زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای کامل استفاده از موس مو

wordcamp
10,361
11 دقیقه
راهنمای کامل استفاده از موس مو

اگر به‌دنبال محصولی همه‌کاره هستید که با آن هم بتوانید موهای خود را فر کنید، هم حالت دهید و هم صاف کنید، استفاده از موس مو می‌تواند راه‌گشا باشد. در ادامه این مطلب به روش استفاده از موس مو به‌صورت مرحله‌به‌مرحله پرداخته‌ام و آموزش ایجاد حالت‌های مختلف در مو را قرار داده‌ام. در کنار همه این‌ها به نکات استفاده از موس مو در قبل و حین استفاده از آن در جای‌جای مطلب پرداخته‌ام.

تعریف موس مو به‌اختصار

اگر به‌طور خلاصه بخواهم بگویم که موس مو چیست؛ باید بگویم که موس مو یک محصول زیبایی است که کاربردهای مختلفی دارد. برخی از آن به‌عنوان یک محصول نگهدارنده مو استفاده می‌کنند و برخی دیگر به‌عنوان حجم‌دهنده. شاید از خود بپرسید که مگر کار اسپری مو هم همین نیست؟
موس که در زبان فرانسوی به‌معنای فوم است، نسبت به ژل‌ها ساختار سبک‌تری دارد و همچنین نسبت به کرم‌ها دارای کیفیتی قوی‌تر است. می‌تواند دو برابر یا حتی سه برابر بیشتر به موهای شما حجم دهد. موس مو همچنین به موها کمک می‌کند تا براق‌تر به نظر برسند و بدون ترد شدن، زیبایی بیشتری به آن‌ها می‌دهد؛ به‌شرطی که بدانید چگونه موس مو را به‌درستی اعمال کنید.
در مطلب زیر توضیحات بیشتری در خصوص موس مو ارائه شده است:

نکات قبل از استفاده از موس مو

دختری با موس مو در دست
قبل از استفاده از موس مو لازم است یک‌سری نکات را در نظر بگیرید
  • نوع موی خود را بشناسید. موها دارای بافت‌ها و ضخامت‌های مختلفی هستند. آن‌ها می‌توانند ضخیم، نازک، صاف، موج‌دار، فر، خشک، چرب یا ترکیبی از ویژگی‌های مختلف باشند. 
  • از گزینه‌های مختلف موس مو آگاه باشید. موس تقریباً برای انواع مو مناسب است، ولی بهتر است از موس مویی استفاده کنید که دقیقاً برای نوع موی شما ساخته شده است. موس‌های خاص با فرمول‌بندی خاص برای انواع مدل‌های مو مزایایی دارند. انواع موس مو را می‌توانید از طریق لینک زیر خریداری کنید:
  • آب‌وهوا را چک کنید. ممکن است شرایط آب‌وهوایی باعث تغییر بر روی اثرگذاری موس مو شود. برای مثال در روزهای بادی امکان به هم خوردن موهایتان خیلی بیشتر می‌شود. پس می‌توانید از محصولاتی با خاصیت نگهدارندگی بیشتر، مانند ژل مو استفاده کنید.
  • در هنگام استفاده دقت کنید. در صورتی که موس به‌درستی اعمال نشود، نتیجه دل‌خواهی برای شما نخواهد داشت. همچنین مواظب باشید که با چشم، گوش و دهان شما تماس پیدا نکند.

نحوه استفاده از موس مو ؛ مرحله‌به‌مرحله

با توجه به کاربردهای مختلفی که موس مو دارد، روش‌های مختلفی نیز برای رسیدن به حالت‌های مختلف توسط آن وجود دارد. در ادامه ابتدا یک روش‌ کلی استفاده از آن و سپس راه دست‌یابی به حالت‌های مختلف را با استفاده از آن بیان کرده‌ام.

مرحله 1: با موهای تمیز و مرطوب شروع کنید.

دختری جوان با موهای نم‌دار
از مهم‌ترین مراحل استفاده از موس مو، مرطوب کردن موها است

در این مرحله شما موهای خود را آماده اعمال موس مو می‌کنید. اگر وقت شستن موهایتان را ندارید، می‌توانید فقط آن‌ها را کمی مرطوب کنید. اگر هم که دارید (که بهتر است داشته باشید)، به این روش عمل کنید:
ابتدا موهای خود را بشویید تا کاملاً تمیز شوند. استفاده از شامپو و یک نرم‌کننده به اعمال بهتر موس مو کمک می‌کند. پس از اینکه از حمام بیرون آمدید، موهای خود را به‌آرامی تا جایی که کمی مرطوب باشند خشک کنید. استفاده از یک تی‌شرت نخی به‌جای حوله معمولی نیز می‌تواند باعث جلوگیری از شکستگی موها شود. همچنین استفاده از حوله‌های میکروفایبر برای موهای فر و موج‌دار، توصیه می‌شود. 

  • آیا نمی‌شود موس مو را بر روی موهای خشک استفاده کرد؟ هرچند که این کار خیلی توصیه نمی‌شود، ولی امکان‌پذیر است. باید توجه داشته باشید که مقدار زیادی از موس را بر روی موهای خود قرار ندهید و به‌صورت کامل برس بزنید. در صورتی که به‌درستی از آن استفاده نکنید، می‌تواند نتیجه عکس دهد و موجب سفتی مو شود.

مرحله 2: موس مو را بر روی موهای خود بزنید

دختری در حال زدن موس مو بر روی موهای خود
موس مو باید به‌صورت یکنواخت در همه قسمت‌های مو پخش شود

در این مرحله باید مقدار مناسبی از موس مو را بر روی موها خود بزنید. مقدار مناسب موس مو در واقع به نوع موهای شما بستگی دارد. برای شروع می‌توانید از مقداری به اندازه یک تخم‌مرغ شروع کنید. در صورتی که نیاز به موس موی بیشتری بود، بعداً دوباره می‌توانید از مقدار بیشتری از آن استفاده کنید.
پس از آن موس مو را با انگشتان خود یا با استفاده از شانه‌ای با دندانه‌های پهن، به‌طور یکنواخت بر روی موهای خود پخش کنید. به‌صورتی که قسمتی از آن را به موهای خود بمالید. از پشت گردن شروع کنید و به‌سمت پایین حرکت کنید. بعد از بالای تاج سر خود آن را به ریشه موهایتان برسانید. می‌توانید بگذارید موس به همین صورت در هوا خشک شود و به موهای شما حالتی برجسته و طبیعی بدهد، یا اینکه با استفاده از سشوار به آن حالت بیشتری بدهید. 

مرحله 3: پس از اعمال کامل محصول، نوبت به حالت دادن موها می‌رسد

در این مرحله باید انتخاب کنید که می‌خواهید موهایتان چه حالتی به خود بگیرند؟ در ادامه آموزش ایجاد حالت‌های مختلف مو را با استفاده از موس مو آورده‌ام.

ایجاد بافت فر

دختری با موهای فر زیبا
استفاده از موس مو راهی برای زیباتر کردن فر موهای شما است

اگر موهای فری دارید، می‌دانید که مراقبت از موهای فر کار راحتی نیست و برای داشتن موهایی زیباتر، نیاز به انجام یک‌سری مراقبت‌های اصولی است. ما قبلاً در این مورد مقاله مفصلی نوشته‌ایم که با کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید آن را بخوانید:

موس مو می‌تواند به شفافیت و بلندتر نشان دادن موهای فر شما کمک کند. برای استفاده از موس مو برای موهای فر ، از یک سشوار دیسپانسردار (دیفیوزر) استفاده کنید. البته اگر سشوار شما دارای سَری دیسپانسر نبود، می‌توانید به‌صورت جدا آن را تهیه کنید و به سشوار خود متصل کنید. دیسپانسر، هوا را روی بخش بزرگ‌تری از مو پخش می‌کند تا از صاف شدن تار موهای شما جلوگیری کند. استفاده ترکیبی از موس مو و دیفیوزر باعث تقویت فرهای شما و دادن حالت بهتری به آن‌ها می‌شود. 

خرید دیسپانسر سشوار

برای گرفتن نتیجه بهتر از سشوار موهای فر خود، از سری دیسپانسر سشوار استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

طرز کار به این صورت است: دمای سشوار را روی کم تا متوسط تنظیم کنید. از انتهای موهای خود شروع کرده و آن‌ها را به‌صورت دورانی تا ریشه موها، رو به بالا بیاورید. این کار را تا زمانی که موها کاملاً خشک شوند ادامه دهید. در آخر نیز می‌توانید مقداری از موس مو را بر روی ریشه موهای خود بمالید تا حجم تاج موی شما افزایش پیدا کند.

البته در صورتی که به دیسپانسر دسترسی ندارید، می‌توانید بعد از اینکه موس مو را کامل بر روی موهای خود پخش کردید، به همان‌گونه که هست، فقط بگذارید که خودش خشک شود.

خرید موس موی فوق قوی ضد وز موهای فر و مجعد نلی 250 میل

حالت فر از زیباترین حالت‌های مو است و داشتن فرهایی مرتب و زیبا نیاز به مراقبت دارد. با استفاده از موس موی مخصوص موهای فر Nelly زیبایی فرهای خود را بازگردانید!

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

حجم دادن

دختری با موهای صاف و حجیم‌شده
با استفاده از موس مو می‌توانید به موهای خود حجم بدهید

موهای خود را به سه قسمت بزرگ تقسیم کنید. از سری متمرکزکننده سشوار خود استفاده کنید. یک برس گرد به دست بگیرید و در حالی که موهای خود را با سشوار خشک می‌کنید، آن‌ها را به‌آرامی به‌سمت بالا بکشید. مطمئن شوید طوری از برس استفاده کنید که موهایتان تا حدی کشیده شوند. این حرکتِ رو به بالا به افزایش حجم ریشه موی شما کمک می‌کند. 

خرید موس مو لورآل سری الوایو مدل Extra Volume حجم 200 میل

اگر می‌خواهید به موهای خود حجم بیشتری بدهید، از موس موهای مخصوص این کار استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

بافت صاف

دختری با موهای صاف
برای داشتن موهایی صاف و نرم از موس مو، سشوار و یک برس گرد استفاده کنید

برای صاف کردن موهای خود با استفاده از موس مو، بعد از اینکه موس را بر روی قسمت‌های مختلف زدید، با استفاده از برس گرد و سری متمرکزکننده سشوار، موهای خود را خشک کنید.

حالت دادن به مو

دختری با موهایی حالت‌دار
با استفاده از موس مو می‌توانید به موهای خود حجم بدهید

برای به دست آوردن بافت حین استفاده از موس مو به این صورت عمل کنید: بعد از اینکه به تمام قسمت‌های موی خود موس مو زدید، با استفاده از سشوار آن را خشک کنید. همزمان با استفاده از سشوار، موهای خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و هر بخش را به دور خود بچرخانید و پیچ دهید.

بلندتر نشان دادن مو

دختری با موهای صاف، درخشان و بلند
موس مو؛ راهی آسان برای بلند کردن موهای شما!

بعد از اینکه موس مو را بر روی موهای خود اعمال کردید، سر خود را برگردانید و در همان حالت موهای خود را با سشوار خشک کنید. این کار باعث می‌شود تا موهای شما حالتی بلندتر با کمی موج پیدا کنند.

مرحله 5: نکته نهایی

در آخر تا زمانی که محصول کاملاً بر روی موهایتان پخش شد و هیچ لکه‌ای از آن بر روی موها باقی نماند، کار خود را ادامه دهید.

شیوه استفاده از موس مو برای انواع موها

چند دختر جوان با انواع موهای مختلف
هر نوع مو نیاز به رعایت یک‌سری نکات به‌خصوص در استفاده از موس دارد

مو نازک

اگر موهای نازکی دارید، بهتر است با استفاده از موس مو به موهای خود حجم دهید و در آن‌ها بافت ایجاد کنید. این کار کمک می‌کند که حالت موهای شما به هم نخورد و با همان حالت ثابت بماند. با توجه به اینکه موس چسبندگی کمتری دارد، موهای شما را سنگین نمی‌کند و جلوه‌ای طبیعی به موهایتان می‌بخشد.

مو ضخیم

اگر موهای ضخیمی دارید هم، استفاده از موس مو برای شما بهتر از سایر حالت‌دهنده‌های مو است. می‌توانید از چند پمپ اسپری موس مو برای محکم کردن و حالت دادن موهای خود استفاده کنید، بدون اینکه موهایتان سنگین و غیرطبیعی جلوه کنند. هرچند که اگر می‌خواهید ماندگاری بیشتری را تجربه کنید، استفاده از ژل مو به‌جای موس، توصیه می‌شود.

مو آسیب‌دیده

اگر موهای آسیب دیده‌ای دارید، لازم است که جانب احتیاط را در نظر بگیرید. به همین دلیل بعد از اینکه موهایتان را کمی مرطوب کردید، بدون استفاده از هرگونه عوامل گرمادهنده مانند سشوار، تنها با استفاده از موس مو، موهایتان را حالت دهید و بگذارید خشک شود.

خرید موس حالت دهنده مو تافت مدل Power مناسب موهای خشک و آسیب دیده حجم 150 میل

موهای آسیب‌دیده و خشک بیش از هر نوع مویی نیاز به مراقبت دارد. استفاده از محصولاتی که بدین منظور تولید شده‌اند، به سلامت موهای شما کمک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

مو صاف

استفاده از موس مو برای موهای صاف از این جهت کاربرد دارد که تا حدی باعث افزایش بافت و حالت مو شود.

حرف پایانی

در این مطلب طریقه استفاده از موس مو را یاد گرفتیم و فهمیدیم که می توان با استفاده از این محصول به موهای خود حالت‌های مختلفی داد. امیدوارم جواب سؤال‌های خود را از این مطلب گرفته باشید و برایتان مفید واقع شده باشد.
اگر در این زمینه سؤال دیگری برایتان پیش آمد، می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های همین مطلب از ما بپرسید.

موس مو چیست؟

موس مو محصولی با پایه فوم است که می‌توانید با استفاده از آن به موهای خود حجم دهید، حالت دهید و فر موهایتان را تقویت کنید.

قبل از استفاده از موس مو باید به چه نکاتی دقت کرد؟

قبل از هر چیزی نوع موی خود را بشناسید و موس موی مناسب خود را پیدا کنید. همچنین به‌سایر عوامل محیطی مانند آب‌وهوا که می‌توانند تأثیرگذار باشند، توجه داشته باشید.

شیوه‌‌ی درست استفاده از موس مو چیست؟

ابتدا موهای خود را مرطوب کنید. به اندازه یک تخم‌مرغ، موس مو را بر روی موهای خود پخش کنید. حالتی که می‌خواهید بر روی موهای خود اعمال کنید را انتخاب کنید و تا زمانی که لکه‌های موس مو بر روی موهایتان دیده نمی‌شوند، کار خود را ادامه دهید.

میزان لازم موس مو برای حالت دادن مو چقدر است؟

معمولاً به‌اندازه یک تخم‌مرغ کافیست. در صورت نیاز می‌توانید در حین کار، دوباره بر روی موهای خود موس مو بزنید.

آیا موس برای همه انواع مو کار می‌کند؟

بله؛ موس مو محصولی همه‌کاره است که برای انواع مو کاربرد دارد.