زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رنگ مو برای موهای کوتاه + تکنیک های مناسب موهای کوتاه

wordcamp
1,194
5 دقیقه
رنگ مو برای موهای کوتاه + تکنیک های مناسب موهای کوتاه

امروزه بسیاری از خانم‌ها برای زیباتر شدن و یا تغییر در ظاهرشان، موهای خود را کوتاه می‌کنند. موهای کوتاه مزایا و معایبی دارند. مثلاً موهای کوتاه را به راحتی می‌توان رنگ کرد و یا شست، اما حالت دادن به آن بسیار سخت‌تر از موهای بلند است. احتمالاً افرادی که موی خود را کوتاه کرده‌اند و یا قصد کوتاه کردن موهای خود را دارند به این فکر می‌کنند که رنگ مو مناسب برای موهای کوتاه، چه رنگ‌هایی هستند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با بهترین رنگ موها برای موهای کوتاه آشنا شوید.

رنگ کردن موهای کوتاه

برای انتخاب رنگ مو برای موهای کوتاه باید بدانید که چه رنگ‌هایی به پوست شما بیشتر می‌آید. مثلاً اگر پوست شما سفید و سرد است، رنگ موهای روشن مثل طلایی، عسلی، بلوند کاراملی و … انتخاب‌های مناسبی برای شما هستند. اگر پوست سبزه دارید رنگ‌هایی که تن قهوه‌ای دارند مانند شکلاتی، بلوطی، کاپوچینو و … برای شما انتخاب‌های مناسبی هستند. برای افرادی که پوست گندمی دارند، رنگ موهای شرابی، نسکافه‌ای، دودی، رنگ‌های فانتزی (مثل قرمز و صورتی) و … انتخاب‌های مناسبی هستند.

بعد از رنگ پوست فاکتورهای دیگری هم در انتخاب رنگ تاثیر گذار هستند. اما مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب رنگ موی مناسب، رنگ پوست است. به طور مثال اگر شما موهای کوتاهی دارید رنگ‌های زیادی هستند که برای موهای کوتاه مناسب هستند مثلاً شما می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که رنگ موهای روشن سن شما را بالا می‌برند، اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد بهتر است از رنگ‌هایی که تن قهوه‌ای دارند استفاده کنید، زیرا رنگ‌هایی که تن قهوه‌ای دارند سن افراد را کمتر نشان می‌دهند.

مش و هایلایت

هایلایت مو یکی از کارهایی است که برای موهای کوتاه بسیار جذاب است. هایلایت تیره در موهای روشن و هایلایت روشن در موهای تیره زیبایی موهای کوتاه را دو چندان می‌کند. البته در هایلایت، مو 2 تا 3 درجه از رنگ زمینه روشن‌تر می‌شود، اگر می‌خواهید در موهای خود رنگ‌های روشن‌تری در بیاورید بهتر است موهای خود را مش کنید. در مطلب انواع مش مو در آرایش؛ چه تفاوتی میان مش و هایلایت وجود دارد؟ به طور کامل درباره مش و هایلایت و تفاوت‌های این دو توضیح داده‌ایم. اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رنگ مو برای موهای کوتاه
موی کوتاه رنگ شده-رنگ بلوند برای موی کوتاه

رنگ های فانتزی

رنگ‌های فانتزی جزو رنگ‌هایی هستند که به موهای کوتاه جلوه بیشتری می‌دهند و باعث می‌شوند سن شما پایین‌تر به نظر برسد. برای اجرای رنگ‌های فانتزی، مو باید به پایه دکلره برسد. اگر موهای آسیب دیده‌ای دارید نمی‌توانید از این رنگ‌ها استفاده کنید. یکی از نکاتی که در مورد رنگ‌های فانتزی باید در نظر بگیرید این است که این رنگ‌ها زمان کمتری بر روی موهای شما می‌مانند و بعد از چند بار حمام رفتن روشن‌تر از حالت اولیه خود می‌شوند. اگر از رنگ موهای فانتزی لذت می‌برید باید بیشتر از رنگ‌های دیگر این رنگ‌ها را ترمیم کنید. برای خرید رنگ‌های فانتزی به لینک زیر مراجعه کنید.

آمبره و سامبره

یکی دیگر از تکنیک‌های جذاب برای موهای کوتاه آمبره مو و سامبره است. آمبره به این معنا است که موها از ریشه تیره شوند و هر چه به ساقه نزدیک می‌شویم مو روشن‌تر شود. در آمبره در واقع مو از ریشه تا ساقه دو رنگ می‌شود اما در سامبره این تغییر کمی ملایم‌تر صورت می‌گیرد و موها ظاهر طبیعی‌تری پیدا می‌کنند. برای طبیعی‌تر شدن آمبره و سامبره باید از رنگ‌های نزدیک به هم استفاده کنید.

بالیاژ مو

بالیاژ یک تکنیک هایلایت مو است که در آن رنگ کردن از قسمت بالایی ساقه شروع شده و هر چه به سمت انتهای مو نزدیک می‌شویم رنگ روشن‌تر می‌شود. استایلیست‌ها برای بالیاژ از براش‌های بسیار ظریف استفاده می‌کنند تا این تکنیک به طور صحیح انجام شود. اگر می‌خواهید بیشتر با بالیاژ و روش انجام آن در خانه آشنا شوید به لینک زیر مراجعه کنید.

جمع بندی

به طور کلی انتخاب رنگ مو به سلیقه فرد بستگی دارد اما برای انتخاب رنگ مو برای موهای کوتاه باید رنگ پوست خود را ملاک قرار دهید. جنس، حجم و قد مو فاکتورهایی هستند که خیلی در انتخاب رنگ مو تاثیر ندارند. با این حال برخی تکنیک‌ها هستند که برای موهای کوتاه مناسب‌تر هستند. این تکنیک‌ها شامل هایلایت و مش، آمبره و سامبره و بالیاژ است. در نظر داشته باشید که انجام این تکنیک‌ها در خانه کمی سخت است و ممکن است در خانه به نتیجه مورد نظر خود نرسید. پس بهتر است برای اجرای دقیق‌تر و بهتر این تکنیک‌ها به آرایشگاه‌ها و مراکز تخصصی رنگ مو مراجعه کنید.

رنگ مو برای موهای کوتاه
موی کوتاه زنانه-موی کوتاه رنگ شده زنانه

سوالات پرتکرار

مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب رنگ مو چیست؟

مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب رنگ موی مناسب، رنگ پوست است.

برای پوست‌های سفید و سرد چه رنگ موهایی مناسب است؟

رنگ موهای روشن مثل طلایی، عسلی، بلوند کاراملی و …

برای پوست‌های سبزه چه رنگ‌هایی مناسب است؟

رنگ‌هایی که تن قهوه‌ای دارند مانند شکلاتی، بلوطی، کاپوچینو و …

برای پوست‌های گندمی چه رنگ موهایی مناسب است؟

رنگ موهای شرابی، نسکافه‌ای، دودی، رنگ‌های فانتزی (مثل قرمز و صورتی) و …

برای موهای کوتاه چه تکنیک‌هایی مناسب است؟

مش و هایلایت، آمبره و سامبره، بالیاژ مو و …

تفاوت آمبره و سامبره چیست؟

در آمبره در واقع مو از ریشه تا ساقه دو رنگ می‌شود اما در سامبره این تغییر کمی ملایم‌تر صورت می‌گیرد و موها ظاهر طبیعی‌تری پیدا می‌کنند.