زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش لایه برداری پوست با سفیداب + روش ساخت ماسک سفیداب

wordcamp
13,290
5 دقیقه
آموزش لایه برداری پوست با سفیداب + روش ساخت ماسک سفیداب

با وجود پیشرفت در صنعت لوازم بهداشتی و آرایشی، بازهم به مشکلاتی برمی‌خوریم که هیچ کدام از این محصولات نمی‌توانند راه‌حلی جلوی پای‌مان بگذارند. درست در همین لحظات است که محصولات سنتی و قدیمی به کارمان می‌آیند. محصولاتی که حالا کمتر درباره آن‌ها می‌شنویم و می‌خوانیم. در این مطلب قرار است درباره یکی از همین موارد صحبت کنیم. سفید آب یا روشور، همان چیزی است که قرار است امروز به دادمان برسد. اگر شما هم هنوز نتوانسته‌اید محصولی مناسب برای لایه برداری پوست پیدا کنید، حتماً تا انتهای مطلب را بخوانید. قرار است درباره لایه برداری پوست با سفیداب اطلاعاتی به دست آورید که شاید تا کنون نمی‌دانستید.

سفیداب چیست؟

حتماً همه ما این محصول را در عطاری‌ها دیده‌ایم؛ اما به آن توجهی نکردیم. دلیلش هم این است که سفیدآب به صورت فله‌ای و بدون بسته‌بندی خاص و زیبایی به فروش می‌رسد. روشور یا سفیدآب، محصولی سفیدرنگ و گرد است که با فشار دست به پودر تبدیل می‌شود. می‌توایند این محصول را به‌راحتی در عطاری‌ها پیدا کنید. این محصول از انواع مختلفی از گیاهان و نخاع حویانات تهیه می‌شود. علاوه بر لایه برداری پوست با سفیداب که اثرات قابل‌توجهی دارد، این محصول فواید دیگری هم دارد.

خواص سفیداب و لایه برداری پوست با سفیداب

 این محصول ساده که به نظر نمی‌رسد خواص چندانی داشته باشد، کاربرهای زیادی دارد. مهم‌ترین کاربرد روشور، همان لایه‌برداری است. لایه برداری پوست با سفیداب باعث می‌شود که سلول‌های مرده پوست از بین بروند و پوست، باطراوات و شاداب شود.

کاهش تعریق بدن یکی دیگر از فواید این محصول است. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که برخی نقاط بدنتان خیلی عرق می‌کند، حتماً سفیدآب را امتحان کنید. کافی است چندبار در حمام این محصول را به همان نقاط بزنید و پس از آن تأثیر چشم‌گیر آن را مشاهده خواهید کرد.

خاصیت لایه‌برداری و ضدعفونی‌کنندگی سفیدآب باعث می‌شود که این محصول به رفع جوش نیز کمک کند.

اشتباه نکنید، این محصول تنها مختص خانم‌ها نیست. آقایان نیز می‌توانند بعد از اصلاح، به صورت خود سفیدآب بزنند. با این کار از جوش زدن جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از سرطان پوست و محافظت پوست دربرابر اشعه‌های مضر خورشید نیز از دیگر خواص سفیداب هستند. همانطور که می‌بیند، این محصول کاربردهای فراوانی دارد؛ اما باید توجه کنید که نمی‌توان آن را با هر شیوه‌ای استفاده کرد. در ادامه به شما می‌گوییم چگونه ماسک سفیداب مناسب برای لایه‌برداری تهیه کنید.

سرکه سیب برای پوست

فواید سرکه سیب؛ از صاف کردن مو تا لایه برداری پوست

ماسک سفیداب

اولین کار برای تهیه ماسک سفیداب این است که یک شب قبل از حمام، سفیدآب را در گلاب خیس کنید. اجازه دهید شب تا صبح، سفیدآب در گلاب باقی بماند تا نرم شود.

روز بعد، زمانی که می‌خواستید به حمام بروید، سفیدآب نرم‌شده را له کنید و مجدداً با گلاب مخلوط کنید. در این مرحله باید ترکیبی سفیدرنگ و نرم داشته باشید.

برای لایه برداری پوست با سفیداب می‌توانید این محلول را روی لیف بزیند و به‌نرمی لیف را روی صورت خود ماساژ دهید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که از این محلول بعد از استحمام استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از سفیدآب، لزومی ندارد حتماً در حمام از آن استفاده کنید. شما می‌توانید از این محصول در شست‌وشوهای روزانه خود نیز استفاده کنید.

از آنجایی که پوست،‌عضو بسیار حساسی است، در استفاده از سفیدآب باید دقت داشته باشید. حواستان باشد که اگر حساسیت ندارید، این ماسک را استفاده کنید.

در کنار تأثیرات خوبی که این ماسک می‌تواند داشته باشد، در عین حال می‌تواند مضر و آسیب‌زا نیز باشد. با یک بار امتحان کردن این ماسک می‌توانید واکنش پوست را خود بسنجید و تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب هست یا خیر.

لایه بردار

خرید اسکراب لایه بردار پوست نوتروژینا

مضرات روشور

در کنار فواید و تأثیرات فراوانی که سفیدآب دارد، اگر به‌درستی استفاده نشود، نتیجه‌های ناگواری به دنبال دارد. نکته مهم در شست‌وشوی صورت این است که نباید با لیف ضخیم و خشک این کار را انجام دهید. شستن صورت با لیف‌های ضخیم و خشک باعث از بین رفتن لایه اصلی پوست می‌شود. در این حالت بعد از استحمام پوستی خشک خواهید داشت. شستن زیاد پوست نیز باعث از بین رفتن آن می‌شود. اگر می‌خواهید سفیدآب را امتحان کنید، حتماً از لیفی نرم استفاده کنید. با این کار نتایج نامطلوب به حداقل مقدار می‌رسند.

هفت قلم آرایش با سفیداب

داستان هفت قلم آرایش چیست؟

مؤخره

سفیدآب محصولی قدیمی است که در گذشته بین ایرانیان بسیارمرسوم بود. سفیدآب را در عطاری‌ها می‌ساختند و از آن برای آرایش و شست‌وشو استفاده می‌کردند. امروزه، علیرغم فواید بسیار این محصول، توجه بسیار کمتری به سفیدآب می‌شود. در این مطلب سعی کردیم شما را با این محصول فراموش‌شده آشنا کنیم و شیوه لایه برداری پوست با سفیداب را توضیح دهیم. اگر شما هم تجربه استفاده از روشور را دارید، با ما در میان بگذارید.

پرسش‌های متدوال در مورد لایه برداری پوست با سفیداب

لایه بردار اسکراب پاک کننده و روشن کننده پوست آدرا

خرید اسکراب پاک کننده و روشن کننده پوست آدرا 

سفیدآب چیست؟

سفیدآب محصولی سفیدرنگ و گرد است که در گذشته از آن برای شست‌وشو و آرایش استفاده می‌شد.

چگونه می‌توان با سفیدآب، لایه‌برداری پوست را انجام داد؟

برای این کار کافی است سفیدآب خیس‌شده با گلاب را روی صورت خود ماساژ دهید.

آیا استفاده از روشور ضرر دارد؟

استفاده از روشور با لیف‌های خشک و سخت، ممکن است باعث خشکی بیش‌از‌حد پوست و تب مالت شود.

روش ساخت ماسک سفیدآب چگونه است؟

برای ساختن این ماسک باید یک شب سفیدآب را در گلاب خیس کنید. روز بعد، سفیدآب نرم‌‌شده را مجدداً‌ با گلاب مخلوط کنید و محلول به‌دست‌آمده را روی صورت بزنید.