زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

دکانت عطر چیست؟

wordcamp
3,583
8 دقیقه
دکانت عطر چیست؟

آیا تاکنون از خرید عطر به دلیل گران بودن آن منصرف شده‌اید؟ آیا عطری داشته‌اید که بعد از خرید آن پشیمان شده باشید؟ آیا عطری خریده‌اید که رایحه آن را دوست نداشته باشید؟ چطور می‌توان از این اتفاق‌ها جلوگیری کرد؟ در جواب به این سؤالات، دکانت عطر را به شما معرفی می‌کنیم. ممکن است با خود فکر کنید دستریز یا دکانت عطر چیست؟ در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

دکانت به انتقال مقدار کمی از عطر به ظرف دیگر گفته می‌شود. شما می‌توانید پیش از خرید عطر و ادکلن اورجینال، نمونه‌ای از آن را در ظرف‌های کوچک‌تر ریخته و از آن استفاده کنید. دکانت به شما این امکان را می‌دهد تا از عطرهای با‌کیفیت، با قیمت مناسب استفاده کنید. دکانت راه بسیار عالی‌ای برای انتخاب عطر موردعلاقه شماست، چراکه شما با خرید دکانت عطرهای مختلف با قیمت مناسب‌تر، می‌توانید عطر موردنظر خود را پیدا کرده و آن را بخرید.

مزایای عطر دست ریز

همان‌طور که می‌دانید، دکانت عطر در بسته‌بندی‌های کوچک و یا به‌ اندازه دلخواه شما ریخته می‌شود. پس شما می‌توانید با قیمت کمتر عطر اورجینال خریداری کنید. این موضوع برای افرادی که زود از رایحه‌ی یک عطر دل‌زده می‌شوند نیز خوب است. این افراد می‌توانند هرچند وقت یک بارعطر خود را عوض کنند؛ زیرا عطرهای دستریز را می‌توان به‌اندازه دلخواه خرید.

از دیگر مزایای عطر دستریز، حمل آسان این عطر است. معمولا حجم اصلی عطرها زیاد و شیشه آن‌ها سنگین است و شما نمی‌توانید آن را به‌راحتی همراه خود داشته باشید. دکانت به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید عطر خود را همیشه به همراه داشته باشید و در هر زمان که می‌خواهید، از آن استفاده کنید.

کاربرد دکانت عطر

بعد از آشنایی با دکانت یا دستریز عطر، نوبت به شناخت کاربردهای این محصول می‌رسد.

به اشتراک گذاشتن عطر موردعلاقه شما

این‌که یکی از اطرافیان شما نسبت به رایحه‌ی عطری که استفاده می‌کنید علاقه نشان بدهد، اصلا دور از ذهن نیست. در این صورت، می‌توانید دکانت عطر خودتان را در حجم مناسب و با بسته‌بندی شکیل تهیه و هدیه کنید.

همراه داشتن عطر در همه‌ جا

اگر به فکر سفر کردن هستید، می‌توانید به‌ جای شیشه کامل عطر گران‌قیمت خود، از دکانت عطر استفاده کنید؛ زیرا احتمال شکستن و ازبین‌رفتن عطر در راه وجود دارد. البته هرچه وسایل کمتر و سبک‌تری به همراه داشته باشید، راحت‌تر سفر خواهید کرد.

روش استفاده از دکانت عطر

همان‌طور که می‌دانید، دکانت در حجم کم تهیه می‌شود؛ لذا شما باید از آن به میزان کم استفاده کنید و در استفاده از آن صرفه‌جویی کنید. می‌توانید با زدن دو پاف در طول روز، دکانت خود را برای یک یا دوهفته داشته باشید. این موضوع بستگی به‌ اندازه دکانت شما هم دارد. دکانت عطرها اگر بر روی نبض، مو و پشت‌ گوش زده شوند، ماندگاری بالاتری خواهند داشت.

اسپری عطر روی مچ دست
اسپری کردن عطر بر روی مچ دست

چگونه دکانت عطر خود را تهیه کنیم؟

تا کنون به معرفی دکانت عطر پرداختیم و متوجه شدید که دکانت عطر چیست؛ حال ممکن است با خود فکر کنید چگونه می‌توان از عطر پلمب که سر آن باز نمی‌شود، دکانت درست کرد؟ با خواندن ادامه مطلب متوجه خواهید شد.

اسپری کردن و استفاده از قیف

در این روش شما عطر خود را در بطری مورد نظرتان اسپری می‌کنید؛ ولی در این روش احتمال ریختن عطر به اطراف وجود دارد. برای کم‌کردن این مشکل می‌توانید از قیف استفاده کنید. قیف را سر ظرف قرار دهید و بعد عطر را اسپری کنید.

استفاده از سرنگ

برای انجام این روش به چند وسیله احتیاج دارید که عبارتند از:

  • بطری موردنظر برای انتقال عطر
  • سرنگ
  • میخ یا قیچی
  • نوار تفلون
  • لیبل

ابتدا قسمت سری اسپری عطر را بردارید. سرنگ را برداشته و سوزن آن را کنار بگذارید. سر سرنگ را با میخ که از قبل داغ کرده‌اید، کمی بازتر کنید تا سرنگ داخل سر عطر برود. عطر را با کشیدن سرنگ به داخل آن انتقال بدهید و سپس داخل بطری موردنظر بریزید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که بطری شما پر شود؛ به این توجه کنید ظرفی که برای انتقال عطر استفاده می‌کنید استریل شده باشد تا بوی عطر را عوض نکند.

در اقدام بعدی، نوار تفلون را به اندازه سر بطری ببرید و دور سر بطری بپیچید و محکم ببندید.

در نهایت، اسم عطر خود را روی لیبل نوشته و روی بطری بچسبانید.

نکات قابل توجه

  • ظرف دکانت خود را می‌توانید از جنس پلاستیکی و یا شیشه‌ای انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که شیشه می‌تواند رایحه عطر را بهتر حفظ کند.
  • اندازه ظرف دکانت خود را بادقت انتخاب کنید تا عطر برای زمان مشخصی که می‌خواهید استفاده کنید، کافی باشد.
  • نوار تفلون را دقیق و خوب دور سر شیشه عطر خود بگذارید و سر آن را محکم ببندید تا از چکه کردن عطر جلوگیری کنید.

در ابتدای این مطلب به پرسش دکانت عطر چیست پاسخ دادیم؛ اما می‌توان گفت نمونه‌های دیگری از عطر نیز وجود دارند که از نظر ظاهر متفاوتند. در ادامه، آنها را معرفی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

روش‌ های مختلف توزیع عطر

ممکن است با واردشدن به مغازه و دیدن بسته‌بندی‌های گوناگون، برای خرید عطر گیج شوید و با خود فکر کنید آیا عطرهای موجود در این بسته‌بندی‌ها متفاوتند؟ بسته‌بندی‌ها عناوین مختلفی دارند که در این مطلب به سمپل عطر، عطر مینیاتوری، تستر عطر و دکانت عطر پرداخته‌ایم. در مورد دکانت توضیحاتی داده شده و شما کامل آن را شناخته‌اید. در ادامه، بقیه انواع عطر را بررسی کرده‌ایم.

سمپل عطر

اگر نمی‌دانید سمپل عطر چیست باید گفت این محصول، نمونه یک یا دو میلی‌لیتری از عطر اصلی است. سمپل عطر با پلمب و مارک مشخص کارخانه به مغازه‌ها ارائه می‌شود. این نمونه توسط خود کارخانه برای مشتری ارائه شده تا قبل از خرید شیشه اصلی عطر از خرید خود مطمئن شود.

انواع مختلف سمپل عطر به همراه جعبه
سمپل عطر

عطر مینیاتوری

عطر مینیاتوری حجم سه تا پانزده میلی‌لیتر دارد؛ به همین دلیل، از سمپل عطر بزرگ‌تر است. قیمت این نمونه عطر به دلیل حجم بالاتر آن از سمپل عطر بیشتر است. این عطر در بسته‌بندی‌های زیبا و شبیه به سایز اصلی آن ارائه می‌شود؛ در نتیجه، کادوی مناسبی برای عزیزان شماست.

تستر عطر

بد نیست در ادامه با تستر عطر و تفاوت آن با خود عطر نیز آشنا شوید. باید گفت این محصول به‌عنوان نمونه به مغازه‌ها ارائه می‌شود. تستر‌ها دو نوع هستند؛ اولین مدل، تستری است که روی بسته‌بندی آن لیبل غیرقابل‌فروش وجود دارد. کارخانه این نمونه از عطر اصلی را در اختیار مغازه‌دار قرار می‌دهد تا مشتری قبل از خرید عطر، آن را تست کرده و با خیال راحت عطر خود را خریداری کند. نوع دیگر، نمونه کوچکی از عطر است که با قیمت مناسب‌تر در اختیار مشتری قرار داده‌ می‌شود. در این جا نمونه تستر ادو پرفیوم زنانه دیور را قرار داده‌ایم تا شما بتوانید به راحتی از تسترهای مختلف دیدن کرده و تستر مورد نظر خود را خریداری کنید.

تفاوت سمپل عطر و دکانت عطر

سمپل و دکانت تفاوت‌هایی دارند که آنها را لیست کرده‌ایم:

  •  تفاوت سمپل عطر و دکانت عطر در نوع بسته‌بندی عطر است؛ پس همان‌طور که گفته شد، کیفیت هر دو با عطر اورجینال هیچ تفاوتی ندارند.
  • برای داشتن دکانت، شما یا مغازه‌دار عطر را در بطری‌های کوچک‌تر می‌ریزید؛ اما سمپل عطر توسط خود کارخانه آماده می‌شود.
  • شما می‌توانید دکانت را در بطری‌هایی با اندازه‌های مختلف بریزید؛ ولی سمپل عطر در اندازه‌های مشخصی موجود است.
  • قیمت دکانت عطر به حجم درخواستی شما بستگی دارد؛ درصورتی‌که اندازه سمپل مشخص و قیمت آن نیز مشخص است.

همان‌طور که متوجه شده‌اید دکانت‌ها به ما این اجازه را می‌دهند تا با هزینه کم، عطرهای اورجینال گوناگون را امتحان کرده و عطر موردعلاقه خود را بخریم؛ البته عطرهای اورجینال قیمت بالایی دارند و اگر شما تنها برای مراسم خاص عطر گران‌قیمت خود را استفاده می‌کنید. بهتر است از دکانت‌ها استفاده کنید و پول خود را پس‌انداز کنید. با دریافت پاسخ دکانت عطر چیست، می‌توانید از این نمونه خوب و عالی استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

سؤالات متداول

دکانت عطر چیست؟

انتقال عطر از یک شیشه به شیشه کوچک‌تر است.

تفاوت عطر دستریز و سمپل عطر در چیست؟

سمپل عطر پلمپ است؛ اما دکانت انتقال مقداری از عطر اورجینال به ظرف دیگر است.
اندازه سمپل مشخص است؛ زیرا سمپل از کارخانه پلمپ است. اندازه دکانت را شما تعیین می‌کنید.

فواید دکانت عطر چه چیز‌هایی هستند؟

حمل آسان، قیمت مناسب و …

چگونه باید از عطر دستریز استفاده کرد؟

چون مقدار مشخصی از دستریز را در ظرف می‌ریزید از آن طوری استفاده کنید که برای آن مدت کافی باشد.

آیا ظرف شیشه‌ای برای دکانت بهتر است؟

بله، رایحه عطر را بهتر حفظ می‌کند.