زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رنگ موی رزگلد و همه آن‌چه که باید درباره آن بدانید

wordcamp
6,145
11 دقیقه
رنگ موی رزگلد و همه آن‌چه که باید درباره آن بدانید

در نگاه اول، انگار هیچ رنگ موی تازه‌ای وجود ندارد. اگر چندین بار موهای خود را رنگ کرده باشید، احساس می‌کنید که در یک چرخه تکراری گیر افتاده و باید میان رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز یا بلوند، یکی را انتخاب کنید. خوشبختانه یک رنگ بسیار خاص و زیبا وجود دارد که احتمالا تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید. رنگ موی رزگلد در سال‌های اخیر، به‌عنوان یکی از ترندهای بسیار جذاب در سرتاسر دنیا مشهور شده و افراد زیادی این رنگ را امتحان کرده‌اند. در صورتی که شما نیز به این رنگ جذاب علاقه‌مند شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کرده و همه زوایای جذاب این رنگ موی خاص را بررسی کنید.

رنگ موی رزگلد چیست؟

رنگ رزگلد به‌عنوان یکی از خاص‌ترین رنگ‌های دنیای جواهرات، طرفداران زیادی دارد. این رنگ، از ترکیب 75 درصد طلای خالص و 22.5 درصد مس و میزان بسیار کمی نقره، ایجاد می‌شود. ترکیب مس قرمز رنگ با طلای زرد رنگ، رنگ بی‌نظیری مابین طلایی و صورتی ایجاد می‌کند که مقاومت در برابر آن، غیر ممکن است. این رنگ در سال‌های اخیر در محصولات مختلفی هم‌چون رنگ قاب‌های گوشی‌های هوشمند و سایر ابزار الکترونیکی نیز به کار رفته است. یکی از موارد خیلی خاص استفاده از این رنگ، در رنگ مو است.

با الهام‌گرفتن از جواهرهای به رنگ رزگلد، رنگ موی رزگلد ترکیبی از قرمز، صورتی و سایه‌های طلایی و بلوند است. این رنگ مو با انواع رنگ پوست سازگار است و همه می‌توانند با خیال راحت، آن را انتخاب کنند.

پیش از بررسی سایر جنبه‌های این رنگ موی بسیار زیبا و خاص، می‌توانید با مطالعه مقاله «همه چیز راجع به رنگ مو»، اطلاعات پایه راجع به رنگ مو را کسب کنید. بی‌شک با دانستن مفاهیم پایه این حوزه، درک بهترین نسبت به این رنگ و البته سایر رنگ‌ها خواهید داشت.

تناژهای مختلف رنگ موی رزگلد

همان‌گونه که شما نیز اطلاع دارید، هر رنگ مو سایه‌ها و تناژهای مختلفی دارد. در واقع کمی تغییر در فرمول رنگ موی رزگلد، یک ترکیب و رنگ کاملا تازه در اختیار شما خواهد گذاشت. علاوه بر این، رنگ موی پایه شما نیز تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی خواهد گذاشت. برای مثال، این رنگ بر موهای تیره، تنها یک سایه صورتی متالیک برای شما ایجاد خواهد کرد. اگر هنوز نمی‌دانید که کدام یک از سایه‌های این رنگ را می‌پسندید، این بخش را به‌دقت مطالعه کنید. در ادامه، انواع تناژ رنگ موی رزگلد را با تصویر هر کدام، بررسی می‌کنیم.

رنگ موی رزگلد روشن

دختری با رنگ موی رزگلد روشن
دختری با رنگ موی رزگلد روشن

این رنگ، همان رنگ اصلی و اولیه است. در واقع در صورت انتخاب رنگ موی رزگلد، موهای شما باید چنین رنگی باشد. تناژ اصلی رنگ، صورتی روشن بوده و سایه روشن‌های متالیک دارد. درخشش اصلی این رنگ، مابین نقره‌ای، مسی و صورتی است. این رنگ تنها با یک دکلره کامل به‌دست می‌آید.

رنگ موی رزگلد تیره

موهای مواج رزگلد تیره با تناژ بنفش و بادمجانی
موهای مواج رزگلد تیره با تناژ بنفش و بادمجانی

رزگلد تیره برای افرادی مناسب‌تر است که پوست سبزه‌ای دارند. این رنگ بی‌نظیر، در نگاه اول یک رزگلد بی‌نقص است، اما از حالت روشن و پاستلی آن خبری نیست. برای افرادی که موهای تیره‌تر را می‌پسندند، این گزینه بهترین و ایده‌آل‌ترین رزگلد را در اختیارشان خواهد گذاشت.

رنگ موی رزگلد دودی

موهای مواج دودی رزگلد
موهای مواج دودی رزگلد

رنگ موی دودی یا خاکستری، یکی از خاص‌ترین رنگ موها است. رنگ دودی طرفداران بسیار زیادی دارد و رنگ جوگندمی یا فلفل نمکی، حالت‌های مختلفی از آن است. ترکیب رنگ دودی با رزگلد، رنگ موهای خاکستری با سایه صورتی متالیک ایجاد خواهد کرد. این رنگ مو برای هر نوع رنگ پوستی مناسب خواهد بود.

رنگ موی رزگلد هلویی

دختری با موهای کوتاه رزگلد هلویی
دختری با موهای کوتاه رزگلد هلویی

رنگ موی رزگلد هلویی ترکیبی از صورتی، مسی و نقره‌ای خواهد داشت. این رنگ، صورتی و نارنجی هم‌زمان را داشته و تقریبا گلبهی خواهد بود. این رنگ خاص برای افراد با پوست بسیار روشن، بی‌نظیر است.

رنگ موی رزگلد شکلاتی

موهای بلند با رنگ رزگلد قهوه‌ای
موهای بلند با رنگ رزگلد قهوه‌ای

در صورتی که موی شما در حال حاضر تیره است، رنگ موی رزگلد شکلاتی یا کاراملی، برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. در این حالت، موهای‎‌تان در نگاه اول قهوه‌ای شکلاتی بوده که سایه‌هایی از رنگ رزگلد و قرمز متالیک در آن به چشم می‌خورد. یک روش عالی برای استفاده از این رنگ، انجام یک آمبره با پایه رزگلد شکلاتی و محوشدن آن به سمت یک رزگلد روشن است.

هایلایت رنگ موی رزگلد

سه مدل مختلف از هایلایت و آمبره رزگلد بر موهای تیره
سه مدل مختلف از هایلایت و آمبره رزگلد بر موهای تیره

ممکن است قصد تغییر کامل موی خود را نداشته باشید. در این حالت، پیشنهاد ما هایلایت رنگ موی رزگلد یا آمبره آن است. این رنگ‌ها بسیار ملایم و جذاب بوده و تنها تغییر کلی برای شما ایجاد می‌کنند. برای افراد دارای موهای بلوند طبیعی، این انتخاب فوق‌العاده خواهد بود. در این حالت، نیاز به رنگ کامل ندارید و تنها چند دسته کوچک از موهای شما به رنگ رزگلد تغییر می‌کند.

افزون بر این رنگ خاص، اگر دوست دارید چهره و ظاهر جدیدتری را امتحان کنید، می‌توانید از هایلایت‌های مختلف کمک بگیرید. در مقاله «انواع لایت‌های جذاب مو»، این موضوع را به‌صورت دقیق بررسی کردیم. با مطالعه آن، ایده‌های جدیدی برای موهای خود بیابید.

رنگ موی رزگلد بدون دکلره

رنگ رزگلد بدون دکلره بر دو رنگ موی متفاوت و نتیجه آن
رنگ رزگلد بدون دکلره بر دو رنگ موی متفاوت و نتیجه آن

در صورتی که موهای شما بلوند تیره یا قهوه‌ای کاراملی باشد، رنگ رزگلد بدون دکلره، سایه صورتی و قرمزی روی موهای شما ایجاد خواهد کرد. در واقع باید بدانید که رنگ موی رزگلد بدون دکلره تنها تناژ موی شما را تغییر خواهد داد. پیشنهاد ما در این حالت این است که صورتی‌ترین ترکیب را انتخاب کنید که رنگ موی رزگلد بدون دکلره شما، درخشان‌ترین سایه را ایجاد کند.

فرمول رنگ موی رزگلد

در صورتی که موهای شما کاملا تیره است، پیشنهاد می‌کنیم حتما به یک سالن معتبر مراجعه کرده و از خدمات آن‌ها استفاده کنید. فرمول رنگ موی رزگلد به یک پایه بسیار روشن نیاز دارد. انجام این کار در خانه، احتمال آسیب به موهای شما را به‌شدت افزایش می‌دهد.

اگر قصد دارید که در خانه موهای خود را به رنگ رزگلد تغییر دهید، حتما باید دکلره کنید. رنگ موی رزگلد با دکلره بهترین طیف و تناژ ممکن را در اختیار شما می‌گذارد. بنابراین حتی اگر موهای شما بلوند تیره است، باید موهای خود را چند درجه روشن کرده و به روشن‌ترین پایه ممکن برسانید.

رنگ خاص رزگلد بر موهای کوتاه و صاف زن جوان
رنگ خاص رزگلد بر موهای کوتاه و صاف زن جوان

برای به‌دست آوردن بهترین و اصلی‌ترین رزگلد برای موها، پایه موی شما باید 8 یا 9 باشد. طلایی 8 و صورتی 8 همراه با اکسیدان 6 درصد، اصلی‌ترین موی رزگلد را در اختیار شما خواهند گذاشت.

بی‌شک شما هم می‌دانید که ترکیب رنگ مو در اغلب برندها، کمی متفاوت است. به همین خاطر فرمول‌های دیگری نیز برای ترکیب رنگ رزگلد وجود دارد. برای مثال در برند استایل لیدی برای به‌دست آوردن رزگلد، باید از رنگ 12.20 صدفی به‌عنوان حجم اصلی، نصف 8.02 کاراملی به‌عنوان مکمل و در نهایت 00.5 واریاسیون بنفش استفاده کنید. ترکیب این رنگ‌ها با اکسیدان 6 درصد، جذاب‌ترین رزگلد ممکن را در اختیار شما خواهد گذاشت.

علاوه بر فرمول رنگ موی رزگلد، می‌توانید از رنگساژهای مختلف این رنگ نیز استفاده کنید. برای این کار، کافی است موهای طلایی و یا پلاتینی خود را با رنگساژهای آماده، همانند یک شامپو، بشویید. انتخاب روش رنگ، کاملا به شما و موهای‌تان بستگی دارد. پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به موهای خود، برای رنگ رزگلد حتما به یک سالن مراجعه کرده و از خدمات تخصصی آن‌ها استفاده کنید.

نحوه مراقبت از موی به رنگ رزگلد

سه مدل مختلف از رنگ رزگلد با آمبره و هایلایت
سه مدل مختلف از رنگ رزگلد با آمبره و هایلایت

برای مراقبت از درخشانی و زیبایی موهای رنگ شده، باید نکات مراقبتی آن را به‌خوبی فرا گرفته و آن‌ها را اجرا کنید. در غیر این صورت، در کمتر از دو هفته موهای شما به صورتی بدرنگ و کدری تبدیل خواهد شد که احتمالا باعث ناراحتی و پشیمانی‌تان می‌شود. برای محافظت از زیبایی این رنگ خاص، نکته‌های زیر را به‌خاطر بسپارید.

انتخاب شامپو و نرم‌کننده مناسب

این موضوع برای همه موهای فانتزی و روشن یکسان است، حتما از یک شامپوی تثبیت رنگ مو و بدون سولفات استفاده کنید. عدم توجه به این نکته، باعث کاهش رنگ موی شما و کدرشدن آن می‌شود. علاوه بر شامپو، حتما از یک نرم‌کننده بسیار قوی نیز استفاده کنید. می‌توانید در هفته یک الی دو بار، نرم‌کننده را با یک ماسک موی مغذی و قوی، جایگزین کنید.

خرید شامپو دیپ سنس مناسب موهای رنگ شده حجم 200 میل

خرید شامپو تثبیت کننده رنگ دیپ سنس برای افزایش درخشندگی مو و جلوگیری از کدر شدن موها

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این شامپو، روی تصویر کلیک کنید.

عدم استفاده از حرارت و آب داغ

ابزار و وسایل آرایش مو با حرارت بیش از حد، بهترین مدل‌های مو را در اختیار شما خواهند گذاشت. با وجود این، کوتیکول مو را تخریب کرده و البته رنگ موی شما را نیز نابود می‌کنند. استفاده دائم از وسایل با حرارت بالا، باعث تغییر رنگ موهای شما شده و رنگ موی‌تان را به یک زرد-نارنجی بدرنگ تبدیل خواهند کرد. در صورت نیاز به استفاده از این ابزارها برای یک مهمانی و موقعیت خاص، حتما از محصولات محافظ مو هم استفاده کنید. این محصولات با ایجاد یک لایه محافظ بر روی کوتیکول مو، از سوختن آن جلوگیری می‌کنند.

خرید اسپری محافظ حرارتی (پرایمر) مو فولیکا حجم 200 میل

خرید اسپری محافظ حرارتی برای جلوگیری از آسیب به مو در پی استفاده از لوازم داغ هم‌چون اتوی مو، سشوار، بابلیس و ویوکننده‌های مختلف

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این اسپری محافظ مو، روی تصویر کلیک کنید.

افزون بر این، آب داغ برای انواع موها و همه رنگ‌های مو نیز مضر است. به همین خاطر، همیشه و همیشه موهای خود را تنها با آب ولرم رو به سرد بشویید.

شامپوهای خشک یا رنگساژ

شست‌وشوی روزانه، علی‌رغم ایجاد حس بسیار خوب تمیزی، برای رنگ موی شما به‌شدت مضر است. رزگلد همانند انواع رنگ‌های فانتزی، مسی یا قرمز، به‌سرعت از مو خارج می‌شود. به همین خاطر، کاهش دفعات شست‌وشو، بهترین روش نگهداری از رنگ رزگلد است. البته اگر نمی‌توانید موهای خود را بدون شست‌وشو تحمل کنید، پیشنهاد ما استفاده از انواع شامپوهای خشک است.

این شامپوها همان حس تمیزی را در اختیارتان گذاشته و البته، نیاز به آب ندارند. علاوه بر این، استفاده از شامپوهای رنگساژ نیز یک روش دیگر برای مراقبت از موی رزگلد است. با کمک رنگساژ، درخشندگی و سایه متالیک صورتی موی شما باقی مانده و حتی افزایش می‌یابد.

خرید شامپو رنگساژ مارال 220 میل

خرید و استفاده از شامپو رنگساژ مارال برای شارژ رنگ مو و افزایش تناژ رزگلد آن

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

جمع بندی نهایی

رنگ موی رزگلد با توجه به علاقه و سلیقه شما، می‌تواند در تناژها و سایه‌های مختلفی ایجاد شود. می‌توانید برای یک ظاهر رسمی‌تر، رزگلد شکلاتی را امتحان کرده و یا با آمبره رزگلد بر ریشه تیره و طبیعی خود، یک رنگ جذاب و رسمی را تجربه کنید. رنگ‌های رزگلد هلویی، روشن و یا دودی، مدل‌های فانتزی‌تر این رنگ هستند و با یک پایه 8 و 9، بهترین ظاهر ممکن را برای شما ایجاد خواهند کرد. با توجه به تمام این توضیحات، کدام رنگ موی رزگلد انتخاب شما است؟

سوالات متداول

1- رنگ موی رزگلد چیست؟

رنگی که از جواهرات رزگلد الهام گرفته شده و مابین طلایی و صورتی است. این رنگ تناژها و سایه‌های مختلفی نیز دارد و طیف روشن تا تیره را در بر می‌گیرد.

2- انواع تناژ رنگ موی رزگلد کدام است؟

به‌صوت کلی رنگ موی رزگلد را می‌توان در دو دسته تیره و روشن تقسیم‌بندی کرد. رزگلد تیره شامل رنگ‌های رزگلد شکلاتی، رزگلد بدون دکلره و رزگلد خاکستری یا دودی است. رزگلد روشن نیز شامل رزگلد هلویی، پاستلی و انواع هایلایت‌های این رنگ خواهد بود.

3- فرمول رنگ موی رزگلد چیست؟

هر برند، با توجه به ترکیبات خود، یک فرمول اختصاصی دارد. به‌صورت کلی، رساندن مو به پایه 8 یا 9، ترکیب مقدار مشخصی از صورتی 8 و طلایی 8 و انتخاب واریاسیون مناسب صورتی، صدفی، بنفش، مسی یا قرمز با توجه به تناژ مورد نظر، فرمول پایه رنگ موی رزگلد است.

4- نکات مراقبت از رنگ موی رزگلد چیست؟

·       انتخاب شامپو و نرم‌کننده مناسب و استفاده هفتگی از یک ماسک موی مغذی قوی؛
·       عدم شست‌وشوی مو با آب داغ و عدم استفاده از ابزارهای حرارتی برای آرایش مو؛
·       کاهش دفعات شست‌وشو و استفاده از شامپوی خشک یا رنگساژکردن موها به‌صورت مستمر.

5- رنگ موی رزگلد برای چه رنگ پوستی مناسب است؟

به دلیل داشتن تناژها و سایه‌های مختلف، این رنگ برای همه افراد صرف نظر از رنگ پوست‌شان، مناسب است. افراد با پوست سبزه یا تیره، می‌توانند از تناژهای تیره‌تر استفاده کرده و افراد با پوست روشن، می‌توانند رنگ‌های روشن‌تر آن هم‌چون هلویی و پاستلی را امتحان کنند.