زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای جامع انتخاب برس مناسب برای مو فرفری ها

wordcamp
3,311
12 دقیقه
راهنمای جامع انتخاب برس مناسب برای مو فرفری ها

برس‌ها عصای دست افرادی هستند که موی فر دارند. اگر شما هم به این جمله اعتقاد داشته و نگران پیدا کردن برس مناسب برای موهای ارزشمند خود هستید، نگران نباشید. امروز قصد داریم به بررسی مهم‌ترین نکات در هنگام خرید برس برای موی فر و انواع برس پرداخته و پس از آن بهترین برس‌های مناسب موی فر را معرفی کنیم. با راهنمای انتخاب برس مخصوص موی فر در مجله زیبایی مو تن رو همراه ما باشید.

برس مو چیست؟

در اولین گام، به بررسی برس می‌پردازیم. برس محصولی نام‌آشنا برای افراد است و کاربردهای زیادی دارد. برس محصولی است که با استفاده از دندانه یا رشته‌هایی که برس مو نام دارند، به موهای شما حالت داده و آنها را آراسته می‌کند. برس‌ها در انواع مختلفی ازجمله گرد، دندانه چوبی، بالش‌دار، تونل‌دار و حرارتی در بازار موجود هستند.

مهم‌ ترین نکات هنگام انتخاب برس برای موی فر

پس از بررسی برس مو، به بررسی مهم‌ترین نکات در هنگام خرید برس مخصوص موی فر می‌پردازیم.

انعطاف پذیری دندانه‌ ها

متاسفانه موهای فر، آسیب‌پذیرتر از سایر موها هستند. در هنگام خرید برس حتما دقت کنید که دندانه‌ها نرم و انعطاف‌پذیر باشند. نرم بودن دندانه‌ها باعث می‌شود که آنها در هنگام برس زدن بین فرهای موی شما گیر نکنند. در واقع هرچقدر که دندانه‌ها نرم‌تر باشند، این برس بیش‌تر مناسب شماست.

برس برای موی فر
هرچه انعطاف‌پذیری دندانه‌های برس بیش‌تر باشد، آسیب کم‌تری به موهای شما وارد می‌شود

فاصله بین دندانه‌ ها

دومین عامل که از اهمیت بسیار زیادی برای انتخاب برس مخصوص موی فر برخوردار است، فاصله‌ی بین دندانه‌های برس یا شانه است. شاید کسانی که موهای صاف یا لخت دارند نیازی به توجه به این عامل نداشته باشند اما شما که موی فر دارید باید حتما آن را در نظر بگیرید. بهتر است برسی را انتخاب کنید که فاصله‌ی بین دندانه‌های آن زیاد باشد. هرچقدر فاصله‌ی دندانه‌ها بیش‌تر باشد، احتمال درگیر شدن برس و گیر کردن آن بین موهای شما کم‌تر است.

زنی در حال استفاده از برس
تفاوتی بین موی صاف و فر وجود نداشته و بهتر است برسی انتخاب کنید که فاصله مناسبی بین دندانه‌های آن وجود داشته باشد.

این مورد در ارتباط با شانه هم صدق می‌کند. اگر موی فر دارید، بهتر است شانه‌ای را انتخاب کنید که فاصله‌ی دندانه‌های آن زیاد باشد. بدین صورت موهای جذاب شما آسیب نمی‌بینند.

جنس موهای برس

در این مورد، تفاوتی بین موی فر و صاف وجود نداشته و یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای انتخاب برس برای موی فر است. بهتر است برسی را انتخاب کنید که جنس موهای آن از نایلون باشد. متاسفانه برس‌های ارزان‌قیمتی که جنس موهای آنها از پلاستیک است به موهای شما آسیب شدیدی وارد می‌کنند. از سوی دیگر، برس‌هایی که جنس موهای آنها نایلون است از انعطاف بیش‌تری برخوردار بوده و به همین خاطر آسیب کم‌تری به موهای شما وارد می‌شود.

دسته‌ی برس

همانطور که می‌دانید، موهای فر به زمان زیادی برای حالت گرفتن با برس نیاز دارند. به همین خاطر بهتر است محصولی را خریداری کنید که دسته‌ی ارگونومیکی داشته باشد. بدین صورت برس را بهتر در دست خود می‌گیرید.

این محصولات با گذشت چند دقیقه، دست شما را خسته نکرده و کنترل بیش‌تری روی برس خواهید داشت. هر چقدر شما کنترل بهتری روی برس داشته باشید، نتیجه‌ی جذاب‌تری از برس زدن کسب خواهید کرد.

گرد بودن انتهای موهای برس

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات که افراد زیادی به آن توجه نمی‌کنند، گرد بودن انتهای موهای برس است. این ویژگی منجر می‌شود که سر موهای برس، به پوست سر شما آسیب نزده و زخمی روی سر ایجاد نشود.

زنی در حال برس کشیدن موها
درصورتی که انتهای موهای برس گرد باشد، آسیبی به پوست شما وارد نمی‌شود

همچنین اگر پوست سر شما خشک است، بیش‌از‌پیش به این نکته توجه کنید. درصورت گرد نبودن انتهای موهای برس، پوست سر شما آسیب شدیدی دیده و از برس زدن موهای خود پشیمان می‌شوید.

بالشتک پارچه‌ ای در انتهای موهای برس

یکی دیگر از نکات درباره موهای برس، حضور بالشتک پارچه‌ای در انتهای آن‌هاست. این بالشتک‌ها از موهای شما محافظت کرده و حضور آن‌ها موجب می‌شود که موهای شما با آسیب کم‌تری هنگام برس زدن یا شانه کشیدن مواجه شوند.

علاوه بر استفاده از برس، موی فر به موارد دیگری برای مراقبت نیاز دارد. ما در مطلب «انواع فر مو؛ مراقبت از موی فر» به بررسی جامع تمامی موارد برای مراقبت از موی فر پرداختیم. شما عزیزان با مطالعه‌ی این مطلب با انواع موارد برای مراقبت از موی فر ازجمله روتین موی مناسب، حمام کردن بهینه، روش درست خوابیدن و سایر موارد مهم آشنا خواهید شد.

قابلیت ارتجاعی مناسب شانه

اگر از طرفداران پروپاقرص استفاده از شانه برای موی فر خود هستید، باید هنگام انتخاب آن به نکاتی توجه کنید. حتما دقت کنید که شانه از پلاستیک قابل ارتجاع ساخته شده باشد. همچنین دقت کنید که فاصله‌ی بین دندانه‌ها مناسب باشد.

زنی در حال استفاده از شانه
بهتر است از شانه‌ای استفاده کنید که دندانه‌های آن قابلیت ارتجاعی مناسبی داشته و بدین صورت آسیبی به موی شما وارد نمی‌شود

علاوه بر این، دقت کنید که نوک دندانه‌های شانه بایستی گرد بوده و عرض و نقطه‌ی اتصال بین دندانه‌ها درست در مرکز هر دندانه قرار داشته باشد. به‌عنوان آخرین نکته، به جنس دندانه‌های شانه دقت کنید. هرچه انعطاف‌پذیری دندانه‌های شانه بیش‌تر و نرم‌تر باشد، شانه راحت‌تر بین موهای فر حرکت می‌کند. بدین صورت موهای شما با آسیب کم‌تری مواجه می‌شوند.

انواع برس مناسب موی فر

پس از بررسی مهم‌ترین نکات انتخاب برس برای موی فر، به سراغ معرفی انواع برس می‌رویم.

برس گرد

برس گرد برای فر کردن مو کاربرد نداشته بلکه به مو حالت بخشیده و حجم فر آن را کاهش می‌دهد. با انتخاب نوع مناسب از این برس‌ها، به مدل موی دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد. به‌عنوان مثال، می‌توان برای صاف کردن مو از برس‌های گردی که موهای آنها از هم فاصله زیادی دارند استفاده نمود.

برس بالش‌ دار

برس بالش‌دار یکی از بهترین و مناسب‌ترین برس‌ها برای موی فر است. جنس بدنه‌ی این برس‌ها از پلاستیک، چوب یا فلز تشکیل شده است. روی این بدنه، یک کوسن‌ قرار گرفته و روی کوسن، موی برس قرار دارد. همچنین، می‌توان از این برس‌ها برای صاف کردن موی فر استفاده کرد.

برس دندانه چوبی

اگر به‌ دنبال حالت دادن و موج‌دار کردن موهای خود هستید، برس دندانه چوبی مناسب شماست. این برس مانع از وز شدن موها شده و مناسب موهای آسیب‌دیده و شکننده است.

برس تونل‌ دار

برس تونل‌دار یکی از بهترین برس‌ها برای صاف کردن موهای فر است. این برس‌ها، موهای باز و به شکل حرف V دارند. اگر به‌دنبال صاف کردن موهای فر خود هستید، می‌توانید از این محصول استفاده کنید. با استفاده‌ی همزمان از سشوار و برس تونل‌دار، فر موهای شما باز شده و علاوه بر صاف شدن، حجم آنها افزایش می‌یابد.

علاوه بر این برس، ما در مطلب «معرفی 10 مدل از بهترین برس‌های مخصوص سشوار کردن موها» به بررسی تمامی برس‌هایی که مناسب استفاده‌ی همزمان با سشوار هستند پرداختیم. شما عزیزان با مطالعه‌ی این مطلب با محصول مناسب خود آشنا خواهید شد.

برس حرارتی

یکی دیگر از انواع برس موی مناسب صاف و حالت‌دار کردن موهای فر، برس حرارتی است. برس حرارتی شباهت زیادی به برس معمولی داشته اما با برق کار کرده و انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کند. گرما از طریق دندانه‌های برس به مو منتقل شده و گره‌های مو باز می‌شوند. بهتر است از این برس‌ها همزمان با سشوار استفاده کنید. هنگام سشوار کشیدن سطح این برس گرم شده و تکمیل‌کننده‌ی گرمای سشوار است. استفاده از این برس سختی زیادی نداشته و موها در کوتاه‌ترین زمان ممکن صاف می‌شوند.

همچنین، اگر موهای شما ضخیم بوده و حجم فر زیادی دارند، بهتر است از یک اتوی مو برای صاف کردن آنها استفاده کنید.

معرفی بهترین برس‎ برای موی فر

پس از بررسی انواع برس و مهم‎ترین نکات انتخاب برس برای موی فر، به بررسی بهترین برس‌ها می‌پردازیم.

برس حمام دایموند

برس حمام دایموند، با قیمت مناسب خود یک محصول مقرون‌به‌صرفه و با ارزش خرید بالاست. این محصول در رنگ‌های مختلفی در بازار عرضه شده و به دلیل استفاده نکردن از چسب در اتصال بالشتک به بدنه، قابل استفاده در حمام است. همچنین، این محصول دارای دندانه پلاستیکی بوده و دندانه‌های آن از انعطاف خوبی برخوردار هستند.

خرید برس حمام دایموند

برس حمام دایموند قیمت مناسبی داشته و به دلیل عدم استفاده از چسب در اتصال کفه به بدنه، قابل استفاده در حمام است. این محصول دارای دندانه‌های پلاستیکی بوده و فاصله‌ی مناسبی بین دندانه‌های آن وجود دارد.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، یکی از مهم‌ترین نکات درخصوص انتخاب برس برای موی فر، فاصله‌ی بین دندانه‌های برس است. دندانه‌های این برس فاصله‌ی مناسبی داشته و علاوه بر این، انتهای موهای این برس گرد است.

شانه ورگن مناسب مو‌های فر

این محصول مخصوص طرفداران استفاده از شانه است. شانه‌ی ورگن دندانه‌های مستحکمی داشته که در عین مستحکم بودن، انعطاف‌پذیری مناسبی دارند. شانه‌ی برند ورگن گره‌های موی شما را به‌راحتی باز کرده و قابل استفاده در حمام است. همچنین این شانه دارای یک دسته‌ی خوش‌فرم است که همین دسته، استفاده از شانه را خسته‌کننده نمی‌کند.

خرید شانه ورگن مناسب مو‌های فر مدل C109

شانه ورگن مناسب مو‌های فر دارای دندانه‌های مستحکم بوده گره‎‌های مو را به‌خوبی باز می‌کند. همچنین دسته‌ی این محصول، دست را هنگام شانه کشیدن خسته نمی‌کند.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

بهتر است از شانه کردن موی خیس خودداری کرده و اجازه دهید تا موهای شما خشک شوند. سپس با استفاده از شانه‌ی ورگن، حالت جذابی برای موهای خود ایجاد کنید.

برند ورگن یک برند چینی است که محصولات با کیفیتی تولید و روانه بازار ایران می‌کند. این برند از سال 1390 وارد بازار کشور ما شده و علاوه بر شانه، محصولات آرایشی دیگری ازجمله ناخن مصنوعی، فرمژه و … را به فروش می‌رساند.

برس گرد چوبی باریک ورگن

برس گرد چوبی باریک ورگن، مناسب حالت دادن به موهای کوتاه و فر است. همانطور که پیش‌تر گفتیم، این برس‌ها در صاف کردن موهای فر کاربرد داشته و بهتر است از برس گردی استفاده کنید که فاصله مناسبی بین موهای آن وجود داشته باشد. خوشبختانه این محصول از شرکت ورگن، فاصه مناسبی بین موهای خود دارد. بدین صورت موهای شما آسیب ندیده و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

خرید برس گرد چوبی باریک ورگن مدل C151

برس گرد چوبی باریک ورگن مناسب حالت دادن به موهای کوتاه و فر بوده و بدون کشیدن موها، آنها را به‌خوبی خشک می‎‌کند. این محصول دارای فاصله‌ی مناسبی بین دندانه‌ها بوده و از آسیب به موهای شما جلوگیری می‌کند.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

این برس قابلیت چرخش 360 درجه را داشته و شما می‌توانید به‌راحتی و بدون مراجعه به سالن و آرایشگر، حالت مناسبی برای موهای خود ایجاد کنید. همچنین برس چینی ورگن موهای شما را حین استفاده نکشیده و آنها را  به‌آرامی خشک می‌کند.

برس Professional تریزا با پین پلاستیکی

اگر به‌ دنبال خرید یک برس بالش‌دار فوق‌العاده هستید، برس Professional تریزا مناسب شماست. این محصول دارای یک بدنه‌ی پلاستیکی بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است.

همچنین فاصله‌ی مناسبی بین موهای این برس شرکت تریزا برقرار بوده که همین موضوع از آسیب رسیدن به موهای شما جلوگیری می‌کند. علاوه بر این موضوع، ویژگی خارق‌العاده‌ی این برس کم کردن مدت زمان خشک شدن و حالت گرفتن مو است. در واقع این برس شکاف‌هایی در انتهای خود داشته که این شکاف‌ها مدت زمان موردنیاز برای خشک شدن و حالت گرفتن مو را نصف می‌کنند.

خرید برس Professional تریزا با پین پلاستیکی سایز بزرگ

برس Professional تریزا با پین پلاستیکی دارای یک دسته‌ی ارگونومیک بوده و از خسته شدن دست هنگام برس کشیدن جلوگیری می‌کند. این برس مدت زمان خشک شدن مو را نصف کرده و حالت خوبی به موها می‌دهد.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

همچنین برس Professional تریزا دارای یک دسته‌ی ارگونومیک بوده که این دسته، استفاده از برس را برای شما خسته‌کننده نمی‌کند.

گروه TRISA در سال 1887 در ایالت Lucerne در کشور سوییس متولد شده و حالا بیش ‌از 130 سال قدمت دارد. این برند علاوه بر برس، محصولات دیگری ازجمله مسواک، نخ دندان و … نیز تولید کرده و آنها هم در بازار ایران موجود هستند.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مطلب به بررسی انواع برس و مهم‌ترین نکات برس مخصوص موی فر پرداختیم. برای خرید برس بهتر است نکات مختلفی ازجمله فاصله‌ی موهای برس، انعطاف‌پذیری موها، جنس موهای برس، گرد بودن انتهای موهای برس، ارگونومی دسته و … را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که برس‌های بی‌کیفیت و نامناسب به موهای شما آسیب زده و مشکلات مختلفی را برای پوست و موی شما به ارمغان می‌آورند.

از شما عزیزان بابت به اشتراک‌گذاری مطالب تشکر می‌کنیم. لطفا نظرات ارزشمند خود را درباره برس‌های مختلف با ما و سایر کاربران عزیز مو تن رو به اشتراک بگذارید.

ممنون از اینکه تا پایان مطلب «برس برای موی فر» همراه ما بودید.

سوالات متداول

مهم‌ترین ویژگی های برس مناسب برای موی فر چه مواردی هستند؟

انعطاف‌پذیری دندانه‌ها، فاصله‌ی مناسب بین دندانه‌ها، جنس مناسب موهای برس، دسته‌ی ارگونومیک، گرد بودن انتهای موهای برس، حضور بالشتک پارچه‌ای در انتهای موهای برس مهم‌ترین ویژگی‌های برس مناسب موی فر هستند.

بهترین برس برای موی فر چه برسی است؟

تمامی برس‌های مناسب موهای فر بوده و باید با توجه به کاربرد آنها را انتخاب کنید. برس‌های گرد، بالش‌دار، دندانه چوبی، تونل‌دار و حرارتی مناسب استفاده برای موهای فر هستند.

انعطاف‌پذیری دندانه‌های برس چه تاثیری در برس کشیدن دارد؟

هرچه انعطاف‌پذیری دندانه‌های برس بیش‌تر باشد، برس کم‌تر بین موهای فر گیر کرده و آسیب کم‌تری به مو وارد می‌کند.

گرد بودن انتهای موهای برس چه تاثیری در برس کشیدن دارد؟

درصورتی که انتهای موهای برس گرد نباشد، به پوست سر شما آسیب زده و آنرا زخم می‌کند. بدین صورت با گرد بودن انتهای موهای برس، پوست شما آسیب نمی‌بیند.