زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی

تیم تحریریه مو تن رو
486
10 دقیقه
بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی

آیا به تازگی موهای خود را رنگ کرده‌اید و نگرانید با یک بار حمام کردن رنگ موهایتان تغییر کند؟ یا از آن دسته افرادی هستید که بعد از حمام با موهایتان مشکل دارید چون دچار وز شدگی می‌شوند؟ راه حل این مشکلات پیش ماست و آن هم استفاده از یک شامپو بدون سولفات است! امروزه شامپوی فاقد سولفات در صنعت محصولات مراقبت از مو شهرت بسیاری پیدا کرده است. آیا می‌دانید دلیل این موضوع چیست؟ در ادامه این مقاله از مو تن رو با ما همراه باشید تا درباره سولفات، علت وجود آن‌ در محصولات مراقبت از مو ، بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی و افرادی که نباید از شامپوهای حاوی سولفات استفاده کنند، با شما صحبت کنیم.

شامپو بدون سولفات برای موها

اگر قصد خرید شامپو دارید و می‌خواهید درباره شامپوهای فاقد سولفات بیشتر بدانید ابتدا لازم است بدانید سولفات چیست؟ پس اول یه سراغ جواب این سوال می‌رویم که
سولفات (SULFATE) چیست؟
سولفات در اثر واکنش یک نوع ماده شیمیایی است که نتیجه این واکنش ایجاد نمک سولفاته می‌باشد. سولفات‌ها انواع مختلفی دارند که در دنیای امروز به طور گسترده در صنایع متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
یکی از رایج‌ترین نوع سولفات‌ها که امروزه می‌بینیم بسیار زیاد مورد استفاده واقع شده، سولفاتی است که در صنعت مراقبت از مو به عنوان سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) مورد استفاده قرار گرفته است. جالب است بدانید که این سولفات از وازلین و روغن‌های گیاهی تولید می‌شود.

شامپو بدون سولفات

چرا شامپوها سولفات دارند؟

خیلی از افراد هستند که فقط در صورتی قبول دارند موهایشان تمیز شده که شامپویشان کف بسیار زیادی تولید کند. این افراد بر این باورند که هرچه کف محصولات بیشتر باشد قدرت تمیزکنندگی آن‌ هم بیشتر است.

شامپو فاقد سولفات
شامپو فاقد سولفات

خب! کف چه ربطی به سولفات موجود در شامپو دارد؟
باید خدمتتان بگوییم که سولفات همان ماده‌ای ا‌ست که به ژل حمام و شامپوها اضافه می‌شود تا این محصولات کف غلیظی تولید کنند.
برای توضیح بیشتر لازم است بدانید که در اصل سولفات یک نوع سورفکتانت است که بسیار قوی بوده و قدرت بالایی دارد. اما آیا می‌دانید سورفکتانت چیست؟

سورفکتانت یک نوع ماده است که هم چربی را به خود جذب می‌کند و هم آب! یعنی همزمان وقتی یک مولکول از آن ذرات چربی نامطلوب را به خود جذب کرده، مولکول دیگر به آب می‌چسبد.وقتی موهایتان را با کف شامپو می‌شویید، چربی که به سولفات‌ها چسبیده بود با آب شسته می‌شود. به این ترتیب موهای شما تمیز خواهند شد و چربی موها گرفته می‌شود.

پس دانستید که سولفات به تولید کف در شامپو کمک می‌کند.
عده‌ای معتقدند که شامپوهای فری سولفات مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا کف کنند و باید از مقدار شامپوی بیشتری برای تمیز کردن کامل موها استفاده کنند. اما باید بگوییم که اگر از شامپو بدون سولفات به درستی استفاده کنید، موها را به اندازه شامپوهای حاوی سولفات تمیز خواهند کرد.

آیا وجود سولفات در شامپو خطرناک است؟

وجود سولفات در شامپو معایبی به دنبال دارد که می‌توان از میان آن‌ها به موارد زیر اشاره کرد:

1- سولفات در تمیز کردن موها قدرت خیلی بالایی دارد و بیش از حد قوی است. سولفات موجود در شامپو همه چربی‌ها و آلودگی‌های مو را از بین می‌برد در صورتی که مو برای سالم و شاداب بودن به مقدار کمی چربی‌ طبیعی هم احتیاج دارد.
2- سولفات علاوه بر چربی، رطوبت مو را هم می‌گیرد. این موضوع در حالی است که اگر رطوبت مو بیش از حد از بین برود، منجر به خشک و ناسالم شدن آن خواهد شود.

3- سولفات ممکن است در برخی افراد پوست سر را خشک و آن را مستعد تحریک شدن کند.
4- امروزه محققان، مسئله مسمومیت احتمالی سدیم لوریل سولفات را بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که بیشتر نظرات منفی درباره سولفات، به نحوه تفسیر آن‌ها از انتقادات علمی برمی‌گردد. مثلا در ادامه به چند مورد از باورهای غلط مردم درباره سولفات می‌پردازیم:

  • سولفات باعث سرطان (Cancer) می‌شود. در حالی که هیچ مدرک علمی، احتمال بروز سرطان و یا هرگونه مشکل دیگری را تایید نکرده است.
  • سدیم لوریل سولفات باعث به وجود آمدن خطراتی مانند تحریک چشم و پوست می‌شود.
  • سولفات مسمویت گوارشی (در صورت نوشیدن) به همراه دارد.

با وجود این باورهای غلط باید بگوییم که احتمال به وجود آمدن عارضه جانبی در صورت استفاده از سولفات، بسیار کم یا تقریبا صفر است.


پیشنهاد نویسنده : ماندگاری موهای رنگ شده


چه کسانی باید از شامپو بدون سولفات استفاده کنند؟

تاثیرات سولفات موجود در شامپوهای موجود در بازار چندان قوی نیست و خیلی افراد هستند که از تاثیرات مثبت شامپوهای حاوی سولفات رضایت کافی دارند. مثلا افرادی که موهایشان خیلی چرب است یا به شوره مو دچار هستند، شامپوی حاوی سولفات، تنها شامپویی‌ست که موی آن‌ها را به طور موثر تمیز می‌کند. اما افرادی که در ادامه معرفی می‌کنیم باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند:

  1. افرادی که پوست حساس دارند باید از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنند.
  2. افرادی که بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس دارند اگر از شامپوی سولفات دار استفاده کنند، بعد از استفاده در پوست کف سر خود خارش، قرمزی و یا ترک‌های ریزی را مشاهده خواهند کرد.
  3. افرادی که موی خشک و وز دارند اگر از شامپوی بدون سولفات استفاده کنند چربی‌ و رطوبت طبیعی موهایشان حفظ شده و به خشکی و وز شدن مو دچار نمی‌شوند.
  4. افرادی که موی دکلره و رنگ‌شده دارند و یا از محصولات شیمیایی مو استفاده می‌کنند اگر شامپوهای حاوی سولفات مصرف کنند، رنگ موهایشان در زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.

پس این چهار دسته از افراد گفته شده در بالا، حتما لازم است از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنند تا موهایی سالم و زیبا داشته باشند.

فواید شامپو بدون سولفات چیست؟

شامپویی که در آن سولفات به کار نرفته یک شامپوی طبیعی و بدون ضرر است. این شامپوی نه تنها برای موهای شما ضرری ندارد بلکه با فواید بسیاری هم همراه است. اگر بخواهیم شامپوی بدون سولفات را با شامپوهای معمولی مقایسه کنیم، نتیجه این می‌شود که بعد از استفاده از شامپوی فاقد سولفات موهای شما درخشان تر و ابریشمی تر جلوه خواهند کرد. در ادامه به دیگر فواید شامپوهای بدون سولفات اشاره می‌کنیم:

1- چربی‌های طبیعی مو را حفظ می‌کند
شامپوی بدون سولفات موها را تمیز و درخشنده می‌کند. اما در عین حال چربی‌های طبیعی در مو را نگه می‌دارد، یعنی تارهای مو را بدون از بین بردن چربی‌های ضروری، تمیز می‌کند‌.
2- رطوبت مو را نگه می‌دارد
اگر مو مرطوب باشد دچار موخوره و شکنندگی نخواهد شد. شامپوهای سولفات دار رطوبت مو را از بین می‌برند و به مو آسیب وارد می‌کنند اما شامپوهای فاقد سولفات، رطوبت طبیعی مو را حفظ می‌کنند.

3- تحریک و التهاب را کاهش می‌دهد
سولفات یک ماده شیمایی است که با موها رفتاری خشن دارد و پوست سر را خشک و تحریک می‌کند. اما شامپو فاقد سولفات ملایم بوده و بدون ایجاد خشکی و التهاب موی شما را تمیز می‌کند.

4- رنگ مو را تغییر نمی‌دهد
در صورتی که از یک شامپوی فاقد سولفات خوب روی موهای رنگ شده‌تان استفاده کنید، ماندگاری رنگ موی شما بالاتر خواهد رفت.
5- برای محیط زیست خطری ندارد
شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون ماده شیمیایی سولفات، از ترکیبات گیاهی تهیه شده و برای محیط زیست بی خطر هستند.
6- برای پوست سر حساس مناسب است
اگر پوست سرتان حساس است بهترین گزینه برای شما استفاده از شامپوهای بدون سولفات و مواد شیمیایی است.

7- چشم‌ها را نمی‌سوزاند
اگر با احساس سوزش چشمانتان در حمام مشکل دارید، از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید چون در صورت تماس با چشم، منجر به تحریک آن نمی‌شوند.
8- برای هر نوع مویی مناسب است
فرقی نمی‌کند موهایتان چه حالتی دارد، استفاده از شامپو بدون سولفات برای هر نوع مویی مانند موی فر، صاف یا رنگ شده بسیار مناسب بوده و به سلامت موهای شما کمک شایانی خواهد کرد.

معرفی بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی

همانطور که پیش از این هم گفتیم شامپویی که سولفات ندارد برای مصرف افراد دارای پوست و موی حساس گزینه بسیار مناسبی است. اگر از جمله افراد دارای پوست حساس هستید و بعد از استفاده از شامپو سولفات‌دار دچار عوارض جانبی شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از شامپو بدون سولفات استفاده کنید و ببینید علائم شما باقی می‌مانند یا برطرف می‌شود؟!

انواع مختلفی از شامپوهای فاقد سولفات در بازار برای عرضه به مشتریان وجود دارد اما نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که بسیاری از این محصولات همچنان یک سری ترکیبات شیمیایی شبیه به سولفات در خود دارند و اگر پوست‌ و موی بسیار حساسی دارید، باید از محصولات طبیعی‌ و کاملا فاقد سولفات استفاده کنید. با ما همراه باشید تا چند مدل ازبهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی را به شما عزیزان معرفی کنیم:

شامپو کراتین سولکس فاقد سولفات

شامپو سولکس محصول کشور ترکیه است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. شامپو کراتین سولکس برای موهای شکننده و آسیب دیده مناسب بوده و از وز شدن موها و ایجاده گره در مو پیشگیری می‌کند.
شامپوی کراتین سولکس فاقد سولفات، پارابن و الکل بوده و حالت پذیری، نرمی و لطافت موهای شما را بالا خواهد برد.

شامپو کراتین سولکس
شامپو کراتین سولکس

برای مشاهده و خرید شامپو سولکس فاقد سولفات کلیک کنید

شامپو فاقد سولفات لافارر

شامپو بدون سولفات لافارر یک شامپوی ایرانی است که برای انواع مو مناسب بوده حتی افراد با موهای کراتینه، رنگ یا دکلره شده می‌توانند به صورت روزانه از این محصول استفاده کنند. مواد به کار رفته در این شامپو حاوی مواد موثر و عصاره‌های گیاهی هستند که عبارتند از:

  • کافئین: بریا تقویت و جلوگیری از ریزش موها
  • کراتین هیدرولیزشده
  • پروتئین‌های هیدرولیزشده
  • گندم و سویا: برای تغذیه موها و افزایش استحکام و حجم دهی به مو
  • عصاره هسته انار: برای تثبیت رنگ موها

شامپو کامان مدل Hair Water مناسب موهای رنگ شده

کامان نام یک برند مشهور ایرانی در زمینه مراقبت از پوست و مو می‌باشد. اینجا قصد داریم شامپوی بدون سولفات این برند را به شما معرفی کنیم. شامپو هیر واتر کامان بدون سولفات بوده و مخصوص موهای رنگ شده است چون باعث تثبیت رنگ مو می‌شود و ماندگاری رنگ مو را افزایش می‌دهد.

این مدل از شامپو کامان به ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده و رنگ شده می‌پردازد و به تغذیه و تقویت موها کمک بسیاری می‌کند. بعد از استفاده از این محصول موهایتان نرم و درخشان خواهد شد.

شامپو کامان
شامپو کامان

برای مشاهده و خرید شامپو کامان مدل Hair Water کلیک کنید

شامپو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده استم سل

شامپوهای استم سل تولید داخلی بوده و محصول کشور ایران هستند. این مدل از شامپو بدون سولفات بوده و در آن از پارابن استفاده نشده است. از ویژگی‌های خوب شامپو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده استم سل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبرسان
  • ضد حساسیت
  • ضد ریزش مو
  • نرم کننده مو
  • مناسب برای موی آسیب دیده و خشک
  • فاقد پارابن
  • بدون سولفات
شامپو استم سل
معرفی بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی: شامپو استم سل

برای مشاهده و خرید شامپوهای استم سل کلیک کنید

ممنونیم که تا پایان مقاله بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی از مو تن رو همراه ما بودید.  لطفا اگر سوال یا پیشنهادی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید. از سری مقالات منتشر شده ما در مو تن رو می‌توانید انواع ماسک موی سبوس برنج را مطالعه بفرمایید.