زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چطور به صورت حرفه‌ای لاک ناخن بزنیم؟

wordcamp
4,221
9 دقیقه
چطور به صورت حرفه‌ای لاک ناخن بزنیم؟

لاک زدن به صورت حرفه ای یعنی منظم و بدون زدگی که روی ناخن زیبا جلوه کند، یک کار پرمهارت است. زدن لاک به طور تمیز و با خطوط بانظم نیاز به تمرین، صبوری و دستانی ثابت دارد. اگر تصادفا بیرون خطوط را رنگ کردید می‌توانید به راحتی آن‌ را پاک کنید.

مراحل لاک زدن ناخن به صورت حرفه ای

باید قبل از لاک زدن مقدماتی را فراهم کرد که به کیفیت و زیبایی لاک بر روی ناخن کمک می‌کند. این مراحل شامل شست و شوی دست‎‌ها، تمیز کردن لاک باقی مانده از قبل، مرطوب کردن پوست دست، سوهان کشیدن و مرتب کردن دور ناخن و … است.

پاک کردن لاک قبلی از روی ناخن

برای آماده کردن ناخن برای لاک زدن حرفه ای ابتدا باید باقی مانده‌ی لاک قبلی را از روی ناخن پاک کنید. برای این کار می‌توانید از لاک پاک کن استفاده کنید. لاک پاک کن‌های حاوی استون، معمولا ناخن و پوست اطراف آن را خشک می‌کند. در صورت امکان از لاک پاک کن‌های بدون استون استفاده کنید. پنبه یا اسفنج را کامل بر روی بطری پاک کننده قرار دهید به طوری که در بطری را کامل بپوشاند. بطری را سر و ته کنید تا اسفنج کامل به مایع آغشته شود. اسفنج آغشته را به روی ناخن بکشید تا لاک پاک شود. اگر نیاز شد اسفنج را دوباره به مایع آغشته کنید.

سوهان کشیدن و صاف کردن ناخن

جهت آماده سازی ناخن برای لاک زدن به صورت حرفه ای باید ناخنی تمیز داشته باشید. پس از پاک کردن لاک ناخن قبلی زمانی را صرف مرتب کردن، سوهان کشیدن و فرم دادن ناخن کنید. برای این کار از ناخن گیر، سوهان و دورگیر استفاده کنید. از ناخن گیر برای پیرایش ناخن استفاده کنید. لبه‌ی ناخن‌ها را با سوهان ناخن فرم دهید. ناخن‌ها را می‌توانید به صورت گرد یا مربعی شکل دهید. دور ناخن را با سوهان کامل مرتب کنید تا سطح ناخن یکدست شود.

نحوه لاک زدن به صورت حرفه ای
طراحی ناخن با لاک‌های رنگارنگ

قرار دادن دست‌ها در آب ولرم

پس از سوهان کشیدن و مرتب کردن، دست‌ها را در آب ولرم قرار دهید و کمی استراحت کنید. از یک ظرف استفاده کنید و آن را با آب ولرم پر کنید. به آب مقداری پاک کننده‌ی صورت اضافه کنید. قبل از قرار دادن دست‌ها در آب گرم از مقداری لایه بردار بدن برای پاک کردن پوست دست استفاده کنید. دست‌ها را در آب حاوی شوینده فرو ببرید تا لایه بردار از روی آن پاک شود. دست‌ها را به مدت سه دقیقه در آب گرم قرار دهید. دست‌ها را از آب بیرون ببرید و با حوله‌ی تمیز خشک کنید. این کار باعث می‌شود پوست دور ناخن نرم شود و راحت به عقب کشیده شود.

جمع کردن پوست دور ناخن

اگر این کار دردناک است آن را انجام ندهید چون ممکن است باعث خونریزی شود. اگر مدتی این کار را انجام نداده باشید ممکن است در ابتدا آزار دهنده باشد. این قسمت جزئی از پوست است. بریدن پوست دور ناخن باعث می‌شود محل رویش ناخن خالی شود و فضا برای عفونت و آلودگی مهیا می‌شود. این کار باعث بدشکل شدن ناخن مانند شیار دار شدن و تغییر رنگ دادن هم می‌شود. این قسمت را نبرید. آن را به عقب ببرید تا فرم ناخن بیضی شکل شود. این کار موجب داشتن خط مرتبی برای لاک زدن می‌شود. برای این کار از ابزار مانیکو استفاده کنید. این کار را در اطراف ناخن هم انجام دهید. پوست آسیب دیده و مرده را بردارید.

طراحی پاستیلی ناخن
رنگ‌های پاستیلی بر روی ناخن

مرطوب کردن پوست دست

پس از لایه برداری از پوست، باید پوست مرطوب و آبرسانی شود. از کرم آبرسان یا لوسیون دست مناسب و خوب استفاده کنید. لوسیون یا کرم را بر روی پوست دست قرار ماساژ دهید. می‌توانید از روغن بادام هم برای این کار استفاده کنید. این کار دست‌ها را مرطوب نگه می‌دارد و پوست دور ناخن‌ها را نرم می‌کند.

پاک کردن روغن و چربی از ناخن‌ها

اگر روغن و چربی خود دست یا اثر مرطوب کننده و لوسیون بر روی ناخن بماند، لاک بعد از مدت کوتاهی خراب می‌شود. می‌توانید چربی را از روی ناخن با پد آغشته به الکل پاک کنید.

نکاتی برای اینکه لاک ناخن را مرتب و حرفه‌ای بزنیم

بعد از اینکه مراحل اولیه را انجام دادیم دانستن چند ترفند برای لاک زدن به صورت منظم نیاز است.

استفاده از وازلین بر روی نوک انگشتان در اطراف ناخن

قبل از لاک زدن می‌توانید برای اینکه لاک به حاشیه‌ی ناخن ها نماند و در آنجا خشک نشود به اطراف ناخن کمی وازلین بزنید. وازلین به عنوان یک لایه‌ی حفاظتی بین پوست و لاک ناخن عمل می‌کند. برای این کار می‌توانید از پد استفاده کنید و وازلین را به اطراف ناخن بزنید. دقت کنید که وازلین را به خود ناخن نزنید.

برای اینکه لاک به دور ناخن نماند می‌توان از لاتکس مایع استفاده کرد که با برس به اطراف ناخن زده می‌شود و اگر تصادفا لاک را به دور ناخن زدید در آخر می‌توانید آن لایه‌ی لاتکس را بردارید.

راه دیگر برای اینکه لاک در اطراف ناخن نماند این است که از چسب مایع استفاده کنید. چسب یک لایه بر روی پوست تشکیل می‌دهد که اگر لاک را درون خط خود ناخن نزدید بعد از خشک شدن لایه‌ی چسب باقی مانده‌ی لاک را از حاشیه‌ی ناخن بردارید.

اگر هیچ کدام از این راه‌ها را انجام ندادید می‌توانید پس از خشک شدن لاک، با یک برس یا پد آغشته به لاک پاک کن خطوط اضافی دور ناخن را تمیز کنید.

لاک قهوه‌ای و کرم
طراحی ناخن با رنگ قهوه‌ای و کرم

رنگ کردن ناخن و خشک کردن آن

از بیس کوت استفاده کنید و یک لایه بر روی ناخن بزنید. این کار باعث محکم شدن و حفاظت از ناخن می‌شود. بیس کوت را بر روی ناخن‌ها بزنید و اجازه دهید خشک شود. این لایه باعث می‌شود لاک مدت بیشتری ماندگاری داشته باشد.

زدن لایه‌‌ی اول لاک با سه حرکت و خشک شدن آن

برای لاک زدن به صورت حرفه ای یعنی مرتب و بی نقص، بهتر است لاک را از یک تا سه لایه‌ی نازک روی ناخن بزنید. ضخامت لایه‌ی لاک را می‌توانید با میزان لاکی که بر روی براش می‌ماند مشخص کنید. اضافی لاک را با کشیدن براش بر لبه‌ی ظرف از بالا تا نوک براش بردارید. وقتی به اندازه‌ی لازم لاک روی براش بود، آن را با سه حرکت روی ناخن بزنید.

کمی لاک بر روی قسمت بالای ناخن بگذارید و آن را با براش به سمت نوک ناخن بکشید. این کار باعث می‌شود که لاک روی ناخن شناور نشود. وقتی لاک را از سمت بالا به نوک ناخن می‌کشید سعی کنید فاصله‌ی کوچکی بین حاشیه‌ی ناخن و خط لاک ایجاد کنید. براش را روی یک خط مستقیم از نقطه‌ی رویش ناخن به سمت نوک ناخن بکشید. براش را به سمت چپ ناخن ببرید و سپس همین کار را در سمت راست نیز انجام دهید. این کار را برای همه‌ی ناخن‌ها انجام دهید و اجازه دهید لایه‌ی اول خشک شود اگر می‌خواهید لایه یا لایه‌های بعدی را بزنید.

اگر نیاز به لایه‌های دوم یا سوم باشد این مراحل را دوباره انجام دهید. پس از خشک شدن لایه‌ی اول، تصمیم بگیرید آیا نیاز است لایه(های) بعدی اضافه شود. اگر لاک رنگ روشن باشد، ممکن است دوست داشته باشید لایه(های) بیشتری بر لایه‌ی اول اضافه کنید. برای لاک تیره نیاز نیست لایه‌ی دیگری اضافه شود.

افزودن لایه ای از تثبیت کننده

تاپ کوت یا تثبیت کننده درخشندگی خوبی به ناخن لاک زده می‌دهد. وقتی همه‌ی ناخن‌ها را لاک زدید یک لایه تثبیت کننده بر روی آن بزنید. دستان خود را در آب یخ بگذارید تا لاک به خوبی خشک شود.

تمیز کردن دور ناخن

اگر به دور ناخن وازلین زده باشید می‌توانید با یک گوش پاک کن دور ناخن را تمیز کنید و وازلین را به همراه اضافی لاک تمیز کنید. اگر دور ناخن را چسب زده اید، بعد از اتمام کار با گوش پاک کن لایه‌ی چسب را بردارید. همزمان با این کار اگر لاک اضافی که به دور ناخن زده باشید تمیز می‌شود.

اگر می‌خواهید نتیجه‌ی کار تمیزتر باشد، می‌توانید با یک گوش پاک کن آغشته به مواد لاک پاک کن دور ناخن‌ها را تمیز کنید و لاک اضافی را بردارید.

لاک رنگ روشن
رنگ روشن و براق بر روی ناخن

سوالات متداول در مورد لاک زدن ناخن به صورت حرفه ای

آیا لاک پاک کن حاوی استون ضرر دارد؟

لاک پاک کن حاوی استون باعث خشکی و پوسته شدن ناخن و پوست دست می‌شود. بهتر است از محصولات غیر استونی استفاده کنید.

درچه مورد نیاز است چند لایه لاک بزنید؟

وقتی رنگ لاک روشن و براق است بهتر است برای جلوه‌ی بیشتر دو یا سه لایه لاک بزنید.

فرق بیس کوت و تاپ کوت چیست؟

بیس کوت را برای یکنواخت کردن سطح ناخن پیش از لاک زدن می زنید ولی تاپ کوت یا تثبیت کننده را بعد از خشک شدن لاک برای اینکه لاک مدت بیشتری بر روی ناخن بماند.

لاک زدن به صورت حرفه ای چگونه است؟

یعنی زمانی که بتوانیم داخل خطوط ناخن، به شکلی تمیز و زیبا این کار را انجام دهیم.