زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش کوتاه کردن موی مردانه در خانه به‌ صورت قدم به قدم

wordcamp
23,310
19 دقیقه
آموزش کوتاه کردن موی مردانه در خانه به‌ صورت قدم به قدم

فهرست مطالب

امروزه با وجود مدل‌های مختلف موی مردانه و پسرانه، صنعت آرایشگری رونق زیادی گرفته است. گرچه این روزها پیرایشگاه و آرایشگاه‌های مخصوص کوتاه کردن موی مردانه یا آرایش موی مردانه در تمام شهرهای بزرگ و کوچک به‌خاطر ویروس کرونا بسته شده‌اند؛ و همین علت باعث شده بیشتر آقایان یا از خیر اصلاح کردن موی خود بگذرند و یا در خانه موهای خود را کوتاه کنند. با این وجود آرایشگری یک هنر است. خبر خوب این است که این هنر را می‌توان یاد گرفت؛ و بدون رفتن به آرایشگاه، دستی به موها بُرد و آنها را صفایی داد. شما در ادامه آموزش گام به گام کوتاه کردن موی مردانه در خانه را یاد می‌گیرید.

چه مدل موی مناسب چهره من است؟

قبل از اینکه دست به قیچی شوید، باید مدل مناسب چهره خود را پیدا کنید. شاید شما هم از کوتاه کردن موی مردانه در منزل بدون کمک و نظر آرایشگر، می‌ترسید که مدل موی جدید شما مناسب چهره‌تان نباشد. اما هیچ نگران نباشید! ما در این قسمت تمامی فرم‌های صورت را به شما آموزش می‌دهیم تا بر اساس آن بهترین مدل را برای جذاب‌تر شدن انتخاب کنید.

مدل موی مناسب برای فرم صورت مربعی

ایده‌آل‌ترین نوع صورت برای آقایان، فرم مربعی است. در این فرم، اندازه‌ی طول و عرض صورت به هم نزدیک است و فک شما زاویه‌دار است. برای کوتاه کردن موی مردانه در خانه با فرم صورت مربعی به نکات زیر توجه فرمایید:

  • شما می‌توانیداز تمام مدل‌های مو استفاده کنید؛ اما شایان ذکر است که هرچه موی شما کوتاه‌تر باشد، زاویه فک شما را بیشتر به نمایش می‌گذارد.
  • مدل موهایی با فرق کج، به جذابیت چهره شما می‌افزاید.
  • خرد کردن موهای بالایی، یکی از راهکارهای زیباتر شدن مدل موی مناسب شماست.
  • و در آخر با یک ته ریش زیبا چهره خود را مردانه‌ترکنید.
تشخیص فرم صورت مربعی
فرم صورت مربعی

مدل موی مناسب برای فرم صورت مستطیلی

صورت مستطیلی ترکیبی از فرم بیضی و مربعی است. به گونه‌ای که  طول صورت از عرض آن بیشتر است و مانند فرم مربعی، فک زاویه‌دار است. برای این مدل و کوتاه کردن موی آقایان در منزل پیشنهاد می‌شود که:

  • اگر می‌خواهید موهای بالایی خود را بلندتر نگه‌ دارید، نباید موهای اطراف سر را کوتاه کنید. (مانند بعضی از مدل‌های ترند شده) این مدل مو صورت شما را کشیده‌تر از حالت عادی نشان می‌دهد و جلوه زیبایی ندارد.
  • از مدل موهایی استفاده کنید که موهای بالا و کنار شقیقه‌تان نسبتا بلند باشد.
  • سعی نکنید با استفاده از ژل یا موس موهای خود را به سمت بالا هدایت کنید، بگذارید موها آزادانه روی پیشانیتان رها شوند.
تشخیص فرم صورت مستطیلی
فرم صورت مستطیلی

مدل موی مناسب برای فرم صورت بیضی

اگر طول صورت شما (از نقطه رویش موی پیشانی تا نوک چانه) دو برابر عرض صورتتان باشد، فرم صورت شما بیضی است. برای کوتاه کردن موی مردانه در خانه با فرم صورت بیضی به نکات زیر توجه فرمایید:

  • برای جذاب‌تر شدن صورتتان، موهای خود را از روی پیشانی کنار بزنید. پیشنهاد می‌کنیم اول موهای خود را به سمت عقب حالت دهید و سپس فرق کج باز کنید. این کار باعث زاویه‌دار شدن صورت شما می‌شود.
  • از مدل موی کلاسیک غافل نشوید. به گونه‌ای که موهای کناره کمی کوتاه‌تر باشد و همچنین با فرق کج این مدل زیبا را تکمیل کنید.
  • مدل موهایی که به صورت خرد شده روی پیشانی شما می‌ریزند هم گزینه بسیار خوبی برای شما است.
تشخیص فرم صورت بیضی
فرم صورت بیضی

مدل موی مناسب برای فرم صورت گرد

شاید اولین تصویری که از صورت گرد دارید، تصویر یک مرد چاق است. اما باید بگوییم این تصور اشتباه است. در صورت‌های گرد، مانند مانند فرم مربعی، طول و عرض صورت یکسان است با این تفاوت که هیچ زاویه‌ای ندارد. (در صورت گرد، بیشتر تمرکز بر روی زاویه‌دار کردن صورت است)

اگر دست به قیچی شدید و قصد کوتاه کردن موی مردانه در خانه برای صورت گرد را دارید، این نکات را فراموش نکنید.

  • کچل کردن ایده مناسبی برای نوع صورت شما نیست.
  • فرق باز کنید اما نه کاملا صاف، کمی به آن زاویه بدهید.
تشخیص فرم صورت گرد
فرم صورت گرد

مدل موی مناسب برای فرم صورت قلبی

این فرم صورت همانطور که از اسمش پیداست شبیه قلب است. به گونه‌ای که قسمت پیشانی عریض است و با نزدیکتر شدن به چانه باریک‌تر می‌شود. برای این مدل و کوتاه کردن موی آقایان در منزل، پیشنهاد می‌شود که:

  • موهای خود را خیلی کوتاه نکنید؛ زیرا باعث می‌شود پیشانی شما عریض‌تر دیده شود.
  • موهای خود را در سایز متوسط نگه‌ دارید. لایه‌های روی مو را با استفاده از قیچی پیتاژ خرد و با تیغ کم حجم کنید.
تشخیص فرم صورت قلبی
فرم صورت قلبی

مدل موی مناسب برای فرم صورت لوزی

در این فرم، طول صورت از عرض آن بیشتر است. گونه‌ها زاویه دارد و عرض چانه و پیشانی در آن کم است. برای این مدل و کوتاه کردن موی مردانه در منزل، پیشنهاد می‌شود که:

از مدل مویی استفاده کنید که پیشانی شما را عریض‌تر نشان دهد.

مدل موهای خرد شده و لایه‌ لایه برای شما مناسب هستند؛ زیرا این مدل‌ها باعث افزایش حجم موی شما می‌شوند.

فرق خیلی کج باز کنید و موها را یک طرف بریزید.

یک ته ریش خیلی کم، جذابیت شما را تکمیل می‌کند.

فرم صورت لوزی
فرم صورت لوزی

مدل موی مناسب برای فرم صورت مثلثی

این فرم صورت درست برعکس فرم قلبی است. بنابراین، پیشانی کوچک و عرض فک زیاد است. برای این مدل و کوتاه کردن موی آقایان در منزل، پیشنهاد می‌شود که:

  • همانطور که قبلا اشاره کردیم فرم صورت مثلثی برعکس قلبی است، پس مدل موی آن هم درست برعکس آن است. تمرکز را بیشتر روی پر حجم نشان دادن مو بگذارید. اینکار باعث عریض‌تر نشان دادن پیشانی می‌شود.
  • موهای جلویی خود را بلندتر نگه دارید. به گونه‌ای که بتوانید آن را روی پیشانی خود رها کنید.
فرم صورت مثلثی
فرم صورت مثلثی

کوتاه کردن موی آقایان در خانه چطور و چگونه؟

خیلی وقت‌ها شده که ما به آرایشگاه می‌رویم و مدل مدنظرمان را به آرایشگر می‌گوییم. اما بعضی از آن‌ها مدلی را می‌زنند که به نظر خودشان درست است. (البته بهتره بی‌انصافی نکنیم و قبول کنیم، بعضی وقت‌ها چهره ما را نجات می‌دهند!)

آموزش امروز، شما را به یک آرایشگر حرفه‌ای تبدیل می‌کند. به گونه‌ای که مدل موی انتخابی شما با فرم صورت شما هماهنگ باشد. البته توصیه می‌کنیم که اگر بار اولتان است سراغ مدل‌های سخت نروید!

آماده سازی قبل از کوتاه کردن موی مردانه در خانه

قبل از کوتاه کردن موی آقایان در منزل باید چند کار را انجام دهید.

  • برای شروع بهتر است، از آخرین باری که موهای خود را کوتاه کرده‌اید سه هفته گذشته باشد.
  • شستن موها قبل از اصلاح کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. (اگر از موزر می‌خواهید استفاده کنید موهای خود را کاملا خشک کنید)
  • موها رو به خوبی شانه بزنید تا تمام گره‌ها و پیچ خوردگی‌هایی موجود در لابه لای موها باز شود. این کار را هم می‌توانید با انگشتان دست و یا با شانه دندانه‌دار انجام دهید.
  • بهترین انتخاب برای جایگاه کوتاه کردن موی آقایان در خانه، سرویس‌بهداشتی یا آشپزخانه است که معمولا جنس کف‌شان از سرامیک، سنگ یا کفپوش است. که در این مکان‌ها جمع کردن خرده موها راحت‌تر است و باعث ناراحتی خانم‌ها نمی‌شود!
  • اگر نمی‌خواهید آسیبی به لباستان برسد، از پیشبند استفاده کنید.
  • مهم‌ترین ابزاری که شما برای اصلاح مو نیاز دارید، یک عدد قیچی بسیار تیز و باکیفیت است. قیچی‌های کاغذ یا خیاطی نتیجه خوبی را به دنبال نخواهند داشت. سعی کنید از قیچی‌های مخصوص آرایشگری استفاده کنید.

کوتاه کردن موی مردانه در منزل با قیچی

اگر بار اول است که موهای خودتان در خانه را کوتاه می‌کنید؛ قیچی وسیله بهتری برای این کار است، و ما  آن را در 7 گام بسیار ساده به شما آموزش می‌دهیم.

کوتاه کردن موی مردان با قیچی
کوتاه کردن موی مردان با قیچی

اولین گام برای کوتاه کردن موی مردانه در خانه با قیچی:

ابتدا موهای خود را کمی نم‌دار و سپس شانه کنید.

گام دوم:

بهتر است کوتاه کردن موها را از کنار شقیقه آغاز کنید. زیرا کوتاه کردن این بخش از مو معمولا راحت‌تر است. سعی کنید از مقدار کم شروع کنید به کوتاه کردن، و رفته رفته اگر لازم بود مقدار بیشتری را کوتاه کنید. موهای کوتاه کنار سر با موهای بلند در قسمت بالایی سر ترکیب می‌شود تا ظاهری یکدست و مرتبی برای چهره شما ایجاد کند. برای کوتاه کردن این قسمت با استفاده از شانه، موها را به سمت بالا ببرید. قیچی را به صورت عمود بر شانه نگه‌دارید و از 2 تا 3 میلی متر شروع کنید به کوتاه کردن موها. پیشنهاد می‌شود از سمت چپ شروع به کوتاه کردن کنید و به تدریج از به پشت سر و سمت راست بروید. با هر بار کوتاه کردن دوباره موی خود را شانه کنید و از داخل آینه اندازه موی خود را چک کنید.

گام سوم:

برای کوتاه کردن قسمت پشت گردن، مو را به عرض حدود 2.5 سانت جدا کرده و با استفاده از قیچی 1 سانت از هر قسمت را کوتاه کنید. این کار باعث ایجاد لایه‌های زیبا در قسمت زیرین مو می‌شود. (مدل لیر)

گام چهارم:

در این بخش از کوتاه کردن موی مردان در منزل، زمانیکه کار کوتاه کردن موهای کنار سر و پشت تمام شد؛ زمان آن رسیده است که سراغ کوتاه کردن موهای بالایی خود بروید. از جلوی سر شروع به کوتاه کردن کنید و کم کم به سمت عقب بروید. برای این کار ابتدا موهای خود را بین انگشتان دست بگیرید. به گونه‌ای که موهایتان به شکل عمود در دستتان باشد و سپس مقدار کمی از انتهای مو را قیچی کنید. هر بار باید انگشتان دست رو کمی به عقب ببرید و بعد دوباره موها رو کوتاه کنید. برای اینکه کوتاهی مو جلو سر به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد. بهتراست هر قسمت از مو رو که با انگشتان دست به شکل عمودی نگه داشتید، یک بار به اندازه 2 تا 3 سانت به سمت چپ متمایل کرده و انتهای مو رو کوتاه کنید و سپس یک بار هم به سمت راست متمایل کرده و انتهای مو رو کوتاه کنید.

خرید +انواع قیچی آرایشگری

در پرتو وجود یک قیچی باکیفیت و مناسب، هنر یک آرایشگر نمایان می شود. در این زمینه باید خاطر نشان کرد که با استفاده از قیچی‌های آرایشگری کیفیت کار و عملکرد هر آرایشگری به میزان قابل توجهی ارتقا پیدا می‌کند.


برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

گام پنجم:

در این گام از کوتاه کردن موی مردان در منزل شما به موهای جلویی سر می‌پردازید. برای این کار باید موهای جلوی سر را به سمت پایین شانه بکشید و متناسب با اندازه موهای بالای سر، مرتب کنید. بهتراست برای مرتب کردن موهای جلو، قیچی رو به شکل عمودی یا کمی زاویه دار نگه دارید و پس از آن نوک موها را کوتاه و مرتب کنید. برای این قسمت هم لازمه توجه داشته باشید و به یکباره حجم زیادی از مو را قیچی نکنید؛ کوتاه کردن مو رو از مقدار کم شروع کرده و در صورت نیاز افزایش بدهید.

گام ششم:

قیچی زدن نوک مو بسیار به زیبایی موی شما می‌افزاید. برای طبیعی کردن نمای موها، قیچی خود را دست بگیرد و همزمان که موها را به سمت بالا شانه می‌زنید، نوک موها را کم کم  به صورت عمودی و پراکنده قیچی کنید. نیم دیگر از موهایی که روی صورت می ریزند نیز باید به صورت ناهموار قیچی شوند. موها را به صورت زاویه‌دار به طرف جلو شانه کنید. موهای جلوی سر را به سمت جهتی که قبلاً مرتب کرده‌اید کج کنید؛ سپس با حرکاتی آرام، در راستای همین زاویه، به کمک شانه زدن نوک موها را به صورت دندانه‌ای قیچی کنید.  

گام هفتم:

شما سخت‌ترین قسمت کوتاه کردن مو مردانه در خانه رو انجام دادید. حالا باید خط ریش و خط انتهای گردن رو مرتب کنید. بهتراست این کار را با موزر انجام دهید تا خطی ظریف و صافی ایجاد شود. اکنون موهای خود را بشویید و شانه کنید. موهایتان را از زوایای مختلف برسی کنید و قسمت‌هایی که نیاز به کوتاه شدن دارند را اصلاح کنید.

کوتاه کردن موی مردانه در خانه با موزر یا ماشین اصلاح

کوتاه نمودن موی مردانه با موزر به نوعی از مدل کوتاهی مو گفته می‌شود، که در آن کنار گوش‌ها و دور سر بسیار کوتاه می‌شود. این مدل موی مردانه دارای طرفداران بسیار زیادی است زیرا قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد. اگر شما با کارایی موزر آشنایی داشته باشید به راحتی خواهید توانست که انواع مدل‌های موی که با موزر انجام می‌شود را پیاده سازی کنید. جالب است که بدانید این نوع از کوتاهی مو بسیار آسان‌تر از کوتاه نمودن با قیچی است؛ اما نیاز به آموزش و دقت بسیاری دارید. لذا در این آموزش قصد داریم تا تمام نکات مربوطه برای کوتاه موی آقایان در منزل با موزر را بیان کنیم.

کوتاه کردن موی مردان با موزر
کوتاه کردن موی مردان با موزر

آشنایی شماره شانه‌های موزر برای کوتاه کردن موی مردانه در خانه

اتخاب شانه موزر بسیار مهم است. هرچه شماره شانه موزر کمتر باشد یا به اصطلاح شانه کوچک‌تر باشد، موی شما را بیشتر کوتاه می‌کند. و هرچه شماره شانه بیشتر باشد، موها نیز کم‌تر کوتاه می‌شود.

  • شانه‌های 3 یا 4 برای کوتاه کردن موهای معمولی یا کلاسیک استفاده می‌شود.
  • برای مدل‌های بلند از شانه شماره 6 استفاده می‌شود.
  • برای مدل‌هایی که باید کناره‌ها و پشت گردن سفید شود، باید از شماره 2 استفاده کنید. شانه شماره یک موها را از شانه قبلی کوتاه‌تر و سفیدتر می‌کند.
انواع شانه‌های ماشین اصلاح
انواع شانه‌های ماشین اصلاح

روشی ساده برای کوتاه کردن موی مردانه در خانه با موزر

اولین گام برای کوتاه کردن موی مردانه در منزل:

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، بهتر است موهای خود را بشویید تا کار را برای خود راحت‌تر کنید. پس از شستن موها، آن‌ها را کاملا خشک کنید. زیرا این خیس بودن موها علاوه بر زنگ زدن تیغ‌های موزر، کوتاه کردن آن‌ها را بسیار دشوار خواهد کرد

گام دوم:

موزر را محکم بین انگشتان شست و بین دو انگشت اشاره و میانی نگه دارید. اما خیلی فشار وارد نکنید و اجازه دهید ماشین در دستتان راحت باشد. برای شروع از کنار سر موهای خود را شروع به کوتاه کردن کنید. قسمتی از موها را برداشته و آن را عمودی نگه‌دارید. با بالا نگه‌داشتن مو ارتفاع مدنظر خود را اندازه‌گیری کرده و سپس اقدام به کوتاهی کنید.

گام سوم:

یک دسته مو، موازی با دسته قبلی را برداشته و به همان اندازه کوتاه کنید. دقت کنید که کوتاه کردن موها را از پشت سر شروع کنید و رفته رفته به سمت شقیقه‌ها بیایید. هر بار که دسته‌ای را جدا می‌کنید، لازم است توجه داشته باشید که با دسته قبلی هم‌تراز باشد و هیچ گونه خطی بر روی موها ایجاد نکید. هر چند وقت یکبار موها را شانه بزنید که از لحاظ حجمی تمام سطوح در یک راستا قرار بگیرند.

خرید+ ماشین اصلاح سر و صورت با بهترین قیمت

زمانی یک ماشین اصلاح حرفه‌ای داشته باشید می توانید با کمی صبوری و تمرین و افزایش مهارت مثل آب خوردن از شر موهای اضافه سر یا بدن خود خلاص شوید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

گام چهارم:

زمانی که تمام موها را به یک اندازه با موزر کوتاه کردید، انگشتان خود را داخل موها فرو ببرید تا ارتفاع آن را بسنجید. شما می‌توانید با استفاده از قیچی و شانه موهای نامرتب را منظم کنید.

گام پنجم:

اکنون برای کوتاه کردن بخش جلویی موها باید از روی پیشانی و وسط سر موها را به صورت یک خط عمودی جدا کرده و موهای کناری این دسته را به صورت آزاد رها کرد. دسته‌ای از مو را بردارید، آن را کمی به سمت عقب تاب داده و سپس موها باید به صورت یک خط منحنی شکل کوتاه کنید به طوریکه موهای جلویی سر بلند بوده و در پس سر و تاج سر موها کوتاه تر شوند، تا جایی که به خوبی با موهای کوتاه پشت سر ترکیب شوند.

گام ششم:

این مرحله، آخرین بخش از کوتاه کردن مو مردانه در خانه با موزر است. در این بخش لازم است که کل سر را شانه نموده و اصلاحات لازم را با استفاده از شانه و قیچی انجام دهید.

نکته: اگر هنگام کوتاهی مو با موزر از دو شانه با شماره‌ متفاوت استفاده کرده‌اید یک خط مو بین قسمت‌های از سر خود مشاهده می‌کنید. اما نگران نباشید آن را می‌توانید به راحتی محو کنید. به عنوان مثال اگر شما برای کوتاه کردن قسمت جلویی مو خود از شانه شماره 6 و برای کوتاه کردن کناره‌های سر از شانه شماره 3 استفاده کرده‌اید، برای محو شدن خط مو بین این دو شانه باید از شانه شماره 4 استفاده کنید.

چگونگی کوتاه کردن موی پشت گردن در خانه

دسته تیغ برای اصلاح پشت گردن مناسب نیست. توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی از موزر استفاده کنید. شما برای این کار به دو آینه و ریش تراش نیاز دارید. بهتر است یک آینه کمی بزرگ‌تر از دیگری باشد تا کار را برای شما آسان‌تر کند.

ابتدا پشت به آینه بزرگ‌تر بایستید و آینه کوچک‌تر را در رو به روی خود قرار دهید. سپس با آینه کوچک‌تر به پشت گردن خود با دقت نگاه کنید و یک خط فرضی را مشخص کنید. (برای آسان‌تر شدن کارتان می‌توانید خط فرضی خود را با مداد چشم یا ابرو بکشید)

موزر را روشن کنید و روی گردن حرکت دهید تا موهای اضافه از بین برود. ریش تراش و آینه کوچک‌تر را در دستان خود جابه‌جا کنید تا هم گردن خود را بهتر ببینید و هم موها، در دو طرف گردن را به‌صورت یکسان اصلاح کنید. گردن خود را به خوبی بررسی کنید تا خط گردن‌تان صاف و تمیز باشد.

نکات کوتاه کردن موی مردانه در خانه برای تازه کارها

  • در حین کوتاه کردن مو مردانه، هرازچندگاهی دست نگه دارید، کمی عقب‌تر بروید و روند کارتان را زیر نظر بگیرید. در نتیجه، اگر قسمتی از موها یکدست نشده باشد یا چیزی را از قلم انداخته باشید، متوجه آن خواهید شد.
  • اگر اولین بار است که دست به قیچی می‌شوید، بخاطر خطرات موجود در این کار پیشنهاد می‌شود از تیغ استفاده نکنید.
  • هنگام کوتاه‌کردن موها با موزر، به یک بار کشیدن آن روی سر اکتفا نکنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا تمامی موهای یکدست و کامل کوتاه شوند.
  • هنگام اصلاح موها، اطمینان حاصل کنید که قیچی را با زاویه مناسبی نگه داشته‌اید؛ این کار برای نوک‌گیری و طبیعی کردن نوک موها اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • استفاده از قیچی‌های کند باعث کشیدگی مو و خراب شدن مدل آن می‌شود. پس حتما قبل از شروع به کار، ابزار خود را تمیز و تیزکنید.
خرید پیشبند آرایشگاهی با قیمت مناسب

برای اینکه حرفه‌ای باشید، نیاز به ابزار حرفه‌ای و مخصوص به هر کاری دارید. یکی از این ابزارها پیشبند آرایشگاهی است. اگر در آرایشگاه مشغول کار هستید و به خصوص کار کوتاهی و رنگ کردن مو را انجام می‌دهید، پیشبند را حتما نیازدارید تا موهای کوتاه شده و یا رنگ مو، روی لباس شما نریزد.

برای خرید و اصلاعات بیشتر درمورد محصول روی عکس کلیک کنید.

حرف پایانی

کوتاه کردن موی مردانه در خانه برای اولین بار می‌تواند کار دشواری باشد، اما باید انتظار این را داشته باشید که نمی توانید مانند یک آرایشگر حرفه‌ای موهایتان را کوتاه کنید. اما با توجه به مواردی که ذکر شد شما می‌توانید خیلی راحت موهایتان را در خانه کوتاه و مرتب کنید. موضوعی دیگری که شما باید کاملا آن را در نظر بگیرید این است که باید در این کار حوصله و ظرافت خرج کنید. زیرا اگر در کار شما ظرافتی دیده نشود، اندازه موهای شما با قسمت‌های دیگر برابری نمی‌کند. و همین سهل انگاری باعث می‌شود که تمامی وقت و زحماتی که برای کوتاهی مو انجام داده‌اید خراب شود.

ممنون که تا آخر این مقاله با مو تن رو همراه بودید. لطفا در قسمت دیدگاه، پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. در ضمن شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو لوازم اصلاح مو، پیشبند و محصولات مراقبتی و تقویتی مو را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری بفرمایید.

سوالات متداول

آقایان برای کوتاه کردن موی خود در خانه به چه وسایلی نیاز دارند؟

قیچی مخصوص اصلاح مو، موزر(ماشین اصلاح)، پیشبند، شانه مخصوص، اسپری آب

آیا مردان با قیچی هم می‌توانند موی‌شان را کوتاه کنند؟

یک از راحت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای کوتاه کردن مو آقایان در خانه استفاده از قیچی مخصوص است. برای آقایانی که بار اولشان است که موهای خود را در خانه کوتاه می‌‌کنند، کار با قیچی توصیه می‌شود.

مهم‌ترین نکات کوتاه کردن مو در خانه چیست؟

نکته اول، اگر دفعه اولتان است که موی خود را در خانه کوتاه می‌کنید سراغ مدل‌های سخت و پیچیده نروید. نکته دوم، سعی کنید از قیچی مخصوص اصلاح مو استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که قیچی موی شما تیز باشد. نکته سوم، موهای خود را مرتب شانه کنید تا در صورت نیاز با استفاده از شانه و قیچی اصلاحات لازم را انجام دهید.

آیا می‌توان موزر را با آب شست؟

بعضی از ریش تراش‌ها خشک هستند و نباید آن‌ها را زیر آب شست تا اجزای داخلی شان در معرض آب قرار نگیرد. اما بعضی از آن‌ها ضد آب هستند که می‌توان با آب شست.