زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رنگ موی قرمز و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

wordcamp
14,288
14 دقیقه
رنگ موی قرمز و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

رنگ موی قرمز یکی از زیباترین رنگ موها در بین صدها رنگ دیگر است. این رنگ با داشتن انواع طیف‌ها، می‌تواند بیشترین تنوع رنگی را در اختیار شما قرار دهد. فرقی ندارد که فقط می‌خواهید تناژ قرمزی موهای قهوه‌ای خود را افزایش دهید یا اینکه همانند آنشرلی و جودی ابوت، موهای قرمز روشن یا همانند ویزلی‌های رنگ قرمز هویجی داشته باشید، در هر حالت باید دانسته‌های خود را درباره این رنگ زیبا افزایش دهید. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم به بررسی کامل انواع کد رنگ موی قرمز پرداخته، طیف‌های مختلف آن را بررسی کرده و تمام نکات مهم راجع به آن را با هم مرور کنیم. همراه ما باشید.

رنگ موی قرمز

دختری با موهای قرمز در هوای سرد و برفی
دختری با موهای قرمز-نارنجی در هوای سرد و برفی

رنگ موهای قرمز، یکی از نادرترین رنگ موهای طبیعی است. افراد کمی با این رنگ مو به دنیا می‌آیند. هرچند افراد بسیار زیادی در سرتاسر دنیا به این رنگ خاص علاقه‌مند هستند. ممکن است شما نیز از طرفداران رنگ موی قرمز باشید و به همین دلیل، باید پیش از تصمیم نهایی و مراجعه به سالن رنگ مو، اطلاعات کاملی راجع به آن کسب کنید.

ابتدا باید به شما بگوییم که رنگ قرمز، حتما به دکلره نیاز ندارد. در واقع، رنگ موی قرمز با دکلره بسیار خاص‌تر و زیباتر خواهد بود، اما می‌توانید حتی بدون دکلره، موهای خود را قرمز کنید. در ادامه، هر کدام از این موارد را به‌اختصار بررسی می‌کنیم.

رنگ موی قرمز بدون دکلره

رنگ موی قرمز بدون دکلره می‌تواند از طیف شرابی تا رنگ قرمز شکلاتی را در بر بگیرد. در صورت داشتن موهای قهوه‌ای یا با دکلره قدیمی، می‌توانید از رنگ موی قرمز بدون دکلره نیز لذت ببرید. البته باید بگوییم اگر موی شما کاملا تیره است، احتمالا قرمزکردن آن تنها یک سایه و تناژ قرمز ایجاد کند.

با وجود این، برخی از رنگ‌کارهای حرفه‌ای می‌توانند موهای تیره شما را تنها با یک مرحله و با کمک حجم مشخصی از اکسیدان 9 درصد، به رنگ قرمز تغییر دهند. رنگ موی قرمز بدون دکلره معمولا آسیب کمتری خواهد داشت. به همین دلیل، افراد زیادی ترجیح می‌دهند موهای خود را بدون دکلره قرمز کنند.

رنگ موی قرمز با دکلره

دسته‌ای مو با رنگ قرمز-قهوه‌ای
دسته‌ای مو با رنگ قرمز-قهوه‌ای

انتخاب دیگر شما در این طیف، رنگ موی قرمز با دکلره است. پس از دکلره و به پایه رسیدن موها، می‌توانید طیف نارنجی یا قرمز روشن را انتخاب کنید. در واقع باید بدانید دکلره کردن برای طیف قرمز-نارنجی و قرمز روشن، ضروری است.

البته اگر موهای شما به‌صورت طبیعی بلوند روشن است، بدون دکلره‌ کردن به همان قرمز مورد علاقه خود دست پیدا می‌کنید. در صورت تیره‌ بودن موها، موهای خود را ابتدا دکلره کنید. سپس از رنگ موی قرمز با دکلره خود لذت ببرید. دکلره باعث می‌شود که بتوانید هر طیف رنگی قرمز را انتخاب کنید. هرچند باید بگوییم که انتخاب طیف رنگ متناسب، با تناژ پوست شما ارتباط مستقیمی دارد.

تناژ رنگ پوست و رنگ قرمز موها

دختری با رنگ پوست بسیار روشن و موهای قرمز و نارنجی
دختری با رنگ پوست روشن و موهای قرمز و نارنجی

اغلب افراد تصور می‌کنند که رنگ موی قرمز تنها برای افراد با پوست بسیار روشن مناسب است. این موضوع شاید چندان اشتباه نباشد. با وجود این، باید بدانید که با هر رنگ پوست، می‌توانید موهای خود را قرمز کنید. تنها کافی است که تناژ رنگ پوست خود و پس از آن انواع کد رنگ موی قرمز و طیف‌های مختلف را بشناسید.

برای مثال، قرمز خالص برای افراد دارای تناژ پوست گرم مناسب است. رنگ قرمز ماهاگونی، برای کسانی مناسب‌تر است که تناژ رنگ پوست آن‌ها سرد است. اگر احساس سردرگمی می‌کنید و نمی‌دانید که تناژ رنگ پوست شما چیست، نگران نباشید. در ادامه، نحوه تشخیص تناژ رنگ پوست را به‌اختصار با هم بررسی می‌کنیم.

تشخیص تناژ رنگ پوست

سه دختر با سه تناژ رنگ پوست مختلف
سه دختر با سه تناژ رنگ پوست مختلف

تناژ رنگ پوست، عامل مهمی در انتخاب نوع آرایش و نوع رنگ مو است. اگر در این حوزه به جست‌وجو بپردازید، احتمالا در منابع مختلفی به عبارت «با توجه به تناژ رنگ پوست خود…» برخورد خواهید کرد. به همین خاطر، در این بخش و با چند روش ساده، نحوه تشخیص تناژ رنگ پوست را با هم مرور می‌کنیم:

  • روش نقره و طلا: در صورتی که پوست شما با اکسسوری‌های طلایی زیباتر به‌ نظر می‌رسد، پوست شما تناژ گرم دارد و اگر با اکسسوری‌های نقره‌ای جلوه زیباتری دارید، تناژ پوست شما سرد است؛
  • رنگ رگ‌ها: این روش بسیار مشهور است. به ساعد یا مچ دست خود نگاه کنید. اگر رگ‌های شما آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، تناژ رنگ پوست شما سرد است. اگر رگ‌های شما سبز یا سبز-آبی هستند، تناژ رنگ پوست‌تان گرم است. اگر هیچ‌کدام از این‌ها قابل تشخیص نباشد، تناژ رنگ پوست‌تان خنثی است. به این دسته آخر، رنگ پوست با تناژ زیتونی نیز می‌گویند.

پیش از انتخاب رنگ موی قرمز مورد علاقه خود، حتما باید تناژ رنگ پوست‌تان را در نظر بگیرید. ممکن است تنها با انتخاب رنگ قرمز اشتباه، تمام زحمات و البته هزینه شما به هدر برود.

طیف های مختلف رنگ موی قرمز

پس از بررسی تناژ پوست، باید طیف‌‌های مختلف رنگ قرمز را بشناسید. همان‌گونه که پیش‌تر اشاره کردیم، رنگ قرمز برای موها، از رنگ‌های تیره و ملایم آغاز شده و تا رنگ‌های روشن و جیغ ادامه می‌یابد. همه این رنگ‌ها در دسته‌بندی موی قرمز قرار می‌گیرند. در ادامه، برخی از مشهورترین و محبوب‌ترین طیف رنگی قرمز را با هم بررسی خواهیم کرد.

برای درک دقیق انواع کد رنگ موی قرمز باید سیستم شماره‌گذاری رنگ‌ها را بشناسید. پیش از این، در مطلب «سیستم شماره‌گذاری رنگ مو چیست؟» به بررسی کامل کدهای رنگ مو پرداختیم. با کمک این کدها، می‌توانید علاوه بر رنگ اصلی، تناژ رنگ مو و سایه آن را نیز تعیین کنید. انواع کد رنگ موی قرمز، نتایج مختلفی را در اختیار شما می‌گذارد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم سیستم شماره‌گذاری رنگ مو را به‌صورت کلی، فرا بگیرید.

رنگ موی قرمز فانتزی

دختری با موهای بلند و مواج قرمز فانتزی یا همان رنگ موی قرمز آتشی
دختری با موهای بلند و مواج قرمز فانتزی یا همان رنگ موی قرمز آتشی

این رنگ، فانتزی‌ترین طیف قرمز است. به‌ صورت کلی، تمام قرمزها در دسته رنگ‌های فانتزی قرار می‌گیرند. با وجود این، رنگ موی قرمز فانتزی همانند نقاشی‌های کارتونی خواهد بود. در واقع هدف اصلی این طیف این است که به هیچ عنوان، طبیعی و واقعی به نظر نرسد.

نکته مهم این است که این رنگ تنها با رنگ‌های موقت به‌دست می‌آید. بنابراین با هر بار شست‌وشو، مقداری از آن شسته خواهد شد.

رنگ موی قرمز شکلاتی

قرمز شکلاتی، برخلاف رنگ قبلی، بسیار طبیعی است. با این رنگ، در نگاه اول موهای شما یک قهوه‌ای گرم به نظر می‌رسد که کمی تناژ قرمزی دارد. با وجود این، رنگ قرمز شکلاتی در دسته رنگ موی قرمز است. اگر دوست دارید که موهای قرمزی داشته باشید و از تغییر ناگهانی می‌ترسید، پیشنهاد ما رنگ موی قرمز شکلاتی است.

رنگ موی بلوند خیلی قرمز

این رنگ مو، در دو حالت بلوند قرمز و بلوند خیلی قرمز وجود دارد. بلوند قرمز، در نگاه اول مشابه یک بلوند طبیعی است. تفاوت اصلی بلوند قرمز با بلوند طبیعی، تناژ قرمزی موجود در آن است. به همین خاطر، اغلب افراد فرق زیادی بین این دو قائل نیستند. برای دست‌یابی به این رنگ، باید موهای خود را به‌ صورت کامل دکلره کنید. سپس یک بلوند با تناژ قرمز انتخاب کرده و موهای خود را با کمک آن رنگ کنید. بلوند خیلی قرمز تناژ قرمزی بیشتری داشته و یک رنگ ما بین طلایی و قرمز را در اختیار شما می‌گذارد.

رنگ موی قرمز شرابی

دختر خندان با موهای مواج شرابی
دختر خندان با موهای مواج شرابی

رنگ موی شرابی، یکی از جذاب‌ترین طیف‌های رنگ موی قرمز است. در این رنگ، قرمز مایل به بنفش را خواهید دید. این رنگ صرف نظر از میزان روشنی پوست، برای همه افراد جذابیت دارد. رنگ موی قرمز شرابی پوست سبزه را یک‌دست‌تر و پوست روشن را درخشان‌تر جلوه می‌دهد.

رنگ شاه‌بلوطی یا خرمایی مایل به قرمز نیز در طیف شرابی قرار می‌گیرد. این رنگ، کمی روشن‌تر از شرابی بوده و سایه صورتی و بنفش روشن دارد. در مطلب «رنگ موی شرابی و ترکیب های آن» به بررسی کامل طیف رنگ شرابی پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل، این مطلب را نیز مطالعه کنید.

رنگ قرمز مسی

بی‌شک رنگ قرمز مسی یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین رنگ‌ها در این طیف رنگی است. این رنگ، همانند سیم‌های مسی به نظر رسیده و تناژ نارنجی و هویجی نیز دارد. هرچند به‌دست آوردن این رنگ نیز چالش برانگیز است. پیشنهاد می‌کنیم برای این رنگ، حتما به یک سالن معتبر و خوب مراجعه کنید. چند هایلایت روشن‌تر و تیره‌تر در این طیف، نتیجه نهایی بسیار بهتری را در اختیار شما خواهد گذاشت.

دختری با چشمان سبز و موهای صاف مسی-نارنجی
دختری با چشمان سبز و موهای صاف مسی-نارنجی

پس از انتخاب رنگ موی مورد علاقه خود در بین طیف‌های مختلف، یک موضوع مهم دیگر را باید در نظر بگیرید. نگهداری از موی قرمز چگونه است؟

نکات مهم نگهداری از رنگ موی قرمز

در صورتی که تصمیم خود را نهایی کردید، باید چند نکته مهم راجع به این رنگ مو بدانید. در ادامه، این نکات را با هم مرور خواهیم کرد.

روشن شدن به مرور زمان

رنگ موی قرمز در ابتدا تیره‌تر است. نکته مهم این است که این تیرگی ماندگار نیست. با هر بار شست‌وشو، رنگ موهای شما روشن‌تر و قرمزی آن بیشتر می‌شود. پس اگر در همان ابتدا رنگ شما خیلی پررنگ و جیغ است، استرس نگیرید. کمی صبر کرده و در روزهای آینده، از رنگ قرمز مورد علاقه خود لذت ببرید.

مراجعه ماهانه و ریشه گیری مو

رنگ قرمز به ریشه‌گیری و مراقبت دائم نیاز دارد. ریشه موها هر 4 الی 6 هفته ظاهر خواهند شد. برای پوشاندن ریشه‌ها و بازگرداندن درخشانی ساقه موها، حتما باید به سالن مراجعه کنید. البته می‌توانید این کار را در خانه نیز انجام دهید. هرچند باید حداقل دانش مرتبط را نیز داشته باشید. دست یافتن به رنگ قرمز در خانه، می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بنابراین با در نظر گرفتن همه این موارد، موهای خود را در خانه رنگ کنید.

کدر شدن رنگ و نحوه جلوگیری از آن

رنگ قرمز به‌سرعت از کوتیکول مو خارج می‌شود. به همین خاطر برای جلوگیری از کدر شدن مو، حداقل سه روز بعد از رنگ‌کردن، حمام نکنید. این سه روز به رنگ مو اجازه می‌دهد که در کوتیکول موها تثبیت شود. پس از آن نیز موهای خود را با شامپو، نرم‌کننده و ماسک موی تثبیت رنگ شسته و از آن‌ها مراقبت کنید. می‌توانید هر 10 روز، موهای خود را با شامپو رنگ بشورید. بدین شکل، رنگ خود را تقویت کرده و از کدرشدن آن جلوگیری می‌کنید.

اولین شست و شو و حمام خون

اولین شست‌وشوی موی قرمز و رنگ پس دادن آن
اولین شست‌وشوی موی قرمز و رنگ پس دادن آن

شاید این تیتر به نظر شما طنز و اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما باید بگوییم که در اولین شست‌وشو با یک منظره تقریبا ترسناک روبه‌رو خواهید شد. فرقی ندارد که مارک رنگ شما چیست. در هر صورت، در اولین شست‌وشو، تمام آب به‌ رنگ قرمز تیره و خونی تبدیل می‌شود. حتما این موضوع را به خاطر سپرده و از دیدن رنگ موی ترکیب شده با آب، بهت‌زده نشوید.

حمام با آب سرد

آب داغ باعث افزایش حجم کوتیکول شده و خروج رنگ را تسریع می‌کند. بنابراین پس از رنگ‌کردن مو با رنگ قرمز یا هر رنگ فانتزی دیگر، با حمام داغ خداحافظی کنید. تنها با آب ولرم رو به سرد موهای خود را بشویید. برای حمام با آب داغ، حتما از یک کلاه پلاستیکی محکم استفاده کرده و موهای خود را از آب داغ و حرارت ناشی از آن، محافظت کنید.

محافظت در برابر حرارت

موهای صاف و درخشان قرمز رنگ دختر جوان
موهای صاف و درخشان قرمز رنگ دختر جوان

همانند آب داغ، تمام ابزارهای حرارتی نیز باعث از بین‌رفتن رنگ موی شما خواهند شد. بابلیس، سشوار، اتوی مو و تمام موارد مشابه، باعث می‌شوند که رنگ موی شما سریع‌تر از بین برود. بنابراین حتما باید از محصولات محافظ گرما استفاده کنید. این محصولات، با ایجاد یک لایه حفاظتی بین موها و حرارت احتمالی، از خشکی و کدری موها جلوگیری می‌کنند.

بهترین برند رنگ قرمز مو

برندهای مختلفی در کاتالوگ خود، طیف کاملی از رنگ قرمز را به مشتریان ارائه می‌دهند. در ادامه، 3 برند برتر در این طیف رنگی را با هم مرور می‌کنیم.

آتوسا: قرمز آتشین

برند آتوسا باکیفیت بالای خود در میان انواع برندهای ایرانی، به انتخاب اول اغلب متخصصان رنگ ایرانی تبدیل شده است. در بخش‌های پیش، رنگ قرمز آتشی یا همان قرمز فانتزی را با هم بررسی کردیم. برند آتوسا این رنگ بی‌نظیر را در کاتالوگ رنگ خود ارائه داده است. می‌توانید با کمک این رنگ، موهای بسیار خاص‌تری را تجربه کنید.

خرید رنگ موی آتوسا رویال سری قرمز حجم 120 میل

خرید رنگ موی آتوسا حاوی ویتامین C و روغن‌های گیاهی، برای نرمی مو و جلوگیری از زبری و کدری موها

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این رنگ مو، روی تصویر کلیک کنید.

دوماسی: قهوه ای مسی روشن

دوماسی یکی دیگر از برندهای مشهور و محبوب ایرانی است. این برند، رنگ بسیار خاص قهوه‌ای مسی را در کاتالوگ خود عرضه کرده است. می‌توانید با کمک دکلره‌های 12 یا 9 درصد، پایه موهای خود را به درجه‌های بالاتر رسانده و خالص‌ترین رنگ قهوه‌ای و مسی را تجربه کنید. این رنگ برای افراد دارای پوست روشن و در هوای ابری پاییز، بهترین و خاص‌ترین انتخاب ممکن خواهد بود.

خرید رنگ موی دوماسی 120 میل قهوه ای مسی روشن

خرید رنگ موی دوماسی حاوی سه روغن نارگیل، بادام و زیتون برای افزایش نرمی مو و محافظت از آن

برای خرید این رنگ مو و کسب اطلاعات بیشتر راجع به آن، روی تصویر کلیک کنید.

ویتالیتی آرت: رنگساژ و رنگ ژله‌ ای

اگر برای احیای موهای قرمز خود به یک رنگساژ حرفه‌ای نیاز دارید، خرید رنگساژ ویتالیتی آرت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رنگ موی ژله‌ای، بدون آمونیاک است. به‌راحتی درخشش موهای قرمز شما را باز می‌گرداند و برای موهای حساس، بهترین گزینه خواهد بود.

خرید رنگ مو ژله ای ویتالیتی آرت مدل Espresso حجم 200 میل - رنگ قرمز

خرید رنگ موی ژله‌ای ویتالیتی آرت، برای شارژ موهای رنگ شده و افزایش درخشش رنگ مو

برای خرید این رنگ مو و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

جمع بندی نهایی

به‌عنوان نویسنده این سطور، عاشق رنگ موی قرمز هستم. از تمام طیف‌های این رنگ لذت می‌برم و به نظر من، همه آن‌ها جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند. اگر شما هم با من هم‌عقیده هستید، تناژ رنگ پوست خود را در نظر گرفته و موهای خود را قرمز فانتزی، شکلاتی-قرمز، شرابی و یا مسی کنید. بی‌شک نگهداری از این رنگ کمی مشکل است، اما زیبایی آن ارزش کمی زحمت بیشتر را دارد.

سوالات متداول

1- رنگ موی قرمز مناسب چه کسانی است؟

رنگ موی قرمز برای افراد دارای پوست روشن فوق‌العاده است. با وجود این، حتی اگر رنگ پوست شما سبزه است، تنها باید تناژهای مختلف رنگ موی قرمز را بشناسید و با توجه به آن، متناسب‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

2- روش انجام رنگ موی قرمز بدون دکلره چیست؟

در این روش، از اکسیدان 9 درصد کمک گرفته و تنها در یک مرحله، رنگ موهای طبیعی به رنگ قرمز تغییر می‌کند.

3- رنگ موی قرمز با دکلره چگونه انجام می‌گیرد؟

در صورتی که موهای شما رنگ دیگری دارند، حتما باید دکلره شوند. در این صورت ابتدا موها را به پایه رسانده و سپس رنگ مو انجام می‌شود. برای رنگ موی قرمز فانتزی، نارنجی، مسی و سایر طیف‌های روشن قرمز، موها باید دکلره شوند.

4- انواع رنگ موی قرمز چیست؟

این رنگ موها از طیف طبیعی آغاز شده و تا انواع نارنجی‌ها و بلوندها نیز پیش می‌روند. رنگ‌های طبیعی‌تر آن شامل شرابی، شاه‌بلوطی، شکلاتی‌-قرمز بوده و رنگ‌های مسی، نارنجی و هویجی، انواع فانتزی این رنگ خاص هستند.

5- انواع تناژ رنگ پوست و تاثیر آن در رنگ موی قرمز چیست؟

برای هماهنگی کامل بین رنگ مو و پوست، باید تناژ پوست خود را در نظر بگیرید. در این نوشتار روش تعیین گرمی و سردی تناژ پوست را مرور کردیم. در صورت داشتن پوست سرد و تناژ خنثی، یک رنگ قرمز آتشی، جذابیت شما را بسیار بیشتر خواهد کرد. رنگ‌های قرمز ملایم‌تر نیز برای افراد دارای پوست با تناژ گرم، ایده‌آل خواهد بود.