زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراحل پاکسازی پوست در خانه | جادوی پاکسازی با ساده‌ترین امکانات

wordcamp
2,365
11 دقیقه
مراحل پاکسازی پوست در خانه | جادوی پاکسازی با ساده‌ترین امکانات

مراحل پاکسازی پوست در خانه هزارویک نکته باریک‌تر‌ از مو دارد. با این حال غم به دل خود راه ندهید؛ زیرا فراگیری پاکسازی پوست در منزل کاری نیست که از عهده آن بر نیایید. از طرف دیگر به لطف یادگیری این مراحل، هر زمان که دلتان خواست می‌توانید پاکسازی را انجام دهید و از پوستی نرم و صیقلی لذت ببرید. دیگر لازم نیست برای پاکسازی پوست در راه و یا نوبت کلینیک زیبایی باشید. با پاکسازی پوست در خانه علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، صرفه‌جویی مالی هم می‌کنید. برای پاکسازی پوست ابتدا باید آن را حسابی تمیز کنید، سپس آلودگی‌ها را از منافذ پوست بیرون بکشید.

هما‌ن‌گونه که می‌دانید، در مو‌تن‌رو رسم داریم ساده‌ترین و کاربردی‌ترین اطلاعات سلامت پوست و زیبایی را با همراهان خود به اشتراک بگذاریم. به همین منظور در ادامه مراحل پاکسازی پوست را یک‌به‌یک با هم بررسی می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با رعایت این مراحل، بدون پرداخت هزینه، پاکسازی کامل پوست خود را به‌رایگان انجام دهید.

نکته مهم: مراحلی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم برای پاکسازی بیشتر قسمت‌های پوست بدن کاربرد دارد. با این حال از آنجایی که عموما پاکسازی شامل صورت می‌شود، در این متن توجه ویژه‌ای به پاکسازی صورت داریم.

مراحل پاکسازی پوست در خانه

گام اول: تمیزکردن و لایه‌برداری پوست صورت

دسته‌بندی موها

گیسوان خود را در قسمت پشت سر جمع کنید. با هدبند، تِل یا سنجاق مو، گیسوان خود را به گونه‌ای به پشت ببندید که هیچ تار مویی در جلوی صورت شما باقی نماند. در غیر این‌ صورت موها در حین شستشو جلوی صورت می‌ریزد، مزاحم کار شما می‌شوند و چهره خود را نمی‌توانید کاملاً بشویید.

پاک کردن صورت

صورت را با پاک‌کننده ملایم تمیز کنید. برای این کار از پاک‌کننده‌ای یا همان شوینده صورتی کمک بگیرید که مناسب نوع و نیاز پوست شما باشد. اگر روی صورت خود آرایش دارید، اول آن را به کمک یک آرایش پاک‌کن پاک کرده و سپس سراغ شستشو بروید. برای پاک‌کردن صورت به جای آب گرم یا سرد، از آب ولرم کمک بگیرید. درجه آب ولرم برای پوست حساس صورت مناسب‌تر است. همچین اطمینان خاطر‌ حاصل کنید قبل از پاکسازی پوست، چهره شما کاملاً‌ شسته شود و چیزی از آرایش باقی نماند.

خرید لوسیون پاک کننده صورت سینره

مشخصات لوسیون پاک کننده صورت سینره:

  • مناسب انواع پوست
  • مناسب برای صورت
  • مکمل فرآیند پاکسازی
  • کوچک کننده منافذ باز پوست
  • آرامش دهنده و التیام بخش
  • ایجاد شادابی، شفافیت و لطافت در پوست صورت

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

اگر حوصله داشتید یا می‌خواستید روش جدیدی را امتحان کنید، برای شستشوی صورت از روغن‌های پاک‌کننده کمک بگیرید. در این روش ابتدا مقداری روغن بادام، جوجوبا یا زیتون روی چهره خود بمالید، سپس صورت را با آب ولرم بشویید.استفاده از روغن‌های پاک‌کننده روش مناسبی است تا بدون آسیب به پوست، صورت خود را حسابی تمیز کنید.

پوست را با ترکیبات لایه‌بردار یا اسکراب تمیز کنید

مراحل پاکسازی پوست در خانه را باید با پاک‌کردن سلول‌های مرده‌ای که روی پوست جمع‌شده ادامه دهید. سلول‌های مرده‌ای که روی پوست شما قرار دارد، ظاهری کسل‌کننده به چهره می‌دهد و نشاط آن‌ را می‌گیرد. سلول‌های مرده سطح پوست اجازه نمی‌دهند تا اکسیژن به پوست برسد در نتیجه دچار مشکلات پوستی خواهید شد. برای انجام این کار از اسکراب پوست کمک بگیرید. اگر اسکراب در دسترس نداشتید، به راحتی می‌توانید با هر کدام از ترکیبات زیریک اسکراب خانگی درست کنید:

  • یک قاشق چای‌خوری شکر، یک قاشق‌ چای‌خوری عسل و یک قاشق‌ چای‌خوری شیر.
  • یک قاشق چای‌خوری پودر جو دوسر، یک قاشق‌ چای‌خوری عسل و یک قاشق‌ چای‌خوری روغن زیتون.
  • یک قاشق چای‌خوری پودر بادام، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آب.
آغشته کردن صورت به اسکراب با پد
صورت‌تان را اسکراب کنید تا منافذ پوستی باز شوند.

صورت را آب‌‌بکشید و خشک کنید

برای اینکه باقیمانده‌های اسکراب و لایه‌بردار از صورت شما پاک شود، یک‌بار دیگر آن را کاملاً بشویید. از آنجایی که ممکن است ترکیبات اسکراب در گوشه‌های چشم و بینی گیر کند، برای پاک‌کردن این قسمت‌ها از حوله‌ای مرطوب کمک بگیرید.سپس حوله‌ای نرم را در حالت ضربه‌ای و آرام روی چهره خود بزنید تا حسابی خشک شود.

صورتتان را ماساژ دهید

ماساژ گردش خون را در زیر پوست افزایش می‌دهد. در نتیجه چهره‌ شما پس از ماساژ جلوه‌ای سالم و بانشاط پیدا می‌کند. به همین دلیل قبل از اینکه سراغ ادامه مراحل پاکسازی پوست در خانه بروید، صورت را ماساژ دهید. در این فرایند انگشت اشاره را روی پوست صورت بگذارید. سپس به حالت دورانی و آرام ماساژ را آغاز کنید.

پیشنهاد مطالعه: پنج ماده غذایی قوی در شفاف سازی و پاکسازی پوست

  1. ماساژ را از مرکز پیشانی شروع کنید تا به شقیقه‌‌ها برسید.
  2. سپس بینی و گونه‌ها را ماساژ دهید.
  3. در نهایت نیز ماساژ صورت را با لب‌ها، چانه و فک به پایان برسانید.

یکی از راهکارهای پاکسازی پوست، استفاده از قلم پاکسازی پوست است. شما را در مطلبی دیگر با این محصول آشنا کرده‌ایم.

گام دوم: بازکردن منافذ پوست

پاکسازی پوست را با بخور ادامه دهید

یک کتری پر آب را روی گازِ روشن بگذارید تا بجوشد. سپس گاز را خاموش کنید و درِ کتری را بردارید تا بخار آن بیرون بیاید. در حالی که حوله‌ای روی سرتان انداخته‌اید، سرتان را به فاصله‌ای مناسب در معرض بخار کتری قرار دهید. این مرحله را به گونه‌ای انجام دهید تا بخار آب اطراف صورت را کاملاً فرا بگیرد. حواستان باشد بخار آب پوست شما را نسوزاند. حدود ۵ دقیقه در این حالت باقی بمانید. اگر احساس نفس‌تنگی کردید، سرتان را از زیر حوله بیرون بیاورید و نفسی تازه کنید. بخار آب گرم، منافذ را باز می‌کند تا چهره شما آماده ماسک صورت شود. همان‌گونه که می‌دانید ماسک صورت آلودگی‌ها را از منافذ پوست بیرون می‌کشد.

در این قسمت از مراحل پاکسازی پوست در خانه، می‌توانید مقداری روغن گیاهی داخل کتری بریزید. چند قطره روغن اسطوخودوس، برگ لیمو، گل رز یا گریپ‌فروت انتخاب مناسبی برای بخور است. بوی معطر این روغن‌های گیاهی در کنار پاکسازی پوست، حس‌و‌حال شما را بهبود می‌بخشد.

اگر روغن‌های گیاهی که اشاره کردیم در دسترس شما نبود، مقداری چای کیسه‌ای داخل کتری بریزید. بابونه، انواع دمنوش و چای نعناع‌فلفلی نیز خاصیت رایحه‌درمانی دارد.

درست‌کردن ماسک صورت

هر چقدر که صورت خود را تمیز بشویید باز هم مواد آرایشی و آلودگی‌ها در منافذ پوست باقی می‌ماند. اینجاست که باید دست‌‌به‌دامان ماسک صورت شوید. خوشبختانه ماسک‌های بی‌شماری در بازار با کیفیت‌های مختلفی وجود دارد. در کنار ماسک‌های تجاری، می‌توانید ماسک خانگی نیز درست کنید. به همین دلیل این قسمت از مراحل پاکسازی پوست در خانه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اگر دوست دارید از ماسک‌ صورت خانگی استفاده کنید، به ادامه مقاله در همین بخش توجه کنید.

مواد لازم برای ساخت ماسک صورت خانگی:
  • افراد دارای پوست های خشک: یک موز له‌شده و یک قاشق‌ غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید؛
  • اشخاص دارای پوست های معمولی: یک قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
  • کسانی که صورت‌شان پوستی چرب دارد: یک قاشق چای‌خوری گِل آرایشی را با یک قاشق‌ چای‌‌خوری عسل مخلوط کنید؛
  • ماسک صورت مناسب انواع پوست‌ها: عسل خاصیت آنتی‌باکتریال و آبرسان دارد. به همین دلیل یک قاشق غذاخوری عسل‌ برای پاکسازی انواع پوست‌ها مناسب به نظر می‌رسد.

ماسک صورت خانگی را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید

اگر ماسک صورت تجاری خریداری کرده‌اید، بسته به دستورالعمل این ماسک، آن را روی پوست بگذارید. توجه داشته باشید که هر کدام از ماسک‌های تجاری، زمان مشخصی باید روی پوست بماند. اگر بیشتر از این زمان ماسک روی صورت بماند، ممکن است پوست بسوزد یا ملتهب شود. ماسک خانگی را به آرامی روی تمامی قسمت‌های صورت به غیر از چشم و دهان بمالید. سپس اجازه دهید این ماسک حدود ۱۵ دقیقه روی صورت باقی بماند. پیشنهاد می‌کنیم در این مدت ۲ قطعه خیار بریده‌شده را روی چشم‌های بسته خود بگذارید. به جای خیار از چای کیسه‌ای سرد هم می‌توانید کمک بگیرید. برای آن که متوجه شوید به ماسک حساسیت دارید یا نه، اول مقداری از آن را روی بازوی خود تست کنید. مدتی به آن زمان بدهید تا متوجه نتیجه شوید. اگر حساسیت نداشتید با خیال راحت روی صورت استفاده کنید.

خرید ماسک صورت نقابی بایوآکوا مدل Honey

مشخصات ماسک صورت نقابی بایوآکوا مدل Honey:

  • مرطوب کننده و آبرسان صورت
  • درمان آکنه و ضد پیری
  •  کنترل چربی پوست و ترمیم کننده
  •  سفید کننده و بازسازی کننده پوست
  • کوچک کننده منافذ
  • روشن و شفاف کننده صورت

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

صورت را آب بکشید و خشک کنید

با آب ولرمِ، ماسکی که به صورت مالیده‌اید را کاملاً بشویید. در این مرحله حتماً توجه داشته باشید که عسل در گوشه‌های چشم و بینی شسته شود. در غیر این صورت چهره شما حالتی چسبناک پیدا می‌کند.

آبکشی صورت بعد از پاکسازی
یکی از مراحل پاکسازی خانگی پوس، آبکشی صورت است. پس از پایان آن نتیجه پوستی شاداب و سرزنده است.

گام سوم: تونِر پوست و آبرسانی

انواع‌و‌اقسام تونرهای تجاری در بازار با ترکیبات و اثربخشی متفاوت جود دارد. با این حال از آنجایی که مراحل پاکسازی پوست در خانه را با هدف استفاده از ترکیبات طبیعی دنبال می‌کنیم، در ادامه روش ساخت چند تونر خانگی را در میان می‌‌گذاریم. تونر پوست را درخشان و زیبا می‌کند و آن را متعادل نگه می‌دارد. برای این‌ ساخت این ترکیب می‌توانید یک قاشق غذاخوری از مواد زیر را با یک قاشق آب ترکیب کنید:

  • سرکه سیب
  • نارون کوهی
  • گلاب

از دست ندهید: نکاتی در مورد شستشو صورت و پاکسازی پوست

پاکسازی پوست را با مرطوب‌کننده کرمی به پایان برسانید

آخرین قسمت از مراحل پاکسازی پوست در خانه به مرطوب‌کننده می‌رسد. در این مرحله با مرطوب‌کننده‌ای که مناسب پوست شماست، آبرسانی صورت را کامل کنید. همان‌گونه که می‌د‌انید، پاکسازی، خشکی پوست را به دنبال دارد. برای این خشکی باید از کرم‌های مرطوب‌کننده کمک بگیرید. در این بین از کرم‌های دارای الکل دوری کنید. الکل از آن دسته ترکیباتی است که پوست را سریعاً خشک می‌کند. کرم دور چشم را فراموش نکنید و از مرطوب کننده خود به گردن هم بزنید. با روغن آرگان، بادام یا جوجوبا می‌توانید مرطوب‌کننده‌ خانگی موثری بسازید.

خرید کرم جوان کننده دست و صورت سی گل حاوی ویتامین C

مشخصات کرم جوان کننده دست و صورت سی گل :

  • مناسب انواع پوست به جز پوست‌های خیلی چرب و مستعد آکنه
  • حاوی ویتامین C
  • ضد چروک
  • روشن کننده پوست
  • پیشگیری از پیری زودرس پوست
  • دارای آنتی اکسیدان
  • اسید هیالورونیک
  • مناسب دست و صورت
  • جوان کننده و سفت کننده پوست

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

آلوئه‌ورا نیز انتخاب مناسبی برای مرطوب‌کننده طبیعی است. جالب است بدانید آلوئه‌ورا در کنار آبرسانی پوست، آن را التیام می‌بخشد. به همین دلیل اگر پوستی آفتاب‌سوخته یا ملتهب دارید، برای درمان آن حتماً از آلوئه‌ورا کمک بگیرید.

پس از گذشت چند ساعت آرایش کنید

مراحل پاکسازی پوست در خانه را پس از اینکه به سلامتی به پایان رساندید، چند ساعتی صبر کنید. همان‌گونه که می‌دانید منافذ پوست در پاکسازی باز می‌شود. از طرف دیگر بیشتر ترکیبات آرایشی دارای الکل و مواد شیمیایی هستند. استفاده از این ترکیبات روی صورتی که به‌تازگی پاکسازی شده و منافذ بازی دارد، باعث التهاب پوست می‌شود. باید اجازه دهید چند ساعت از پاکسازی بگذرد تا پوست حسابی استراحت کند. اگر می‌توانید پاکسازی را روزی انجام دهید که نمی‌خواهید آرایش کنید تا تاثیر خوبی روی پوست داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله مراحل پاکسازی پوست در خانه را با هم یک‌به‌یک بررسی کردیم. به شما قول می‌دهیم پس از انجام این مراحل، چهره شما مهمان پوستی نرم و ابریشمی شود. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در موتن‌رو اطلاعات سودمندی از پاکسازی پوست در خانه دارند، خواهشمندیم این اطلاعات مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

چه موادی برای پاکسازی پوست در خانه مناسب است؟

با یک قاشق چای‌خوری پودر جو دوسر، یک قاشق‌ چای‌خوری عسل و یک قاشق‌ چای‌خوری روغن زیتون برای ساخت اسکراب خانگی مناسب است.

چه موادی برای ساخت ماسک صورت مناسب است؟

ترکیب آلوئه‌ورا و عسل انتخاب مناسبی برای ماسک صورت خانگی است.

چه ترکیباتی برای مرطوب‌کننده خانگی پیشنهاد می‌شود؟

با روغن آرگان، بادام یا جوجوبا می‌توانید مرطوب‌کننده‌ خانگی موثری بسازید.