسئله تازه‌ای نیست. در واقع صدها سال است که از خواص عسل برای جوش و درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شود. امروزه از این ماده در تولید محصولات دارویی و آرایشی و بهداشتی استفاده می‌گردد.

عسل باعث بهبود سلامت پوست می‌شود و مشکلات پوستی را از بین می‌برد. در واقع یکی از فواید عسل برای پوست، تنظیم PH آن است. این ویژگی باعث می‌شود سلول‌های مرده و آسیب دیده از سطح پوست پاک شوند و پوست تمیز و جوان گردد.

همچنین عسل خاصیت ضدالتهاب برای پوست دارد و زمینه بروز جوش و آکنه را از بین می‌برد. یکی از دلایل بروز جوش و آکنه صورت، تجمع باکتری و میکروب‌های مضر روی پوست است. ترکیبات ضدباکتری عسل باعث پاکسازی منافذ پوست و از بین بردن جوش، آکنه و آلودگی روی صورت می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که عسل باکتری‌های مضر پوست را از بین می‌برد. این موجودات میکروسکوپی ممکن است باعث بروز آکنه، جوش چرکی، جوش سرسیاه و حتی جای جوش شوند. عسل حاوی هیدروژن پرواکسید و ترکیباتی همچون متیل گلیوکسال است. در نتیجه باکتری و آلودگی‌هایی که در عمق پوست و منافذ پوست نفوذ کرده‌اند را پاکسازی می‌کند. در واقع هنگامی که پوست پاکسازی شود، سرعت از بین رفتن جوش و آکنه و حتی جای جوش نیز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: انواع ماسک عسل برای پوست خشک، چرب و مختلط

عسل یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست است. به همین دلیل برای جای جوش و از بین بردن زخم، اِسکار و حتی لک پوستی نیز مفید است؛ چرا که پوست را آبرسانی و در نتیجه ترمیم و جوان سازی می‌کند.

نحوه استفاده از عسل برای جوش صورت

شما می‌توانید از عسل به عنوان یک پاک کننده یا یک ماسک صورت استفاده کنید. با این حال در این بخش با نحوه استفاده از عسل برای جوش صورت آشنا می‌شوید. توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از عسل برای جوش، ابتدا هرگونه آلودگی را از روی پوستتان پاک کنید؛ آرایش، کرم مرطوب کننده، کرم ضدآفتاب یا… همچنین می‌توانید از ژل شستشوی صورت ملایم بهره‌مند شوید. با این کار صورتتان پیش از مصرف عسل برای از بین بردن جوش و آکنه کاملا تمیز می‌شود.

مقداری عسل (به اندازه یک نخود یا کمی بیشتر) را روی صورتتان قرار داده و سپس ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که این کار، باعث از بین رفتن باکتری، میکروب، آلودگی و چربی مضر صورت می‌شود.

در واقع ماساژ صورت با عسل کمک می‌کند که این ماده بهتر در عمق پوست و منافذ صورت جذب شود. همچنین پاکسازی پوست به صورت دقیق‌تری انجام خواهد گرفت. ماساژ پوستِ صورت باعث افزایش جریان خون در صورت می‌شود. این کار به کلاژن سازی یا جوان سازی پوست نیز کمک می‌کند. در مرحله پایانی پوست صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. این روش را می‌توانید هفته‌ای دو تا سه بار انجام دهید تا به پاکسازی پوست صورتتان کمک کنید.

عسل روی صورت
کم‌تر ماده‌ای مثل عسل توانایی پاکسازی صورت را دارد.

انواع ماسک عسل برای جوش صورت

گاهی  فولیکول مو روی پوست به خاطر افزایش چربی اضافه، سلول‌های مرده و آلودگی بسته می‌شود. معمولا واکنش طبیعی بدن به این موضوع، باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود. به عبارتی جوش و آکنه یک واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن دربرابر آلودگی پوست و مسائل دیگر است. در واقع جوش و آکنه نه تنها روی پوست صورت، بلکه می‌تواند در تمام پوست بدن ظاهر شود.

با این حال جوش و آکنه تنها باعث تغییر در ظاهر پوست نمی‌شوند. آن‌ها می‌توانند در خلق‌وخو و کاهش اعتماد‌به‌نفس نیز تاثیر بگذارند. چرا که معمولا جوش و آکنه به سرعت از روی پوست پاک نمی‌شوند و به زمان نسبتا طولانی نیاز دارند. حتی ممکن است پس از از بین رفتن جوش، جای آن روی صورت بماند و رنگدانه‌های پوستی را تغییر دهد.

ارتباط درمانی عسل و جوش به تازگی کشف نشده است. پس سالیانی درازی است که در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما نیز می‌توانید با تهیه انواع ماسک عسل برای جوش، به از بین رفتن جوش، آکنه و جای جوش سرعت بخشید. حتی با استفاده مدوام از این ماسک، مانع بروز جای جوش یا لک پوستی خواهید شد.

ماسک عسل، لیمو و جوش شیرین برای از بین بردن جوش صورت

جوش شیرین حاوی ترکیباتی با خاصیت ضدالتهاب و آنتی‌باکتریال است. هنگامی که جوش شیرین به همراه آب لیمو ترکیب می‌گردد، باعت لایه برداری پوست می‌شود. همچنین عسل همراه با این ترکیبات به نرمی و لطافت پوست و از بین بردن جوش و آکنه کمک می‌کند.

برای تهیه این ماسک صورت عسل برای جوش به 1 قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه، عسل و جوش شیرین نیازمندید. هنگامی که این ترکیبات را با هم مخلوط کردید، ماسک عسل را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت نیز صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک عسل برای جوش صورت حساس

چای سبز به همراه عسل یک منبع غنی از ترکیبات ضدالتهاب پوست است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این ترکیب، مانع آزاد شدن رادیکال‌های پوست می‌شوند. در نتیجه به درمان و ترمیم پوست حساس نیز کمک می‌شود.

برای تهیه ماسک عسل برای جوش صورت حساس به 1 قاشق چای‌خوری چای سبز، عسل و روغن بادام نیاز دارید. ابتدا عسل، چای‌ سبز و روغن بادام را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس ماسک ضد جوش خانگی را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت پوست صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک عسل برای از بین بردن لک جای جوش

زردچوبه حاوی ترکیبات ضدالتهاب و ضدباکتری است. این گیاه به شفاف و درخشان شدن، رفع تیرگی پوست و از بین بردن لک جای جوش صورت کمک می‌کند. همچنین عسل کمک می‌کند تا پوست آبرسانی و جوان شود. لیمو به همراه ماست نیز ، پوست را لایه برداری می‌کنند. در این صورت شما می‌توانید لایه‌های مرده و آسیب‌دیده پوست و رنگدانه‌های اضافی را از بین ببرید. نتیجه این کار نیز پوستی بدون لک و روشن و شفاف خواهد بود.

برای تهیه این ماسک عسل برای از بین بردن لک جای جوش به ۱ قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه، عسل طبیعی، ماست پرچرب و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری زردچوبه نیاز دارید. هنگامی که این مواد را با هم ترکیب کردید، آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و دارچین برای جای جوش

در صورت عمیق بودن جوش و آکنه یا داشتن پوستی حساس، ممکن است دچار عوارض جانبی شوید؛ جای جوش روی پوست صورت، لک، زخم یا حفره. توصیه می‌کنیم هرگز اجازه ندهید که جای جوش کهنه و قدیمی شود، چرا که از بین بردن آن سخت‌تر می‌گردد.

دارچین به عنوان یک ادویه خوش‌بو در خانه بسیاری از ایرانی یافت می‌شود. اما بهتر است از خاصیت دارویی آن برای پوست و بدن نیز غافل نشوید. دارچین خاصیت ضدمیکروب، ضدویروس، آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب دارد. بنابراین استفاده از ماسک عسل و دارچین برای جای جوش و آکنه بسیار مفید است.

شیشه عسل
این ماده در هرخانه‌ای پیدا می‌شود. برای همین یک روش سریع مقابله با جای جوش خواهد بود.

برای تهیه ماسک عسل و دارچین برای از بین بردن جای جوش، به یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین و دو قاشق چای‌خوری عسل طبیعی نیاز دارید. هنگامی که این دو ترکیب معجزه‌آسا را با هم مخلوط کردید، آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

ماسک لایه بردار عسل برای جوش

برای تهیه ماسک لایه بردار عسل برای جوش شما به 1 قاشق چای‌خوری عسل طبیعی و جو دو سر نیاز دارید. برای تهیه این ماسک نیازی به پختن جوی دو سر نیست. بنابراین این دو ترکیب را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. در مرحله‌ی آخر پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

بیشتر بخوانید: انواع ماسک برای جوش صورت چرب

جالب است بدانید که جو دو سر حاوی ترکیبی به نام ساپونین است. این ماده باعث از بین رفتن چربی اضافه پوست می‌شود. با این حال این لایه‌بردار به پوست آسیبی نمی‌رساند. زیرا جوی دو سر نیز حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب است. این گیاه باعث ترمیم بافت آسیب دیده پوست، جوش و جای جوش نیز می‌شود. همچنین ترکیب جوی دو سر به همراه عسل، تمام منافذ پوست را به صورت عمقی نیز پاکسازی می‌کند.

ماسک عسل برای جوش صورت خشک

در صورتی که پوست خشکی دارید، با کمک ماسک عسل خانگی جوش‌ و آکنه صورت را از بین خواهید برد. توصیه می‌کنیم این ماسک را تهیه کنید تا خشکی بیش از حد پوستتان مقابله کنید. برای تهیه این ماسک شما به 1 قاشق چای‌خوری آووکادوی له شده، ماست پرچرب و عسل طبیعی نیاز دارید. در صورتی که آووکادو در دسترس نیست، می‌توانید از روغن‌های طبیعی همچون روغن زیتون، آرگان یا نارگیل استفاده کنید.

این ماسک ضد جوش برای پوست خشک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. پس از جذب کاملا آن توسط پوست، در پایان صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. توجه داشته باشید که از آب داغ استفاده نکنید، چرا که آب داغ پوست را خشک می‌کند.

اسیدهای چرب در آووکادو یا روغن‌های گیاهی همچون روغن زیتون و ماست پرچرب به رطوبت‌رسانی پوست خشک کمک می‌کنند. همچنین اسید لاکتیک ماسک باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. ترکیب آن با عسل نیز ، منافذ باز پوست را از بین می‌بردند. این کار باعث کلاژن سازی یا جوان سازی پوست می‌شود. همچنین این ماسک صورت حاوی ویتامین ب، ای، آ، د، کلسیم، زینک، مس، منگنز و منیزیم است که پوست را تقویت می‌کند.

بهترین ماسک عسل برای جوش صورت کدام است؟

شاید درمیان ماسک‌های فراوانی که با عسل برای جوش تهیه می‌شود برایتان سوال شود که بهترین ماسک کدام است؟ به طور خلاصه ، هرماسکی که با عسل طبیعی تهیه می‌شود، بهترین ماسک صورت برای از بین بردن جوش صورت است. چرا که عسل به تنهایی خاصیت پاکنندگی و ضدباکتری دارد.

اما بهتر است ابتدا به نوع پوست و نیاز پوستتان توجه کنید. برای مثال اگر پوستی حساس و مستعد جوش دارید، بهتر است سراغ ترکیباتی نروید که پوستتان را ملتهب کند. همچنین برای از بین بردن جای جوش شما می‌توانید از ترکیباتی همچون دارچین در کنار عسل بهره‌مند شوید.

ماسک عسل روی صورت
پس از استفاده از ماسک عسل خانگی، توانایی آن برای حذف جوش‌ها را خواهید دید.

چه زمانی می‌توانیم از ماسک عسل برای از بین بردن جوش استفاده کنیم؟

ممکن است عسل و جوش صورت، نحوه استفاده و بازه زمانی مورد نیاز برای تأثیر آن، دغدغه‌ی شما نیز باشد. شما می‌توانید عسل خالص را چندین بار در هفته یا حتی هر روز استفاده کنید. آن را روی صورتتان به مدت 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید تا پوستتان پاکسازی و آبرسانی شود.

اما گاهی می‌خواهید از ماسک عسل برای جوش همراه با ترکیبات دیگر بهره‌مند شوید. پس توصیه می‌کنیم تنها یک تا دو بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید. این مسئله در هر دو نوع ماسک خانگی عسل و ماسک آماده صدق می‌کند. چرا که ترکیبات ماسک صورت به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست باقی می‌مانند و جذب سلول‌های پوست می‌شوند. تکرار بیش از حد آن ممکن است به بافت پوست آسیب برساند و پوست را حساس کند.