زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی رژ لب های وگان؛ خریدی به قیمت حفظ جان حیوانات

wordcamp
477
10 دقیقه
معرفی رژ لب های وگان؛ خریدی به قیمت حفظ جان حیوانات

شاید تا پنج سال پیش، نام وگانیسم برای خیلی از افراد آشنا نبود، اما امروز اوضاع جور دیگری است. به‌واسطه‌ی فضای مجازی حداقل یک‌بار هم که شده، اسم این موضوع به گوش شما رسیده است. شاید خیال کنید این سبک زندگی تنها به حوزه‌ی تغذیه و دارو محدود می‌شود. اگر به فروشگاه‌های برتر دنیا (نظیر آمازون و والمارت) نگاهی بیندازید، نظرتان کاملا متفاوت خواهد شد. لوازم آرایشی وگان حالا یکی از محبوب‌ترین کالاهای موجود در این صنعت‌اند. در زمینه‌ی آرایش لب نیز این محصولات حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. به همین دلیل هم امروز به سراغ معرفی رژ لب های وگان رفتیم.

مزیت محصولات آرایشی گیاهی تنها به محبوبیت‌شان ختم نمی‌شود. با خرید هرکدام از آن‌ها از بابت سلامت و ایمنی خود مطمئن خواهید بود. به جز این موارد، بحث حفاظت از محیط زیست و اخلاق هم به میان می‌آید. یکی از تیترهای رسانه‌های معتبر جهان، بحران‌های محیط زیستی است. از طرفی تست حیوانی لوازم آرایشی نیز، امری غیراخلاقی به حساب می‌آید. پس با خرید یک رژ لب وگان می‌توانید هم آرایشی زیبا داشته باشید و هم به حفظ سیاره‌مان کمک کنید. البته به دلیل ناآشنایی بسیاری از هم‌وطنان‌مان با برندهای فعال در این زمینه، انتخاب قدری سخت می‌شود. این متن را برای همین نوشته‌ایم که به کمک شما بیاییم. با ما همراه باشید.

لوازم آرایشی وگان چیست؟

اگر قدری در گوگل یا اینستاگرام پرسه بزنید، با محتواهایی روبرو می‌شود که می‌گویند لوازم آرایشی خطرناک‌اند. وجود برخی ترکیبات شیمیایی درون آن‌ها، باعث می‌شود افراد هنگام استفاده از این محصولات نگران باشند. از طرفی برخی برندها ادعا می‌کنند محصولات آن‌ها طبیعی و عاری از مواد مضر هستند. اما منظور ما از محصولات آرایشی وگان، لزوما چنین اجناسی نیست.

امروزه سازمان‌های زیادی در سرتاسر دنیا در حال اعطاي مجوز به تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی‌اند. برای این‌که یک محصول بتواند چنین عنوانی داشته باشد، لازم است دو پیش‌شرط رعایت شود:

  • عدم‌استفاده از هرگونه ترکیبات حیوانی: در بازار کالاهایی با عنوان «طبیعی» یا «ارگانیک» در حال عرضه هستند. با این حال همه‌ی اجناس موجود حتی با وجود طبیعی بودن، وگان محسوب نمی‌شوند. برای مثال در ترکیب برخی از انواع بالم لب، از عسل یا موم استفاده می‌گردد. این کار باعث خواهد شد، چنین محصولی از فهرست حذف شود. در نتیجه باید تمام مواد اولیه گیاهی باشند و این مسأله قابل‌چشم‌پوشی نیست.
  • عدم تست حیوانی محصول: شاید انیمیشن کوتاه رالف را دیده باشید. این ویدیو داستان یک خرگوش را که در آزمایشگاه‌های تست محصولات آرایشی نگهداری می‌شود، روایت می‌کند. واقعیت این است سالانه حیوانات بسیاری به خاطر عوارض مواد شیمیایی، جان خود را از دست می‌دهند. این اتفاق برای انسان‌های امروز یک چالش اخلاقی ایجاد کرده است. به همین دلیل هم علاقه‌مندان به محیط زیست و حیوانات، به دنبال راهی برای توقف این کار بودند. از دل فلسفه‌ وگانیسم نیز، محصولاتی به وجود آمد که سلامت هیچ جانداری را تهدید نمی‌کند؛ در اصطلاح نیز به این ویژگی کرولتی فری می‌گویند.

مزایای رژ لب وگان

قبل از معرفی رژ لب های وگان، بهتر است با ویژگی‌های این محصولات بیشتر آشنا شویم. زیرا هرمصرف‌کننده‌ای حق دارد از مشخصات چیزی که بابتش هزینه صرف می‌کند، آگاه باشد. در قسمت پایین به مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات می‌پردازیم:

  • حفاظت از جان حیوان‌ها: در آزمایشگاه‌های شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی، هزارها حیوان درون قفس هستند. آن‌ها بدون داشتن هیچ‌ حق انتخابی زیر انواع آزمایش‌ها قرار می‌گیرند. آخر سر نیز این موجودات بی‌گناه را مانند زباله دور می‌اندازند. اما با خرید لوازم آرایشی وگان، هم از آن‌ها مراقبت می‌کنید و هم ناکارآمدی این روش را نشان می‌دهید.
  • کمک به گسترش اخلاق: یکی از مهم‌ترین پرسش‌های کنونی، اخلاقی یا غیراخلاقی بودن مصرف فرآورده‌های حیوانی است. این ترکیبات گاهی حتی درون محصولات آرایشی نیز یافت می‌شوند. اما با استفاده از یک رژ لب وگان، وجدانی آسوده خواهید داشت.
  • سازگاری با بدن: تا به حال برچسب روی محصولات را خوانده‌اید؟ احتمالا در تلفظ نام‌ از نیمی کلمات روی بسته‌بندی مشکل داشتید. وقتی حتی ذهن آدم‌ها از ترکیبات درون این اجناس خبر ندارد، بدن هم در سازگاری با آن‌ها مشکل خواهد داشت.
  • مواد معدنی بیشتر: گیاهان منبع اصلی انواع ویتامین‌، آنتی‌اکسیدان و مواد ضروری برای سلامت پوست هستند. با توجه به گیاهی بودن محصولات وگان، پس از استفاده، پوستی درخشان و زیبا خواهید یافت.
  • سازگاری با محیط زیست: در بسته‌بندی کالاهای موجود عموما از پلاستیک استفاده می‌شود که تجزیه ناپذیر است. اما ایده‌ی وگانیسم به دنبال حداقل رساندن این مشکلات است. به همین دلیل حتی این نکته در بسته‌بندی محصول نیز رعایت می‌شود.
  • آسیب کم‌تر به پوست: پس از آرایش گاهی شاهد جوش، اگزما و… هستید. به دلیل تماما گاهی بودن این لوازم آرایشی، با خیال آسوده می‌توانید از آن‌ها در روتین پوستی خود استفاده کنید.
تست کرولتی فری رژ لب وگان
سال‌ها است که حیوانات زیادی قربانی تست لوازم آرایشی شدند، اما حالا باید به آن پایان داد.

آینده محصولات آرایشی و بهداشتی وگان

تا همین پنج سال پیش کسی چندان با این نوع کالا آشنایی نداشت. اما هم‌اکنون خرید محصولات آرایشی وگان به یک مسأله‌ی عمومی تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۹ یکی از پرجستجوترین کلمات زمینه‌ی آرایشی و بهداشتی «رژ لب وگان» بود. جالب است بدانید هرساله شاهد ۱۵۰ درصد افزایش فروش این اجناس هستید. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۷ سهم آن‌ها از بازار، به ۲۱.۴ میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 9 رژلب خانگی و گیاهی

از طرفی قیمت لوازم آرایشی وگان با سایر محصولات تفاوت چندانی ندارد. همین ویژگی نیز مشتریان را به خرید آن‌ها ترغیب می‌کند. با این شرایط می‌توان گفت، این طیف از کالاها هستند که نبض آینده‌ی صنعت آرایش را در دست خواهند داشت. پس از معرفی رژ لب های وگان و شناخت نیازتان، شما هم می‌توانید با استفاده از آن‌ها به آینده بپوندید.

معرفی رژ لب های وگان پرطرفدار در جهان

حالا که با اهمیت موضوع آشنا شدید، نیاز به راهنمایی برای انتخاب محصول نیز احساس می‌گردد. رژ لب های وگان موجود در قست پایین یکی از پرطرفدار‌ترین اجناس در سال گذشته‌ی میلادی بودند. با توجه به این مسأله، می‌توان از خرید آن‌ها مطمئن بود.

رژ لب مدل Dinner At 8 از برند Kuckian

یکی از رنگ‌های خاص رژ لب، مات مخملی است. در این محصول برند Kuckian از رنگی با ماندگاری بالا استفاده می‌شود. همچنین با انتخاب این مدل، خبری از لایه‌های نازک و خشک‌شده‌ی رژ نخواهد بود. به جز این‌ها وجود ویتامین ای و آنتی‌اکسیدان در این محصول، به سلامت لب‌های شما کمک می‌کند. البته چند دقیقه قبل از استفاده باید لب‌های شما پاک و خشک باشند. بعد از گذشت یک ساعت نیز، رنگ روی پوست می‌نشیند و به سادگی پاک نخواهد شد. البته با توجه به رنگ مدل Dinner At 8، ممکن است این رژ به برخی رنگ‌های پوست نیاید.

ویژگی‌ها

  • عدم تست حیوانی
  • حاوی ویتامین ای
  • بدون لکه
  • جاذب نور

رژ لب Drama Queen از برند The Lip Bar

در معرفی رژ لب های وگان نمی‌توان حرفی از برند The Lip Bar نزد. این مدل ماتیک نیز می‌تواند برای استفاده‌ی روزانه‌ی شما، گزینه‌ای عالی باشد. رنگ این محصول به‌گونه‌ای است که با پوست لب ادغام می‌شود و جلوه‌ای طبیعی دارد. به جز بافت نرم این رژ لب، خاصیت نرم‌کنندگی و آبرسانی آن‌ هم قابل چشم‌پوشی نیست. به همین دلیل هم دیگر نیازی به استفاده از بالم لب نخواهید داشت. در صورت نخوردن یا ننوشیدن چیزی، رنگ کرمی مات رژ لب وگان Drama Queen تا هشت ساعت روی پوست شما خواهد ماند.

ویژگی‌ها

  • بدون تست حیوانی
  • ماندگاری بالا
  • رنگ مات
  • کیفیت بالای رنگ

رژ لب مایع Love از برند Honest

در سال ۲۰۱۹ وبسایت Allure بین رز لب های وگان موجود در بازار دست به مقایسه زد. برنده‌ی این مسابقه نیز همین مدل برند Honest بود. خاصیت آب‌رسانی و وجود هیالورونیک اسید در ترکیبات این محصول، باعث نرمی و لطافت لب‌های شما می‌شود. به جز این، استفاده از آووکادو در رژ لب مایع Love از خشکی پوست جلوگیری خواهد کرد. همچین طیف رنگی متنوع این محصول، آن را مناسب هرسلیقه‌ای خواهد کرد.

ویژگی‌ها

  • عدم تست حیوانی
  • عاری از سیلیکون
  • بدون اسانس
  • عدم استفاده از لایه ساز در ترکیبات محصول
  • ·          عاری از ایزودودکان و کارمین

رژ لب Clay از برند Gabriel

به دنبال یک رژ لب خاص و مناسب مهمانی می‌گردید؟ این محصول برند وگان Gabriel با داشتن رنگ رسی، همان چیزی است که شما می‌خواهید. ماندگاری بالای رنگ و عاری بودن از مواد شیمیایی و نفتی خیال‌تان را راحت می‌کند. وجود روغن جوجوبا و آلوئه ورا در این رژ لب وگان، باعث مراقبت از پوست در مقابل آلاینده‌های محیطی می‌شود. همچنین آبرسانی و تغذیه لب با مواد مغذی، به حفظ سلامت آن‌ها کمک خواهد کرد.

ویژگی‌ها

  • سازگار با محیط زیست
  • بدون گلوتن
  • عاری از مواد سمی
  • مناسب برای انواع پوست

رژ لب Peony از برند Mineral Fusion

اگر به دنبال محصولی با رنگ گوجه‌ای مخملی می‌گردید، این همانی است که شما می‌خواهید. در کنار رنگ خاص، این رژ لب توانایی تغذیه و محفاظت از لب‌های شما را دارد. اگر چه فرمول این ماتیک توانایی تسکین پوست را ندارد، اما از ماندگاری بالایی برخوردار است. همچنین استفاده از چای سفید و زغال‌اخته، این کالا را به منبع آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های ث و د تبدیل می‌کند. به همین دلیل هم لب‌های حساس شما را در مقابل رادیکال‌های آزاد، از آسیب حفظ می‌کند. به جز این‌ها وجود کره کاکائو و روغن آووکادو باعث آب‌رسانی و نرم شدن پوست لب می‌گردد.

ویژگی‌ها

  • ضدحساسیت
  • بدون آزمایش روی حیوانات
  • عاری از گلوتن
  • عدم وجود پارابن در ترکیبات
  • دارای تأییدیه کارگروه محیط زیست (EWG)
  • عاری از عطر مصنوعی
  • ماندگاری بالا

رژ لب Lethal از برند Manic Panic Nosferatu

معرفی رژ لب های وگان را با موردی خاص به انتها می‌رسانیم. اگر به سبک آرایش گوتیک علاقه دارید، این محصول را از دست ندهید. زیرا به لب‌های شما سایه‌ای مشکی، مات و مخملی خواهد بخشید. همچنین ماندگار بالای آن باعث می‌شود تا ساعت‌ها آرایش‌تان حفظ شود. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و مرطوب‌کننده‌های طبیعی در ترکیب رژ لب Lethal به حفظ شادابی پوست لب شما یاری می‌رساند.

خواص رژ لب وگان
با استفاده از محصولات وگان، از آسیب مواد شیمیایی در امان می‌مانید.

ویژگی‌ها

  • بدون پارابن
  • عاری از گلوتن
  • عدم وجود سرب در محصول
  • بدون تالک
  • عدم تست روی حیوانات

سخن پایانی

شاید معرفی رژ لب های وگان به پایان رسیده باشد، اما این اتفاق به معنای قطع ارتباط ما و شما نیست. طبیعی است که سلیقه‌ی هرفردی متفاوت خواهد بود. اگر گزینه‌ی باب میل‌تان را در این فهرست نیافتید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرت به ما اعلام کنید. قطعا پس از آن، محصول محبوب شما را نیز به این متن خواهیم افزود.

سؤالات متداول

رژ لب وگان چیست؟

در لوازم آرایشی وگان تنها از ترکیبات گیاهی استفاده می‌شود. همچنین به‌هیچ‌وجه آن‌ها را روی حیوانات امتحان نمی‌کنند.

مزایای رژ لب وگان چه چیزهایی هستند؟

این محصولات با بدن سازگارند و به محیط زیست آسیب نمی‌زنند. وجود ترکیبات گیاهی باعث می‌شود سرشار از مواد ضروری برای پوست باشند. همچنین می‌توانند به دغدغه‌های اخلاقی ما نسبت به حیوانات پاسخ بگویند.

بهترین برندهای رژ لب وگان کدام‌اند؟

برندهای Kuckian، The Lip Bar، Honest، Gabriel، Mineral Fusion و Manic Panic Nosferatu پرفروش‌ترین رژلب های وگان را تولید می‌کنند.