زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آشنایی با سبک آرایش لایت اروپایی و مهم‌ ترین ترفندهای آن

wordcamp
1,548
11 دقیقه
آشنایی با سبک آرایش لایت اروپایی و مهم‌ ترین ترفندهای آن

میکاپ لایت اروپایی، یکی از ترندهای سال 2022 است. این مدل میکاپ اگرچه غلیظ نیست، اما به چهره، زیبایی طبیعی می‌بخشد. بنابراین بی‌آنکه در آرایش افراط شود، صورت زیبا و درخشان‌تر می‌شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با سبک آرایش لایت اروپایی و مهم‌ترین ترفندهای آن آشنا کنیم تا به سادگی، زیبایی صورتتان را دو چندان کنید.

آرایش لایت اروپایی چیست؟

اگر به تصاویر دختران و زنان اروپایی نگاه کنید، به نظر می‌رسد میکاپ ندارند. در واقع آرایش لایت اروپایی به نوعی از آرایش می‌گویند که صورت در عین سادگی، می‌درخشد. در واقع میکاپ اروپایی در مقایسه با میکاپ آمریکایی و آسیایی، ظرافت بیشتری دارد.

اما این سادگی به معنای نداشتن میکاپ نیست. بلکه اروپایی‌ها، ترفندهایی در روند میکاپ به کار می‌برند تا میکاپ ساده و جذاب‌تر به نظر برسد. در ادامه مقاله به بررسی سبک آرایش اروپایی بیشتر می‌پردازیم تا شما نیز از آن بهره‌مند شوید.

به رژیم غذاییتان اهمیت دهید

احتمالا تعجب می‌کنید که رژیم غذایی چه ارتباطی با آرایش لایت اروپایی دارد. پیش از هر چیز بهتر است بدانید که یک آرایش لایت ساده در صورتی زیباتر و چشمگیرتر می‌شود که پوست زیبایی داشته باشید. از این جهت نیازی به استفاده از کرم پودر با پوشانندگی بالا نیست و پوست با یک کرم پودر سبک نیز می‌تواند بدرخشد و زیبا باشد.

راز زیبایی پوست و میکاپ لایت خانم‌های اروپایی در رژیم غذاییشان است. خانم‌های اروپایی به نوشیدن آب، اهمیت زیادی می‌دهند. بسیاری از آن‌ها معتقدند که مصرف فیبر، میوه و سبزیجات در کنار وعده‌های غذایی، از خوردن هر نوع غذایی واجب‌تر است. کاهش مصرف قند و چربی نیز از نکاتی است که به زیبایی پوست کمک می‌کند.

در واقع هر چه پوست سالم‌تر باشد، نیاز به مصرف لوازم آرایش، به‌خصوص کرم‌ پودر و پنکیک با کاور بالا، کمتر می‌شود. در نتیجه پوست بهتر نفس می‌کشد و جوان‌تر باقی می‌ماند. بنابراین اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از آرایش لایت ساده بگیرید، توصیه می‌کنیم حتما به رژیم غذاییتان توجه بیشتری کنید.

مراقبت از پوست را در اولویت قرار دهید

پیش از شروع میکاپ، همیشه مراقبت از پوست را در اولویت قرار دهید. بسیاری از خانم‌های اروپایی، پیش از آن که آرایش کنند، روتین مراقبت از پوست را انجام می‌دهند. این روند کمک می‌کند تا پوست شفاف‌تر شود و مدل آرایش سبک اروپایی، با حالت بهتر و طبیعی‌تر روی پوست قرار گیرد.

اما روتین پوستی پیش از میکاپ چیست؟ پیش از هر چیز شما باید پوستتان را با آب و ژل شستشوی صورت بشویید. این کار کمک می‌کند تا پوست از هر گونه آلودگی و چربی اضافه پاک شود. همچنین میکاپ روی پوست تمیز، طراوت صورت را بیشتر می‌کند.

اکثر خانم‌های اروپایی، روتین پوستی پیش از میکاپ را با اسپری آب شروع می‌کنند. اسپری آب التهاب پوست را کاهش می‌دهد و پوست را آبرسانی می‌کند. اسپری آب پیش از میکاپ، پوست را تسکین می‌بخشد و باعث آرامش پوست صورت می‌شود.

هیدراته کردن پوست قبل از آرایش
آبرسانی پوست با اسپری آب پیش از میکاپ

برای مثال اسپری آب بایوآکوآ حاوی عصاره بلوبری است که پوست را آبرسانی می‌کند. این اسپری آب برای مراقبت پوستی روزانه مناسب است و حتی باعث روشن و شفاف شدن پوست می‌شود. از این اسپری، به عنوان تونر و پاک کننده آرایش هم استفاده می‌کنند.

پس از اسپری آب، نوبت به کرم مرطوب کننده، سرم پوست و کرم ضد آفتاب است. شما می‌توانید بین کرم مرطوب‌کننده و سرم پوست، یکی را انتخاب کنید. همچنین کرم ضدآفتاب از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند و مانع آسیب‌های احتمالی محیط می‌شود.

کرم پودر سبک را جایگزین کنید

اروپایی‌ها در آرایش لایت دخترانه، عاشق کک و مک و لک صورت هستند. بسیاری از آن‌ها از کرم پودر با کاور بالا استفاده نمی‌کنند و همیشه کرم پودر سبک را جایگزین می‌کنند. البته استفاده از کرم پودر سبک باعث می‌شود که پوست آسیب نبیند و حتی نفس بکشد.

یکی از ترفندهای استفاده از کرم پودر برای سبک آرایش لایت این است که کرم پودر را با مقداری کرم مرطوب کننده و یک قطره سرم پوست ترکیب کنید. سپس اسفنج یا بلندر را کمی مرطوب کنید و آن را به صورت ضربه‌ای روی پوست بزنید. این روش کمک می‌کند تا پوست صاف و یک‌دست شود. همچنین میزان کاور کرم پودر سبک نیز بیشتر می‌شود.

برنزر و رژگونه را فراموش نکنید

خانم‌های اروپایی در آرایش لایت ساده، عاشق رژگونه صورتی و هلویی هستند. در واقع حتی اگر از کرم پودر هم استفاده نکنند، استفاده از رژگونه هلویی یا صورتی را فراموش نمی‌کنند. چرا که آن‌ها بر این باورند، رژگونه به چهره طراوت می‌بخشد و سن را کمتر نشان می‌دهد.

بنابراین اگر می‌خواهید صورتتان را جوان و لیفت کنید، کانتور یا رژگونه را به صورت خط مورب روی گونه و کنار چشم بکشید. این ترفند کمک می‌کند تا چشم و گونه‌ها لیفت شوند. پس از آن، روی گونه، یعنی کمی بالاتر از برنزر یا کانتور، رژگونه بزنید. رژگونه را روی گونه به صورت گرد نزنید. بلکه آن را به سمت گوش یا موها بکشید. این روش کمک می‌کند تا گونه‌ها برجسته و خوش فرم‌تر شوند.

ابرویتان را شانه کنید

در آرایش لایت دخترانه، خبری از ابروهای کلفت و پر نیست. بنابراین اگر می‌خواهید ابروهایتان را بکشید، بهتر است از ریمل ابرو استفاده کنید. ریمل ابرو، نه تنها به ابروها رنگ می‌بخشد و باعث پر شدن ابروی کم پشت می‌شود، بلکه سر فرچه‌ای آن، ابروها را شانه می‌کند.

لیفت کردن ابرو
لیفت ابرو برای زیبایی بیشتر سبک آرایش لایت

لیفت و شانه ابروها باعث زیبایی میکاپ می‌شود. یکی از محصولاتی که زیبایی ابروها را دوچندان می‌کند، ریمل ابروی آرت دکو مدل Defining Gel است. این ریمل ابرو نه تنها ابروی خالی را پر می‌کند، بلکه حاوی عصاوه جنسینگ و ویتامین E است. بنابراین ابروهایتان با ریمل ابروی آرت دکو تقویت و پُر می‌شوند.

آرایش لایت چشم را یاد بگیرید

در آرایش لایت چشم اروپایی، دیگرخبری از خط چشم کشیده و ضخیم نیست. خانم‌های اروپایی ترجیح می‌دهند از ریمل بلند کننده به میزان کم استفاده کنند. همچنین خط چشم اروپایی بسیار نازک و طبیعی است. اما شما می‌توانید برای مدل آرایش سبک اروپایی، یک ترفند خط چشم طبیعی و ترند را یاد بگیرید.

شما می‌توانید به جای استفاده از خط چشم مویی یا ماژیکی از سایه چشم قهوه‌ای استفاده کنید. بنابراین یک براش تخت و کوچک بردارید و با کمک سایه چشم قهوه‌ای، یک خط نازک، نزدیک محل رویش مژه ایجاد کنید و دنباله آن را ادامه دهید. این روش کمک می‌کند تا آرایشتان لایت و جذاب‌تر شود.

رژلب قرمز انتخاب کنید

چرا آرایش لایت اروپایی چشم‌ها را درخشان می‌کند؟ اگرچه در مدل آرایش سبک اروپایی، میکاپ چشم بسیار کم و لایت است، اما چشم‌ها زیبایی دو چندان دارند. راز درخشش چشم‌ها در استفاده از رژلب قرمز است.

خانم‌های اروپایی علاقه‌ای به فیلر با بوتاکس لب ندارند. بنابراین رژلب قرمز باعث برجسته شدن لب‌هایشان می‌شود. رژلب قرمز همیشه مد است و هرگز تکراری نمی‌شود. اما بهتر است برای آرایش لایت روزانه، سراغ تینت لب یا رژلب هلویی یا صورتی بروید.

آرایش عروس سبک اروپایی

تمام مواردی که در بخش بالا ذکر کردیم، مناسب آرایش لایت ساده روزانه است و با آرایش عروس سبک اروپایی کاملا متفاوت است. در ادامه مقاله به نکات آرایش عروس اروپایی و لایت بیشتر می‌پردازیم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

آبرسانی پوست

در مرحله اول، پوست را حتما آبرسانی کنید. پوست مرطوب مانع کیکی شدن کرم پودر می‌شود. بنابراین ابتدا صورتتان را بشویید و با پاک کننده پوست تمیز کنید. این روش کمک می‌کند تا پوست زنده و از هر گونه آلودگی رها شود.

سپس از یک ماسک آبرسان پوست استفاده کنید. ماسک ورقه‌ای برای آبرسانی پوست، انتخاب بهتری است. چرا که معمولا 10 تا 20 دقیقه روی پوست قرار می‌گیرد و پوست را به خوبی تقویت و تغذیه می‌کند. در نتیجه پوست درخشان‌تر می‌شود.

کرم پودر با کاور بالا

برخلاف میکاپ لایت روزانه، برای آرایش اروپایی عروس، بهتر است از کرم پودر با کاور بالا استفاده کنید. با این حال پیش از استفاده از کرم پودر، 10 تا 15 دقیقه پس از استفاده ماسک آبرسان صبر کنید. سپس مقداری کرم مرطوب کننده و پرایمر به پوست بزنید.

کرم مرطوب کننده از ورقه‌ شدن کرم پودر جلوگیری می‌کند. همچنین پرایمر باعث افزایش ماندگاری کرم پودر و میکاپ می‌شود. کرم پودر را روی تمام بخش‌های صورت، حتی روی پلک بزنید. بهتر است ابتدا اسفنج را کمی مرطوب کنید و کرم پودر را به صورت ضربه‌ای به پوستتان بزنید. این روش به افزایش کاور کرم پودر کمک می‌کند.

کانسیلر و کانتور

برای میکاپ عروس به سبک اروپایی، باید از کانسیلر و کانتور استفاده کنید. کانسیلر و کانتور باعث ایجاد سایه و زاویه سازی صورت می‌شوند. بنابراین ابتدا چند نقطه کانسیلر زیر چشم، یک خط مورب گوشه چشم، یک خط بین ابروها، یک خط روی چانه و یک خط روی تیغه بینی ایجاد کنید. در مرحله بعد، کانسیلر را با اسفنج مرطوب محو کنید.

کانتور صورت
نقاطی از صورت که برای کانتور در سبک آرایش لایت مشخص شده است.

کانتور را کمی بالاتر از خط گونه به صورت مورب بکشید. سپس دو خط کنار بینی (به طوری که تیغه بینی و خط کانسیلر در وسط قرار گیرد)، چند نقطه روی پیشانی نزدیک خط رویش مو و دو خط روی خط فک ایجاد کنید. سپس کانتور را با یک براش نرم به سمت بالا محو کنید. این روش کمک می‌کند تا صورت لیفت شود.

برای زیبایی و درخشش بیشتر پوست، از هایلایتر هم استفاده کنید. یک براش تخت و نازک بردارید و مقدار کمی هایلایتر روی گونه و روی نوک بینی بزنید. این روش کمک می‌کند تا پوست و آرایش زیباتر و به اصطلاح شاینی شود.

آرایش چشم لایت اروپایی

در آرایش چشم لایت اروپایی، خط چشم کشیده طرفداران بسیاری دارد. اما پیش از خط چشم، باید از سایه چشم استفاده کنید. رنگ قهوه‌ای، دودی و برنز، بیشترین کاربرد را در آرایش چشم اروپایی دارند. این رنگ‌ها باعث درشت‌تر شدن چشم نیز می‌شوند. همچنین مژه مصنوعی و ریمل هم تاثیر زیادی در زیبایی چشم دارد.

مژه مصنوعی Vergen، یک انتخاب مناسب برای آرایش چشم لایت عروس است. این مژه مصنوعی حالتی سه بعدی دارد. بنابراین مژه‌ها را به طبیعی‌ترین حالت ممکن، پر حجم و بلند می‌کند. از این جهت چشم‌ها درشت و زیباتر می‌شوند.

آرایش لب

برای تکمیل میکاپ اروپایی عروس، آرایش لب را با ظرافت بیشتری انجام دهید. بنابراین بهتر است سراغ رژلب‌های حجم دهنده نروید تا میکاپتان ساده باقی بماند. برخلاف میکاپ لایت و ساده روز که از رژلب قرمز و صورتی استفاده می‌شود، بهتر است در میکاپ اروپایی عروس از رژلب نود استفاده کنید.

استفاده از رژ لب نود برای آرایش اروپایی
استفاده از رژ لب نود برای آرایش اروپایی

بنابراین ابتدا خط لب نود بکشید تا فرم لب را مشخص کنید. سپس از یک رژلب نود شاین استفاده کنید. البته منظور از شاین، استفاده از رژلب اکلیلی نیست. رژلب شاین، لب‌ها را براق می‌کند و باعث درخشان شدن چشم‌ها نیز می‌شود.

فیکس میکاپ

در مرحله آخر میکاپ اروپایی عروس، حتما از فیکساتور آرایش استفاده کنید. فیکس میکاپ مهم‌ترین بخش از مراحل آرایش است. چرا که معمولا میکاپ ساعات زیادی روی پوست باقی می‌‌ماند و ممکن است همراه با تعریق، پاک یا به اصطلاح ماسیده شود. بنابراین در مرحله آخر میکاپ را حتما با اسپری فیکس، ثابت کنید.

سخن آخر

میکاپ روز ساده اروپایی با میکاپ لایت عروس متفاوت است. معمولا در میکاپ لایت اروپایی روزانه، آرایش چشم غلیظ نیست و جلوه لب‌ها بیشتر است. اما در میکاپ اروپایی عروس، روند میکاپ کمی متفاوت است. معمولا میکاپ چشم بیشتر است، در صورتی که آرایش لب کاملا سبک است. با این حال، در هر دو حالت، زیبایی و سلامت پوست اهمیت بسیاری دارد و بسیاری از خانم‌های اروپایی، زیبای آرایششان را با روتین پوستی، دو چندان می‌کنند.

سوالات متداول از سبک آرایش لایت اروپایی

همان‌طور که می‌دانید، معمولا سبک آرایش آمریکایی و بخشی از آسیا که ایران هم شامل آن می‌شود، با سبک آرایش لایت اروپایی متفاوت است. معمولا میکاپ روز اروپایی و حتی آرایش عروس، ساده‌تر است. این سادگی، زیبایی آرایش را چندین برابر می‌کند. بنابراین در ادامه مقاله، پاسخ به سوالات متداول از سبک آرایش لایت اروپایی را از دست ندهید تا میکاپ‌تان زیباتر شود.

آرایش لایت صورت چگونه باید باشد؟

معمولا آرایش لایت، به میکاپ سبکی می‌گویند که این روزها در دنیا ترند است. بنابراین در این سبک از میکاپ، دیگر خبری از رژلب تیره، کرم پودر با پوشانندگی بالا و آرایش چشم غلیظ نیست. این مدل میکاپ لایت، بیشتر برای افزایش درخشش و طراوت صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و صورت را به طور طبیعی زیباتر می‌کند.

کاربرد سبک آرایش اروپایی برای کجا است؟

کاربرد سبک آرایش اروپایی مناسب مهمانی‌های دوستانه، دورهمی‌های روزانه و قرار دوستانه است. در واقع اگر می‌خواهید در مهمانی دوستانه، چهره‌تان چندان تغییر نکند و تنها شاداب و زیباتر شود، میکاپ اروپایی، یک انتخاب مناسب خواهد بود.