زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش تغییر مدل مو و نگهداری از آن در سفر

wordcamp
801
9 دقیقه
آموزش تغییر مدل مو و نگهداری از آن در سفر

عدم‌دسترسی به امکانات و کمبود وقت، تغییر مدل مو در سفر را دشوار می‌کند؛ اما موها در سفر بیش‌تر از هر زمان دیگری به توجه و رسیدگی نیاز دارند. تغییر آب‌وهوا، گرد و خاک، تعریق بدن و آفتاب همه باعث می‌شود موهایتان در طول سفر، چرب‌تر یا خشک‌تر از همیشه به نظر برسد. با وجود کمبود امکانات و زمان کم در سفر، مدل موهایی وجود دارند که علاوه بر ساده و قابل اجرا بودن، از موهای شما در برابر این تغییرات محافظت می‌کند. با آموزش این مدل موها به شما، هم موهایتان در سفری که در پیش دارید زیبا و مرتب خواهند بود، هم با کم‌ترین امکانات به درستی از آن‌ها مراقبت می‌کنید. در این مطلب، از مدل موی مناسب سفر برای انواع مو و سلیقه‌ها خواهیم گفت؛ پس تا آخر با ما همراه باشید.

توریست در حال عکس‌برداری
خانم توریست در حال عکس‌برداری از مکان تفریحی در رم

لوازم ضروری برای مراقبت از موها در سفر

شامپو

یک شامپو مناسب نوع موها همراه خود به سفر ببرید. برند شامپو هم مهم است. مطمئناً برند شامپویی که سازگار با موهایتان است را پیدا کرده‌اید، اگر نه شامپوهای بدون سولفات یا مواد شیمیایی خطرناک انتخاب خوبی هستند.

خرید شامپوی بدون سولفات لافارر مناب انواع  مو و موهای رنگ‌ شده حجم 200 میل

لافارر از برندهای خوش‌نام و از آن مهم‌تر تولید داخل است. شامپوی بدون سولفات آن مناسب برای انواع مو، تقویت‌کننده و حجم‌دهنده، گزینه‌ی مناسبی برای شستشوی روزانه‌ی موهاست. برای خرید و اطلاعات بیش‌تر، روی عکس کلیک کنید.

شانه

یک شانه شخصی از ضروری‌ترین لوازم سفر است. شانه‌های طبیعی مثل شانه‌های چوبی انتخاب خوبی هستند؛ چون این مدل شانه‌ها، با مو الکتریسیته برقرار نمی‌کنند و باعث موخوره نخواهند شد.

حالت‌دهنده مو

اگر از ژل، واکس مو یا تافت استفاده می‌کنید، بهتر است آن را همراه خود در سفر داشته باشید. حالت‌دهنده‌های مو، کمک خوب برای حفظ حالت موها در طول روز است.

سشوار مخصوص مسافرت

سشوارهای مخصوص مسافرت کوچک‌تر از سشوار‌های معمولی‌اند و جای کمی در کیف شما اشغال می‌کنند. می‌توانید از این سشوارها در قطار، ماشین (با اتصال به سوکت فندک) و هتل استفاده کنید.

خرید سشوار برس‌دار آ ا گ مدل HAS 5660

سشوار برس‌دار یکی از بهترین گزینه‌های خرید سشوار مسافرتی است. این مدل سشوار سبک‌اند و با سر برس‌دار شما را از خرید شانه یا برس مخصوص حات‌دهی مو بی‌نیاز می‌کند. برای اطلاعات بیش‌تر، روی عکس کلیک کنید.

دستمال سر

دستمال سر در سفر کارایی زیادی دارد. اگر به مکان گرمی سفر می‌کنید، دستمال سر از تابش مستقیم آفتاب به کف سر جلوگیری می‎‌کند؛ همچنین چشم‌ها را از عرق پیشانی محافظت می‌کند. دستمال سر در مناطق سرد مراقب سینوس‌ها است؛ در نتیجه احتمال سرماخوردگی و مریضی کم‌تر است.

از لحاظ مد و فشن هم، دستمال سر از ترند‌های حذف نشدنی از استایل خانم‌ها و آقایان است. سعی کنید جنس دستمال سر شما نخ یا الیاف طبیعی باشد؛ پارچه‌های پلاستیکی برای پوست مضرند و پارچه‌ی ساتن هم ایستایی ندارد و مناسب مسافرت نیست.

همان اندازه که مراقبت از موها در سفر اهمیت زیادی دارد، توجه به پوست صورت در این زمان هم مهم است. در مقاله‌ی (مراقبت از پوست در سفر) به شکلی جامع به این موضوع پرداخته‌ایم. مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قبل از سفر

یک روز قبل از شروع سفر، موهایتان را به ماسک موی آبرسان آغشته کنید. اجازه دهید ماسک برای یک ساعت یا بیش‌تر روی موها بماند. این عمل سبب خواهد شد موهایتان در طول سفر و  تغییر شرایط آب‌وهوایی کم‌آب نشود. اگر موهای بلندی دارید، بعد از حمام به ساقه‌ی مو روغن یا سرم بمالید. روغن یا سرم شما نباید سنگین باشد تا ساقه‌ی مو را بپوشاند؛ در غیر این صورت حالت موی شما ماندگاری نخواهد داشت.

خرید ماسک موی ده کاره تاپ‌شاپ حاوی شی باتر حجم 200 میل

ماسک موی ده‌ کاره تاپ‌شاپ، نیاز به آبکشی ندارد؛ در نتیجه محصولی خوبی برای افرادی است که در سفر با کمبود وقت مواجه‌اند اما به سلامت موهایشان اهمیت می‌دهند. برای خرید و اطلاعات بیش‌تر، روی عکس کلیک کنید.

در طول سفر

ممکن است در طول سفر موهایتان در اثر برخورد با جاسری هواپیما، قطار یا ماشین گره بخورد یا نامرتب شود. حتی امکان دارد شرایط منطقه‌ای که به آن مسافرت کردید، با نوع موهایتان سازگار نباشد؛ پس بهتر است متناسب با نوع موها، مدل موهایتان را تغییر دهید.

موی کوتاه

می‌توانید هر مدلی که دوست دارید به موی کوتاه بدهید؛ سپس برای جلوگیری از نامرتب شدن آن دستمال سر را به دور آن بپیچید. با این کار مدل موهایتان حفظ می‌شود.

استایل مو با دستمال سر
استایل موی کوتاه با استفاده از دستمال سر

موی فر و مواج

موی فر هنگام خواب و در طول شب نباید باز باشد؛ در غیر این صورت ساقه‌ی مو شکننده می‌شود و به هم گره می‌خورند. قبل از خواب موها را با کش و شل ببندید، بعد کلاه مخصوص خواب یا پارچه به دور سر بپیچید. در طول روز چند بار و به آرامی موهایتان را شانه کنید تا گره نخورند.

موهای صاف

بهترین راه مراقبت از موهای صاف، بافت ساده است. قبل از شروع سفر، موها را ساده و محکم ببافید؛ هنگامی که به مقصد رسیدید می‌توانید موها را باز کنید. با این روش موهایتان بدون گره و مرتب باقی خواهند ماند.

موی بلند

دست شما در انتخاب مدل مو برای موهای بلند باز است. انواع بافت، روش‌های مختلف بستن آن با کش‌ سر و یا فر مو بدون نیاز به گرما از راه‌های استایل موی بلند در طول سفر است.

 اگر همچنان ابهامی در رابطه با مراقبت از موها در طول سفر برایتان باقی مانده، پیشنهاد می‌کنیم مطلب (بهترین روتین مراقبت از مو در سفر) را مطالعه کنید. 

آموزش مدل مو برای سفر

تغییر مدل مو در سفر آنقدر هم سخت نیست. شما می‌توانید با انتخاب مدل موهای مناسب، در طول سفرتان آراسته و زیبا به نظر برسید. در ادامه چند مدل موی ساده اما شیک را معرفی می‌کنیم که در مسافرت بعدی، به دردتان خواهند خورد.

بافت فرانسوی

در  بافت فرانسوی، موها را از جلوی سر می‌بافیم و تا انتها ادامه می‌دهیم. این مدل مو از آن جهت که همه‌ی موها را جمع می‌کند و نیاز به صرف زمان زیادی ندارد، مناسب روز‌های مسافرت است. بافت فرانسوی تفاوت چندانی با بافت معمولی ندارد؛ فقط باید بتوانید دسته‌ای مو از کف سر جدا کنید و در هر بخش مقداری مو اضافه کنید و آن‌ها را به روش معمولی ببافید.

بافت تیغ‌ماهی

این مدل موی شیک و مینیمال، آنقدر زیبا است که مناسب مراسم عروسی باشد و هم به اندازه‌ای ساده است که مناسب سفر باشد. در کم‌تر از پنج دقیقه می‌توانید موها را تیغ‌ماهی ببافید و بعد از یک روز بافت را باز کنید. بعد از باز کردن این بافت موهایتان حالت فر زیبایی پیدا می‌کند، بنابراین با یک دو تیر نشان زده‌اید. برای بافت تیغ‌ماهی، موها را دو قسمت کنید. دسته‌ای مو از هر طرف انتخاب کنید و به صورت ضربدری، به بخش مقابل اضافه کنید.

خرگوشی پایین

این مدل مو انتخابی مناسب برای کسانی است که نمی‌خواهند موهای بلندشان جلوی دست و پا را بگیرد. برای مدل خرگوشی پایین، کافی است موها را دوقسمت کنید. هر بخش را پشت سر محکم ببندید و تمام.

گوجه‌ای شلخته

در مدل گوجه‌ای شلخته، موها را بالای سر با کش جمع می‌کنیم و برای زیبایی بیش‌تر دو دسته‌ی نازک از مو را از کنار گوش‌ها رها می‌کنیم. مدل گوجه‌ای شلخته هم مدرن است و هم در مناطق بادخیز یا گرم، موهایتان شما را کلافه نمی‌کند.

مدل موی گوجه‌ای شلخته
یکی از مدل موهای ترند در سال‌های اخیر، گوجه‌ای شلخته است.

فر بدون نیاز به بابلیس

برای تغییر مدل مو در سفر، به لوازم عجیب و غریبی نیاز ندارید. از زیباترین و در عین حال بی‌دردسرترین مدل موهای مناسب سفر، فر کردن موها بدون نیاز به گرما است. برای این کار، شب قبل از خواب کمی موها را نمناک کنید؛ حالا کل موها را به دو بخش تقسیم کنید. در مرحله بعد به یک جفت جوراب تمیز احتیاج دارید. هر بخش از مو را به دور یک لنگه جوراب بپیچید و کل مو را گوجه کنید. در انتها با استفاده از یک کش، محکم موها را ببندید. صبح که از خواب پا شدید، موهایتان حالت فر زیبایی پیدا خواهد کرد.

اکسسوری مو

زنجیر، گیره، کلیپس، تل و دستمال سر همه از اکسسوری‌های مو هستند که در سال‌های اخیر حسابی ترند شده. مزیت آن‌ها این است که مناسب همه مدل مویی هستند. تغییر مدل مو در سفر با استفاده از اکسسوری بسیار سریع است و زمان بسیار کمی از شما خواهد گرفت؛ از طرفی همیشه موهایتان مرتب و زیبا به نظر می‌رسند.

جمع‌بندی

برای تغییر مدل مو در سفر لازم نیست به خودتان سخت بگیرید. بهتر است بیش‌تر تمرکزتان روی سلامت موها باشد؛ اگر موها آسیب نبینند، همیشه زیبا به نظر خواهند رسید. پیش‌تر گفتیم می‌توانید از دستمال سر استفاده کنید؛ دستمال سر امن‌ترین راه محافظت از موها در مناطقی با شرایط آب‌وهوایی سخت است. سفر کردن به مناطقی که بدن با شرایط آن سازگار است، احتمال آسیب به موها را کاهش می‌دهد. در این شرایط می‌توانید از دیگر روش‌ها برای تغییر مدل مو در سفر استفاده کنید.

سوالات متداول

برای مراقبت از موها در سفر، به چه لوازمی نیاز داریم؟

شامپوی مناسب نوع موها، شانه‌ی شخصی، حالت‌دهنده مو، سشوار شخصی و دستمال سر از لوازم مورد نیاز در سفر است.

مدل‌های مناسب برای تغییر موها در سفر کدامند؟

انواع بافت مو، گوجه‌ای شلخته، استفاده از دستمال سر و اکسسوری از مدل‌های مناسب تغییر مو در سفر است.

برای مراقبت از موهای بلند در سفر، چه باید کرد؟

مراقبت از موهای بلند، چالش‌های خاص خود را دارد. می‌توانید از روغن برای محافظت از ساقه‌ها یا ماسک مو بدون نیاز به آبکشی برای جلوگیری از خشکی موها استفاده کنید.