زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع مدل سبیل برای سبیلوها

wordcamp
17,253
11 دقیقه
انواع مدل سبیل برای سبیلوها

این حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد که سبیل (املای اشتباه: سیبیل)، یک گذشته بسیار حماسی دارد. همیشه یک روح شورشی در پشت انواع مدل سبیل وجود داشته است؛ البته به استثنای اوج محبوبیت آن در دهه 1980، زمانی که سبیل به اندازه آیفون‌های امروزی رایج بود. هر چقدر شما تلاش کنید و به موهای خود حالت‌های مختلفی بدهید، بازهم با سبیل برابری نمی‌کند. این جذابیت به این معنی نیست که شما آن را رها کنید تا خودش خود به خود رشد کند. بلکه آن نیاز به رسیدگی دارد تا زیبایی خود را حفظ کند. در ادامه با انواع مدل سیبیل آشنا می‌شویم.

فرم صورت شما کدام است؟

قبل از اینکه با انواع مدل سبیل آشنا شویم، بهتر است فرم صورت خود را تشخیص دهید. ممکن بر اساس کلیات فرم حدودی صورت خود را بدانید؛ اما پس از مطالعه این قسمت و در نظر گرفتن فواصل بین اعضای صورتتان متوجه می‌شوید در مورد فرم صورت خود تا به امروز اشتباه فکر می‌کردید!

  1. پیشانی: از بالاترین نقطه قوس ابرو چپ تا بالاترین نقطه قوس ابروی راست را اندازه بگیرید.
  2. فاصله بین گونه‌ها: فاصله بین برجسته‌ترین نقطه استخوان دو گونه خود را اندازه بگیرید. (استخوان گونه کمی پایین‌تر از گودی چشم شماست، با کمی فشار دادن انگشت اشاره می‌توانید آن را پیدا کنید)
  3. خط فک: فاصله بین استخوان فک و چانه را اندازه‌گیری و دو برار کنید تا اندازه دو طرف فک بدست بیاید.
  4. طول صورت: فاصله بین خط رویش موی پیشانی تا چانه را اندازه بگیرید.
آموزش فرم صورت
آموزش فرم صورت

فرم های صورت

اکنون که اندازه‌های صورت خود را بدست آورید؛ مقایسه کنید که کدام یک از همه بیشتر است. سپس آن را با فرم‌های صورتی که در ادامه آورده‌ایم مقایسه کنید.

  • فرم مستطیلی: طول صورت شما از تمام بخش‌ها بیشتر است. گونه‌ها، خط فک و پیشانی شما به هم نزدیک‌اند.
  • فرم بیضی: طول صورت شما از اندازه فک، گونه‌ها و اندازه پیشانی بیشتر است. فک شما زوایه‌دار نیست و حالتی گرد دارد.
  • فرم لوزی: در این نوع نیز، طول صورت شما بیشتر است و به ترتیب؛ فاصله بین گونه‌ها، پیشانی و خط فک قرار می‌گیرند. در فرم صورت لوزی شما چانه نوک تیزی دارید.
  • فرم مربعی: تمام اندازه‌های به‌دست آمده صورت شما به یکدیگر نزدیک است و شما فک زوایه‌دار و تیزی دارید.
  • فرم مثلثی: در این نوع فرم صورت، اندازه فک شما به نسبت از گونه‌ها و پیشانی بیشتر است.
  • فرم قلبی: اندازه پیشانی از گونه‌ها و خط فک بیشتر است، در این مدل حالت چانه نوک تیز است.
  • فرم گرد: تقریبا فاصله گونه‌ها با طول صورت برابر است و همچنین اندازه پیشانی و خط فک نیز برابراند. زاویه‌ی فک بسیار نرم است به گونه‌ای که آن را به سختی می‌توان پیدا کرد.
انواع برس‌های مو
انواع برس‌های مو

آشنایی با انواع مدل سبیل مردانه

انواع مدل سبیل، برحسب میزان رویش مو که غالبا به خاطر ژنتیک افراد است، به دو دسته تقسیم می‌شود: پرپشت و کم پشت. البته اگر سبیل‌های کم پشتی دارید، می‌توانید با رژیم غذایی درست و استفاده کردن از محصولات بهداشتی و مکمل‌ها رویش موی خود را تقویت کنید.

سبیل ساده

این نوع سبیل، کاملا طبیعی و نچرال است. در این مدل تارهای مو، کوتاه و منظم هستند و شما باید به طور منظم آن را مرتب کنید. سبیل مردانه طبیعی، یکی از ساده‌ترین و زیباترین نوع سبیل است که بسیار مناسب آقایانی است که شغل دولتی دارند و یا کارمند هستند.

سبیل چخماقی

  سبیل چخماقی از گذشته‌های دور تا همین اکنون مورد علاقه بسیاری از ایرانیان بوده و هست. در گذشته افرادی که دارای سبیل چخماقی بودند باید هر روز در چندین نوبت آن را نظافت و آرایش می‌کردند زیرا بدون مراقبت، بد شکل و آویزان می‌شدند و جلال و جبروت خود را در به عقیده دیگران از دست می دادند. در گذشته هنگامی که سبیل‌ پرپشت و متراکم می‌شد،  آن را چرب می‌کردند و به وسیله دست آن را مالش می‌دانند. شما باید حداقل هفته‌ای یک بار یا ماهی دو بار سبیل‌های خود را اصلاح نمایید. البته این دفعات در ماه به سرعت رشد موهای شما‌ برمی‌گردد. اغلب آقایان هر ماه دو نوبت به اصلاح سبیل‌ ها نیازمند هستند اما سبیل‌‌های ضخیم که رشد سریع تری دارند باید حداقل هفته‌‌ای یک باراصلاح و پیرایش شوند.

مدل سبیل فرمانی

این نوع سبیل مناسب آقایانی است که سبیل‌های پرپشتی دارند. دو طرف این مدل سبیل رو به بالاست و به خاطر شباهت آن به فرمان دوچرخه، به سبیل فرمانی معروف شد.

مدل سبیل کابویی

یکی از مطرح‌ترین انواع مدل سبیل، مدل کابویی یا دالاسی است. این مدل بخاطر سبیل‌های پرپشتی که دارد، چهره شما را بسیار مردانه‌ترمی‌کند. مدل کابویی مناسب آقایانی با فرم صورت مربعی است. معمولا کسانی که آرواره‌های پهنی دارند؛ یا به اصطلاح فکشان زاویه دار است بسیار جذاب می‌شود. (این مدل برای آقایانی که شغل دولتی دارند، پیشنهاد نمی‌شود.)

مدل سبیل فومانچویی

این اسم برگرفته از یک شخصیت تلوزیونی آسیایی است. این مدل چهره شما را شرورانه و سلطه جو می‌کند. مدل فومانچویی مناسب آقایانی با مشاغل خاص است، پس اگر می‌خواهید چهره شروری داشته باشید آن را از دست ندهید.

آب پاش مو در آرایشگری
آب پاش مو در آرایشگری

مدل سبیل نعل اسبی

 نعل اسبی در میان شخصیت‌های ورزش و هنرمندان بسیار محبوب است. این نوع سبیل مناسب آقایانی با فرم صورت گرد یا مربعی است، این مدل به دلیل اینکه انتهای دو طرف سبیل رو به پایین است چهره شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

مدل سبیل هیتلری

سبیل مسواکی، این نوع مدل بسیار مورد علاقه آدولف هیلتر بود. و به همین دلیل به سبیل هیتلری مشهور شد. سبیل مسواکی به شکل مستطیل است و اندازه آن حدود ۳ در ۵ سانتی‌متر می‌باشد. این مدل سبیل ابتدا در قرن نوزدهم و در کشور ایالات متحده آمریکا محبوب شد و پس از آن به آلمان و دیگر نقاط دنیا گسترش یافت. از دیگر افراد مشهوری که از این مدل استفاده می‌کردند، می‌توان به چارلی چاپلین و الیور هاردی اشاره کرد.

مدل سبیل درویشی

مدل سبیل درویشی یا مجارستانی، بیشتر در گذشته و در بین افراد مشتی و پهلوان یافت می‌شد. سبیل مجاری کلفت و پرپشت و از دو سمت دهان آویزان است و یادآور شارب (سبیل های حسگر) گراز دریایی می‌باشد. از مشهورترین افرادی که از این نوع سبیل استفاده می‌کردند؛ می‌توان فریدریش نیچه و جیمی هاینمن را نام برد.

مدل سبیل انگلیسی

این مدل سبیل‌ قدیمی‌ نیاز به رسیدگی و توجه بیشتری دارد. برای این که دو طرف را در یک خط راست نگه دارید، میتوانید از ژل یا روغن استفاده کنید. فقط یادتان باشد که قبل از امتحان کردن این مدل، به نوع موهای صورت تان توجه کنید. این مدل برای افرادی که موهای ضخیم و صاف دارند، پیشنهاد می‌شود.

انواع مدل سبیل دسته‌دار

سبیل دسته‌دار با آن دسته‌های باشکوهش مدل مورد علاقه مردان اشراف قرن نوزدهم بود. به طوری که جهت دسته‌های این سبیل در مدل‌های مختلف متفاوت است. شما با این مدل یک اسب زیبای مشکی و پیپ کم دارید. اگر صورتی مربع شکل دارید حتما از این مدل استفاده کنید.

خرید قیچی با بهترین کیفیت
خرید قیچی با بهترین کیفیت

مدل سبیل شورون

این مدل بسیار چهره شما را مردانه و آرام نشان می‌دهد. این مدل مورد بسیار موردعلاقه هنرمندان به خصوص هنرمندان آمریکایی است. رشد این سبیل ممکن است چند ماه طول بکشد که آن هم بستگی به رشد موهای شما دارد. اما اگر موهای صاف و ضخیمی دارید حتما این مدل را امتحان کنید.

مدل سبیل شیر ماهی

برای به دست آوردن این مدل سبیل زیبا شما باید سه ماه صبر کنید. این مدل ترکیبی از کابویی و دسته‌دار است. اگر شما هم چهره مستطیلی دارید، حتما امتحانش کنید.

مدل سبیل مدادی

مدل سبیل مدادی در دوره ویکتوریا به عنوان یک واکنش فوق العاده و مینیمالیستی به موهای پرپشت باب شد. این مدل سبیل به نماد جنتلمن‌های آب زیرکاه تبدیل شد و نشان‌دهنده مردان شیادی است که به دنبال گول زدن زنان برای به دست آوردن پول آنها هستند. مشهورترین چهره‌هایی که این مدل سبیل را امتحان کرده‌اند جیمی فاکس و قبل از آن برد پیت هستند. اگر علاقه دارید این مدل را امتحان کنید، باید بگوییم که سبیل مدادی را شما باید هر روز اصلاح کنید تا فرم خود از دست ندهد. اگر صورت کوچکی دارید این مدل مناسب چهره شماست. (این مدل برای آقایانی که موهای بلندی دارند، توصیه نمی‌شود.)

آقایی با مدل سبیل مدادی یا نازک
سبیل مدادی مناسب آقایانی با صورت‌های کوچک

مدل سبیل هرمی

یکی از چالش برانگیزترین مدل سبیل کوتاه، هرمی است که نیاز به رشد زیادی ندارد. در قسمت بالایی لب، پایه هرم به صورت گسترده است و هرچه به سمت بینی می‌رود باریک‌تر می‌شود. این مدل معمولا مناسب تمام فرم‌های صورت است.

مدل سبیل دالی

این نوع سبیل منحصرا مخصوص فرد سالوادور دالی است. سالوادور با این سبیل خاصش، هنر و علم خود را به دنیا نشان می‌داد. چرا که اعتقاد داشت: «مرد تا سبیل نداشته باشد،علم و هنرش نهفته باشد.»


شاید برایتان جالب باشد که سالوادور هر وقت گوش‌هایش جرم می‌گرفت از سبیل‌هایش به جای گوش پاک کن استفاده می‌کرد. سبیل‌های دالی حواشی زیادی داشت به گونه‌ای که سالوادور در جایی بیان داشت: “من با بیست سانت سبیل و یک چسب قطره‌ای همه کاره و پنج دقیقه سشوار با دور تند، سبیلی درست کردم که یک دنیا حرف پشتش خوابیده بود. شما اگر مرد هستید با چهل سانت سبیل، دو عدد چسب قطره‌ای همه کاره و ده دقیقه سشوار با دور تند، سبیلی درست کنید که نصف دنیا حرف پشتش خوابیده باشه!” اگر شما هنرمند هستید، این مدل سبیل با یک کلاه برت بسیار زیباست.

مردی با سبیل دالی
مردی با سبیل مدل دالی

نکاتی برای نگهداری انواع مدل سبیل

سبیل نیز مانند موی سر نیاز به رسیدگی و رعایت نکاتی برای جذاب شدن دارد. نکاتی ساده ولی کلیدی باعث می‌شود تا سبیل شما به خوبی حالت بگیرد و رخی نشان دهد. برخی از آقایان را می‌بینیم که چنان با سبیل جذاب‌اند که ما هم دلمان می‌خواهد مثل آنان باشیم. اما سوال اینجاست که آن آقایان چه می‌کنند؟

  1. شست و شوی سبیل: علاوه بر اینکه کثیفی و ناپاکیزگی را از بین می‌برد، باعث می‌شود حالت بهتری بگیرد.
  2. اصلاح صورت: اگر می‌خواهید سبیل شما جذابیت اولیه خود را از دست ندهد باید هر روز به آن برسید.
  3. استفاده از روغن و محصولات بهداشتی: این کار باعث رشد بهتر موهای شما می‌شود و راحت‌تر فرم می‌گیرد.
  4. شانه کردن سبیل: اگر سبیل‌های پرپشت یا بلندی دارید، پیشنهاد می‌شود یک شانه کوچک همیشه همراه خود داشته باشید تا شکل زیبای خود را از دست ندهید.
  5. استفاده از روغن‌های تقویتی: سعی کنید روزانه روغن مو را روی سبیل‌های خود بمالید تا باعث رشد بهتر و پر پشت شدن آن شود.
روغن آرگان بی ام اس مخصوص پوست و مو حجم 10 میل
روغن آرگان

سخن آخر

حالا که با انواع مدل سبیل پسرانه و مردانه آشنا شدید، وقت آن رسیده تا چهره خود را به صورت اصولی اصلاح کنید و چهره‌ای جذاب و خاص داشته باشید. اگر برای بار اول است که می‌خواید سبیل بگذارید پیشنهاد می‌شود همراه با سبیل مد نظر خود، ته ریش هم بگذارید. (البته اگر موهای کم پشتی دارید این مدل پیشنهاد نمی‌شود.)
ممنون که تا آخر این مقاله با مو تن رو همراه بودید. لطفا در قسمت دیدگاه، پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. در ضمن شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو لوازم اصلاح مو، ریش و سبیل را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری بفرمایید.

سوالات متدوال

هر چند وقت یک بار باید سبیلم را اصلاح کنم؟

پاسخ این سوال به ژن و میزان رشد موی و یا حتی مدل سبیل شما بستگی دارد. بعضی از آقایان ممکن است هر روز و بعضی‌ها ماهی یکبارنیاز به اصلاح داشته باشند.

چه نوع مدل سبیل مناسب صورت‌های گرد است؟

برای صورت‌های گرد شما می‌توانید از مدل‌هایی استفاده کنید که پر پشت هستند و با گذاشتن ریش پرفسوری صورت خود را کشیده کنید.

سبیل پر پشت مناسب کدام مردان است؟

این نوع سبیل مناسب تمام آقایان با هر شغلی است. اما آقایانی که حدفاصل میان بینی و لب‌شان زیاد است بسیار مناسب است. اگر شما روی صورتتان زخم و یا لب‌های باریکی دارید به راحتی پوشش می‌دهد.

 سبیل مناسب برای آقایانی با لب‌های پهن کدام است؟

اگر شما هم جزو آن دسته از آقایانی هستید که لب‌های پهنی دارند، پیشنهاد می‌شود از سبیل‌های کوچک و جمع جور استفاده کنید. در این مدل نه تنها موهای پشت لب بلکه کنار لب‌هایتان نیز، باید کوتاه باشد.