زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش و زیبایی با وجود ماسک + راهکارهایی برای حفظ جذابیت در دوران کرونا

wordcamp
274
9 دقیقه
آرایش و زیبایی با وجود ماسک + راهکارهایی برای حفظ جذابیت در دوران کرونا

حالا از زمان شیوع کرونا، دوسالی می‌گذرد و دیگر کم‌و‌بیش با خیلی از مسائل آن از جمله ماسک زدن، کنار آمده‌ایم. این موضوع به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شده است. یکی از چالش‌های اصلی بانوان، آرایش و زیبایی با وجود ماسک است. آیا باید با وجود ماسک، آرایش و میکآپ را کنار بگذارید؟ قطعا خیر. این حق طبیعی شماست که حتی با ماسک هم فوق‌العاده و جذاب به‌نظر برسید. ما در این مقاله قصد داریم به شما در حل این چالش کمک کنیم و به سوالات اساسی شما پاسخ بدهیم.

راهنمای آرایش زیر ماسک

شاید برخی از افراد به شما بگویند که نیازی به آرایش کردن در دوران کرونا نیست. باید بگوییم که آرایش کردن باعث می‌شود راحت‌تر با شرایط خاص این دوران کنار بیایید. با ما در بررسی 10 مرحله از آرایش و زیبایی با وجود ماسک همراه باشید.

دو زن با ماسک کرونا
حتی در زمان کرونا نیز می‌توانید آرایش کنید.

با یک مرطوب‌کننده شروع کنید

اگر اقدامات پیشگیرانه را انجام ندهید، ماسک‌ها منجر به مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می‌شوند. پوست صورت خود را به‌صورت روزانه و در دو مقطع صبح و شب بشویید. پس از اینکه صورت خود را شستید، به‌سراغ مرطوب‌کننده بروید. می‌توانید از سرم‌های مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید. اگر برروی پوست خود جوش دارید، بهتر است از لوسیون خشک‌کننده استفاده نمایید.

پرایمر را فراموش نکنید

یک پرایمر خوب و قوی می‌تواند از لکه‌دار شدن آرایش شما در طول روز و زیر ماسک جلوگیری کند. همچنین پرایمر باعث می‌شود که آرایش بهتر روی پوست شما قرار بگیرد. در صورت استفاده از پرایمر، زیبایی کرم پودر برروی پوست شما دوچندان خواهد شد و طبیعی‌تر به‌نظر می‌رسد. علاوه بر آن، ماندگاری آن نیز افزایش خواهد یافت.

از یک کرم پودر سبک استفاده کنید

از آنجایی که کسی کل صورت شما را نمی‌بیند، بهتر است از کرم پودرهای سبک استفاده کنید. اگر با ماسک، زیاد از کرم پودر استفاده کنید، لکه‌هایی برروی پوست صورت شما نمایان خواهد شد.
فقط درصورتی که نیاز به پوشاندن برخی از نقاط تیره دارید، از کانسیلر استفاده کنید. به‌عنوان مثال، حفره پایین چشم یکی از این نقاط است.
شاید در فصل زمستان پوست شما زیر ماسک مرطوب و خیس شود. به همین خاطر بهتر است از کانسیلرهای ضدآب استفاده کنید تا رطوبت، کانسیلر شما را خراب نکند.

از سایه‌های براق و هایلایتر چشم استفاده کنید

اگر می‌خواهید آرایش خود را به تکامل برسانید، هرگز نباید چشم‌ها را فراموش کنید. زمانی که نیمی از صورت شما با تکه‌ای پارچه به نام ماسک پوشیده شده است، چشم‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. با استفاده از یک سایه براق که نحوه استفاده از آن بسیار ساده است، توجه را به چشم‌های خود جلب خواهید کرد. همچنین خط چشم‌های ضدآب نیز کمک شایانی به زیبایی بیشتر شما حین آرایش زیر ماسک می‌نماید. نکته مهمی که باید بدانید این است که محصولات کرمی، ماندگاری بیشتری دارند. این مدل ازمحصولات مدت زمان بیشتری در جای خود مانند لحظه اول باقی می‌مانند.

بیخیال ابروها نشوید

وقتی نیمی از صورت شما پوشانده شده باشد، ابروهای نامنظم جلب توجه بیشتری می‌کنند. مرتب کردن ابروها فقط چند دقیقه وقت می‌گیرد و بی‌گمان ارزشش را دارد.
پس از چشم‌ها، ابروها نقشی کلیدی در بحث آرایش و زیبایی با وجود ماسک بازی می‌کنند. پس از حذف کردن موهای سرگردان، از یک ژل رنگی استفاده کنید و به آنها ضخامت ببخشید. سپس با مداد ابرو، نقاط کم‌رنگ را پر کنید. در صورت تمایل، می‌توانید از ژل‌های شفاف استفاده کنید تا مطمئن شوید که آنها در جای خود باقی می‌مانند.

مژه‌ها را فر کنید

مژه‌ها می‌توانند تفاوتی کلیدی را در بحث آرایش زیر ماسک رقم بزنند. در صورتی که از مژه‌های پایین غافل نشوید، ریمل تاثیری جادویی در بزرگ‌تر شدن چشم‌های شما خواهد داشت. ابتدا با یک فر مژه، آنها را برای ریمل آماده کنید. اگر به‌دنبال مژه‌هایی با ماندگاری بالا هستید، می‌توانید از ریمل‌های ضدآب استفاده کنید. برای مژه‌های پایین حتما از ریمل ضدآب استفاده کنید تا از ریزش و پوسته‌پوسته‌شدن آنها جلوگیری کنید.

بالم لب اوریفلیم سری OnColour
بالم لب مانند یک کرم مرطوب‌کننده برای پوست لب شما عمل می‌کند.

از بالم لب استفاده کنید

برای اینکه لب‌های خود را مرطوب و زنده نگه دارید، به‌جای رژلب، از بالم لب استفاده کنید. به گفته متخصصان پوست و زیبایی، اصطکاک ماسک صورت برروی پوست حساس لب‌ها بسیار آزاردهنده است. استفاده از بالم لب حاوی مرطوب‌کننده‌، سدی محکم و قوی برای جلوگیری از خشک شدن لب‌های شما در طول مدت زمان استفاده از ماسک ایجاد می‌کند.
بالم لب باعث می‌شود  تا لب‌هایی درخشان در هوای خشک، سرد و محیط بادخیز داشته باشید. در واقع بالم لب مانند یک کرم مرطوب‌کننده برای پوست لب شما عمل می‌کند.

اسپری‌های تنظیم‌کننده را امتحان کنید

برای اینکه آرایش خود را ثابت نگه دارید، می‌توانید یک بار پس از پرایمر و یک بار هم زمانی که تمامی مراحل آرایش زیر ماسک را به پایان رساندید، از اسپری‌های تنظیم‌کننده استفاده کنید. این ترفند تضمین می‌کند که آرایش شما، تغییر نکند.

موهای خود را فراموش نکنید

مو نقش زیادی در زیبایی هر انسانی دارد. اگرچه در آرایش و زیبایی با وجود ماسک مقداری محدودیت وجود دارد اما هنوز هم می‌توانید با داشتن موهایی شکیل، به زیباتر شدن چهره خود کمک کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید با کراتینه یا فر کردن مو، جذابیت خاصی به موهای خود ببخشید. همچنین می‌توانید آنها را رنگ یا دکلره کنید.

در ادامه به بررسی برخی از سوالات مهم در زمینه آرایش و زیبایی با وجود ماسک می‌پردازیم.

آرایش خود را پاک کنید

 آخرین و مهم‌ترین قدم در آرایش و زیبایی با وجود ماسک این است که در پایان شب، آرایش خود را پاک کنید. خوابیدن با آرایش، ظلم بزرگی به پوست شماست. این اتفاق حتی می‌تواند منجر به جوش یا ایجاد تیرگی پوست بشود.

چرا ماسک بزنیم؟

در اوایل همه‌گیری کرونا، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که نیازی به استفاده از ماسک نیست. این امر ناشی از این بود که محققان باور داشتند ماسک در برابر ویروس کرونا ناکارآمد است. پس از اینکه تحقیقات بیشتری از سوی دانشمندان صورت گرفت، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تمامی مردم باید از ماسک استفاده کنند. در ادامه دلایل این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

  1. ماسک سد محکمی ایجاد کرده و از انتقال ویروس کرونا به دیگران جلوگیری می‌نماید. تحقیقات نشان می‌دهد که  این ویروس می‌تواند به‌صورت قطره‌ای در هوا پخش گردد. ماسک به‌خوبی از رخ دادن چنین اتفاقی جلوگیری خواهد کرد.
  2. بسیاری از افراد بدون اینکه اطلاع داشته باشند، ناقل این ویروس هستند. تخمین زده می‌شود که 40 درصد از افراد مبتلا به کووید-19 هیچگونه علائمی ندارند. زمانی که این افراد از ماسک استفاده کنند، احتمال اینکه به‌صورت ناخواسته دیگر افراد را به بیماری آلوده کنند کاهش می‌یابد.
  3. پزشک‌ها، قبل از همه‌گیری ویروس کرونا نیز از ماسک در محیط آلوده استفاده می‌کردند. آنها با این کار، از بسیاری از بیماری‌ها در امان می‌مانند.

 در بسیاری از فرهنگ‌ها، پوشیدن ماسک در هنگام بیماری یا آلرژی، نشانه‌ای از احترام به دیگران است.

همچنین توجه داشته باشید که باید ماسک را پس از چند ساعت استفاده تعویض کنید. ماسک قبلی را در سطل زباله درب‌دار بیندازید.

چرا دکترها حین ماسک زدن آرایش نمی‌کنند؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ ایالات متحده چندی پیش اعلام کرد که اگر آرایش زیادی برروی ماسکی باشد، آن ماسک آلوده محسوب می‌شود. در محیط‌های پزشکی مثل بیمارستان، تمامی کارکنان باید برای حفظ جان خود از ماسک استفاده ‌کنند. به همین خاطر دکترها زیر ماسک از آرایش استفاده نمی‌کنند.

همچنین ممکن است آرایش، به پارچه ماسک آسیب بزند و آنرا به یک مانع کمتر موثر تبدیل کند.

محققان توصیه می‌کنند که اگر خواستار استفاده از آرایش هستید، بهتر است از مواد سبک‌تر استفاده کنید. اگر بتوانید آرایش را با انگشت خود پاک کنید، می‌تواند به ماسک آسیب زده و آنرا آلوده کند.

آیا لوازم آرایشی مستعد جذب کرونا هستند؟

هنوز نمی‌توان نظر قطعی درمورد این سوال ارائه کرد. تاکنون مطالعه‌ای مبنی براینکه ویروس چقدر برروی لوازم آرایشی زنده می‌ماند انجام نشده است.

با این حال، بنا به مطالعه دیگری، ویروس کرونا می‌تواند تا 72 ساعت برروی سطوح پلاستیکی زنده بماند. چنین موضوعی می‌تواند برای بسیاری از محصولات آرایشی دردسر ایجاد کند.

خبر خوب این است که بسیاری از لوازم آرایشی، حاوی مواد نگهدارنده هستند، مواد نگهدارنده از رشد باکتری‌ها و کپک‌های مضر جلوگیری می‌نمایند. مواد نگهدارنده در لوازم آرایشی به ماندگاری آنها کمک می‌کنند.

لوازم آرایشی معمولاً به‌طور مناسب تمیز نمی‌شوند. خطر زیادی مبنی بر آلوده شدن آنها به‌خصوص در محصولات لب وجود دارد. لب‌ها و خط‌لب‌ها، دروازه‌ای طبیعی برای ورود ویروس کرونا به دستگاه تنفسی شما هستند. به همین خاطر، محصولات لب بیشتر از سایر لوازم خطرناک هستند.

قبل از اینکه به آرایش کردن بپردازید، حتما دست‌های خود را به‌صورت کامل و حداقل 20 ثانیه بشویید.

 در ایده‌آل ترین حالت ممکن، محصولات آرایشی چشم را می‌توان هر شش ماه تعویض نمود. اگر لوازم آرایشی را به بیرون از خانه و در معرض آلودگی می‌برید، بهتر است زودتر از زمان موعد آنها را تعویض کنید. اگر به ویروس کرونا مبتلا شدید و از لوازم آرایشی استفاده کردید، حتما آنها را دور بیندازید. پس از هربار استفاده از لوازم، بهتر است به ضدعفونی کردن آنها بپردازید.

 همچنین بهتر است لوازم آرایش را برروی میز و در هوای آزاد قرار ندهید. آنها را در یک کشوی دربسته نگهداری کنید. با این کار، لوازم شما از اینکه در معرض ویروس قرار بگیرند در امان خواهند ماند.

آرایش کردن با وجود ماسک
آرایش کردن با وجود ماسک

سخن پایانی

هرگز اجازه ندهید کرونا محدودیتی برای اینکه جذاب‌تر برسید ایجاد کند. ما در این مقاله به بررسی چگونگی آرایش و زیبایی با وجود ماسک پرداختیم. می‌توانید با رعایت نکات ذکر شده، به آرایش زیر ماسک بپردازید و علاوه بر آن، سلامتی خود را حفظ کنید.

سوالات پرتکرار

آیا می‌توان با وجود ماسک آرایش کرد؟

بله. چنین موضوعی امکان‌پذیر است ولی باید نکات خاصی را رعایت کنید.

چرا باید صورت را قبل از آرایش بشوییم؟

اگر صورت خود را نشویید، ماسک‌ها منجر به مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می‌شوند.

تا چه‌مدت کرونا برروی لوازم آرایشی زنده می‌ماند؟

تاکنون مطالعه‌ای مبنی براینکه ویروس چقدر برروی لوازم آرایشی زنده می‌ماند انجام نشده است.

چرا باید از کانسیلر ضدآب استفاده کنیم؟

ممکن است در فصل‌های سرد سال پوست شما زیر ماسک دچار رطوبت شود. به همین خاطر بهتر است از کانسیلرهای ضدآب استفاده کنید تا رطوبت آنرا خراب نکند.