زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش 15 ترفند آرایشی 2022 جذاب

wordcamp
787
11 دقیقه
آموزش 15 ترفند آرایشی 2022 جذاب

این روزها اپلیکیشن پرطرفدار تیک تاک باعث تحول بزرگی در میکاپ شده است. بسیاری تجربه‌های خود را از روند آرایش در اختیار دیگران قرار می‌دهند که باعث زیباتر و آسان‌تر شدن میکاپ شده است. بنابراین در این مقاله قصد داریم آموزش 15 ترفند آرایشی 2022 جذاب و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین شما می‌توانید به سادگی و زیبایی آرایشتان را به‌روز و چشمگیر کنید.

بهترین‌ ترفندهای آرایشی 2022

بهترین ترفندهای آرایشی 2022 که در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم، کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی، بهترین نتیجه را از میکاپ دریافت کنید. هر یک از این ترفندهای آرایشی باعث زیباتر شدن آرایشتان می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

1.     لیفت چشم با کانسیلر

یکی از ترفندهای آرایشی 2022، لیفت چشم با کانسیلر است. احتمالا در گذشته بسیاری تصور می‌کردند که تنها با جراحی می‌شود چشم را لیفت یا کشیده کرد. با این حال بهتر است بدانید که جراحی لیفت صورت، دوره نقاهت نسبتا طولانی دارد و شاید شما با جراحی، به نتیجه دلخواهتان نرسید.

هنگامی که کانسیلر وارد بازار شد، بسیاری به اشتباه زیر چشم‌شان را سفید می‌کردند تا سیاهی زیر چشم پیدا نشود. پس از آن اینفلوئسرهای آرایشی نحوه صحیح کانسیلر زدن را آموزش دادند. بنابراین بسیاری به تقلید از اینفلوئنسرها، یک مثلث برعکس با کانسیلر زیر چشم‌شان می‌کشیدند.

اما در سال 2022، دیگر خبری از کانسیلر زیاد نیست. شما می‌توانید با این ترفند آرایشی، چشم و صورتتان را به سادگی لیفت کنید. بنابراین به جای پر کردن زیر چشم با کانسیلر، تنها یک خط کج از گوشه چشم تا پایین ابرو و یک خط کوچک از گوشه چشم کنار بینی تا زیر چشم بکشید. سپس این دو خط را محو کنید. به همین سادگی چشم شما لیفت می‌شود.  

استفاده از کانسیلر
استفاده از کانسیلر یک ترفند آرایشی جذاب است.

2.     تست رنگ کرم پودر

در گذشته برای تست رنگ کرم پودر آن را روی مچ یا ساق دست امتحان می‌کردند. به همین دلیل در بیشتر مواقع خرید کرم پودر با رنگ مناسب پوست، با شکست مواجه می‌شد. اگر می‌خواهید رنگ کرم پودر مناسب پوست خودتان را تهیه کنید، حتما به این روش توجه کنید.

برای خرید کرم پودر و پیدا کردن رنگ مناسب، حتما رنگ آن را روی گردنتان امتحان کنید. رنگ گردن به رنگ پوست صورت، نسبت به رنگ مچ دست نزدیک‌تر است. در نتیجه با این روش دچار خطای کمتری می‌شوید و هزینه‌ای که صرف خرید کرم پودر می‌کنید، به هدر نمی‌رود.

3.     کشیدن خط چشم گربه‌ای

کشیدن خط چشم گربه‌ای، به همان میزانی که زیبا است می‌تواند سخت هم باشد. کشیدن خط چشم گربه‌ای به کشیده‌‌تر و درشت‌تر شدن چشم کمک می‌کند. اما در صورتی چشمتان زیباتر می‌شود که آن را درست بکشید.

یک ترفند کشیدن خط چشم گربه‌ای با کمک چسب نواری است. ابتدا چسب نواری کوچکی را در امتداد چشمتان قرار دهید. سپس خط کوتاهی کنار چسب بکشید. هنگامی که خط چشم گربه‌ای را کامل کردید، چسب را بردارید. در صورتی که خط چشمتان به شکل دلخواه نبود، کمی صبر کنید تا کاملا خشک شود، سپس با یک گوش پاک کن، آن را اصلاح کنید.

4.     ترفند سایه چشم زدن 2022

ترفند سایه چشم زدن 2022 در برنامه تیک تاک بسیار معروف است. این روش کمک می‌کند تا در چند ثانیه، زیباترین سایه چشم را بکشید. برای کشیدن این سایه چشم شما به 3 تا 4 رنگ سایه چشم نیاز دارید.

توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید ماندگاری سایه چشم بیشتر باشد، ابتدا روی پلک پرایمر و کرم پودر بزنید. همیشه روشن‌ترین رنگ را برای گوشه چشم کنار بینی انتخاب کنید. رنگ‌های دلخواه را به شکل یک خط کوتاه، از گوشه چشم (کنار بینی) نزدیک هم بکشید، به طوری که شبیه به 1111 شوند. سپس رنگ‌ها را با یک براش نرم محود کنید.

بهتر است در گوشه چشم نزدیک بینی از رنگ سفید اکلیلی، در میانه چشم از رنگ‌های تیره‌تر مثل قهوه‌ای و کرم و در کنار چشم از رنگ مشکی یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید. در این صورت سایه چشم حرفه‌ای و جذابی خواهید داشت.

5.     ترفند کشیدن خط چشم روباهی

اگر آشنایی کمی با ترفند های آرایشی دارید و می‌خواهید ترفند کشیدن خط چشم روباهی را بیاموزید، از سایه چشم استفاده کنید. خط چشم روباهی ترند سال 2022 است که چشم‌ها را بزرگ و کشیده‌تر می‌کند. بهترین رنگ سایه‌ای که می‌توانید برای کشیدن این خط چشم ترند استفاده کنید، قهوه‌ای تیره و مشکی است.

ابتدا براش تخت و کوچکی بردارید و یک خط چشم کشیده با سایه روی پلک‌تان بکشید. سپس خط را تنها در میانه پلک ادامه دهید. برای کامل کرده خط چشم روباهی باید یک خط نازک و کوتاه گوشه چشم کنار بینی به سمت پایین بکشید.

این روش کمک می‌کند تا اشتباهاتتان را به سادگی پاک کنید. همچنین در صورتی که می‌خواهید میزان ماندگاری خط چشمتان بیشتر شود، می‌توانید روی سایه چشم، خط چشم بکشید. اما اجرای این مرحله اجباری نیست. چرا که کشیدن خط چشم با سایه، ترند سال است و حالت طبیعی و زیبایی به چشم‌ها می‌بخشد.

6.     ترفند کشیدن خط چشم برای مبتدی‌ها

برای کشیدن خط چشم برای مبتدی‌ها، تنها به یک خط چشم ماژیکی نیاز دارید. توصیه می‌کنیم پیش از حرفه‌ای شدن در کشیدن خط چشم، سراغ خط چشم مویی نروید. ترفند خط چشم کشیدن به این صورت است که ابتدا یک خط بسیار کوتاه (به اندازه یک نقطه) وسط پلک، یک خط عمود متوسط در کنار آن و یک خط نسبتا بلند در گوشه پلک بکشید.

در مرحله بعد این سه خط عمود را به هم وصل کنید. سپس داخل خط چشم را پر کنید. در صورت نیاز می‌توانید دنباله خط چشم را بلندتر بکشید تا چشمتان کشیده‌تر به نظر برسد. این روش مناسب افراد تازه کار است تا خط چشم صاف و جذاب شود.

7.     لیفت صورت با کانتور

پیش از این، لیفت چشم با کانسیلر را توضیح دادیم. اکنون به عنوان یک ترفند آرایشی شما می‌توانید لیفت صورت با کانتور را تجربه کنید. لیفت صورت با کانتور جزء ترفندهای آرایشی 2022 است که طرفداران بسیاری دارد. احتمالا در گذشته کانتور را روی خط گونه و نزدیک خط رویش مو (روی پیشانی) می‌کشیدید.

اکنون توصیه می‌کنیم برای لیفت صورت، کانتور را به صورت یک خط کج، کمی بالاتر از خط گونه، به سمت بالا بکشید. همچنین به جای کشیدن خط روی پیشانی، تنها چند دایره نزدیک خط رویش مو ایجاد کنید.

مهم‌ترین مرحله لیفت صورت با کانتور، محو کردن آن است. یک براش نرم بردارید و خط‌ها را تنها در یک جهت، به سمت بالا محو کنید. همچنین نقطه‌های روی پیشانی را نیز با حرکت چرخشی و ملایم براش محو کنید.

8.     ترفند کرم پودر زدن

اگر می‌خواهید ترفند کرم پودر زدن 2022 را بیاموزید، تنها به یک اسفنج نیاز دارید. توصیه می‌کنیم بِلِندِر یا اسفنج را هرگز روی پوستتان نکشید. اسفنج را به صورت ضربه‌ای روی پوست بزنید تا میزان پوشانندگی کرم پودر بیشتر شود. همچنین اگر می‌خواهید کرم پودر ماسیده نشود، حتما بلندر را کمی مرطوب کنید. در این صورت کرم پودر به اصلاح روی پوست می‌خوابد و ورقه‌ای نمی‌شود.

9.     ترفند مژه مصنوعی

اگر می‌خواهید مژه مصنوعی حالتی طبیعی پیدا کند، توصیه می‌کنیم آن را به طور کامل روی پلکتان قرار ندهید. ابتدا مقداری از مژه مصنوعی را قیچی کنید تا طول آن کوتاه‌تر شود. سپس به مژه‌ مصنوعی چسب بزنید و آن را به شکل موج حرکت دهید تا انعطاف‌پذیر شود.

در مرحله بعد، مژه مصنوعی را در گوشه چشم قرار دهید. در این صورت مژه‌های گوشه چشم بلندتر به‌نظر می‌رسند و چشمتان کشیده‌تر می‌شود. در مرحله آخر، کمی ریمل بلند کننده به مژه‌های گوشه چشم کنار بینی بزنید تا مژه‌هایتان یک‌دست و زیبا شود.

10.  ترفند کرم پودر با پوشانندگی بالا

یکی از مشکلات آرایش، ورقه شدن یا به اصلاح ماسیده شدن کرم پودر است. بنابراین ترفند آرایشی که کرم پودر با پوشانندگی بالا که ماسیده هم نشود، چگونه است؟ ابتدا کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده را با هم مخلوط کنید و آن را روی پوستتان ماساژ دهید.

سپس 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا کرم مرطوب کننده جذب پوست شود. در مرحله بعد شما می‌توانید با کمک بلندر یا اسفنج، کرم پودر را به صورت ضربه‌ای روی پوستتان بزنید. همچنین استفاده از پرایمر نیز به پوشانندگی و جذب کرم پودر کمک بسزایی می‌کند.

کرم پودر
خانمی که برای پیدا کردن رنگ مناسب کرم پودر، سه رنگ کرم پودر روی صورت خود زده است. این یکی از ترفند های آرایشی محبوب است.

11.  ترفند ریمل زدن برای بلند شدن مژه

ترفند ریمل زدن برای بلند شدن مژه بسیار ساده است و شما به یک ریمل بلند کننده مژه نیاز دارید. توصیه می‌کنیم ریمل را ابتدا در جهت چپ و راست به صورت رفت و برگشت بزنید. این کار را سه بار تکرار کنید. سپس در مرحله آخر ریمل را در جهت بالا بکشید. این ترفند ریمل زدن، به بلند و پر شدن مژه‌ها کمک بسیاری می‌کند.

12.  ترفند فیکس کردن آرایش

اگر پس از گذشت چند ساعت، میکاپ ماسیده یا کم‌رنگ می‌شود، توصیه می‌کنیم ترفند فیکس کردن آرایش صورت را از دست ندهید. برای این کار نیاز به اسپری کردن پوست نیست، چرا که ممکن است اسپری پوست را خشک کند.

در این ترفند آرایشی ابتدا بلندر یا اسفنج را آغشته به اسپری فیکس کنید. در پایان آرایش، اسفنج خیس را به صورت ضربه‌ای روی صورت بزنید. این روش کمک می‌کند تا آرایش ثابت باقی بماند و صورت درخشش طبیعی پیدا کند.

13.  ترفند پوشاندن جوش و لک صورت

اگر می‌خواهید در آرایش جوش و لک صورت را بپوشانید، نیازی نیست که از کرم پودر زیاد استفاده کنید. توصیه می‌کنیم پیش از آرایش، روی لک یا جوش کانسیلر بزنید. سپس صبر کنید تا کانسیلر کمی خشک شود. در مرحله بعد کانسیلر را با براش محو کنید. در نهایت می‌توانید کرم پودر را به تمام صورتتان بزنید.

14.  ترفند کشیدن ابرو

دیگر دوره‌ی قاب بندی ابرو با مداد ابرو گذشته است. اگر می‌خواهید ترفند کشیدن ابرو طبیعی را یاد بگیرید، ابتدا یک خط نازک با مداد ابرو، زیر ابرویتان بکشید. سپس با کمک فرچه ابرو، مداد ابرو را به سمت بالا هدایت کنید. در این صورت خط‌های نازک و طبیعی روی ابرو ایجاد می‌شود و ابرو حالت لیفت و طبیعی پیدا می‌کند.

15.  لیفت ابرو با صابون

لیفت ابرو یا ابروی پَری یکی از ترندهای پرطرفدار امسال بود. اما اگر نمی‌خواهید هزینه بالایی صرف لیفت ابرو کنید، ترفند لیفت ابرو با صابون را از دست ندهید. ابتدا شانه ابرو را روی یک صابون کاملا خشک بکشید. سپس ابروهایتان را به سمت بالا شانه بزنید. این روش کمک می‌کند تا ابروها برای چند ساعت با هزینه کم لیفت شوند.  

سوالات متداول ترفندهای آرایشی 2022

در این بخش به سوالات متداول ترفندهای آرایشی 2022 می‌پردازیم تا به سادگی و زیبایی آرایش کنید. پاسخ این سوالات کمک می‌کند تا در روند میکاپ، کمتر دچار اشتباه شوید و آرایشتان در زمان کوتاه، امروزی و جذاب شود.

فاصله زمان مراقبت از پوست تا آرایش چقدر است؟

میزان فاصله زمان مراقبت از پوست تا آرایش، یک ترفند آرایشی محسوب می‌شود که به زیبایی آرایشتان کمک می‌کند. معمولا بسیاری از سلبریتی‌ها پیش از آرایش، مراحل اسکین کِر یا مراقبت از پوست را انجام می‌دهند. این مراحل می‌تواند شامل ماسک صورت و سرم باشد. اگر می‌خواهید نتیجه آرایشتان بهتر شود، توصیه می‌کنیم پس از اتمام مراحل مراقبت از پوست، 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا پوست کاملا احیا شود. سپس مراحل میکاپ را انجام دهید.

مراحل آرایش چگونه است؟

مراحل آرایش کامل به این صورت است: کرم مرطوب کنند، کرم ضد آفتاب، پرایمر، کرم پودر، کانسیلر، کانتور، رژگونه، هایلایتر، سایه، خط چشم، ریمل، مداد یا ریمل ابرو، خط لب، رژلب و در نهایت پودر یا اسپری فیکس صورت.

چگونه آرایش طبیعی داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید آرایش طبیعی داشته باشید، از کرم پودر با پوشانندگی بالا دوری کنید. خرید کرم پودر سبک، مثل BB کرم یا CC کرم انتخاب بهتری است. همچنین شما می‌توانید از رژگونه هلوی استفاده کنید تا صورتتان را جوان‌تر کنید. برای کشیدن خط چشم طبیعی، به جای مداد یا خط چشم از سایه چشم قهوه‌ای تیره با براش تخت و کوچک استفاده کنید. در آرایش طبیعی، بهتر است به جای رژلب، تینت لب یا لیپ گلاس را جایگزین کنید.

آرایش با براش یا اسفنج؟ کدام بهتر است؟

میان براش و اسفنج، کدام یک بهتر است؟ و کدام یک میزان پوشانندگی کرم پودر و کانسیلر را بیشتر می‌کند؟ پاسخ اسفنج یا بلندر است. هنگامی که از اسفنج یا بلندر استفاده می‌کنید، میزان پوشانندگی کرم پودر بیشتر می‌شود و میزان مصرف کرم پودرتان کمتر نیز می‌شود. با این حال به یاد داشته باشید که اسفنج را روی پوست نکشید و آن را به صورت ضربه‌ای استفاده کنید.