زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آیا تفاوت کرم بی بی، کرم سی سی و کرم دی دی را می دانید؟ 

6
wordcamp
32,373
12 دقیقه
آیا تفاوت کرم بی بی، کرم سی سی و کرم دی دی را می دانید؟ 

حتما تا به حال نام کرم بی بی، کرم سی سی و کرم دی دی را شنیده‌اید؛ اما شاید ندانید که این محصولات چه هستند و کاربرد هر کدام چیست. آنها واقعأ به چه معنا هستند و چه تفاوتی با هم دارند؟ برای روزهایی که می‌خواهید یک آرایش سبک یا روزمره داشته باشید یا به دنبال کاهش مراحلی که همیشه برای آرایش کردن انجام می‌دهید هستید، هر سه انتخاب فوق‌العاده‌ای هستند. با درک تفاوت‌های بین این کرم‌ها شما می‌توانید بهترین محصول را برای مراقبت و زیبایی پوست خود انتخاب کنید.

اگر دقیقأ تفاوت بین آنها را نمی‌دانید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد. چرا که در ما در این مطلب به یک سری سوالات رایج پاسخ داده‌ایم. از جمله: کرم بی بی، کرم سی سی و کرم دی دی چیست؟ این محصولات چه تفاوتی با هم دارند؟ چگونه از آنها استفاده کنیم؟ و بهترین BB کرم‌ها، CC کرم‌ها و DD کرم‌های موتن رو کدام هستند؟ با پاسخ این سوالات شما می‌توانید بهترین انتخاب را به روتین خود اضافه کنید.

کرم بی بی (BB Cream) چیست؟

BB Cream مخفف کلمه “Blemish Balm” (بالم عیب) یا “Beauty Balm” (بالم زیبایی) است. بی بی کرم ابتدا در دهه ۱۹۶۰ در آلمان توسط یک متخصص پوست برای محافظت از پوست بیماران خود پس از لایه‌برداری صورت و جراحی فرموله شد. ۳۰ سال بعد، این محصول دوباره در بازار کره معرفی شد. به زودی این کرم نه تنها در کره، بلکه در سراسر قاره آسیا نیز به شدت مورد توجه قرار گرفت تا جایی که همه دوست داشتند از این محصول استفاده کنند. در اصل کرم بی بی، یک محصول آرایشی پوستی است که مزایای مراقبت از پوست را نیز دربر دارد. از جمله مزایای آن می‌توان به خاصیت ضد آفتاب، آبرسانی و کنترل برق پوست، بسته به اینکه چه فرمولی در آن به کار رفته است اشاره کرد.

چند نمونه بی بی کرم از برندهای مختلف
انواع بی بی کرم‌های برندهای مختلف

از آنجایی که BB Cream  مزایای مختلفی دارد، جز محصولات چند منظوره دسته‌بندی می‌شود. پس وقتی از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید به روال زیبایی و مراقبتی خود سادگی ببخشید و آن را جایگزین محصولات مراقبتی دیگر خود کنید. بی بی کرم‌ها بهترین انتخاب برای زمانی هستند که می‌خواهید کمی صورتتان را کاور کرده و رنگ آن را یک‌دست کنید؛ ولی درعین حال نمی‌خواهید آرایش پوست شما بیش ازحد به چشم بیاید. اساس کار بی بی کرم، پوشش کم پوست صورت است. پس اگر می‌خواهید «آرایش هفت قلم» یا کامل داشته باشید، بهتر است به سراغ کرم‌پودر با کاور و پوشانندگی بالاتر بروید. برای آشنایی بیشتر با مفهوم آرایش هفت قلم، خواندن مقاله زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

BB Cream را می‌توان نسخه پیشرفته‌تر مرطوب‌کننده‌های رنگی یا همان (Tinted Moisturizer) در نظر گرفت. البته مرطوب‌کننده‌های رنگی در واقع مرطوب کننده‌هایی هستند که مقدارکمی پوشش‌دهی دارند؛ ولی همان طور که گفتیم، بی بی کرم‌ها مزایای مراقبت از پوست را نیز در بر دارند. آنها محصولاتی سبک‌تر از کرم‌پودر و سنگین‌تر از مرطوب‌کننده هستند. هدف این محصول آبرسانی، روشن‌سازی، مات کردن، محافظت در برابر آفتاب و یک‌دست کردن رنگ پوست است.

اگر فقط به دنبال پوشش‌دهی بالا هستید و یکدست شدن رنگ پوست و پوشانندگی اندک شما را راضی نمی‌کند، باید از کرم‌پودرهایی که پوشانندگی بیشتری دارند استفاده کنید. فقط مراقب باشید تا در آرایش خود دچار اشتباهات استفاده از کرم‌پودر نشوید.

چگونه از کرم بی بی استفاده کنیم؟

به طور کلی وقتی می‌خواهید از لوازم‌آرایش مایع در روند آرایشی خود استفاده کنید، بهتر است آنها را با اسفنج‌های آرایشی یا براش بزنید تا ظاهر نهایی یکدست‌تر و طبیعی به نظر برسد. اما اگر این وسایل را نداشتید، استفاده از انگشتان دست هم مانعی ندارد. نکته مهم برای زدن لوازم آرایشی، تمیز بودن اسفنج، براش و حتی دست‌ها حین استفاده از هر محصول آرایشی است. خواندن مقاله زیر در مورد این موضوع خالی از لطف نخواهد بود:

چه موقع از کرم بی بی استفاده کنیم؟

بهترین ویژگی در مورد بی بی کرم این است که برای تمام مواقع قابل استفاده است. برای مثال زمانی که نمی‌خواهید آرایش غلیظ داشته باشید ولی به دنبال ظاهری آراسته و مرتب هستید استفاده از آن انتخاب خوبی است. به خصوص مواقعی که برای بیرون رفتن از خانه عجله دارید یا وقت زیادی برای آرایش کردن ندارید. استفاده از این محصول برای روزهایی که می‌خواهید به سرکار یا دانشگاه بروید هم پیشنهاد می‌شود.

با استفاده از بی بی کرم شما می‌توانید از زدن پرایمر و مرطوب کننده صرف نظر کنید. فقط به این نکته توجه کنید که اگردر فرمولاسیون آن از ضد آفتاب استفاده نشده، باید از یک ضد آفتاب استفاده کنید. البته اگر SPF محصول شما کم باشد، باز هم باید ضد آفتاب را جداگانه بزنید.

 

بهترین BB کرم های موتن رو

بی بی کرم درماتیپیک

ویژگی‌های محصول به اختصار به شرح زیر است:

  • ترمیم‌کننده پوست
  • التیام‌بخش
  • رفع جوش
  • ایجاد پوشش صاف و یک‌دست
  • کنترل ترشح چربی پوست
خرید بی بی کرم درماتیپیک

 این محصول علاوه بر ایجاد پوششی صاف و یک‌دست با رنگ طبیعی، از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب یعنی UVA و UVB محافظت می‌کند. بی بی کرم SPF20 درماتیپیک التیام‌بخش و ترمیم کننده پوست است و میزان ترشح چربی پوست را تنظیم می‌کند. علاوه بر این به درمان جوش‌های صورت کمک می‌کند و منافذ باز پوست را می‌بندد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

کرم بی بی SPF15 فارماسی

لیست زیر به طور خلاصه به ویژگی‌های این محصول می‌پردازد:

  • درخشان‌کننده پوست
  • بستن منافذ باز پوست
  • کاهش چین‌وچروک و کند کردن روند پیری پوست
  • تغذیه‌کننده
  • مرطوب‌کننده پوست
  • ترمیم‌کننده
 کرم بی بی SPF15 فارماسی

این محصول حاوی روغن آرگان است که چین‌وچروک‌های پوست را کاهش می‌دهد و با داشتن ویتامین B3 به پوست شما درخشش خاصی می‌دهد. این کرم با داشتن عصاره جو مواد مورد نیاز پوست جهت تغذیه را تامین می‌کند و به ترمیم پوست شما می‌پردازد. هنگامی که از این محصول استفاده می کنید، منافذ پوست شما بسته و رنگ پوست شما یکدست می‌شود. دارای SPF15 است و از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند.

کرم سی سی (CC Cream) چیست؟

کرم سی سی یا CC Cream مخفف کلمه «Color Correcting» و به معنای اصلاح کننده رنگ است. این محصول هم مانند بی بی کرم استفاده چند منظوره دارد. سی سی کرم بافت سبک‌تری نسبت به بی بی کرم دارد؛ اما قدرت پوشانندگی آن بیشتر است. این محصولات معمولا بدون روغن ساخته می‌شوند. پس نمی‌توانند گزینه مناسبی برای استفاده افرادی که پوست‌ خشک دارند باشند. تمرکز این محصول بر روی حل مسائل و ایرادات مربوط به رنگ پوست مانند زردی یا قرمزی است. اگر از مشکل پوستی که مربوط به رنگ آن باشد رنج می‌برید، این محصول یک گزینه عالی برای استفاده شما است. به کمک این محصول کسانی که اشکالات پوستی دارند در کمترین زمان به رنگ پوستی کاملاً یکنواخت خواهند رسید.

بافت سی سی کرم
بافت یک مدل سی سی کرم

چگونه از کرم سی سی استفاده کنیم؟

از روتینی که برای مراقبت از پوست خود دارید شروع کنید.در ابتدا پوست خود را با یک شوینده مناسب صورت بشویید. مقاله «نکاتی در مورد شستشو و پاکسازی پوست» را درباره این موضوع نوشته شده است. برای شستشوی صحیح صورتتان خواندن این مقاله را از دست ندهید.

از مرطوب کننده که به طور روزانه از آن استفاده می کنید روی پوست خود بمالید. سپس برای استفاده از سی سی کرم،بسته به انتخاب خود می‌توانید از انگشت، براش یا اسفنج استفاده کنید. ابزار آرایشی شما در هر صورت باید تمیز باشد. توجه داشته باشید برای اینکه پوست شما ظاهری یکنواخت پیدا کند، نحوه پخش کردن کرم بسیار مهم است. پس اگر خواستید این کار را با انگشت انجام دهید، انگشتان را به شکل دورانی حرکت بدهید. اگر از براش استفاده می‌کنید، باید براشی باشد که روی صورت ایجاد خط نکند.

استفاده از سی سی کرم به کمک انگشت دست
یکی از روش‌های زدن کرم، به کمک انگشت دست می‌توانید سی سی کرم بزنید.

چه موقع از کرم CC استفاده کنیم؟

سی سی کرم هم برای روزهایی مناسب است که نمی‌خواهید آرایش غلیظ داشته باشید یا زمان طولانی برای زیرسازی آرایش خود صرف کنید. همان طور که گفتیم این محصول کاور بیشتری دارد، پس اگر روی صورتتان جای جوش، لک و نقاط تیره دارید، از سی سی کرم استفاده کنید. ترجیحأ مدل حاوی ضدآفتاب آن را انتخاب کنید. در این صورت باز یک مرحله دیگر از روال زیبایی و مراقبتی روزانه خود کم می‌کنید.

بهترین CC کرم های موتن رو

سی سی کرم پرودرما مدل Roseavest

ویژگی‌های سی سی کرم پرودرما:

  • مناسب برای پوست‌های دارای رزاسه، معمولی و حساس
  • فاقد نگهدارنده‌های مضر
  • حاوی هیالورونیک اسید، گلیسرین، پانتنول، انواع ویتامین های C و E
  • بدون اسانس و پارابن
 کرم CC پوشاننده رنگی پرودرما

این محصول پوشاننده قوی، التیام دهنده، مرطوب کننده و ضد آفتاب است. CC کرم پرودرما از پوست در برابر پرتوهای مضر نور خورشید(UVA/UVB) محافظت می‌کند. این محصول به رفع التهابات پوستی ناشی از تابش نور خورشید و سایر عوامل محیطی کمک شایانی می‌کند. پوشانندگی این محصول بسیار بالاست؛ به گونه‌ای که قادر به پوشاندن قرمزی، لک، جای جوش، چروک‌های سطحی و سایر مشکلات پوستی است.

سی سی کرم ایمیجز مدل Mushroom

مشخصات و ویژگی‌های این محصول:

  • مناسب انواع پوست
  • ضد تعریق
  • فاقد الکل و پارابن
  • دارای بافت سبک
  • جلوه و نتیجه نهایی طبیعی
خرید سی سی کرم ایمیجز مدل Mushroom

این محصول دارای بافت بسیار سبکی است و به خوبی جذب پوست می‌شود و هیچ‌گونه چربی و سنگینی بر روی پوست به جای نمی‌گذارد. سی سی کرم ایمیجز الکل و پارابن ندارد و ایجاد حساسیت نمی‌کند. در مقابل تعریق مقاوم است و با استفاده از آن پوست جلوه طبیعی خواهد داشت.

برای خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

کرم دی دی (DD Cream) چیست؟

«DD» می‌تواند مخفف «Dynamic Do-All»، «Daily Defense» یا «Double Duty» باشد. این کرم ترکیبی از BB و CC است. یعنی مزایا و خاصیت‌های هر دو را دارد و پوشانندگی آن به نسبت بالا است. این محصول دارای مقدار بیشتر و قوی‌تری از آنتی‌اکسیدان‌هاست و معمولا SPF بالاتری دارد. علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که تا اینجا گفتیم، این محصول می‌تواند برای پنهان کردن خطوط و چین‌وچروک صورت هم مناسب باشد. شاید جالب باشد که بدانید این کرم با وجود خاصیت بیشتری که نسبت به دو محصول قبلی دارد، از آنها سبک‌تر است. اگر روند تولید و تولد این محصولات برایتان جالب باشد باید بگوییم که آنها به ترتیبی که برایتان توضیح دادیم به وجود آمده‌اند و هر کدام سعی کردند تا نسخه قبلی را تکمیل‌تر کنند.

بهترین DD کرم های مو تن رو

دی دی کرم SPF30 لافارر

ویژگی‌های دی دی کرم لافارر:

  • ضد لک و روشن‌کننده پوست
  • ضد چروک
  • جلوگیری از روند پیری پوست
  • قدرت پوشانندگی بالا
  • آنتی اکسیدان و ضد سرطان
  • کوچک‌کننده منافذ
  • مناسب برای انواع پوست
خرید دی دی کرم SPF30 لافارر

این محصول پوست شما را آبرسانی می‌کند. چین‌وچروک و لک‌‌های پوستی را کاهش می دهد و از پوست در برابر اشعه‌‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. درنهایت موجب جوانسازی و شادابی پوست شما می‌شود. جلوه نهایی این کرم دی دی لافارر مات و طبیعی بوده و با بافت سبکی که دارد، حس خوشایندی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

کرم DD درمدن با SPF50 

ویژگی‌های این محصول به شرح زیر است:

  • حاوی ویتامین D
  • دارای SPF 50
  • محافظ پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش
  • جلوگیری از پیری پوست
  • جایگزین مناسب برای پرایمر و زیرساز آرایشی
کرم DD درمدن با SPF50

DD کرم درمدن علاوه بر یک‌دست کردن رنگ پوست، آن را در طول روز در برابر آسیب‌های محیطی مانند استرس، آلودگی، رادیکال‌های آزاد و اشعه های مضر UVA و UVB محافظت می‌کند. این محصول عطر و پارابن ندارد و برای پوست‌های حساس نیز مناسب است و قابلیت هماهنگ شدن با رنگ پوست را دارد. ترکیب شبیه ویتامین D در این محصول، به حفاظت پوست و نگه‌داری رطوبت آن کمک بزرگی می‌کند. به علاوه این محصول همزمان نقش ضد آفتاب، رطوبت رسان، ضد لک و ضد چروک را ایفا می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به تعریف سه مدل کرم چند منظوره پرداختیم و ویژگی‌های هر کدام از آنها را توضیح دادیم. حالا نوبت شماست که بر اساس نیاز و سلیقه خود، یکی از آنها را انتخاب کنید و وارد روتین هر روزه خود بکنید. در نهایت می‌توانید برای خرید بی بی کرم وسی سی کرم و دی دی کرم به فروشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه کنید. اگر در مورد این موضوع نظر یا تجربه‌ای دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به آن اضافه کنید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بی بی کرم چیست؟

یک محصول مراقبت از پوست رنگی است که علاوه بر مزیت‌هایی که برای پوست دارد، می‌تواند رنگ آن را هم یکدست کند. مزیت‌های آن شامل رطوبت‌رسانی و مراقبت از پوست در برابر آفتاب است.

سی سی کرم چیست؟

این محصول هم دارای ویژگی‌های بی بی کرم است؛ با این تفاوت که تمرکز بیشتر آن روی پوشاندن ایرادات صورت است. پوشانندگی آن نسبت به بی بی کرم بیشتر است.

دی دی کرم چیست؟

محصولی است که تمام ویژگی‌های بی بی کرم و سی سی کرم را دارد. بافت آن سبک‌تر است و می‌تواند چین‌وچروک و خطوط صورت را بپوشاند.