زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع ماسک شیر برای لک صورت و بدن

wordcamp
2,510
9 دقیقه
انواع ماسک شیر برای لک صورت و بدن

لک صورت به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود که باعث تیرگی پوست می‌گردد. اما از میان تمام ماسک‌های موجود، ماسک شیر کمک بسزایی در رفع لک پوستی می‌کند. اگر می‌خواهید برای همیشه از لک پوستی رها شوید، این مقاله را دنبال کنید، چرا که پس از خواندن این مقاله می‌توانید انواع ماسک شیر برای لک صورت و بدن تهیه کنید و پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

لک پوستی چیست؟

پیش از درمان لک پوستی، بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم: لک پوستی چیست؟ پاسخ به این سؤال کمک به شناخت و درمان سریع‌تر می‌کند! به طور کلی لک پوستی به تغییرِ رنگِ بخشی از پوست می‌گویند که معمولاً به صورت قهوه‌ای کم‌رنگ یا تیره روی پوست به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود. لک پوستی اکتسابی است و نوزاد با لک متولد نمی‌شود و این مشکل پوستی با ماه‌گرفتگی یا لک‌های خال مانند نوزاد متفاوت است.

ملانین، سلول رنگ‌دانه پوست است و باعث رنگی شدن پوست می‌شود. بنابراین در صورتی که میزان ملانین پوست افزایش یابد، ممکن است پوستتان دچار لک پوستی شود که این بخش از پوست، تیره‌تر از بخش‌های دیگر بدنتان خواهد بود.

عوامل محیطی روی شکل، اندازه و رنگ لک پوستی تأثیر دارد و باعث افزایش آن می‌شود. به طور خلاصه موارد زیر از دلایل اصلی لک پوستی هستند که بهتر است برای درمان لک پوستی، به علت آن توجه بیشتری داشته باشید:

  • تماس مستقیم با آفتاب
  • عدم استفاده از کرم ضد آفتاب
  • درمان رادیوتراپی
  • دوران بارداری و پس از زایمان
  • مصرف برخی از داروها، مانندِ داروهای هورمونی
  • افزایش سن
  • ژنتیک و وراثت
  • عدم رسیدگی به پوست
  • خشکی پوست
  • مشکلات هورمونی و استرس

انواع لک پوستی

انواع لک پوستی چیست؟

همان گونه که علل متفاوتی باعث لک پوستی می‌شوند، انواع لک پوستی نیز متفاوت خواهد بود. البته به طور کلی لک پوستی در گروه مشکلات پوستی کم‌خطر قرار دارد، اما بهتر است انواع آن را بشناسید تا در صورت بروز مشکل پوستیِ مهم، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

Freckles یا کک مک: کک مک نوعی لک پوستی بسیاری رایج است که از تماس با نور خورشید به وجود می‌آید. این نوع لک پوستی می‌تواند در تمام بدن پخش شود و در صورت توجه به درمان، میزان آن کاهش پیدا می‌کند.

Acne یا لک آکنه: ممکن است پس از بروز آکنه یا جوش روی پوست، لک قهوه‌ای یا قرمز ایجاد شود. این نوع لک پوستی نیز قابل درمان است. با این حال بهتر است هرگز به آکنه یا جوش صورت دست نزنید تا اثر آن به زخم تبدیل نشود.

Melasma یا لک پوستی بارداری: در دوران بارداری و پس از آن، نوعی لک پوستی ایجاد می‌شود که ممکن است میزان آن با تغییر هورمون‌های بدن کم یا زیاد شود. این نوع لکه‌ها پس از گذشت زمان از بین می‌روند. با این حال مصرف قرص‌های ضدبارداری نیز باعث بروز این نوع لک پوستی می‌شود.

Scar یا لک جای زخم:  اثر برخی از زخم‌های عمیق، پس از بهبود باقی می‌ماند و به لکه‌های کم‌رنگ یا تیره‌ی قهوه‌ای رنگ تبدیل می‌شود. ماندگاری این نوع لک‌های پوستی به میزان زخم بستگی دارد و ممکن است حتی بیش از یک سال درمان آن زمان ببرد.

Vitiligo یا پیسی: پیسی لک‌هایی با ابعاد بزرگ‌تری هستند که معمولاً علت ژنتیکی و وراثتی دارند. این نوع لک‌های پوستی ممکن است در سراسر بدن پخش شوند و ابعاد، شکل و رنگ آن نیز تغییر کند.

خرید کرم ضد لک

 

آیا شیر می‌تواند به درمان لک پوستی کمک کند؟

معمولاً در ترکیبات محصولات درمانی پوست و محصولات مراقبت پوستی، ترکیبی به نام آلفا هیدروکسی اسید (alpha hydroxy acid) به کار می‌رود که این اسید در محصولات لبنی مثل شیر موجود است. طبق تحقیقات صورت گرفته، آلفا هیدروکسی اسید به از بین بردن سلول‌های مرده یا سلول‌هایی که باعث لک پوستی شده‌اند کمک می‌کند و از طرفی باعث رشد سلول‌های جدید می‌شود.

با این حال بسیاری بر این باورند که برای درمان لک پوستی یا شفاف شدن پوست، شیر را به تنهایی به پوست نزنید و با ترکیبات دیگری با آن مخلوط کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. البته به یاد داشته باشید در صورتی که به اسیدلاکتیک حساسیت دارید، بهتر است برای از بین بردن لک پوستی، سراغ ماسک‌های دیگر بروید.

با این حال، شیر باعث روشن شدن پوست می‌شود و البته ویتامین D موجود در لبنیات، کمک بسزایی به درمان لک پوستی و از بین بردن جای آکنه یا جوش صورت می‌کند. علاوه بر این، ماسک‌هایی که همراه با شیر تهیه شده باشند، به لطافت و نرمی پوست نیز کمک می‌کنند.

رفع لک پوستی

7 ماسک شیر برای رفع لک پوستی صورت و بدن

اکنون که به فواید شیر برای رفع لک پوستی صورت و بدن پی بردید، می‌توانید این ماسک‌های خانگی را تهیه کنید تا پوستی شفاف و لطیف داشته باشید. البته به یاد داشته باشید که با یک بار استفاده از هر نوع ماسک صورت، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید و مصرف ماسک صورت باید به صورت مداوم (معمولاً 2 یا 3 بار در هفته) باشد تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

در صورتی که به هر گونه از ترکیبات زیر حساسیت دارید، بهتر است آن را مصرف نکنید و در صورت سوزش، خارش یا التهاب، حتماً پوستتان را با آب سرد بشویید و درباره درمان‌های دیگر لک پوستی تحقیق کنید.

1. ماسک شیر و آرد نخودچی

آرد نخودچی به پاکسازی پوست صورت کمک می‌کند، چرا که حاوی خواص ضد میکروب و ضد باکتری است. علاوه بر این آرد نخودچی سرشار از فیبر است که همراه با ترکیبات شیر، به سلامت، از بین بردن لک پوستی و درخشندگی پوست نیز کمک می‌کند.

برای تهیه ماسک شیر و آرد نخودچی، یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با 2 قاشق شیر مخلوط کنید و کاملاً هم بزنید تا ترکیبات به خمیر تبدیل شوند. سپس این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و در نهایت صورتتان با آب سرد را بشویید. برای نتیجه بهتر از بین بردن لک پوستی، این ماسک را یک بار در هفته مصرف کنید.

———————————————————————————

پیشنهاد مقاله :ماسک صورت و هر آنچه باید درباره ی آن بدانید

——————————————————————————————-

2. ماسک شیر، عسل و آب‌لیمو

آب‌لیمو منبع مناسبی برای ویتامین ‌C است. ویتامین C به درخشندگی و رفع تیرگی پوست کمک بسزایی می‌کند. عسل نیز خاصیت آنتی باکتریال و آنتی‌اکسیدان دارد که برای پاکسازی و سلامت پوست اهمیت بسیاری خواهد داشت.

برای تهیه ماسک شیر، عسل و آب‌لیمو، 2 قاشق چای‌خوری شیر، 1 قاشق چای‌خوری عسل و 1 قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و در آخر پوستتان را با آب ولرم بشویید. برای نتیجه بهتر به منظور درمان لک پوستی، بهتر این ماسک صورت را دو بار در هفته مصرف کنید.

ماسک شیر و عسل

3. ماسک شیر و بادام

بادام منبع بسیار غنی از ویتامین E است. ویتامین E از ویتامین‌های ضروری برای پوست و مو محسوب می‌شود که باعث جوان سازی و درخشندگی پوست نیز می‌گردد. علاوه بر این، بادام به رفع جای آکنه یا لک پوستی نیز کمک می‌کند.

برای تهیه ماسک شیر و بادام تعدادی بادام شیرین را به مدت یک روز (24 ساعت) در یک استکان شیر قرار دهید. پس از آن، خمیری که از ترکیب شیر و بادام حاصل شده را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

4. ماسک شیر و آواکادو

آواکادو، این میوه گران قیمت، خواص بسیاری برای پوست و مو به همراه دارد. آواکادو سرشار از ویتامین A و K است که این دو ویتامین به درمان لک پوستی که در اثر آفتاب‌سوختگی به وجود آمده باشد، مفید خواهد بود. علاوه بر این استرولین موجود در آواکادو به کلاژن سازی یا جوان سازی پوست نیز کمک بسزایی می‌کند.

برای تهیه ماسک شیر و آواکادو، باید یک‌چهارم آواکادو را با 1 قاشق چای‌خوری شیر ترکیب کنید تا به خمیر تبدیل شود. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید تا شاهد درخشش پوست خود باشید.

خرید ماسک صورت

ماسک شیر و آووکادو

5. ماسک شیر و زردچوبه

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما زردچوبه‌ای که همیشه در دسترس است و شاید کمتر به خواص آن توجه کنیم، حاوی فیبر، منیزیم، ویتامین B6 و ویتامین C است که تمام این ترکیبات به از بین بردن لک پوستی و شفاف شدن پوست کمک بسزایی می‌کند.

برای تهیه ماسک شیر و زردچوبه، 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه خالص را با 1 قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کنید تا ترکیبات شبیه به خمیر شوند. سپس این ماسک مفید را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و در نهایت با آب سرد بشویید.

6. ماسک شیر، عسل و بلغور جوی دوسر

پیش از این با خواص عسل برای پوست آشنا شدیم، اما اکنون بهتر است کمی با خواص بلغور جوی دوسر آشنا شویم. بلغور جوی دو سر سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که بسیاری در طب سنتی آن را برای درمان آفتاب‌سوختگی و درمان لک پوستی توصیه می‌کنند.

برای تهیه این ماسک مفید، 1 قاشق چای‌خوری شیر، 1 قاشق چای‌خوری عسل و 1 قاشق چای‌خوری بلغور جوی دو سر را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. سپس پوستتان را با آب سرد بشویید و شاهد درخشش پوستتان و رفع التهاب پوستی شوید.

7. ماسک شیر، آب‌لیمو و زردچوبه

این ماسک صورت نه تنها برای از بین بردن لک پوستی، بلکه برای درمان لک پوستی که در اثر جوش یا آکنه به وجود می‌آید نیز مفید است. برای تهیه این ماسک صورت به 1 قاشق غذاخوری شیر، مقدار کمی پودر زردچوبه و نصف قاشق چای‌خوری آب‌لیمو نیاز دارید. این ترکیبات را با هم مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و در نهایت صورتتان را با آب ولرم بشویید.