زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین انواع عطر گرم مردانه و زنانه

تیم تحریریه مو تن رو
916
10 دقیقه
بهترین انواع عطر گرم مردانه و زنانه

عطر گرم در میان خانم‌ها و آقایان طرفداران بسیاری دارد. اما عطر گرم چه ویژگی‌هایی دارد که به این اندازه پرطرفدار است؟ در ادامه مقاله به معرفی عطر گرم مردانه و زنانه و بهترین نمونه‌های آن می‌پردازیم تا خوش‌بوترین و بهترین انتخاب را در خرید داشته باشید.

عطر گرم چیست؟

عطر گرم چیست؟ پاسخ به این سوال می‌تواند دشوار باشد؛ زیرا استفاده از نت‌ها و رایحه‌های متنوع در ساخت عطر، باعث می‌شود مرزبندی دقیق در اولین نگاه را قدری پیچیده کند. برای شناخت «تفاوت عطر سرد و گرم» پیش از هرچیز، باید به این نکته دقت کرد.

ترکیب اسانس‌های گوناگون با یکدیگر، رایحه و نُت‌های عطر گرم و شیرین یا گرم و تلخ را ایجاد می‌کند. بنابراین این روزها یک عَطر به تنهایی نمی‌تواند گرم باشد و ترکیبی از یک یا چندین رایحه دیگر همچون تلخ یا شیرین است.

آشنایی با انواع نت‌ها و رایحه‌ها بحثی مفصل است و به‌همین دلیل، شاید هنوز درباره‌ی آن سؤال داشته باشید. برای همین هم در مطلب دیگری به‌طور اختصاصی برای‌ شما به «شناخت نت و رایحه انواع عطر» پرداختیم.

به‌طور کلی ادکلن گرم، احساس گرما و آرامش می‌بخشد. این نوع ادکلن، می‌تواند رایحه‌ای شرقی متشکل از بوی گل و ادویه باشد. یک عطر گرم می‌تواند شما را جذاب‌تر کند یا خاطره یک سفر تابستانی را تداعی کند. بنابراین اگر طرفدار چنین بویی هستید، گزینه‌های متنوعی برای انتخاب خواهید داشت.

ویژگی‌های عطر گرم زنانه و مردانه چیست؟

اما ویژگی‌های عطر گرم زنانه و مردانه چیست و چگونه آن را تشخیص دهید؟ چه خصیصه‌ای ادکلن گرم مردانه و زنانه را از عطرهای دیگر متمایز می‌کند؟ این نوع عطر احساس گرمای خوشایندی می‌بخشد و به طور کلی اسانس ادویه و رایحه شیرین در آن حس می‌شود. بیشتر انواع عطر گرم در گروه عطرهای گران قیمت قرار دارند. چرا که اسانس این نوع ادکلن‌ها را از گل‌ها، ادویه‌ها و چوب‌های شرقی تهیه می‌کنند.

پرفیوم، ادکلن و افترشیو با رایحه گرم، بویی ماندگار و قوی دارند. دلیل آن هم استفاده از بوی هل، دارچین، وانیل، گل یاس، گل ارکیده، شکوفه‌های نارنج و پرتقال در نُت‌های اولیه، میانه و پایانی این نوع عطرها است.

بهترین انواع عطر گرم زنانه

در این بخش به بهترین انواع گرم زنانه در دنیا می‌پردازیم. اگر در خرید عطر گرم زنانه کمی سخت انتخاب هستید، می‌توانید این لیست را بررسی کنید. تمام عطرهایی که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم، سال‌ها است که فروش بسیار بالایی در دنیا دارند.

عطر زنانه ایفوریا

چند سالِ گذشته، رایحه عطر زنانه ایفوریا را می‌توانستید در هر مهمانی و دورهمی حس کنید. همین مسئله باعث شد که عطر ایفوریا همچنان در صدر لیست عطرهای پرفروش گرم زنانه دنیا باقی بماند. عطر زنانه ایفوریا، بهترین عطر گرمی است که در آن رایحه شیرین و تلخ نیز احساس می‌شود.

عطر جیبی زنانه اسکلاره مدل Euphoria CK حجم 30 میل
خرید عطر جیبی زنانه اسکلاره مدل Euphoria CK حجم 30 میل

رایحه سیب، انار و توت، به همراه رایحه فلفل و نعنای هندی، این عطر زنانه گرم را خاص‌تر کرده است. اما اگر جزو افرادی هستید که در خرید ادکلن و عطر علاقه به تنوع دارند یا از خرید آن مطمئن نیستند، می‌توانید این عطر را به صورت جیبی و با قیمت پایین‌تر تهیه کنید. برای مثال عطر جیبی اسکلاره مدل Euphoria CK، همان بو را با ماندگاری بالا به همراه دارد. اما این عطر، در سایز جیبی به فروش می‌رسد و برای اطمینان در خرید عطر، به شما کمک می‌کند.

ادوپرفیوم زنانه ایوسن لورن Black Opium

تقریبا سی سال پیش، برند ایوسن لورن، ادوپرفیوم Black Opium را تولید کرد. اما چرا پس از 30 سال، این عطر گرم زنانه همچنان طرفدار دارد؟ در گذشته از عطرهای زنانه انتظار می‌رفت که خنک، لطیف و شیرین باشند. اما ادوپرفیوم ایوسن لورن باعث شد که انتظارات و سیلقه‌ها کمی متفاوت‌تر شود.

بنابراین رایحه‌ی شیرین، گرم و تند این عطر باعث شد که از دیگر عطرهای زنانه، متمایز شود. این ادو پرفیوم گرم زنانه با اسانس چوب، خاک، گیاهان معطر، گل، قهوه، وانیل و فلفل، رایحه بسیار خاصی دارد. درنتیجه می‌تواند در گروه بهترین عطر گرم زنانه قرار گیرد.

ادوتویلت زنانه زارا Black Amber

همان‌طور که می‌دانید، برند فست فشن زارا، در ایران و دنیا طرفداران بسیاری دارد. همچنین محصولات این برند، قیمت مناسب‌تری نسبت به برندهای گران‌قیمتی همچون شنل و دیور دارند.

عطرهای زارا، تنوع خوبی دارند و یکی از بهترین انواع عطر گرم، ادوتویلت زنانه زارا مدل Black Amber است. این ادوتویلت رایحه‌ای گرم، شیرین و شرقی به همراه دارد. اگر طرفدار رایحه مرکبات، خاک، چوب، دارچین و وانیل هستید، این عطر گرم زنانه خوش‌بو را از دست ندهید.

عطر زنانه کوکو مادمازل شنل

اگر به دنبال عطری پرفروش و پرطرفدار هستید که رایحه‌ای گرم و شیرینی به همراه داشته باشد، خرید عطر زنانه کوکو مادمازل شنل را در اولویت خود قرار دهید. این عطر اسانس پرتقال، شکوفه نارنج، گل یاسمین و گل رز را در خود دارد که احساس خوشایندی را القا می‌کند.

اما اگر می‌خواهید هزینه کمتری صرف خرید عطر کنید، عطر جیبی اسکلاره مدل Coco Chanel نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. این عطر جیبی، همان رایحه عطر اصلی را به همراه دارد. اما با این تفاوت که سایز عطر کوچک‌تر است.

عطر زنانه لانکوم La Nuit Tresor

برند لانکوم نه تنها برای تولید لوازم آرایش باکیفیت، بلکه برای عطرهای خوش‌بوی زنانه نیز معروف است. لانکوم انواع عطر گرم زنانه را تولید می‌کند اما در معرفی محصولاتش، عطر La Nuit Tresor را نمی‌توانیم فراموش کنیم.

عطر La Nuit Tresor لانکوم از سال 2015 وارد بازار شد. اسانس گلابی، نارنگی، وانیل، رز سیاه، کارامل، وانیل، چوب و قهوه در این عطر احساس می‌شود. اما در صورتی که از خرید این عطر گرم زنانه مطمئن نیستید، می‌توانید عطر جیبی اسمارت کالکشن Lancome La Nuit را تهیه کنید. این عطر جیبی همان بوی عطر اصلی را با ماندگاری بالا به همراه دارد. درنتیجه شما این فرصت را دارید که با رایحه آن عطر به خوبی آشنا شوید.

معرفی عطر گرم مردانه

در این بخش به معرفی عطر گرم مردانه می‌پردازیم تا با برندهای معروف و پرفروش، بیشتر آشنا شوید. معمولا عطرهای گرم مردانه ماندگاری و طرفداران بیشتری دارند. بنابراین فروش این نوع ادکلن‌ها نیز بسیار چشمگیر است.

عطر گرم و تلخ مردانه November Rain

عطر مردانه November Rain، در گروه بهترین عطر گرم قرار دارد. این عطر تلخ و گرم ترکیبی از رایحه پرتقال و گریپ فروت است. البته در آن رایحه گل یاسمین، مشک، رز و چوب سدار نیز احساس می‌شود.
توصیه می‌کنیم اگر در خرید عطر مردانه و بوی آن اطمینان ندارید، ابتدا سمپل مورد نظر را تهیه کنید. چرا که عطر جیبی قیمت پایین‌تری دارد و کمک می‌کند تا شما در طول روز با بوی آن آشنا شوید. برای مثال عطر جیبی ژک ساف November Rain، همان بوی عطر اصلی را با ماندگاری بالا دارد. همچنین حمل عطر و آشنایی با بوی آن برایتان راحت‌تر و به‌صرفه‌تر خواهد بود. اگر هم می‌خواهید با سمپل عطر بیشتر آشنا شوید، مقاله‌ی «سمپل عطر چیست» را بخوانید.

ادوپرفیوم مردانه پرادا Luna Rossa Black

پرادا، برندی لوکس و گران قیمت است که عطرهای آن در تمام دنیا طرفدار دارد. ادوپرفیوم مردانه پرادا مدل Luna Rossa Black رایحه گرم و شیرینی به همراه دارد. این محصول می‌تواند برای شما به یک عطر مردانه خوش‌بو و ماندگار تبدیل شود.

آیا به رایحه‌ی شیرین و خوشایند شکلات علاقه دارید؟ در این ادوپرفیوم مردانه رایحه‌ی شکلات، ترنج، آنجلیکا، کومارین، مشک و عنبر وجود دارد. از همین رو تمام خواسته‌های شما را از یک ادوپرفیوم گرم و شیرین مردانه را فراهم می‌سازد.

ادوپرفیوم تام فورد Tobacco Vanille

در بیشتر لیست‌های معرفی عطر گرم، برند تام فورد همیشه می‌درخشد. ادوپرفیوم تام فورد Tobacco Vanille، همان عطر جذاب تلخ و گرمی است که شاید سال‌ها در جست‌و‌جوی آن بوده‌اید. اما نکته جالب این ادوپرفیوم در زنانه و مردانه بودن آن است. بنابراین خانم‌هایی که به ادوپرفیوم گرم و تلخ علاقه دارند نیز، می‌توانند از این عطر تام فورد استفاده کنند.

عطر گرم تام فورد مدل Tobacco Vanille حجم 100 میل
خرید ادو پرفیوم تام فورد مدل Tobacco Vanille حجم 100 میل

اما چرا ادوپرفیوم تام فورد توباکو وانیل به این اندازه خاص است؟ رایحه شرقی و ادویه در این ادوپرفیوم به راحتی احساس می‌شود. این ادوپرفیوم از تنباکو، دانه تونکل، وانیل و کاکائو تهیه شده است که تمام این ترکیب‌ها، آن را خاص‌تر می‌کند.

ادو تویلت مردانه لالیک L’lnsoumis

عطر مردانه فرانسوی لالیک، سال‌ها است که مورد توجه آقایان ایرانی قرار گرفته است. ادوتویلت مردانه لالیک مدل L’lnsoumis رایحه متفاوتی دارد که ترکیب تلخ، تند و گرم به خوبی از آن احساس می‌شود.

ادو تویلت مردانه لالیک از رایحه‌ی خاک، ادویه، چوب، ریحان، ترنج، مریم گلی، فلفل سیاه و اسطوخودوس تهیه شده است. بنابراین اگر طرفدار عطرهای تند و تیز مردانه هستید، خرید این ادو تویلت مردانه را به شما توصیه می‌کنیم.

ادو پرفیوم مردانه دیور Homme Intense

ادو پرفیوم مردانه دیور مدل Homme Intense یکی از عطرهای گرم پرفروش مردانه است. دیور حدود 167 عطر و ادکلن مردانه ارائه کرده است. در میان آن‌ها، ادوپرفیوم هوم اینتنس طرفداران بسیاری در دنیا دارد. اگر به رایحه‌ی چوب، مشک، گل، اسطوخودوس، گل ختمی، زنبق، گلابی و سدر علاقه دارید، این ادو پرفیوم انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

ادو پرفیوم مردانه دیور مدل Homme Intense حجم 150 میل
خرید ادو پرفیوم مردانه دیور مدل Homme Intense حجم 150 میل

سخن آخر

عطرهای گرم، پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین عطرهای دنیا هستند؛ چرا که ماندگاری بالا و بوی عمیقی دارند. این عطرها معمولا از ادویه، چوب و گل‌های شرقی تهیه می‌شوند. قیمت عطر زنانه و مردانه به نام برند و میزان ماندگاری آن بستگی دارد. به عبارتی هرچه نام برند عطر گرم، معروف‌تر و شناخته‌تر شده باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. از شما بابت همراهی‌تان سپاسگزاریم. همچنین خوشحال می‌شویم نظرتان درباره‌ی مطلب معرفی عطر گرم را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول مربوط به انواع عطر گرم

به چه عطری، عطر گرم می‌گویند؟

به طور کلی رایحه عطرها به چهار گروه تقسیم می‌شوند: عطرهای خنک و تازه، عطر با رایحه گل و مرکبات، عطرهای شرقی و عطر با رایحه چوب. عَطر با رایحه شرقی، همان عطر گرم است که معمولا در آن اسانس ادویه، چوب و گل‌های شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های عطر گرم خوب چیست؟

ویژگی‌های عطر گرم خوب به نُت عطر و میزان ماندگاری آن بستگی دارد. توصیه می‌کنیم تنها به نُت اولیه و نت میانی عطر که تنها 30 دقیقه تا 1 ساعت ماندگاری دارند، توجه نکنید. پایه اصلی عطر و نت پایانی عطر نیز اهمیت زیادی دارد. میزان ماندگاری عَطر به این نُت بستگی دارد و بهتر است حتما اسانسی که در این نت احساس می‌شود (مثل بوی چوب، تنباکو، میوه و مرکبات) را بررسی کنید تا از علاقه خود به این رایحه‌ها اطمینان داشته باشید.

بهترین انواع عطر گرم کدام است؟

اگر می‌خواهید بهترین عطر گرم مردانه و زنانه را تهیه کنید، برندهایی همچون دیور، زارا، ایوسن لورن، تام فورد، شنل و… در دنیا معروف و پرطرفدار هستند. اما شما می‌توانید سمپل یا عطر جیبی تهیه کنید که قیمت پایین‌تری دارند و شما می‌توانید با رایحه عَطر بهتر و بیشتر آشنا شوید.