زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آشنایی با آرایش طبیعی صورت + آموزش

wordcamp
708
11 دقیقه
آشنایی با آرایش طبیعی صورت + آموزش

گاهی ممکن است از ظاهر رنگی آرایشتان خسته شوید و به دنبال یک آرایش ساده‌تر باشید. و یا ممکن است آرایشی که همیشه انجام می‌دهید مناسب موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید نباشد. اگر به دنبال یک صورت طبیعی و نچرال هستید و در واقع می‌خواهید به نسخه‌ی بهتری از خودتان تبدیل شوید، می‌توانید آرایش طبیعی صورت را انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر شما با آرایش صورت طبیعی و آموزش یک مدل از این سبک، این مقاله را آماده کرده‌ایم. پس اگر در مورد آن کنجکاو هستید، با ما همراه باشید.

آرایش طبیعی صورت چیست؟

به آرایشی که در آن از رنگ‌های تند و تیره استفاده نمی‌شود و خبری از آرایش اسموکی چشم و رژلب قرمز نباشد، آرایش یا میکاپ طبیعی صورت می‌گویند. هدف این سبک آرایشی زیباتر کردن صورت در عین طبیعی نگه داشتن آن است. در این مدل میکاپ، از رنگ‌هایی که به رنگ‌های طبیعی صورت نزدیک باشند استفاده می‌شود. این آرایش در سال‌های اخیر مورد استقبال طرفداران آرایش قرار گرفته و بسیاری از افراد در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. از طرفی تعداد زیادی از زنان، میکاپ ملایم را برای روز عروسی خود می‌پسندد. به عقیده آنها آرایشی که صورت طبیعی آنها را حفظ کند، زیباترین آرایش عروس خواهد بود و اگر سال‌های آینده عکس‌های مربوط به مراسم عروسی را ببینند، از انتخاب سادگی خود پشیمان نخواهند شد.

علاوه بر این سبک، آرایش اروپایی هم طرفداران زیادی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با آرایش لایت اروپایی مقاله زیر را مطالعه کنید:

آرایش طبیعی صورت برای چه موقعیتی مناسب است؟

بسته به سلیقه شما در آرایش، میکاپ طبیعی صورت می‌تواند برای قرارهای دوستانه، محیط کاری و اداری، دانشگاه، مهمانی‌های کوچک و حتی مراسم‌های مهم مناسب باشد. در واقع وقتی ترجیح می‌دهید که آرایشی پر زرق و برق نداشته باشید و با آن راحت نیستید، می‌توانید سراغ این سبک میکاپ بروید. اگر در این نوع آرایش، مرحله «کانتور» یا همان تکنیک سایه روشن را انجام دهید و برای ماندگاری آرایشتان از محصولات ضدآب و فیکس‌کننده استفاده کنید، تبدیل به یک آرایش بی‌نقص برای روز عروسی شما خواهد شد. ولی اگر مراحل را ساده‌تر انجام دهید، میکاپ ملایم شما به عنوان آرایش روزانه هم مناسب خواهد بود.

آموزش آرایش طبیعی صورت

در این بخش می‌خواهیم قدم به قدم آموزش آرایش طبیعی را در کنار هم پیش ببریم. در واقع قرار است این بخش تبدیل به یک راهنمای آرایش صورت طبیعی برای شما شود تا اگر قصد دارید آن را امتحان کنید، به این راهنما دسترسی داشته باشید.

به جز آشنایی با انواع آرایش، باید با آرایش‌های مناسب برای صورت‌های مختلف آشنا شوید. در مطلبی دیگر راهنمای کامل انتخاب آرایش مناسب برای انواع صورت را برای شما نوشته‌ایم.

آماده‌سازی پوست برای آرایش

اولین قدم برای داشتن آرایش صورت طبیعی و لایت، اهمیت دادن به پوست است. اگر پوست شما دچار خشکی شده باشد و یا به دلیل چربی بیش از اندازه‌ی آن جوش و آکنه زده باشید، در نهایت صورت و آرایش زیبایی نخواهید داشت. با وجود مشکلات پوستی، محصولات آرایشی به خوبی روی پوست شما نمی‌خوابد و کمکی به زیبایی شما نمی‌کنند. پس قبل از صرف هزینه و وقت برای آرایش، بهتر است روی پوستتان سرمایه‌گذاری کنید. وقتی پوست خوبی داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. بر اساس نوع و مشکلات پوست خود اقدام به خرید محصولات مراقبتی پوست کنید و برای خود روتین مناسبی ترتیب دهید.

پوست تمیز و مرطوب

پیش از آن که آموزش آرایش را شروع کنیم، لازم است که نکته‌ای مهم را به شما بگوییم. شما باید قبل از انجام هر مدل آرایشی، در ابتدا صورتتان را با شوینده‌ صورت مناسب پوست خود بشویید و از کرم‌های مرطوب‌کننده صورت و دور چشم استفاده کنید. اگر پوست شما آلوده یا خشک باشد، آرایش شما جلوه‌ی نهایی خوبی نخواهد داشت.

پرایمر

نکته‌ای که در آموزش آرایش طبیعی صورت باید بدانید، این است که چون تمرکز این میکاپ بر سادگی و طبیعی بودن صورت است، بهتر است برای بخش پوست آن وقت بیشتری بگذارید. قبل از زدن کرم‌پودر به سراغ «پرایمر» بروید. پرایمر یک محصول آرایشی است که به عنوان زیرساز میکاپ استفاده می‌شود. پرایمرها انواع مختلفی دارند. آنها می‌توانند مات‌کننده یا براق‌کننده پوست باشند و یا منافذ باز شما را پر کنند. شما باید یکی از آنها را بر اساس خواسته و نیاز پوستی خود انتخاب کنید و به صورتتان بزنید.

خرید پرایمر میبلین مدل Baby Skin

کرم‌پودر

برای آرایش طبیعی صورت باید از کرم‌پودرهای سبک و با پوشانندگی کم تا متوسط استفاده کنید. با این کار زمینه صورت شما طبیعی‌تر خواهد شد. کرم‌پودرهایی که کاور بالایی دارند، رنگ کل صورت را یک‌دست می‌کنند و تمام ایرادات را می‌پوشانند. همان طور که می‌دانید، این کار رنگ و ایرادات جزئی و طبیعی پوست شما را پنهان می‌کند. پس این کرم‌پودرها برخلاف قوانین آرایش طبیعی عمل می‌کنند. اگر می‌خواهید از این آرایش در طول روز استفاده کنید، می‌توانید «بی‌بی کرم» یا «سی‌سی کرم» را جایگزین کرم‌پودر کنید. بی‌بی کرم و سی‌سی کرم در واقع محصولاتی چندکاره هستند. آنها علاوه بر رنگ‌دهی به پوست، خاصیت رطوبت‌رسانی دارند و دارای ضدآفتاب هستند. دقت کنید رنگ هر محصولی که استفاده می‌کنید با پوست شما هماهنگ باشد.

کرم‌پودر را به تمام قسمت‌های صورت بزنید و به کمک یک براش آرایشی بزرگ و یا اسفنج آرایشی خیس آن را پخش کنید. کرم‌پودر را از مقدار کم شروع کنید. اگر بعد از پخش‌کردن آن متوجه شدید که در یک قسمت از صورتتان به مقدار بیشتری کرم‌پودر احتیاج دارید، کمی به لایه اول اضافه کنید. ولی حواستان باشد که کرم‌پودر زیاد، آرایش شما را از حالت طبیعی خارج خواهد کرد.

نمونه‌ای از یک بی‌بی کرم

کانسیلر

برای پوشاندن سیاهی زیر چشمتان از یک کانسیلر با پوشانندگی متوسط استفاده کنید. کانسیلرها بافتی شبیه به کرم‌پودر دارند؛ با این تفاوت که کمی سنگین‌تر هستند. کانسیلر شما باید یک تا دو درجه از کرم‌پودرتان روشن‌تر باشد. کانسیلر را به شکل یک مثلث بر عکس زیر چشمتان بزنید و آن را با یک براش آرایشی کوچک و یا قسمت نوک تیز یک اسفنج آرایشی خیس سر جای خود پخش کنید. مقداری از کانسیلر را به پشت پلکتان هم بزنید تا به عنوان پرایمر سایه به دوام بیشتر آن کمک کند.

آرایش چشم

با یک پودر فیکس، کانسیلر را پشت پلکتان ثابت و خشک کنید تا بتوانید روی آن سایه بزنید. برای رنگ سایه به سراغ رنگ‌های طبیعی بروید. می‌توانید از صورتی ملایم یا قهوه‌ای روشن استفاده کنید. قبل از آن به سراغ رنگ قهوه‌ای متوسط بروید و با استفاده از براش سایه مقداری از آن را بردارید و در چین پلک و گوشه خارجی چشمتان بگذارید. سایه را در قسمت گوشه خارجی چشم با حرکات دورانی و در قسمت چین پلک با حرکات رفت و برگشتی براش، سر جای خود پخش و محو کنید. برای روی پلک از رنگ‌هایی که گفتیم استفاده کنید. همین رنگ‌ها را، با همان ترتیب، به صورت یک خط نازک به زیر پلک پایین هم بزنید. از یک رنگ روشن و براق برای گوشه داخلی چشم‌هایتان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که چشم‌های شما سرحال‌تر به نظر برسد.

اگر به خط چشم علاقه دارید، یک خط نازک و طبیعی در قسمت ریشه مژه بکشید. ولی اگر فکر می‌کنید که چشم‌های شما احتیاج به خط چشم ندارند، سخت نگیرید! خط چشم نکشید!

به مژه‌های بالا و پایین ریمل بزنید. ریمل شما بنا بر نیاز و خواسته خودتان می‌تواند حجم‌دهنده، بلند‌کننده یا هردوی آنها باشد. اگر فکر می‌کنید که به دوام بیشتری برای ریمل احتیاج دارید، از مدل ضدآب آن استفاده کنید.

نمونه‌ای از یک آرایش چشم طبیعی

آرایش صورت

ابتدا کرم‌پودر و کانسیلرتان را با پودر فیکس سرجای خود ثابت کنید تا دوام بیشتری داشته باشند. یک پودر برنز‌کننده متناسب با رنگ پوست صورت خود تهیه کنید و از آن روی استخوان گونه به صورت مورب و به سمت شقیقه‌ها بزنید. با استفاده از براش مخصوص پودر، برنز‌کننده را رو به بالا و بیرون پخش کنید. حواستان باشد فقط به مقداری از برنز‌کننده استفاده کنید که به صورت شما گرمی ببخشد و آرایش شما از حالت طبیعی خارج نشود.

یک رژگونه با رنگ طبیعی مثل صورتی ملایم یا هلویی انتخاب کنید. پررنگ بودن یا کم رنگ بودن رژگونه به رنگ پوست شما بستگی دارد. برای رژگونه زدن بخندید. برجسته‌ترین قسمت گونه شما جای زدن رژگونه است. در واقع رژگونه کمی بالاتر از برنز‌کننده قرار می‌گیرد. رژگونه را هم به صورت ضربه‌ای و رو به بیرون پخش کنید.

برای آن‌که به صورتتان برق طبیعی بدهید از هایلایتر کمک بگیرید. هایلایترها رنگ‌های متنوعی دارند. رنگی که مناسب پوست و آرایشتان باشد را انتخاب کنید و روی استخوان بالای گونه بزنید. می‌توانید مقدار کمی از آن را بالای لب هم استفاده کنید.

خرید پالت هایلایتر گلدن رز مدل Strobing

آرایش ابرو

یکی از ترفندهای آرایش طبیعی صورت نحوه آرایش ابروهاست. برای داشتن یک آرایش طبیعی صورت باید از روش‌های قدیمی فاصله بگیرید. در این مدل آرایش دیگر خبری از ابروهای کادری و مصنوعی نیست. شما باید سعی کنید که آرایش صورت طبیعی و لایت داشته باشید. پس اگر ابروهای شما مشکل خاصی ندارد و جایی از آن خالی نیست، فقط با یک ٰژل ابرو به آن حالت دهید تا زیباتر شود. اما اگر احساس می‌کنید جایی از ابروهای شما خالی است و احتیاج به پرشدن دارد، یک مداد ابرو با نوک نازک انتخاب کنید. در بخش‌های خالی، به صورت ظریف و طبیعی چند تار مو بکشید تا قسمت خالی ابرو پر شود.

آرایش لب

شما می‌توانید از رنگ‌های طبیعی رژلب و خط لب برای لب‌هایتان استفاده کنید. رنگ‌های طبیعی رنگ‌های نزدیک به رنگ طبیعی لب یا پوست شما هستند. حتی می‌توانید خط لب را از این آرایش حذف کنید. در فصل تابستان به جای رژلب از برق لب استفاده کنید تا آرایشی تابستانی داشته باشید. پیشنهاد آخر ما برای آرایش لب و حتی گونه استفاده از «تینت» است. تینت‌ها محصولاتی بر پایه آب هستند که به عمق پوست نفوذ می‌کنند و هیچ بافتی روی پوست باقی نمی‌گذارند؛ برای همین بسیار طبیعی هستند. شما باید چند قطره از تینت را روی گونه یا لب بزنید و آن را به سرعت پخش کنید. تینت‌ها معمولا سریع خشک می‌شوند. برای انتخاب رژلب بهتر است با برندهای برتر آن آشنا شوید تا خرید خوبی داشته باشید:

سخن پایانی

آرایش طبیعی صورت جز آرایش‌های محبوب این روزهاست که در مدل‌های مختلف انجام می‌شود. ما در این مطلب سعی کردیم شما را با یک مدل از این آرایش آشنا کنیم و جزئیات آن را بازگو کنیم تا به یک راهنمای آرایش صورت طبیعی برای شما تبدیل شود. شما با کمک این راهنما می‌توانید مدل‌های دیگر این آرایش را امتحان کنید. اگر شما هم در رابطه با این موضوع نظری دارید، آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد آرایش طبیعی صورت

منظور از آرایش طبیعی صورت چیست؟

آرایشی که به حالت طبیعی صورت نزدیک باشد و فقط آن را بهبود ببخشد.

مزایای استفاده از آرایش طبیعی صورت چیست؟

این آرایش هیچ وقت از مد نمی‌افتد، چهره و حالت طبیعی شما را حفظ می‌کند و برای بسیاری از موقعیت‌ها مناسب است.

برای میکاپ طبیعی صورت به چه وسایلی نیاز خواهد بود؟

تمام وسایلی که در حالت عادی برای آرایش استفاده می‌کنید. فقط نکته آن اینجاست که رنگ‌ها باید طبیعی باشند. مثل صورتی، هلویی و قهوه‌ای روشن. پوشانندگی کرم‌پودر هم بالا نباشد.

روش انجام آرایش صورت طبیعی چیست؟

روش آن مانند سایر آرایش‌هاست. با این تفاوت که نباید به مقدار زیاد از لوازم آرایش استفاده کنید و از مدل‌ها و رنگ‌های غیر طبیعی استفاده کنید.