زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مدل شینیون موی کوتاه + عکس و آموزش

1
wordcamp
68,557
13 دقیقه
مدل شینیون موی کوتاه + عکس و آموزش

واژه شینیون (Chignon) به معنی گیس پشت سر است و در گذشته این مدل بستن مو از پشت یا بالای سر، تنها شامل موارد ساده و تکراری می‌شد. اما امروزه شینیون کردن مو به یک تکنیک و هنر آرایش مو تبدیل شده است. بسیاری از آرایشگران حرفه‌ای با استفاده از این تکنیک می‌توانند هنر و قدرت آرایش مو خود را به نمایش بگذارند. در این بین دختران و خانم‌هایی که موهای کوتاهی دارند، همیشه نگران پیدا کردن یک مدل آرایش مناسب هستند.

در طول دوره‌های مختلف تاریخی، مدل‌های موی متنوعی رواج پیدا می‌کنند. برای مثال، ممکن است در سال گذشته رنگ مو و یا آرایش خاصی از مو مد بوده باشد و امسال مدل دیگری. در گذشته بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دادند موهای خود را ببندند و شینیون کنند. اگرچه امروزه مدل‌های باز بیشتر از سایر مدل‌ها توسط زنان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما هنوز هم در بسیاری از مناسبت‌ها مانند عروسی، جشن نامزدی، برخی مجالس و به طور کلی هر جایی که به آراسته بودن مو به طور ویژه نیاز باشد، از شینیون و مدل‌های بسته مو استفاده می‌شود. در این مقاله در مورد شینیون موی کوتاه صحبت خواهیم کرد.

انجام شینیون برای موی کوتاه امکان پذیر است؟

به اعتقاد بسیاری از افراد، شینیون فقط برای موهای بلند کاربرد دارد و شینیون موی کوتاه قابل اجرا نخواهد بود. این روزها مدل‌های قابل انجام برای شینیون بسیار گسترده بوده و به هیچ عنوان نمی‌توان یک روش یا مدل را به عنوان استاندارد مشخص کرد. آرایشگران با هنر و خلاقیت خود، مدل‌ها و تکنیک‌های مختلفی را در هم می‌آمیزند و شینیون‌های فوق‌العاده پیچیده، حرفه‌ای و جذابی را درست می‌کنند. آرایشگرهای باتجربه حتی با ترکیب برخی مدل‌های بافت مو با این روش، به مدل‌های جذابی می‌رسند. چه کسی گفته که شینیون مو فقط مخصوص کسانی است که موی بلند دارند؟ تنوع مدل موهای کوتاه یا شینیون موهای کوتاه اصلا کم نیست! تقریباً هر مدلی که با مویی بلند می توان درست کرد، برای کسانی که موهای کوتاه دارند نیز امکان پذیر است.

آموزش شینیون موهای کوتاه

قاعده کلی این هست که اگر قد موی شما به حدی است که بتوانید آن را ببندید، می توانید کلی مدل شینیون جدید از آن در بیاورید. شینیون‌های عجیب و غریب یا روش پیچیدن عادی مو برای موهایی که کم پشت هستند ممکن است خیلی جواب ندهد، اما شینیون‌های ساده، شینیون شلوغ و غیره برای موهایی که کوتاه باشند امکان پذیر است؛ به شرطی که کمی خلاقیت به خرج دهید. در این مقاله آموزش مدل شینیون موهای کوتاه را در انواع مختلف خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید.

مدل شینیون باز

مدل‌های زیر برای شینیون موی کم حجم مناسب هستند. موهایتان را با فرکننده موی حرارتی و یا «دیسپانسر» سشوار فر کنید. این کار به موها حجم می‌دهد و آنها را پرپشت‌تر نشان می‌دهد. برای فر کردن مو، قبل از حالت دادن به آن، به کل مو «موس» بزنید تا فر شما دوام بیشتری داشته باشد. اگر به حجم دلخواه نرسیدید، با «شونه پوش» موها را در قسمت بالایی پوش دهید. قسمت جلویی مو را نگه دارید و یک قسمت بعد از آن را به پشت سر سنجاق کنید. حالا قسمت جلویی را با دست بپیچانید و به عقب سر ببرید و جای مناسب فیکس کنید. حواستان به مدل جلوی موهایتان هم باشد که زیاد کشیده نشود.

آموزش شینیون باز برای موی کوتاه و فر
شینیون باز با موی فر برای موهای کوتاه

اگر موهای کم حجمی ندارید، این شینیون برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. مثل قبل، کمی به موهای خود حالت دهید. موهای قسمت بالای سر را از باقی قسمت‌ها جدا کنید و پوش بدهید. سپس آن دسته را سر جای خود، قسمت وسط پشت سر، فیکس کنید. حالا به ترتیب از چپ و راست سر، قسمت‌های کوچکی جدا کنید و به سمت مخالف ببرید و سنجاق بزنید. این کار را تا دو بار برای هر سمت انجام دهید.

آموزش شینیون باز با موی حالت‌دار برای موی کوتاه
شینیون باز با موی حالت‌دار برای موهای کوتاه

برای این مدل از شینیون موی کم حجم و یا موی کوتاه، دو دسته کوچک از چپ و راست موهای جلوی سرتان جدا کنید. آنها را به عقب ببرید و در وسط سر با یک کش کوچک و هم‌رنگ مو ببندید. سپس دسته دیگری جدا کنید و به دور دسته قبل بپیچانید. این کار را برای هر دو طرف انجام دهید. در نهایت همه دسته‌ها را با یک کش واحد به یکدیگر ببندید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید موهای صاف یا حالت‌دار را برای این مدل انتخاب کنید.

آموزش شینیون باز برای موی کوتاه
شینیون باز برای موی کوتاه

مدل شینیون باز همراه با بافت

در این بخش به آموزش چند شینیون موی کوتاه همراه با بافت می‌پردازیم. برای تمام مدل‌ها موهای شما باید تمیز و خشک باشد. برای درست کردن موهایتان به شکل زیر، در مرحله اول موهایتان را با استفاده از فرکننده‌های حرارتی حالت بدهید. موهای قسمت بالایی سر را با استفاده از یک «شانه پوش»، پوش بدهید و با سنجاق سر موها را به سمت عقب، در دو طرف فیکس کنید. جلوی موهایتان را یک بافت درشت از کف سر بزنید و در انتها دسته بافته شده را به پشت سر فیکس کنید.

آموزش شینیون باز همراه با بافت برای موی کوتاه
شینیون باز همراه با بافت برای موی کوتاه

برای این مدل، به چهار بافت احتیاج دارید که دو به دو با هم قرینه باشند و به شکل دو طبقه در بیایند. دو بافت اول را مثل قبل، به پشت سر ببرید و با کش در وسط سر نگه دارید. بافت‌های بعدی را روی قبلی‌ها ببرید و ببندید. برای مطالعه بیشتر در رابطه با شینیون و مدل‌های آن، خواندن مقاله زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

آموزش شینیون باز همراه با بافت دو طرفه برای موی کوتاه
شینیون باز همراه با بافت دو طرفه برای موی کوتاه

مدل شینیون شیک

برای این مدل شینیون موهای کوتاه احتیاج به یک «پروتز مو» دارید. پروتز مو در عکس شماره ۳ کاملا مشخص است و برای حجم دادن به موها به کار می‌رود. ابتدا جلوی موهایتان را به دو بخش، از سمت راست و چپ، جدا کنید. بقیه موهایتان را به خوبی پوش بدهید تا در قسمت ریشه حجم داشته باشد. بخش رویی مو را مانند عکس ۲ پیچ دهید و به کنار مو سنجاق کنید تا در مرحله بعد وارد کار شود. سپس آنها را از حفره پروتز مو رد کنید و پروتز را به سر نزدیک کنید. بهتر است پروتز را سر جای خود فیکس کنید. بعد از آن موهای خود را روی پروتز بیاورید و با مویی که به کنار سنجاق کردید، یکی کنید. در آخر دو دسته موی جلوی سر را به عقب و به جهت مخالف ببرید و با سنجاق فیکس کنید.

آموزش شینیون ساده به کمک پروتز مو برای موی کوتاه
شینیون موی کوتاه به کمک پروتز مو

برای مدل شینیون زیر ابتدا موهایتان را با فرکننده حرارتی، حالت بدهید و با اسپری مو، حالت آن را فیکس کنید. سپس یک بخش از پایین مو را با یک خط افقی جدا کنید. باقی موها را روی سر جمع کنید. بخش که باز است را به دو قسمت تقسیم کنید. قسمت سمت چپ را کامل به سمت راست بکشید و آن را با یک سنجاق به صورت عمودی فیکس کنید. قسمت سمت راست را به طرف چپ ببرید و در جایی که سنجاق عمودی زده شده مو را تا کنید و همان جا فیکس کنید. این کار را به ترتیب برای قسمت‌های دیگر هم ادامه دهید. فقط یادتان باشد روی مو را پوش دهید و دسته‌ای از آن را برای زیبایی صورت، آزاد بگذارید.

آموزش شینیون چپ و راستی برای موی کوتاه
شینیون چپ و راستی برای موی کوتاه

مدل بعدی شبیه به بافت دو طبقه‌ای است که در بخش قبل توضیح دادیم. با این تفاوت که بخش زیری مو باز نمی‌ماند. قسمت پایین را به صورت گلوله میپیچید و به زیر بافت‌ها وصل می‌کنید.

آموزش شینیون موی کوتاه
شینیون موهای کوتاه

شینیون ساده و شیک دخترانه

برای این شینیون ابتدا موهای خود را حالت دهید. حالت دادن حجم موهای شما را بیشتر نشان می‌دهد. سپس فرق وسط باز کنید و برای هر دو طرف شروع به بافتن از کف سر کنید و به سمت عقب بروید. در نهایت پایین دو بافت را با کش ببندید و بافت‌ها را کمی از هم باز کنید تا درشت‌تر شوند. آنها را بالای سر جمع کنید تا بتوانید قسمت باز مو را به صورت گلوله ببندید. حالا هر دو بافت را روی قسمت برجسته فیکس کنید.

آموزش شینیون موی کوتاه به همراه بافت دو طرفه باز
شینیون موهای خیلی کوتاه به همراه بافت دو طرفه باز

شینیون موی کوتاه بعدی هم احتیاج به دو بافت دارد. با این تفاوت که شروع بافت‌ها از کناره گوش‌هاست و به صورت شل انجام می‌شود. بافت سمت راست را به طرف چپ ببرید و سنجاق بزنید. همین کار را برای بافت سمت چپ تکرار کنید.

آموزش شینیون موهای کوتاه همراه با بافت دو طرفه شل
شینیون موهای کوتاه همراه با بافت شل

این مدل کمی پیچیده‌تر از مدل‌های قبلی است. اول باید به صورت لایه‌‌های افقی، دو بخش از موهای بالای سرتان را ببندید. دسته بالایی را از هم باز کنید و دسته زیری را از بین آن به سمت بالا ببرید. حالا دسته باز شده را با کش ببندید. همین کار را لایه به لایه تا پایین ادامه دهید. در نهایت موهایی شبیه به عکس آخر خواهید داشت.

آموزش شینیون موی کوتاه، مدل حلقه‌های عمودی
شینیون موهای کوتاه مدل حلقه‌های عمودی

شینیون موهای کوتاه برای مراسم رسمی

این مدل شینیون برای عروس‌های مو کوتاه بسیار جذاب خواهد بود. یک بخش از موهای کنار هر گوش جدا کنید. آنها را بپیچانید و به پشت سر ببرید. هر دو قسمت را با یک کش، طوری که وسط باشند، ببندید. موهای آزادتان را چند دور از وسط موهای بسته شده رد کنید و بخش آخر را به وسط موهای بسته شده سنجاق کنید.

آموزش مدل شینیون ساده برای موی کوتاه مناسب مراسم رسمی
شینیون ساده برای موی کوتاه مناسب مراسم رسمی

برای این مدل، پایین موهایتان را حالت دهید. سپس ریشه موهای بالای سر را پوش بدهید و مثل تصویراز یک هدبند زیبا استفاده کنید. حالا قسمت باز موهایتان را لوله‌ای کنید و از کش هدبند رد کنید. کمی با آن بازی کنید و هروقت به شکل دلخواه رسیدید، آن را با سنجاق فیکس کنید.

آموزش شینیون ساده برای عروس
شینیون ساده برای عروس

برای این مدل شینیون موهای کوتاه، موهایتان را به سه بخش تقسیم کنید. بخش وسط را با کش ببندید. سپس آن را بپیچانید و با سنجاق فیکس کنید. حالا یک تکه کوچک از بخش کنار بردارید و آن را بپیچانید. موی پیچیده شده را به دور گوجه یا گلوله ایجاد شده ببندید. این کار را تکرار کنید تا همه موهای شما بسته شود. فقط دقت کنید که همه موها را از بالای گوجه رد نکنید و بعضی از آنها را از پایین رد کنید

آموزش شینیون ساده برای عروسی و نامزدی
شینیون ساده برای مراسم رسمی

مثل مدل قبل موها را به سه بخش تقسیم کنید. بخش وسطی را به صورت لوله‌ای روی سر فیکس کنید. تکه‌های کناری را به دو قسمت تقسیم کنید و شبیه به بافتن دور هم بپیچید. طبق آموزش‌های قبلی، موها را از روی بخش بسته شده رد کنید و سنجاق بزنید.

آموزش شینیون پیچی موی کوتاه برای مراسم رسمی
شینیون پیچی موهای کوتاه برای مراسم رسمی

شینیون موی خیلی کوتاه برای مراسم رسمی

این مدل برای شینیون موهای کم حجم مناسب است. قسمت‌های پایینی موهایتان را حالت بدهید. همان طور که گفتیم، حالت دادن به مو باعث پرپشت نشان دادن آن می‌شود. تکه‌های کوچکی از روی مو و طرفین بردارید و آنها را بپیچانید. سپس به صورت ضربدری پشت سر سنجاق بزنید. این کار را لایه به لایه تا پایین ادامه دهید. وقتی به موهای کوتاه زیرین رسیدید،آنها را به سمت بالا و داخل موهای دیگر فرو کنید و سنجاق بزنید.

آموزش شینیون موی خیلی کوتاه برای مراسم رسمی
شینیون موهای خیلی کوتاه برای مراسم رسمی

اگر موهای خیلی کوتاه و کم حجمی دارید، نگران نباشید. می‌بینید که موهای شما هم به راحتی زیبا خواهد شد. موهایتان را به سه قسمت تقسیم کنید. قسمت وسط را با کش ببندید. سپس دم آن را یک دور از بالای کش رد کنید. قسمت‌های کناری را به عقب بیاورید و با کش ببندید. حالا هر دو دم مو را از وسط کش بالا رد کنید و سنجاق بزنید.

آموزش شینیون موی خیلی کوتاه و کم پشت برای مراسم رسمی
شینیون موهای کوتاه و کم پشت برای مراسم رسمی

برای این مدل، موهایتان را از ریشه فر و آنها را به دو قسمت رویی و زیری تقسیم کنید. قسمت رویی را با یک کش ببندید. قسمت‌های کناری را به دو بخش تقسیم کنید و هر کدام را بپیچانید. سپس بخش‌هایی که پیچیده شده را به طرف مخاف ببرید و از روی کش سرتان رد کنید. به قسمت زیر کش که رسیدید، موهایتان را سنجاق بزنید.

آموزش شینیون موی کوتاه برای عروسی و نامزدی
شینیون مخصوص عروسی و نامزدی برای موهای کوتاه

شینیون جدید موهای کوتاه

برای مدل زیر، بخش رویی موهایتان را جدا کنید و بپیچانید. سپس پیچ‌ها را کمی از هم باز کنید و با شانه پوش دهید تا حجیم شوند. کل دسته را به صورت دورانی بپیچانید و روی سر فیکس کنید. حالا یک قسمت مو از چپ بردارید و آن را بپیچانید. بعد از این که مو را سنجاق زدید، مثل مرحله قبل، پیچ‌ها را کمی از هم باز کنید. این کار را لایه به لایه انجام دهید.

آموزش شینیون آسان برای موی کوتاه
شینیون آسان برای موهای کوتاه

این مدل برای شینیون موی کم حجم مناسب است. ساقه‌های موهایتان را حالت دهید. به طور عرضی یک قسمت کوچک از روی مو جدا کنید و بقیه را از بالا دم اسبی ببندید. بخش رها شده را پوش بدهید و انتهای آن را بپیچانید تا پف کند. حالا آن را به دم اسبی سنجاق کنید تا موهایتان پرپشت به نظر برسد.

آموزش مدل شینیون دم اسبی برای موی کوتاه
شینیون دم اسبی برای موهای کوتاه

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند که موهای شما بلند باشد یا کوتاه، کم حجم باشد یا پرپشت؛ هر مدل مویی که داشته باشید می‌توانید آن را استایل کنید و از شینیون‌های مختلف لذت ببرید. توجه کنید که قبل از استفاده از وسایل حرارتی از کرم‌ مویی که محافظ مو در برابر حرارت است و بعد از همه شینیون‌ها از اسپری مو استفاده کنید تا موهای شما زمان طولانی‌تری به آن شکل باقی بماند. ما در این مطلب به آموزش انواع شینیون موهای کم حجم و کوتاه پرداختیم تا اگر موهای کوتاه و کمی دارید، احساس بدی نداشته باشید. اگر شما هم در مورد این موضوع نظری دارید و یا می‌خواهید به آن نکته‌ای اضافه کنید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد شینیون موی کوتاه

شینیون چیست؟

یک نوع آرایش مو است که در آن بیشتر قسمت‌های مو، پشت سر جمع می‌شود.

شینیون مو برای چه کسانی مناسب است؟

همه می‌توانند از شینیون متناسب با قد و حجم موی خود بهره‌مند شوند. دقت کنید که مدل انتخابی شما برای موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید مناسب باشد.

برای شینیون موی کوتاه به چه وسایلی نیاز داریم؟

فرکننده مو، موس، شانه پوش و تقسیم، سنجاق سر و اسپری مو. البته بعضی مدل‌ها نیاز به پروتز مو هم دارند.

چند مدل شینیون وجود دارد؟

در شینیون مو می‌توان خلاقیت به خرج داد. بنابراین تعداد مشخصی ندارد و هر کس می‌تواند بسته به خلاقیت خود، یک مدل شینیون مو درست کند.