زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کم پشت شدن مو ؛ دلایل و درمان

wordcamp
2,391
17 دقیقه
کم پشت شدن مو ؛ دلایل و درمان

ریزش 50 تا 100 تار مو در روز معمول است. هر چیزی بیشتر از این تعداد می‌تواند نشانه این باشد که شما بیش از آنچه که باید، ریزش مو دارید و این می‌تواند موجب کم پشت شدن مو شود. برخلاف ریزش موی گسترده، کم پشت شدن موها لزوماً باعث طاسی نمی‌شود. با این حال، نواحی پراکنده‌تری از مو را روی سر شما ایجاد می‌کند. در بیشتر موارد، کم پشتی مو با نگرانی در مورد وضعیت سلامت مرتبط نیست.

با این حال، می‌تواند بر سلامت روان و عزت نفس افراد تأثیر بگذارد. اگرچه کم پشت شدن موها معمولاً به تدریج اتفاق می‌افتد، این می‌تواند زمان کافی را برای شما فراهم کند تا علل مؤثر بر این وضعیت را مشخص کنید و بهترین اقدامات را برای درمان کم پشتی مو بیابید. در این مقاله به بررسی دلایل کم پشت شدن موها و همچنین به معرفی برخی از درمان‌های موجود می‌پردازم. پس در ادامه این مطلب، همراه من باشید.

علت اصلی کم پشت شدن مو چیست؟

هیچ دلیل واحدی در خصوص کم پشت شدن مو وجود ندارد. عوامل محرک مختلفی از شرایط پزشکی گرفته تا استرس و عوامل مرتبط با سبک زندگی، مانند آنچه می‌خورید، در کم پشت شدن مو مؤثر هستند. ژن‌های شما نیز در ایجاد این مشکل نقش دارند.

گاهی‌اوقات پزشکان نمی‌توانند دلیل خاصی را پیدا کنند. در چنین شرایطی، به عنوان یک نقطه شروع درمان، متخصصان به شما پیشنهاد می‌کنند که برای مشکلات تیروئید و عدم تعادل هورمونی آزمایش دهید. اغلب پس از رفع علت، موها دوباره رشد می‌کنند. ناگفته نماند که دلایل کم پشت شدن مو در زنان و مردان اندکی متفاوت است که در زیر به هر یک اشاره می‌کنم.

دلایل کم پشت شدن مو در زنان

دلایل کم پشت شدن مو در زنان می‌تواند کمی با آنچه که در مردان اتفاق می‌افتد، متفاوت باشد. به این صورت که این عارضه خود را به صورت کم پشتی موی جلوی سر در خانم‌ها نشان می‌دهد. در ادامه به بررسی هر یک از این دلایل مؤثر در کم پشتی مو در زنان می‌پردازم:

سندرم تخمدان پلی کیستیک

اگر سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) دارید، هورمون‌های شما همیشه دچار اختلال می‌شوند. بدن شما بیش از آنچه باید هورمون مردانه یا آندروژن تولید می‌کند. این می‌تواند باعث رشد موهای زائد روی صورت و بدن شما شود، در حالی که موهای سر شما نازک می‌شود. PCOS همچنین می‌تواند منجر به مشکلات تخمک‌گذاری، آکنه و افزایش وزن شود. اما گاهی‌اوقات نازک شدن مو تنها نشانه آشکار آن است. این در نهایت، منجر به کم پشت شدن مو می‎‌شود.

آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره‌آتا، باعث ریزش مو و در نتیجه کم پشتی مو به صورت تکه‌های بزرگ می‌شود. این مشکل وقتی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه، به فولیکول‌های موی سالم حمله می‌کند. در بیشتر موارد، این آسیب دائمی نیست. موهای از دست رفته بین 6 ماه تا یک سال زمان نیاز دارند تا دوباره رشد کنند. برخی از افراد مبتلا تمام موهای سر و بدن خود را از دست می‌دهند، اما این نادر است.

درماتوفیتوز

هنگامی که قارچ کرم حلقوی، پوست سر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، منجر به ایجاد یک الگوی ریزش موی مشخص مانند تکه‌های طاس خارش‌دار و گرد می‌شود. همچنین ممکن است پوسته پوسته و قرمز به نظر برسند. پزشک شما آن را با داروهای ضد قارچ درمان می‌کند. انتقال آن از طریق تماس مستقیم به راحتی انجام می‌شود. از این رو، اعضای خانواده شما نیز برای بررسی علائم باید پزشک مراجعه کنند.

مصرف دارو

مصرف برخی داروها و کم پشت شدن مو
مصرف برخی از داروها می‌تواند در کم پشتی مو تاثیر داشته باشد.

داروهایی که از تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کنند، می‌توانند باعث نازک شدن موهای شما و کم پشت شدن آن شوند. اگر سابقه ریزش مو در خانواده داشته باشید، این ریزش مو احتمال بیشتری دارد و اغلب ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که مصرف قرص را به طور ناگهانی متوقف کنید. سایر داروهایی که در ریزش مو و کم پشت شدن آن مؤثر هستند، عبارت است از: داروهای رقیق کننده‌ خون، داروهای فشار خون، داروهای بیماران قلبی، داروهای آرتریت و ضد افسردگی.

زایمان

ممکن است متوجه شده باشید که موهایتان در دوران بارداری پرتر به نظر می‌رسند. این به این دلیل است که سطوح بالای هورمون از ریزش موهای در حال استراحت جلوگیری می‌کند. اما پس از به دنیا آمدن نوزاد، همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد و آن موهای روییده، به سرعت از بین می‌روند. در نتیجه، دچار کم پشت شدن مو می‌شوید. این در حالی است که حتی ممکن است یک‌باره موهای زیادی را از دست بدهید. به طوری که تا 2 سال طول می‌کشد تا موهایتان به حالت عادی بازگردد.

مدل موی سفت

هر گونه مدل موی سفت مانند مدل موی دم اسبی، می‌تواند پوست سر شما را تحریک کند و باعث ریزش مو شود. همین امر در مورد استفاده از گیر و یا کش‌های محکم نیز صدق می‌کند. تا آن جایی که ممکن است موهایتان را آزاد بگذارید تا به رشد طبیعی خود ادامه دهند. توجه داشته باشید که استفاده طولانی‌مدت از این گونه مدل مو، می‌تواند منجر به ریزش دائمی مو شود.

درمان سرطان

شیمی‌درمانی و پرتودرمانی، دو مورد از پرکاربردترین روش‌های درمانی سرطان، می‌توانند بر کم پشتی مو تأثیر بگذارند. در تلاش برای از بین بردن سلول‌های سرطانی، هر دو می‌توانند به فولیکول‌های مو آسیب برسانند و باعث ریزش موی چشمگیر شوند. اما این آسیب تقریباً همیشه کوتاه‌مدت است. پس از پایان دوره درمان، معمولاً موها دوباره رشد می‌کنند.

استرس شدید

استرس فیزیکی یا عاطفی شدید می‌تواند باعث شود که شما به طور ناگهانی، مقادیر زیادی مو از دست دهید. قرار گرفتن در شرایط استرس‌زا مانند یک بیماری جدی یا جراحی بزرگ، تروما با از دست دادن خون و یا ناراحتی عاطفی شدید، همگی این‌ها می‌توانند باعث ریزش مو و کم پشت شدن آن شوند. این روند ممکن است 6 تا 8 ماه طول بکشد.

رژیم غذایی محدود

رژیم غذایی سخت
عدم مصرف برخی از مواد غذایی موردنیاز بدن، به مرور زمان بر کم پشتی مو تاثیر بسیار خواهد گذاشت.

اگرچه ممکن است با یک رژیم غذایی سخت نسبت به یک رژیم غذایی معمولی، بیشتر وزن کم کنید، اما این احتمال وجود دارد که چند ماه بعد دچار ریزش مو شوید. زمانی که دوباره به یک رژیم غذایی سالم بازگشتید، رشد موهایتان به حالت عادی خود باز خواهد گشت، پس جای نگرانی نیست. اما به طور کلی، اگر ویتامین و یا مواد موردنیاز بدن مانند ویتامین A یا پروتئین به اندازه کافی دریافت نکنید، ریزش موی شدید را تجربه خواهید کرد.

دلایل کم پشت شدن مو در مردان

بیش از نیمی از مردان، دارای علائم ریزش مو و کم پشت شدن مو هستند. معمولاً این چیزی است که می‌تواند زمینه ژنتیکی داشته باشد، اما چندین دلیل احتمالی دیگر نیز وجود دارد، از جمله:

ژنتیک

طاسی با الگوی مردانه که به آن آلوپسی آندروژنتیک می‌گویند، توسط ژن‌هایی که از والدین خود دریافت کرده‌اید، ایجاد می‌شود. دقیقاً چگونگی ارثی بودن آن مشخص نیست، اما معمولاً منشا ژنتیکی دارد. بنابراین اگر از اقوام نزدیک شما به این نوع طاسی مبتلا هستند، احتمال ابتلا به آن در شما بیشتر است. پزشکان به طور کامل نمی‌دانند که چرا روند طاسی به تدریج در اکثر مردان با یک الگوی مشابه اتفاق می‌افتد.

اما معمولاً با کم پشت شدن مو در بالای شقیقه‌ها و وسط سر شروع می‌شود. بسته به سابقه خانوادگی شما، طاسی با الگوی مردانه می‌تواند از دوران نوجوانی شروع شود. موهای شما نه تنها نازک تر می‌شوند، بلکه ممکن است شکننده‌تر نیز شوند.

مسائل پزشکی

ریزش موی موقت می‌تواند نشانه یک مشکل پزشکی مانند کم‌خونی یا مشکلات تیروئید باشد. اگر دیابت یا لوپوس دارید، خطر ریزش مو در شما بیشتر است. ریزش مو می‌تواند یکی از عوارض جانبی داروهای خاصی باشد که برای مواردی همچون سرطان، آرتروز، افسردگی، نقرس، فشار خون بالا، مشکلات قلبی، پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی مصرف می‌کنید. عوارض حاصل از مصرف این داروها، می‌تواند باعث ریزش موی گسترده و در نتیجه، کم پشتی مو شود. اما معمولاً پس از پایان درمان‌، موهای شما با گذشت زمان دوباره رشد خواهند کرد.

تریکوتیلومانیا

برخی از افراد تمایل دارند موهای خود را از پوست سر، ابروها یا جای دیگری بیرون بیاورند. این رفتار به عنوان اختلال موکنی یا تریکوتیلومانیا شناخته می‌شود و می‌تواند 2-1% از بزرگسالان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری در نهایت منجر به کم پشت شدن موی مردان می‌شود.

اختلال کندن مو در مردان
اختلال موکنی در مردان، یکی از دلایل شایع ایجاد کم پشتی مو است.

از دیگر دلایل مؤثر در کم پشت شدن مو در مردان می‌توان اشاره کرد به:

  • عفونت‌ها
  • استرس شدید
  • آلوپسی آره‌آتا
  • مدل موی سفت

راهکارهای خانگی برای تقویت موهای کم پشت

چنانچه به کم پشت شدن مو مبتلا شده‌اید، می‌توانید طیف وسیعی از درمان‌های خانگی را برای بهبود رشد مو امتحان کنید. با این حال، همه داروهای خانگی پشتوانه علمی ندارند. به همین دلیل، باید قبل از امتحان هر گونه درمان خانگی برای ریزش مو و کم پشت شدن مو با پزشک صحبت کنید. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، بر اساس تایید پزشک خود می‌توانید برای درمان کم پشتی مو امتحان کنید.

مواد غذایی مفید برای مو را مصرف کنید

داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف مواد غذایی مفید برای مو، نقش مهمی در استحکام و سلامت موی افراد دارد. پروتئین‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص برای سلامت مو بسیار مهم هستند. افراد ممکن است با افزایش مقدار برخی مواد غذایی در رژیم غذایی خود متوجه بهبود رشد مو شوند. برخی از غذاهایی که ممکن است رشد مو را تقویت کنند، عبارت است از:

  • آجیل که منبع غنی از سلنیوم است. سلنیوم، ماده معدنی است که ممکن است سلامت مو را بهبود بخشد.
  • تخم‌مرغ که حاوی پروتئین و بیوتین است. این‌ها مواد موردنیاز و ضروری برای رشد مو هستند.
  • ماهی چرب منبع خوبی از امگا 3 است که موجب تقویت رشد مو می‌شود.
  • گردو حاوی امگا 3 است و نقش مهمی در کاهش ریزش مو و کم پشتی مو دارد.

اسنشیال اویل ها را امتحان کنید

استفاده از اسنشیال اویل برای کم پشتی مو
استفاده از اسنشیال اویل می‌تواند در بهبود کم پشت شدن مو نقش داشته باشد.

برخی افراد از اسنشیال اویل‌ها برای تقویت رشد مو استفاده می‌کنند. تحقیقات کمی در مورد این که این روغن‌ها چقدر می‌توانند مؤثر باشند، انجام شده است، اما بعید است که عوارضی داشته باشند. هنگام استفاده از اسنشیال اویل‌ها، باید همیشه آنها را در روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا رقیق کنند تا از تحریک موی سر جلوگیری شود. در زیر برخی از این روغن‌های حامل برای تقویت رشد مو معرفی شده‌اند:

روغن رزماری

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که روغن رزماری ممکن است جریان خون را افزایش دهد و بنابراین می‌تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشد. داشتن پوست سر سالم برای رشد موی سالم، بسیار مهم است. یک کارآزمایی، روغن رزماری را با ماینوکسیدیل 2% مقایسه کرد. پس از 6 ماه، شرکت کنندگانی که از روغن رزماری استفاده کرده بودند و کسانی که از ماینوکسیدیل موضعی استفاده کردند، هر دو رشد قابل‌توجه مو را تجربه کردند.

روغن نعناع

روغن نعناع که قادر به تحریک گردش خون است، به عنوان درمانی برای کم پشت شدن موها می‌تواند مفید باشد. طی یک مطالعه‌ای، دانشمندان دریافتند که افرادی که از روغن نعناع استفاده می‌کردند، بیشترین رشد مو را طی 4 هفته داشتند. آنها میزان رشد مو را با استفاده از ضخامت مو، تعداد فولیکول و عمق فولیکول مو اندازه‌گیری کردند.

دیگر روغن های مفید برای تقویت مو

برخی از افراد نیز از روغن‌های زیر برای رشد مو و کاهش کم پشتی مو استفاده می‌کنند:

  • روغن اسطوخدوس
  • روغن آویشن
  • روغن تولسی
  • روغن چوب سدر

ماساژ پوست سر می‌تواند به افزایش جریان خون کمک کند. این به نوبه خود ممکن است باعث رشد مو نیز شود. از این رو، انجام یک ماساژ ملایم پوست سر با استفاده از روغن برای کم پشت شدن مو می‌تواند مزایای بیشتری برای تقویت موی سر داشته باشد.

خرید روغن ترمیم کننده مو شوآرتزکف پروفشنال سری گلیس مدل Oil-Elixir مناسب موی خشک حجم 75 میل

روغن ترمیم کننده مو گلیس به دلیل داشتن روغن‌‌‌های موردنیاز مو، ‌می‌تواند در کاهش کم پشتی مو مؤثر باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول و خرید آن، بر روی تصویر روبه‌رو کلیک کنید.

ویتامین D بیشتری دریافت کنید

منابع غنی از ویتامین دی
مصرف موادغذایی غنی از ویتامین D می‌تواند به کاهش کم پشت شدن مو کمک کند.

کمبود ویتامین D می‌تواند به افزایش ریزش مو کمک کند. بنابراین رفع کمبود این ویتامین می‌تواند کم پشتی مو را بهبود ببخشد. مردم بیشتر ترجیح می‌دهند که ویتامین D موردنیاز خود را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و رژیم غذایی دریافت کنند. غذاهایی مانند ماهی چرب، پنیر، زرده تخم‌مرغ، قارچ و مواد غذایی غنی شده مانند شیر، غلات و آب‌میوه طبیعی، این‌ها سرشار از ویتامین D هستند.

از شامپوهای حجم دهنده مو استفاده کنید

استفاده از شامپوهای حجم دهنده مو، به موهای شما حجم می‌دهند، بنابراین موهای شما ضخیم‌تر به نظر می‌رسد. این می‌تواند برای افرادی که موهای نازک دارند یا به کم پشت شدن مو مبتلا هستند، مفید باشد. شامپوهای مخصوص موهای کم پشت یا مناسب ریزش مو، همچنین حاوی ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه هستند تا پوست سر را سالم‌تر کنند. توصیه می‌شود برای به دست آوردن بهترین نتیجه از این محصولات، طبق دستورالعمل آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پزشک خود در مورد یک شامپوی تقویت کننده مو بپرسید.

خرید شامپو حجم دهنده مو لافارر مدل Classic مناسب موهای نازک و معمولی حجم 250 میل

شامپو حجم دهنده مو لافارر به دلیل افزایش گردش خون موضعی در ناحیه سر، به تغذیه بهتر فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

جهت مشاهده جزئیات بیشتر این محصول و خرید آن، بر روی تصویر روبه‌رو کلیک کنید.

درمان های دارویی برای کم پشتی مو

استفاده از برخی از داروها می‌تواند در درمان کم پشتی مو مؤثر باشد. توصیه‌ می‌شود که قبل از استفاده از هرگونه دارویی، با پزشک مشورت کنید. برخی از این داروها شامل:

مولتی ویتامین ها

داشتن موهای سالم، به سلامت کلی شما بستگی دارد. در موارد ابتلا به سوءتغذیه یا برخی اختلالات خوردن، موهای جدید ممکن است از فولیکول‌ها تولید نشوند. آزمایش خون می‌تواند به تشخیص کمبود مواد مغذی کمک کند. چنانچه در هر یک از این مواد مغذی، کمبود داشته باشید، پزشک ممکن است مولتی ویتامین روزانه را توصیه کند. موهای سالم برای ضخیم و قوی شدن به آهن، اسید‌فولیک و روی نیاز دارند. با این حال، اگر از قبل مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید، باید از مصرف هر گونه ویتامین اضافی خودداری کنید.

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را اسیدهای چرب ضروری می‌نامند. این به این دلیل است که آنها نمی‌توانند توسط بدن انسان ساخته شوند. امگا 3 به بدن کمک می‌کند تا با التهاب که یکی از دلایل زمینه‌ای برای بروز بسیاری از بیماری‌ها است، مبارزه کند. ریزش موی زودرس نیز ممکن است با التهاب مرتبط باشد. از سوی دیگر، امگا 6 برای سلامت کلی پوست مهم است که ممکن است برای پوست سر مفید باشد.

امگا 6 و کاهش کم پشتی مو
منابع غنی از امگا 6 را معمولاٌ می‌توان در روغن‌های گیاهی یافت.

معمولاً روغن‌های گیاهی، منابع اولیه امگا 6 هستند، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی و برخی از دانه‌ها یافت می‌شوند. اگر به طور معمول چنین غذاهایی را مصرف نمی‌کنید، با پزشک خود در مورد مصرف مکمل‌های هر یک صحبت کنید.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل که با نام تجاری Rogaine، نوعی درمان برای ریزش مو است. هنگامی که ماینوکسیدیل دو بار در روز مستقیماً روی پوست سر استفاده می‌شود، ممکن است به تدریج موها را در نقاط طاسی ضخیم کند. بسته به سلیقه و نیاز شما، این محصول به دو صورت مایع یا فوم موجود است. استفاده از این محصول می‌تواند تا 16 هفته برای مشاهده نتایج موردنظر طول بکشد.

مهم است که از محصول به طور مداوم و مطابق با دستور پزشک استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است نتیجه‌ای را که می‌خواهید مشاهده نکنید. از عوارض احتمالی این محصول، تحریک پوست سر و رشد موهای ناخواسته در صورت و گردن است.

فیناستراید

فیناستراید (پروپسیا)، یک داروی ریزش مو است که با تجویز پزشک باید مصرف کنید. برخلاف درمان‌های موضعی مانند ماینوکسیدیل، فیناستراید به عنوان یک قرص روزانه است که مردان برای ریزش مو مصرف می‌کنند. زنان به دلیل عوارض جانبی جدی باید از مصرف این دارو اجتناب کنند. البته که در مردان نیز ممکن است عوارضی را ایجاد کند، از این رو باید با احتیاط و مطابق با دستورالعمل پزشک مصرف شود. زنانی که باردار یا شیرده هستند نیز باید از مصرف آن خودداری کنند.

کورتیکواستروئیدها

کورتیکواستروئیدها، داروهای تجویزی هستند که برای شرایط مرتبط با التهاب زمینه‌ای استفاده می‌شوند. به این دلیل که گاهی‌اوقات، شرایط التهابی می‌تواند باعث علائم مختلفی از جمله ریزش مو و در نهایت کم پشتی مو شود.

راه های جلوگیری از کم پشت شدن مو

اگر می‌خواهنید موهای فعلی خود را حفظ و تقویت کنید، راهکارهایی را که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود، دنبال کنید:

  • به محض اینکه متوجه تغییر در موهایتان شدید، از پزشک متخصص کمک بگیرید. دریافت درمان ریزش مو در مراحل اولیه می‌تواند به حداقل رساندن ریزش مو کمک کند و احتمال اثربخشی درمان را افزایش دهد.
  • عادت‌های بد را کنار بگذارید. استرس را نمی‌توان همیشه کاهش داد، اما عادت‌های بد را می‌توان کاهش داد. عادت‌هایی مانند مصرف غذاهای چرب، سیگار کشیدن، مصرف الکل و دیگر عادت‌های مخرب را کنار بگذارید..
  • استرس را به حداقل برسانید. استرس می‌تواند باعث توقف رشد مو و ریزش بیش از حد مو شود. همچنین می‌تواند باعث یک پاسخ خودایمنی شود که در آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله می‌کند و منجر به ریزش مو می‌شود. هورمون‌هایی که بدن ما در هنگام استرس ترشح می‌کند، باعث اختلال در چرخه رشد مو می‌شود.
  • یک برنامه پیشگیرانه را دنبال کنید که برای شما مفید باشد. استفاده از داروهای مؤثر، محصولات موی استاندارد و فاقد مواد مضر و داشتن رژیم غذایی سالم و مفید برای مو، می‌توانند به پیشگیری از ریزش مو کمک کنند.
خرید رنگ مو بدون آمونیاک فیوژن کالر مارال سری Vibrance حجم 100 میل

یکی از مواردی که باید برای حفظ سلامت مو به آن توجه داشت، استفاده از رنگ موی بدون سولفات است. رنگ موی مارال به دلیل داشتن ترکیباتی مانند روغن آرگان، هسته انگور و بادام، می‌تواند برای کمک به حفظ سلامت مو کمک‌کننده باشد.

جهت دریافت مشخصات این محصول و خرید آن بر روی تصویر روبه‌رو کلیک کنید.

کلام پایانی

ریزش مو و کم پشت شدن آن، طبیعی است، اما می‌تواند یک تجربه ناراحت کننده باشد. به همین دلیل مهم است که یاد بگیرید چه چیزی برای شما بهترین فایده را دارد تا میزان کم پشتی موهایتان را به حداقل برسانید.

سؤالات متداول

منظور از کم پشت شدن مو چیست؟

ریزش موها هر روز طبیعی است، با این حال، ریزش بیشتر ممکن است به معنای کم پشت شدن موها باشد. این موضوعی است که هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علت کم پشت شدن مو در مردان چیست؟

ژنتیک، مسائل پزشکی، تریکوتیلومانیا، عفونت‌ها، استرس شدید، مدل موی سفت، آلوپسی آره‌آتا

علت ریزش موهای جلوی سر خانم ها چیست؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک، درماتوفیتوز، مصرف دارو، زایمان، استرس شدید، رژیم غذایی محدود

چگونه می‌تواند از کم پشت شدن موها جلوگیری کرد؟

به محض اینکه متوجه تغییر در موهایتان شدید، از پزشک متخصص کمک بگیرید-استرس را به حداقل برسانید-عادت‌های بد را کنار بگذارید-یک برنامه پیشگیرانه را دنبال کنید که برای شما مفید باشد

برای درمان کم پشتی مو از چه روغن‌ها و قرص‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

اسنشیال اویل‌ها و قرص‌هایی مانند فیناستراید