زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نکات آرایش مراسم عقد برای تازه عروس‌ها

wordcamp
270
9 دقیقه
نکات آرایش مراسم عقد برای تازه عروس‌ها

مراسم عقد، مراسم کوچک‌تری از مراسم عروسی است. به همین دلیل بسیاری از عروس‌ها ترجیح می‌دهند که خودشان آرایش کنند. اما ممکن است استرس مراسم باعث شود که بسیاری از نکات میکاپ را فراموش کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم به نکات آرایش مراسم عقد برای تازه عروس‌ها توجه داشته باشید تا برایتان یادآوری شود و میکاپی ساده و جذاب داشته باشید.

آرایش مراسم عقد چگونه است؟

آرایش مراسم عقد بسیار ساده‌تر از مراسم عروسی و حتی نامزدی است. بنابراین در این روز، میکاپ غلیظ را برای خودتان ممنوع کنید. اگر می‌خواهید برای آرایش عقد حرفه‌ای به آرایشگاه بروید، حتما پیش از روز مراسم با میکاپ آرتیست خود مشورت کنید تا با توجه به مدل و فرم صورت و علاقه شما، میکاپ انجام شود. همچنین حتما به میکاپ آرتیست خود بگویید که صورتتان را غلیظ میکاپ نکند. در این صورت چهره‌تان با آرایش عروسی متفاوت می‌شود.

اما اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید یا به آرایش ساده برای مراسم عقد علاقه دارید، توصیه می‌کنیم حتما به نکات این مقاله توجه کنید. ممکن است در آن روز میزان استرستان زیاد شود و نتوانید به خوبی روی میکاپ تمرکز کنید. بنابراین حتما نکات آرایشی را یادداشت کنید تا به یاد داشته باشید.

برای آرایش عقد محضری تمرین کنید

اهمیت ندارد که چقدر در میکاپ حرفه‌ای هستید. اگر می‌خواهید به نتیجه دلخواهتان برسید و در روز عقد بدون استرس میکاپ کنید، حتما برای آرایش عقد محضری تمرین کنید. شما باید تقریبا سه تا چهار بار آرایش دلخواهتان را پیش از مراسم تمرین کنید.

این تمرینات به شما کمک می‌‌کنند تا به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید. همچنین اگر رنگ رژلب یا سایه مناسب صورت یا لباستان نبود، می‌توانید آن را تغییر دهید. توصیه می‌کنیم از میکاپ‌های خود عکس بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

با آرامش آرایش مراسم عقد را انجام دهید

اگرچه ممکن است میزان استرس و اضطراب روز عقد و عروسی زیاد باشد، اما توصیه می‌‌کنیم با آرامش، آرایش مراسم عقد را انجام دهید. بنابراین یک اتاق خلوت و آرام انتخاب کنید و بدون هرج‌و‌مرج مراسم، میکاپ کنید. هر چه در روند میکاپ آرام‌تر باشید، نتیجه میکاپ زیباتر و جذاب‌تر خواهد شد.

به پوستتان اهمیت بدهید

توصیه می‌کنیم پیش از هر مراسم مهمی، حتما جلسه‌های فیشال و پاک سازی پوست را یک تا دو هفته قبل از مراسم انجام دهید. چرا که ممکن است پوستتان دچار قرمزی یا جوش شود و شما برای آرایش مراسم عقد به پوستی صاف و زیبا نیاز دارید.

استفاده از ماسک آبرسان قبل از آرایش
گذاشتن ماسک آبرسان قبل از آرایش، کمک می‌کند تا آرایش بهتر روی پوست بخوابد.

حداقل یک ساعت قبل از شروع آرایش برای مراسم عقد، یک ماسک آبرسان و ملایم روی پوست خود قرار دهید. اما از استفاده از ماسک‌هایی که تا به حال از آن استفاده نکرده‌اید یا به آن حساسیت دارید، خودداری کنید.

همچنین سراغ ماسک‌هایی که پوست صورت را به صورت عمقی تمیز می‌کنند و باعث قرمزی پوست می‌شوند هم نروید. با این حال یک ماسک صورت ملایم کمک می‌کند تا پوست آبرسانی، شفاف و زیباتر شود. پس از 30 دقیقه تا یک ساعت، شما می‌توانید میکاپ خود را شروع کنید.

کرم ضد آفتاب نزنید

در تمام مقاله‌هایی که برای میکاپ خواندید، همه توصیه می‌کنند که استفاده از کرم ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید. اما توصیه می‌کنیم برای آرایش عقد محضری، کرم ضد آفتاب نزنید. ترکیبات کرم ضد آفتاب باعث سفید و براق شدن پوست می‌شود و حتی ممکن است پوستتان بیش از حد دچار تعریق شود. بنابراین ممکن است چهره‌تان در عکس‌ها براق شود. از این جهت مراسم عقد، تنها روزی است که توصیه می‌کنیم کرم ضد آفتاب مصرف نکنید.

استفاده از پرایمر را فراموش نکنید

پس از استفاده از کرم مرطوب کننده، استفاده از پرایمر را فراموش نکنید. پرایمر باعث می‌شود که کرم پودر روی پوست یک‌دست شود. همچنین پرایمر میزان ماندگاری میکاپ را بیشتر می‌کند. از این جهت، پس از گذشت چندین ساعت، کرم پودر به اصطلاح کیکی یا ورقه ورقه نخواهد شد.

از پرایمر چشم استفاده کنید

میزان ماندگاری سایه چشم و به طور کلی آرایش چشم، تضمین نخواهد شد، مگر آنکه از پرایمر چشم استفاده کنید. شما می‌توانید از همان پرایمر پوست، روی پلک نیز بزنید. پرایمر کمک می‌کند تا سایه چشم، ظاهری جذاب‌تر و میزان ماندگاری بیشتری روی پلک داشته باشد.

بهترین کرم پودر را انتخاب کنید

انتخاب و خرید بهترین کرم پودر برای آرایش مراسم عقد، بسیار ضروری است. کرم پودری انتخاب کنید که حتما رنگ مناسب و هماهنگ با پوستتان را داشته باشد. همچنین بافت کرم پودر باید سبک و جذب آن عالی باشد. خرید کرم پودر سنگین با پوشانندگی بسیار بالا برای این مراسم، یک انتخاب اشتباه است. چرا که ممکن است به مرور زمان حالت کیکی پیدا کند و صورت را پیر نشان دهد.

روش درست زدن کرم پودر
برای آرایش عقد، باید از کرم پودری با بافت سبک و مات استفاده کرد.

برای مثال، کرم پودر ریوال د یانگ، فاقد چربی است. این کرم پودر اگرچه پوشانندگی بالایی دارد، اما بافت آن سبک و مات است و روی پوست ورقه ورقه نمی‌شود. از دیگر مزیت‌های کرم پودر ریوال د یانگ با عصاره چای سبز، پوشش منافذ پوست و محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید است.

از کانسیلر کرمی استفاده کنید

از نکات دیگر آرایش برای مراسم عقد، استفاده از کانسیلر کرمی و مات است. توصیه می‌‌کنیم در استفاده از کانسیلر، افراط نکنید و از آن به صورت نقطه‌ای و خط‌های باریک زیر و کنار چشم استفاده کنید. همچنین روی جوش و لک را می‌توانید با کانسیلر بپوشانید. به یاد داشته باشید که کانسیلرهای شاینی، باعث برق افتادن چهره‌تان می‌شود و ممکن است عکس‌هایتان را خراب کند.

از لوازم آرایش شاینی استفاده نکنید

اگر می‌خواهید چهره‌تان در عکس‌ها براق و سفیدتر از رنگ گردنتان نباشد، توصیه می‌کنیم از لوازم آرایش شاینی استفاده نکنید. ممکن است لوازم آرایش براق و شاینی، پس از مدتی همراه با تعریق، صورتتان را براق و اکلیلی کند.

برای مثال از رژگونه‌ای استفاده کنید که اکلیلی نباشد. رژگونه ریوال د یانگ، فاقد اکلیل است. بنابراین بافت نرم و یک‌نواخت آن، باعث برجسته شدن و فرم‌دهی گونه‌ها می‌شود. این رژگونه بافت سبکی دارد و برای انواع پوست مناسب خواهد بود.

ابروهایتان طبیعی باشد

ممکن است میکاپ آرتیست، برای آرایش عروسی، تغییراتی روی ابروهایتان ایجاد کند. اما برای میکاپ مراسم عقد، هرچه ابروهایتان طبیعی‌تر باشد، ظاهر میکاپ‌تان جذاب‌تر خواهد بود. بنابراین ابروها را قاب بندی نکنید. همچنین رنگ ابروهایتان با رنگ موهایتان خیلی در تضاد نباشد. ابروها، باعث تغییر ظاهر چهره‌تان می‌شوند. بنابراین فرم ابروهایتان طبیعی باشد تا چهره‌تان ساده و جذاب باقی بماند.

ریمل ضدآب استفاده کنید

از مهم‌ترین نکات آرایش مخصوص مراسم عقد، استفاده از ریمل ضدآب است. در صورتی که در طول مراسم دچار تعریق بشوید، ممکن است ریمل، زیر چشمتان را سیاه کند و آرایشتان خراب شود. بنابراین از ریمل ضد آب استفاده کنید تا ماندگاری میکاپ بیشتر شود.

یکی از برندهایی که می‌توانید برای میکاپ عقد تهیه کنید، ریمل دبورا مدل Instant است. این ریمل ضد آب، ماندگاری 24 ساعته دارد و زیر چشم نمی‌ریزد. همچنین ریمل دبورا حجم مژه‌ها را بدون ایجاد چسبندگی، بیشتر می‌کند.

از اسپری فیکس استفاده کنید

استفاده از فیکساتور بعد از آرایش
استفاده از اسپری فیکس بعد از آرایش عقد، به ماندگاری بیشتر آن کمک می‌کند.

استفاده از اسپری فیکس برای میکاپ مراسم‌های مهم و رسمی، اهمیت بسیاری دارد. معمولا میزان تعریق صورت در مراسم‌هایی همچون عقد و نامزدی زیاد است. بنابراین تعریق می‌تواند باعث ریزش یا به اصطلاح ماسیده شدن میکاپ شود. اسپری فیکساتور، میکاپ را برای ساعت‌ها ثابت می‌کند.

به ترفند رژلب زدن دقت کنید

معمولا رژلب ماندگاری کمتری نسبت به لوازم آرایش دیگر دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای ماندگاری بیشتر، به ترفند رژلب زدن دقت کنید. ابتدا مقداری کرم پودر روی لب‌هایتان بزنید. سپس فرم لب‌ها را با خط لب مشخص کنید.

در مرحله آخر، یک لایه رژلب بزنید و یک دستمال کاغذی روی لب‌هایتان قرار دهید، اما رژلب را پاک نکنید. سپس یک لایه دیگر رژلب بزنید و باز هم دستمال کاغذی را روی لب‌ها قرار دهید. برای بار سوم رژلب بزنید تا میزان ماندگاری رژلب بیشتر شود. همچنین توصیه می‌کنیم از رژلب‌های خشک و 24 ساعته استفاده نکنید تا لب‌هایتان پوسته نشود.

به ترند آرایش سال توجه نکنید

برای آرایش مراسم عقد، به ترند آرایش سال توجه نکنید. ممکن است میکاپی که مد باشد، مناسب چهره شما نباشد. همچنین اگر سال‌های بعد به عکس‌هایتان نگاه کنید، از میکاپ‌تان پشیمان نخواهید شد. از این جهت هر چه مدل میکاپ عقد ساده‌تر باشد، کمتر پشیمان می‌شوید.

به مدل موی عقد محضری دقت کنید

به مدل مو عقد محضری دقت کنید و سراغ شینیون و مدل موی ترند و شلوغ نروید. بهترین مدل مو، مدل موی باز برای عقد است. بنابراین شما می‌توانید موهایتان را برای مراسم براشینگ یا صاف کنید. توصیه می‌کنیم روی موهایتان اسپری بزنید تا وز و بد حالت نشود.

حرف آخر

مدل میکاپ عقد، بسیار ساده‌تر از مراسم‌های دیگر است. اگر می‌خواهید در این مراسم به آرایشگاه نروید و خودتان آرایش کنید، حتما نکات آرایشی را یادداشت کنید تا فراموشتان نشود. همچنین پیش از مراسم هم میکاپ مورد نظر را بارها تمرین کنید تا با جزئیات میکاپ بیشتر آشنا شوید.

سوال‌های متداول از آرایش مراسم عقد برای تازه عروس‌ها

ممکن است میزان استرس‌تان در روز مراسم عقد کمی زیاد باشد و برخی از نکات میکاپ را فراموش کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم به سوال‌های متداول از آرایش مراسم عقد برای تازه عروس‌ها توجه کنید تا میکاپ ساده و زیباتری داشته باشید.

چگونه در مراسم عقد آرایش کنیم؟

هر چه میزان میکاپ شما ساده‌تر باشد، زیبایی آرایشتان بیشتر خواهد بود. بنابراین سعی کنید سراغ میکاپ غلیظ یا میکاپ ترند نروید. میکاپ مراسم عقد، کمی از میکاپ روز بیشتر و از میکاپ عروسی کمتر است. همچنین سعی کنید مدل آرایش ساده انتخاب کنید که متناسب با چهره‌تان باشد.

برای آرایش عقد محضری به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای آرایش عقد محضری نیازی به لوازم آرایش و وسایل خاص نیست. اما داشتن پرایمر، اسفنج و اسپری فیکس را در کنار لوازم آرایش معمول همچون کرم پودر، سایه چشم، ریمل ضدآب، رژلب، خط لب، کانسیلر، کانتور و مداد ابرو، فراموش نکنید.

مدل موی مراسم عقد چگونه است؟

هرچه مدل موی مراسم عقد ساده‌تر باشد، زیباتر خواهد بود. بهترین مدل موی مراسم عقد محضری، موی باز و صاف است. بنابراین بهتر است سراغ شینیون و مدل‌های عجیب نروید.