زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

10 نکته مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه‌دار

wordcamp
943
15 دقیقه
10 نکته مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه‌دار

پوست، مو و ناخن در زیبایی خانم‌ها تاثیر فوق‌العاده زیادی دارد. با توجه به حساسیت و ظرافت خاصی که پوست و ناخن زنان دارد، این بخش از بدن آن‌ها نیازمند مراقبت‌های بیشتری است. این موضوع به خصوص در مورد خانم‌های خانه‌دار از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود. دلیل این اهمیت بیشتر این است که زنان خانه‌دار، بخش قابل توجهی از وقت ‌شان در کنار انواع مواد شوینده و پاک کننده سپری می‌شود. استفاده مداوم از موادی مانند مایع ظرفشویی، تمیزکننده‌های چند منظوره سطوح، جرم‌گیرها و تماس مداوم پوست دست با آب گرم و سرد، در نهایت به خشکی پوست و ناخن منتهی می‌شود. 12 آبان روز جهانی زنان خانه‌دار است و به همین مناسبت در این مطلب از مجله اینترنتی آرایشی، زیبایی و سلامتی مو تن رو، قصد داریم یک روتین مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه‌دار را به شما معرفی کنیم.

با رعایت این روتین، می‌توانید از آسیب‌های احتمالی پوست، ناخن و موهای خود جلوگیری کنید. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها با افزایش مشغله و درگیری‌های روزمره، سلامت و زیبایی خود را فراموش می‌کنند. فرقی نمی‌کند یک زن خانه‌دار، شاغل یا محصل باشید، شما همیشه باید زمانی را به مراقبت‌های ضروری از پوست، مو و ناخن خود اختصاص دهید. همراه ما باشید.

1- حتما از دستکش استفاده کنید!

پوشیدن دستکش برای مراقبت از پوست دست
پوشیدن دست‌کش ظرفشویی

اگر یک ماشین ظرفشویی مجهز داشته باشید، شما یک فرد خوش شانس هستید! اما اکثر افراد معمولا در طول روز بارها دستان خود را در معرض تماس با آب گرم و کف مایع ظرفشویی قرار می‌دهند. مواد موجود در مایع ظرفشویی (حتی آن‌هایی که مدعی محافظت از پوست و ناخن شما هستند!) باعث ضعیف شدن ناخن‌ها شده و به مرور خشکی و شکنندگی ناخن‌ها را افزایش می‌دهند.

بهترین راه برای محافظت از دستان در این حالت، استفاده از یک دست‌کش مقاوم است. بدین شکل، هنگام ظرف شستن و یا نظافت سطوح مختلف به شکل مناسبی از پوست و ناخن خود محافظت می‌کنید. مواد شوینده قوی مانند وایتکس یا انواع جرم‌گیرها به مراتب از مایع ظرفشویی یا پودرهای شست‌وشوی دستی لباس، قوی‌تر هستند. استفاده هر چند کم از این مواد، به سرعت به پوست دست و ناخن شما آسیب می‌رساند. بنابراین علاوه بر زمان شستن ظرف‌ها، در زمان انجام انواع کارهای مشابه نیز از دست‌کش استفاده کنید.

2- بیوتین مکملی فوق العاده برای مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه‌دار

اگر از رژیم غذایی سالم و غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی اطمینان دارید، نیازی به استفاده از هیچ مکمل غذایی وجود ندارد. اما اکثر خانم‌ها، به خصوص زنان خانه‌دار تغذیه مناسبی ندارند. به همین خاطر بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی پوست و مو توصیه می‌کنند حتما از یک مکمل بیوتین استفاده کنید.

قرص بیوتین مراقبت از پوست زنان خانه دار
مکمل بیوتین

نتایج منتشر شده از صدها پژوهش و تحقیق مختلف صورت گرفته حاکی از نقش موثر بیوتین در افزایش مقاومت و سرعت رشد مو و ناخن هستند. بسیاری از زنان خانه‌داری که روزانه قرص بیوتین مصرف می‌کردند، پس از مدت کوتاهی نتایج مثبتی را گزارش دادند. علاوه بر این، مصرف میوه و سبزیجات تازه، نوشیدن آب فراوان و عدم مصرف فست‌فودها، تاثیر قابل توجهی بر میزان سلامت ناخن، پوست و موی شما خواهد داشت.

هرچند باید اشاره کنیم که پیش از مصرف هر گونه ویتامین و مکمل، با پزشک مشورت کنید. اغلب مردم تصور می‌کنند مصرف ویتامین بیشتر، در هر صورتی مفید است. باید بدانید که در موارد زیادی، مصرف بدون تجویز هر گونه مکمل و ویتامین، ضررهای بسیار بیشتری را برای شما در پی خواهد داشت.

3- عفونت های ناخن را جدی بگیرید

عفونت باکتریایی ناخن در زنان خانه دار
علایم عفونت باکتریایی ناخن بر ناخن وسط

شما به‌عنوان یک زن خانه‌دار یا فردی که بخشی از کارهای روزمره خانه را انجام می‌دهد، هر روز با آب، مواد شوینده و ابزارهای نظافت منزل سر و کار خواهید داشت. بنابراین این احتمال وجود دارد که ناخن شما بشکند. پوست اطراف ناخن شما کنده شده و یا ریش ریش شود. در چنین شرایطی اگر علائمی از عفونت را مشاهده کردید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

اغلب افراد با علائم عفونت‌های باکتریایی آشنا هستند. قرمزی، کمی تورم و درد در ناحیه ناخن‌ها، علائم اصلی این عفونت است. البته اکثر افراد نشانه‌های یک عفونت قارچی ناخن را نمی‌دانند. علائم چنین عفونت‌هایی معمولا شامل تورم زیاد، قرمزی و التهاب در پوست اطراف ناخن است. این عفونت‌ها با روش‌های درمانی به‌راحتی قابل بهبود هستند.

کرم درمانی دست و ناخن Unilacگندم نلی 100 میل

استفاده از کرم‌های درمانی و مراقبتی برای افزایش سلامت دست‌ها و ناخن‌ها

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی تصویر کلیک کنید.

به همین خاطر، در صورتی که این علائم را دیدید، تغییرات آن را به‌دقت بررسی کنید. افزایش التهاب، افزایش تورم و یا قرمزی، همه از مواردی هستند که باید آن‌ها را جدی بگیرید. پس از افزایش علائم، به پزشک مراجعه کرده و فرآیند درمان خود را به‌تعویق نیندازید.

4- مرطوب کردن پوست در روز و شب و استفاده از روغن‌های گیاهی

پوست دست زنان خانه‌دار همواره در معرض خشکی و آسیب دیدن قرار دارد. به همین دلیل، رطوبت‌رسانی هم در روز و هم در شب اهمیت بالایی دارد. بهترین زمان برای مرطوب کردن پوست، شب‌ها و پیش از خواب است. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید دوش بگیرید و پیش از اینکه به تختخواب بروید، از یک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

مرطوب کردن در روتین مراقبت پوست زنان خانه دار
مرطوب کردن پوست دست

استفاده از لوسیون‌های خیلی معطر توصیه نمی‌شود، در عوض سعی کنید از یک مرطوب کننده ملایم بهره ببرید که با استفاده روزانه پوست ارزشمند شما را دچار التهاب نکند.

فراموش نکنید که خشکی، مهم‌ترین عامل تخریب پوست و ناخن است. بنابراین مرطوب‌کردن دست‌ها را به شب محدود نکنید. یک کرم آبرسان و مرطوب کننده در آشپزخانه داشته باشید. پس از هر بار شست‌وشوی دست و خشک‌کردن آن، از کرم استفاده کنید. قراردادن یک کرم در آشپزخانه، به شما کمک می‌کند که در هر لحظه از روز، به یک مرطوب‌کننده مناسب دسترسی داشته باشید.

لوسیون مرطوب کننده دست و بدن دافی حاوی عصاره اسطوخودوس حجم 470 میل

قراردادن یک کرم مرطوب‌کننده پمپی در گوشه آشپزخانه و استفاده از آن در طول روز برای کاهش خشکی و زبری پوست دست

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این کرم، بر روی تصویر کلیک کنید.

برخی راهکارهای خانگی مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه دار می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت دست‌های شما بگذارد. یکی از این روش‌ها، استفاده از روغن گیاهی و ماساژ دست‌ها برای چند دقیقه با کمک این روغن‌ها است. روغن زیتون، روغن کنجد و سایر روغن‌های التیام‌بخش مشابه، اثرات شگرفی بر شادابی و طراوت پوست دست‌های شما خواهند داشت. ماساژ ناخن‌ها (تنها سطح ناخن و بدون برخورد با پوست) با یک قاچ کوچک لیموترش، روش دیگری برای مراقبت از ناخن‌ها است. علاوه بر پاک‌کنندگی فوق‌العاده، لیمو به استحکام بیشتر ناخن‌ها نیز کمک می‌کند.

5- عدم استفاده از آب داغ در طول

عوارض آب داغ برای پوست زنان خانه دار
آب داغ و بخار گرم اطراف آن

فرقی ندارد قصد نظافت سطوح مختلف، شست‌وشوی ظرف‌ها و یا دوش گرفتن را داشته باشید؛ سعی کنید تحت هیچ شرایطی از آب خیلی گرم یا داغ استفاده نکنید. درجه بالای آب باعث می‌شود تا چربی‌های مفید و طبیعی موجود بر روی پوست به مرور کاهش بیابد. بدین شکل، احتمال خشکی پوست و مو و همچنین شکنندگی ناخن‌ها تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. علاوه بر این گرمای بیش از اندازه آب، به خودی خود می‌تواند باعث ایجاد التهاب هم شود. بنابراین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه دار باید تعدیل دمای آب در طول کارهای مختلف را در نظر بگیرید. اهمیت این موضوع در بازه‌های زمانی خانه‌تکانی و یا تغییر فصل‌ها بسیار بیشتر است.

معمولا با آغاز پاییز و شروع روزهای سرد، دست‌ها و حتی صورت، خشک‌تر خواهند شد. به خاطر داشته باشید که پوست شما قابل تعویض نبوده و هر روز، کمی شکننده‌تر خواهد شد. بنابراین، نگهداری و مراقبت از آن را باید در تمام روزهای زندگی جدی بگیرید. در مطلب زیر، نکات مهمی برای مراقبت از پوست برای شما گردآوری کرده‌ایم. با بررسی آن، راهکارهای مراقبت از ناخن برای زنان خانه دار را نیز فرا خواهید گرفت. پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کرده و از اطلاعات آن استفاده کنید.

6- اهمیت نوشیدن آب در مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه‌دار

تقریبا تمام متخصصان پوست و زیبایی بر اهمیت نوشیدن روزانه مقدار مناسبی مایعات و به خصوص آب تاکید دارند. بدن شما روزانه به 8 لیوان آب نیاز دارد.پوست شما در واقع مرزهای طبیعی برای نگهداشتن رطوبت بدن هستند. نوشیدن آب کافی به دفع سموم از بدن کمک کرده و فعالیت کلیه‌ها را نیز افزایش می‌دهد. در نتیجه، پوست، مو و ناخن شما با خشکی مواجه نخواهد شد. داشتن پوستی شفاف و بدون جوش، یکی دیگر از نتایج نوشیدن آب کافی در طول روز است.

7- مصرف مواد غذایی تازه و سالم

رژیم غذایی رای مراقبت از پوست و ناخن زنان خانه دار
رژیم غذایی سالم و انواع مواد غذایی طبیعی و تازه

علاوه بر نوشیدن آب، مصرف مواد تازه و سبزیجات نیز یکی از روش‌های مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه دار و البته سایر اعضای خانواده است. برای داشتن پوست، مو و ناخن‌های سالم و شاداب، باید به رژیم غذایی خود و خانواده‌تان اهمیت ویژه‌ای بدهید. برای بهبود عملکرد طبیعی آنها اسیدهای چرب امگا 3 ضروری محسوب می‌شوند. برای تامین امگا 3، یک سالاد حاوی تخم کتان درست کنید و یا از مغز گردو، این ماده سرشار از امگا 3 بهره ببرید. همچنین تا حد امکان سعی کنید از غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا (کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده) استفاده نکنید.

مصرف روزانه سبزیجات تازه، سیستم گوارش شما را نیز بهبود می‌بخشد. در رژیم غذایی خود، میزان مناسبی از حبوبات قرار داده و میزان مصرف پروتئین را کنترل کنید. یبوست بیش از حد، علاوه بر ایجاد بیماری‌هایی هم‌چون هموروئید، بر سلامت پوست، مو و ناخن‌ها شما نیز اثر گذار خواهد بود. بدن انسان زنجیره‌ای از سیستم‌های مرتبط به هم است. از کار افتادن و یا کم‌کاری هر بخش، تمام بخش‌های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین فراموش نکنید که مراقبت از پوست برای زنان خانه دار تنها به موارد اختصاصی پوست و ناخن محدود نشده و تمام جنبه‌های دیگر زندگی روزمره را نیز در بر می‌گیرد.

8- خواب خوب و مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه‌دار

به عنوان یک زن خانه‌دار شما در طول روز با امور مختلفی نظیر نظافت، مرتب‌سازی وسایل و یا مدیریت بچه‌ها سر و کار دارید. طبیعتا این موضوع خستگی زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت. اما اهمیت یک خواب خوب و با کیفیت تنها به رفع خستگی شما محدود نمی‌شود. در واقع خواب خوب می‌تواند به فرآیند طبیعی ترمیم پوست، مو و ناخن‌های شما کمک زیادی کند.

برای اینکه خوب بخوابید باید از بالشت و پتوی تمیز و مناسبی استفاده کنید. پوست شما در طول روز در معرض مواد آسیب‌رسانی قرار دارد. هر گونه آلودگی بر روی تشک، پتو یا بالشت شما می‌تواند باعث ایجاد التهاب شود. این موضوع برای تمام افراد خانواده صدق می‌کند.

خواب خوب در روتین مراقبت از پوست زنان خانه دار
اهمیت خواب خوب و با کیفیت

متخصصان پوست بالشت‌هایی از جنس ابریشم را مناسب‌ترین انتخاب برای خواب 8 ساعته شبانه می‌دانند. الیاف نرم به‌کار رفته در این نوع از بالشت‌ها به علت لطافت خاص خود، بهترین گزینه برای مراقبت از پوست و مو در طول شب است. اگر هر صبح با موهای شکسته و گره خورده از خواب بیدار می‌شوید، استفاده از این بالشت‌ها می‌تواند تا حد زیادی این مشکلات را برطرف نماید.

برخی مواقع ممکن است ترجیح دهید که پس از یک روز طولانی و خسته‌کننده، فقط بخوابید. هرچند باید بدانید در راستای مراقبت از پوست، مو و ناخن خود، باید پیش از خواب کمی صبر کنید. مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه دار حتی دقایقی پیش از خواب نیز اهمیت دارد. حتی اگر در طول روز آرایش نکرده‌اید، از میسلار واتر برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید. صورت خود را با آب سرد بشورید. دستان خود را به مرطوب‌کننده آغشته کرده و پس از چند ثانیه ماساژ دست‌ها، بخوابید. استفاده از کرم‌های شب پیش از خواب، یکی دیگر از روش‌های مراقبت از پوست برای زنان خانه دار و شاغل و حتی مردان است.

9- مراقبت از کوتیکول ناخن و پوست دست

پوسته‌های اطراف ناخن، یکی از حساس‌ترین بخش‌های ناخن هستند. پوسته‌پوسته‌شدن این بخش، علاوه بر درد زیاد، ظاهر نازیبایی را نیز ایجاد می‌کند. از روغن‌های اختصاصی برای تقویت کوتیکول ناخن استفاده کنید. بدین شکل علاوه بر نرمی این پوسته‌ها، ناخن‌های شما نیز استحکام بیشتری خواهند داشت.

لایه‌برداری و استفاده از روغن‌های مناسب برای داشتن دست‌هایی نرم و لطیف
لایه‌برداری و استفاده از روغن‌های مناسب برای داشتن دست‌هایی نرم و لطیف

استفاده از ماسک‌ها و کرم‌های لایه‌بردار برای پوست دست و از بین‌بردن لایه مرده پوست، یکی دیگر از راهکارهای مراقبت از ناخن برای زنان خانه دار است. کارهای خانه در اغلب موارد باعث زبری و پینه‌بستن دست‌ها می‌شود. با لایه‌برداری هفتگی، می‌توانید لطافت و نرمی دستان خود را بازیابی کنید.

10- مراقبت از پوست در خارج از منزل

بارها از اهمیت کرم‌های ضد آفتاب صحبت شده است. این موضوع برای مراقبت پوست زنان خانه‌دار نیزمهم است. پوست شما به عنوان یک زن خانه‌دار در معرض آسیب‌های بیشتری بوده و نیازمند رسیدگی و مراقبت‌های بیشتر است. استفاده از کرم ضدآفتاب تنها به روزهای آفتابی محدود نمی‌شود. حتی اگر از این کرم‌ها استفاده نمی‌کنید حداقل از لوازم آرایشی با SPF مناسب بهره ببرید تا پوست حساس‌تان در برابر خطرات بالقوه نور خورشید در امان بماند. استفاده از یک کرم ضد آفتاب و مرطوب‌کننده، علاوه بر آبرسانی پوست، از پوست شما در مقابل اشعه‌های آفتاب نیز محافظت خواهد کرد. توصیه ما خرید یک کرم کوچک و تیوپی به این منظور است. در این صورت، کرم شما جای زیادی را اشغال نکرده و به‌راحتی می‌توانید آن را بیرون از خانه به همراه داشته باشید.

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده SPF30 سی گل مناسب پوست معمولی تا خشک حجم 40 میل

همراه داشتن یک کرم کوچک در طول روز و بیرون از خانه، برای آبرسانی و محافظت از پوست در مقابل آفتاب و سایر عوامل آسیب‌رسان

برای خرید این کرم و کسب اطلاعات بیشتر، بر روی تصویر کلیک کنید.

اگر در روزهای سرد زمستانی از منزل خارج می‌شوید و یا آب و هوای محل زندگی شما خشک است، حتما از کرم‌های مرطوب کننده و یا دستکش استفاده کنید. هوای سرد و خشک به همراه بادهای زمستانی به راحتی می‌توانند پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست دست و همچنین خشکی ناخن‌های شما را به همراه داشته باشند. در انتهای زمستان و پیش از خانه‌تکانی، نکات مهم مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه‌دار را جدی بگیرید. پیش از این در موتن‌رو، این موضوع را به‌دقت بررسی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را نیز مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهید.

سخن آخر

مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه دار با مشغله‌های رو به رشد، بسیار سخت است. با وجود این، احتمالا شما هم به‌عنوان زنان شاغل، خانه‌دار و یا حتی مردان جوان، به دست‌های خود نگاهی انداخته و از زبری، خشکی و پیری زودهنگام پوست خود ناراحت شده باشید. فرقی ندارد که چند سال سن دارید و در روز چه میزان وظایفی را بر دوش می‌کشید، در هر صورت باید لحظاتی را به خود اختصاص دهید. انجام این کار علاوه بر افزایش سلامتی جسم، به افزایش سلامتی روح شما نیز کمک خواهد کرد. شما از کدام راهکارهای مراقبت از ناخن برای زنان خانه دار استفاده می‌کنید؟ از تجربیات خود با ما بگویید.

سوالات متداول

1- مهم‌ترین روش‌ها برای مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه دار چیست؟

نوشیدن میزان کافی آب، استفاده از دست‌کش در زمان کار، آبرسانی و مرطوب‌کردن پوست در طی روز و شب قبل از خواب، عدم شست‌وشوی صورت و دست‌ها با آب داغ، برخی از مهم‌ترین روش‌های مراقبت از پوست برای زنان خانه دار است.

2- آب داغ چگونه به پوست و ناخن آسیب می‌زند؟

آب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست و مو می‌شود. ناخن‌ها نیز در اثر تماس دائم با آب داغ، نرم و یا شکننده خواهند شد. بنابراین نه تنها در زمان کار، بلکه در زمان دوش‌گرفتن و شست‌وشوی دست و صورت نیز از آب داغ استفاده نکنید.

3- بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده، چه موقع است؟

علاوه بر شب‌ها و پیش از خواب، در طی روز نیز باید از مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنید. استفاده از یک مرطوب‌کننده ملایم و بدون بو در طول روز و پس از کار در آشپزخانه، به سلامت دست‌ها و ناخن‌های شما کمک خواهد کرد.