زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

پالت رژلب چیست؟

wordcamp
513
10 دقیقه
پالت رژلب چیست؟

اصل تنوع یکی از اصولی اساسی در سبک زندگی بسیاری از افراد است. آنها برای رعایت این اصل، محدودیتی برای خود قائل نمی‌شوند. برای اینکه بتوانید این اصل را در خصوص رژلب، رعایت کنید دو راه دارید. 1- هزینه زیادی را متحمل شوید و چندین رژلب مختلف خریداری کنید. 2- به سراغ پالت رژلب بروید. حق طبیعی هر زنی این است که قادر به استفاده از چندین رژلب بدون هزینه زیاد باشد. ما در این مقاله قصد داریم به سوال «پالت رژلب چیست» پاسخ بدهیم. با ما همراه باشید تا با مزایای فوق‌العاده این محصول آشنا شوید.

پالت رژلب چیست؟

پالت رژلب مجموعه‌ای از رژلب‌هایی است که معمولاً در یک طیف رنگی قرار دارند. یک پالت رژلب دارای چندین رنگ مختلف از جمله، رژلب مات، کرمی یا براق است. برخی از پالت‌های رژلب، امکان استفاده از رنگ‌های چندمنظوره را نیز برای شما فراهم می‌کنند. بانوان عزیز می‌توانند با ترکیب و تطبیق رنگ‌های مختلف پالت رژلب، ظاهری متفاوت و زیبا را برای خود ایجاد کنند. پالت رژلب امکانات زیادی دارد و همین امکانات، آنرا به یکی از عناصر اساسی زرادخانه آرایش هر بانویی تبدیل می‌کند.

پالت رژلب سایز بزرگ
با پالت رژلب دیگر نیازی به حمل چندین رژلب ندارید.

مزایا و کاربردهای پالت رژلب

پالت رژلب، علاوه بر تمامی کاربردهای رژلب عادی، مزیتی بسیار کاربردی نیز دارد. با همراه داشتن پالت رژلب دیگر نیازی به حمل تعداد زیادی از رژلب نخواهید داشت. در ادامه به بررسی برخی از مزایای استفاده از رژلب نیز خواهیم پرداخت.

زیبایی

رژلب ابزاری جادویی است. در صورتی که رنگ مناسب پوست خود یا رنگی که به شما حس خوبی را می‌دهد را انتخاب کنید، زیباتر و جذاب‌تر بنظر خواهید رسید. رژلب حتی می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس شما منجر شود.

آبرسانی

برخی از برندهای قدیمی رژلب، رطوبت پوست شما را کاهش می‌دهند. امروزه رژلب‌های جدید با هدف حفظ حالت طبیعی لب تولید می‌شوند. اغلب آنها حاوی نوعی افزودنی مرطوب‌کننده مانند ویتامین E یا آلوئه‌ورا هستند.

ضدآفتاب

در اوایل قرن بیستم، شیمیدان‌ها و طراحان مد به این نتیجه رسیدند که محافظت از پوست در برابر آفتاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همین موضوع منجر شد که تولیدکنندگان رژلب دست بکار شوند و مواد محافظت‌کننده در برابر آفتاب را به محصولات خود اضافه کنند. این موضوع باعث شد تا بانوان عزیز بتوانند با استفاده از رژلب از لب‌های خود در برابر آفتاب، خشکی، باد و آلودگی‌های  محیطی محافظت کنند.

محافظت در برابر سرطان

ساختار پوست لب با سایر قسمت‌های بدن متفاوت است. ملانین ماده‌ای است که از بدن ‌ما در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش محافظت می‌کند. لب‌های ما فاقد ملانین هستند. رژلب می‌تواند تا حد زیادی از احتمال ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کند. تنها رژلب‌های مات که SPF آنها بالاتر از 15 باشد در این امر موثر هستند. رژلب‌های براق عملکردی برعکس دارند و تشعشعات مضر را به خود جذب می‌کنند. می‌توان از پالت رژلب برای سایه زدن، طراحی صورت و بدن و حتی بعنوان کانسیلر نیز استفاده نمود. در ادامه به بررسی نحوه استفاده از پالت رژلب بعنوان کانسیلر می‌پردازیم.

معایب پالت رژلب

هر پالت‌های رژلبی را نمی‌توان همیشه و همه‌جا حمل کرد چرا که برخی از آنها بسیار بزرگ هستند. از آنجایی که پالت رژلب همان رژلب در سایز بزرگ است، تمامی معایب رژلب را دارا می‌باشد. در ادامه به بررسی این معایب خواهیم پرداخت.

بسیاری از رژلب های ارزان قیمت و بی‌کیفیت حاوی سرب هستند. سرب آسیب جبران ناپذیری به سلامتی ما وارد می‌کند. این فلز منجر به ایجاد حساسیت، ترک خوردن لب‌ها و پوست اطراف آنها می‌شود. اگر بیش از اندازه از سرب در تولید رژلب استفاده شده باشد، خطر ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد.

رژلب حاوی فلزاتی مثل کادمیوم، منیزیم و کروم است. تمامی این فلزات می‌توانند منجر به بروز بیماری‌های خطرناکی مثل نارسایی کلیه بشوند.

بیسموت اکسی کلرید یکی دیگر از موارد شیمیایی رژلب است. این ماده ضرر زیادی برای بدن دارد و جزو مواد سرطان‌زا محسوب می‌شود. این ماده مانند فرمالدئیدها نقش نگهدارندگی را در رژلب بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: روش های تشخیص رژلب بدون سرب

پالت رژلب مخصوص چه افرادی است؟

از آنجایی که پالت‌های رژلب دارای تنوع بالایی از رنگ‌های کلاسیک و شیک هستند؛ می‌توان با آنها رنگ‌های جدیدی خلق کرد. این محصول فوق کاربردی فقط مخصوص افراد تنوع‌طلب نیست. آرایشگران حرفه‌ای یا زنانی که تمایل دارند با پرداخت مبلغی، امکان استفاده از چندین رنگ را در اختیار داشته باشند نیز، از این محصول فوق‌العاده استفاده می‌کنند.

چگونه از پالت رژلب استفاده کنیم؟

بیشتر پالت‌های رژلب دارای یک براش یا قلموی مخصوص، فرچه یا اپلیکاتور لب هستند. زمانی که قصد استفاده از پالت رژلب را دارید، ابتدا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.  سپس با قلمو، رنگ را از روی پالت بردارید. از مرکز لب بالایی خود شروع کرده و به سمت گوشه‌های لب بالایی بروید. در ادامه قلمو را برروی لب پایینی خود قرار دهید و به گوشه‌های پایینی آن بکشید. اینگونه رنگ جذاب و یکدستی به لب‌های خود خواهید داد.

پالت رژلب در چه سایزی موجود است؟

پالت‌های رژلب در سایز و اندازه‌های مختلف موجود هستند. این محصولات در کیف دستی یا کیف لوازم آرایشی سایز متوسط جا می‌شوند. برخی از پالت‌های رژلب که به مینی پالت رژلب مشهور هستند، تعداد رنگ کمتری را شامل می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود فضای کمتری را اشغال کنند. بخاطر همین موضوع، مینی پالت‌های رژلب را در کیف‌های کوچک نیز می‌توانید قرار دهید. این محصولات از محبوبیت بالایی بین بانوان برخوردار هستند.

پالت رژ لب 8 رنگ لورال سری Color Rich
با این محصول به چهره خود زیبایی خواهید بخشید.

چگونه دو رنگ از پالت رژلب را مخلوط کنیم؟

هر رنگی که بخواهید، از قرمز جگری تا مرجانی را می‌توانید ترکیب کنید. در اولین مرحله براش را بردارید. رنگی را انتخاب کنید و به پشت دست خود بکشید. سپس به سراغ رنگ دیگری بروید و آنرا نیز برروی رنگ قبلی بکشید. دو رنگ را مخلوط کنید تا رنگی که یونیک شماست را ایجاد کنید.

استفاده از پالت رژلب بعنوان کانسیلر

ممکن است چنین چیزی به گوش شما خورده باشد که می‌توان از رژلب، بعنوان کانسیلر زیر چشم استفاده کرد. شاید دور از ذهن بنظر برسد ولی چنین موضوعی درست است.

البته که چنین کاری راحت نیست. برای اجرای چنین ترفندی باید دفعات متعددی تلاش خود را امتحان کنید.

اولین قدم این است که سایه مناسب رنگ پوست خود را انتخاب کنید. معمولا هلویی و صورتی برای پوست‌های روشن و رنگ نارنجی یا قرمز روشن برای پوست‌های تیره و برنزه مناسب است.

رژلب را با براش یا انگشت به پوست بزنید. سپس اجازه دهید رنگ بصورت یک دقیقه بر پوست شما باقی بماند. پس از آن با یک اسفنچ آن را برروی پوست خود پخش کنید و مالش دهید.

با استفاده از رژلب قرمز مایل به کرم، سیاهی‌های زیر چشم پوشیده خواهند شد. با اجرای این ترفند، آنچنان نیازی به کانسیلر نخواهید داشت.

یکی از نکاتی که باید حین استفاده از رژلب بعنوان کانسیلر در نظر بگیرید این است که این ترفند با فرمولاسیون‌های اولیه بهتر عمل می‌کند. سراغ استفاده از رژلب‌های براق یا … نروید و رژلب‌های کرمی و مات را انتخاب کنید. چنین کاری منجر می‌شود تا ترکیبی یکپارچه‌تر و یکدست‌تر بدست آورید.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد کانسیلر؛ از مراحل استفاده تا مزایا و کاربردها

چگونه بهترین رنگ رژلب را انتخاب کنیم

بسیاری از بانوان در کیف خود، چند رژلب دارند که همیشه از آن استفاده می‌کنند. غیر از آنها، چند رژلب هم وجود دارد که هیچوقت از آنها استفاده نمی‌شود. این مشکل وقتی رخ می‌دهد که حین خرید، عاشق رنگی از رژلب می‌شویم اما هنگام استفاده، حس خوبی به ما منتقل نمی‌شود. این مشکل، زمانی چنین اتفاقی رخ می‌دهد که رنگ رژلب با پوست شما همخوانی نداشته باشد. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا چنین مشکلی دیگر رخ ندهد.

  1.  اصل اولیه این است که رنگ پوست خود را تشخیص دهید. پوست تمامی افراد دارای ته‌رنگ زرد یا صورتی است. زمانی که در تلاش برای انتخاب رنگ رژلب هستید، دانستن ته رنگ پوست صورت از اهمیت زیادی برخوردار است.
  2. به رگ‌های روی مچ دست خود نگاه کنید. اگر آنها آبی هستند پس شما ته‌رنگ صورتی دارید. اگر رگ‌های شما سبز هستند، پس ته‌رنگ پوست صورت شما زرد است. اگر رگ‌های شما هم آبی و هم سبز بنظر می‌رسند، پس شما خوش شانس هستید چرا که ته‌رنگ پوستی خنثی دارید.
  3.  هنگام انتخاب رژلب، برروی رنگ‌های مشابه با ته‌رنگ پوست صورت خود تمرکز کنید. برای ته‌رنگ‌های زرد، به رنگ‌های گرم‌تر مقثل قرمز و برای ته‌رنگ‌های صورتی، رنگ‌های آبی یا بنفش را انتخاب کنید.
  4. برای ساده‌تر کردن این فرآیند، می‌توانید از رنگ‌هایی استفاده کنید که معمولاً با رنگ‌های پوستی از جمله زیتونی، روشن و سبزه همخوانی دارند.

رنگ پوست زیتونی

بطور کلی رنگ پوست زیتونی، خنثی محسوب می‌شود. پس کار راحتی خواهید داشت. رنگ‌های نود، صورتی، نارنجی و قرمز مناسب شما هستند.

رنگ پوست روشن

نکته مهم در مورد پوست روشن این است که قرمز تند و یا سایر رنگ‌های تیره بر روی این مدل از پوست فوق‌العاده بنظر می‌رسند. بهتر است از رنگ‌های روشن که ته‌رنگ زرد دارند خودداری کنید.

رنگ پوست سبزه

رنگ‌های خرمایی، قرمز توت فرنگی و نارنجی مناسب این مدل پوست هستند. رنگ‌های تیره برروی این پوست بسیار جذاب بنظر می‌رسند. بهتر است از رنگ‌های روشن دوری کنید چرا که باعث می‌شوند خسته‌کننده بنظر برسید.

در نهایت، نکته مهم این است که شما چه رنگی را دوست دارید و چه رنگی حس خوبی به شما می‌دهد. اگر پوستی روشن دارید و به رنگ‌های روشن علاقه‌مند هستید، حتما از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

پالت رژلب از آن دست لوازمی است که حضور آن در کیف آرایش شما ضروری است. توصیه ما به شما این است که قبل از خرید پالت رژلب، رنگ‌های آن را پشت مچ دست تست کنید. با استفاده از پالت رژلب، می‌توانید از چندین رنگ و محصول در کنار یکدیگر با قیمت مناسب استفاده کنید.

سؤالات متداول

بزرگ‌ترین مزیت پالت رژلب چیست؟

مهم‌ترین مزیت پالت رژلب این است که با استفاده از این محصول می‌توانید به چندین محصول دسترسی داشته باشید.

معایب پالت رژلب چیست؟

بزرگترین عیب پالت رژلب این است که برخی از آنها اندازه بسیار بزرگی دارند و در همه‌ی کیف‌ها قرار نمی‌گیرند.

پالت رژلب در چندین رنگ در دسترس است؟

پالت رژلب در رنگ‌های مات، کرمی و براق در دسترس است.

آیا می‌توان از رژلب به‌عنوان کانسیلر استفاده کرد؟

بله. از رژلب می‌توان از به‌عنوان کانسیلر استفاده کرد ولی این موضوع نیازمند تلاش متعدد است.

تفاوت رژلب و پالت رژلب چیست؟

پالت رژلب، محصولی است که در آن چندین رنگ مختلف از رژلب قرار دارند.

تفاوت کانسیلر و پالت رژلب چیست؟

از کانسیلر در پوشاندن لک‌ها، سیاهی زیر چشم و … استفاده می‌شود. از پالت رژلب و رژلب برای بخشیدن زیبایی و رطوبت به لب‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.