زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

اینفوگرافی ماسک صورت خانگی برای نیازهای مختلف

wordcamp
669
8 دقیقه
اینفوگرافی ماسک صورت خانگی برای نیازهای مختلف

یکی از محصولات مراقبتی پوست و مو، ماسک صورت است. این کالا می‌تواند برای مقاصد مختلفی استفاده شود؛ لایه‌برداری، رفع جوش و… اما تنها راه دسترسی به این نوع محصول، خرید آن از فروشگاه‌‌ها نیست. من، شما و هرکس دیگری به‌کمک مواد اولیه‌ی در دسترسش، می‌تواند یک ماسک صورت خانگی بسازد. اگر از تجربه‌ی خودم بگویم، وقتی با دستورالعمل‌ها مواجه می‌شوم، احساس اضطراب مرا فرا می‌گیرد. توجه به اندازه‌ها، رعایت ترتیب ترکیب مواد و ترس از خراب شدنِ نتیجه، فکری است که رهایم نمی‌کند. به نظر من بخشی از این اتفاق به‌خاطر فضایی است که این دستور العمل‌ها در آن منتشر می‌شود. هرچه هم نویسنده متن خوبی نوشته باشد، باز هم گاهی ذهن آدم گیج می‌شود. اما استفاده از تصویر می‌تواند درک این موضوع را برای من ساده‌تر کند. به همین دلیل هم سعی کردم آن‌چه فهمیدم را در قالب تصویر با شما به اشتراک بگذارم. در این مطلب به سراغ چند اینفوگرافی ماسک صورت‌ که قبلا در مجله‌ی مو تن رو معرفی شده‌اند، رفته‌ام. امیدوارم به کار شما نیز بیاید. پس با من تا انتها همراه باشید.

اصلا منظور از اینفوگرافی ماسک صورت چیست؟

محتوایی که ما مصرف می‌کنیم، می‌تواند از جنس‌های مختلفی باشد؛ نوشته، تصویر، ویدئو و فایل صوتی. گاهی نیز این محتواها با یک‌دیگر ترکیب می‌شوند و رسانه‌های جدیدی به‌وجود می‌آورند؛ اینفوگرافی هم یکی از همین جنس داده‌ها است. بگذارید با یک مثال توضیح دهم. فرض کنید بخواهید دستور استفاده از یک رنگ مو و عوارض آن را مطالعه کنید. اگر این دستور العمل، یک نوشته‌ی طولانی و با قلم ریز باشد چه خواهد شد؟ من که خودم رغبتی به خواندن آن پیدا نمی‌کنم. در عوض اگر در آن برگه از تصاویر، رنگ‌های جذاب، چکیده‌ی نکات و… استفاده شود، افراد با رغبت بیشتری این راهنما را می‌خوانند. پس به‌طور خلاصه اینفوگرافی ترکیب محتوای تصویری و متنی است.

برای مثال، در این مطلب من روش تهیه‌ی یک ماسک طبیعیِ صورت را به‌صورت خلاصه و با استفاده از اشکال، توضیح می‌دهم. شما هم هنگام مشاهده‌ی آن نیازی نخواهید داشت که تمام کلمه‌به‌کلمه‌ی حرف من را به‌خاطر بسپارید. تا یادم نرفته بگویم سعی کردم در انتخاب موارد زیر، نیازهای مختلف را در نظر بگیرم. در نتیجه در این نوشته به یک نوع ماسک خاص (مثلا ضدجوش، چاق‌کننده یا…) اکتفا نکردم. دیگر سرتان را درد نیاورم. بی‌معطلی به سراغ ماسک‌های خانگی برویم.

ماسک ضدجوش زنجبیل، دارچین و عسل

وقتی که فصل گرما می‌رسد، جوش‌های صورت من پیدای‌شان می‌شود. مشاهده‌ی آن‌ها روی پیشانی، گونه و بینی اصلا حس خوبی به من نمی‌دهد. برای جنگیدن با این عارضه‌ی دوست‌نداشتنی ماسک ضدجوش می‌تواند همراه خوبی باشد. برای ساخت آن هم نیاز به موادی است که در خیلی از کابینت‌ها پیدا می‌شود: دارچین، زنجبیل و عسل. از هرکدام از این موارد تنها به یک قاشق مربا‌خوری نیاز دارید. نکات مهم استفاده از این ماسک خانگی ضدجوش را نیز در تصویر پایین توضیح داده‌ام.

اینفوگرافی ماسک ضدجوش زنجبیل، دارچین و عسل
از این ماسک می‌توانید برای رفع جوش‌های صورت‌تان استفاده کنید.

ماسک آلوئه‌ورا، خیار و عسل

یک روز که در حال تماشای خودم در آینده بودم، متوجه شدم پوستم قدری تیره شده است. راستش بگویم قدری نگرانی به‌سراغم آمد. آن موقع، هنوز با روتین مراقبت از پوست و نکات این زمینه آشنا نبودم. چیزی که باعث شد دوباره پوستم روشن شود، استفاده از آلوئه‌ورا بود؛ البته من برگ این گیاه را به‌صورت مستقیم روی پوستم می‌گذاشتم؛ ولی شما می‌توانید با ساخت این ماسک به نتیجه‌ی بهتری برسید. برای این کار نیز به مواد زیر نیاز دارید:

  • ژل گیاه آلوئه‌ورا
  • یک عدد خیار
  • عسل

توضیحات بیشتر را در داخل تصویر زیر می‌بینید:

اینفوگرافی ماسک آلوئه‌ورا، خیار و عسل
یکی از ویژگی‌های مهم این ماسک، خاصیت تسکین‌دهندگی آن است.
خرید ژل کرم آبرسان پوست بایو آکوا حاوی عصاره آلوئه ورا

شاید به‌هردلیلی به دنبال یک محصول آماده باشید. پیشنهاد من به شما ژل آبرسان پوست بایو آکوا حاوی عصاره آلوئه‌ورا است. برای آشنایی بیشتر با این محصول روی تصویر کلیک کنید.

ماسک زردچوبه، گلاب و آبلیمو

شاید در موقعیتی هستید که آلوئه‌ورا در دسترس‌تان نیست. در این زمان‌ها هم می‌توانید به کمک سایر مواد، برای جلوگیری از تیرگی صورت‌تان اقدام کنید. زردچوبه و آب‌لیمو جزء جدانشدنی آشپزی ایرانی‌اند. پس با این اوصاف، بعید است این ادویه در خانه‌ای پیدا نشوند. احتمالا گلاب هم در دسترس‌تان قرار دارد. اگر این چنین است، پس دست‌به‌کار تهیه‌ی ماسک شود. روش ساخت این ترکیب را در اینفوگرافی ماسک صورت زردچوبه، گلاب و آبلیمو به شما خواهم گفت.

اینفوگرافی ماسک زردچوبه، گلاب و آبلیمو
با کمک این ماسک می‌توانید از دست تیرگی پوست خلاص شوید.

ماسک جوان‌ساز چای سبز

نه‌تنها گذر سن که عوامل محیطی هم می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک پوستی شود. بگذارید از تجربه‌ی خودم بگویم. مصرف چندین ساله‌ی دخانیات بالأخره اثرش را روی پوست من گذاشت. هنوز تا سی‌سالگی فاصله‌ی زیادی دارم. با این‌حال کسانی که مرا نمی‌شناسند، فکر می‌کنند سی‌ساله‌ام. اگر پوستی جوان و شاداب می‌خواهید، ابتدا باید برای حذف این عوامل مضر تلاش کنید. در ادامه هم می‌توانید با استفاده از ماسک چای سبز، به پوست‌تان در بازیابی دوباره‌ی سلامتش کمک کنید. استفاده از آن نیز اصلا سخت نیست. می‌پرسید چگونه؟ در تصویر زیر همه‌چیز را گفته‌ام.

اینفوگرافی ماسک جوان‌ساز چای سبز
برای این‌که در جوانی پوست‌تان هم جوان بماند، استفاده از ماسک چای سبز حتما توصیه می‌شود.

اگر تازه بیست‌سالگی را رد کرده‌اید و می‌خواهید با پوستی شاداب وارد سی‌سالگی شوید، برای شما یک پیشنهاد دارم. توصیه می‌کنم حتما مقاله‌ی «مراقبت از پوست در ۲۰ تا ۳۰ سالگی» را بخوانید. با کمک ترفندهای آن، خواهید فهمید چگونه به این هدف برسید.

ماسک شیر خشک، روغن زیتون و شکر

تناسب بخش‌های مختلف بدن در جلوه و زیبایی نقش مهمی دارد. من اگر چه قدری اضافه وزن دارم، اما صورتم لاغز است؛ یا حداقل خودم این‌طور فکر می‌کنم. این اتفاق باعث می‌شود انگار صورتم بخشی جدا از بدنم به‌نظر بیاید. شاید شما هم مثل من دوست دارید صورت توپرتری داشته باشید. جدا از ترفندهای آرایشی، ماسک‌های صورت نیز می‌تواند در این زمینه به افرادی مثل من و شما کمک کند. با عبور از مرز میان‌سالی نیز پوست دچار افتادگی می‌شود. استفاده از برخی محصولات از جمله ماسک صورت، می‌تواند در بهبود این مشکل مؤثر باشد. در قسمت پایین، اینفوگرافی ماسک صورت شیر خشک، روغن زیتون و شکر را می‌بینید که توضیحات لازم را به شما خواهد گفت.

اینفوگرافی ماسک شیر خشک، روغن زیتون و شکر
برای داشتن صورتی توپر، حتما این ماسک خانگی را امتحان کنید.

ماسک موز و عسل

تنها روش‌های خانگی برای جلوگیری از چروک و افتادگی پوست، موارد بالا نیستند. به‌نظر من میوه‌ی موز نه‌تنها بسیار خوشمزه است بلکه بوی دل‌پذیری نیز دارد. وقتی به رایحه‌‌ی ترکیب این میوه و عسل فکر می‌کنم، مشتاق می‌شوم که این ماسک را امتحان کنم. روش راحت ساخت آن نیز باعث می‌شود بهانه‌گیری را کنار بگذارم. اگر شما هم با من هم عقیده‌اید و قصد ساخت این ماسک را دارید، به تصویر پایین دقت کنید.

اینفوگرافی ماسک موز و عصل
ترکیب میوه‌ی موز با عسل می‌تواند به بازگشت خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند.

به‌طور کلی استفاده از محصولاتی که در حفظ جوانی پوست کمک می‌کنند را باید به روتین پوست افزود. اگر می‌خواهید با این فواید آن‌ها آشنا شوید، پس سری هم به مقاله‌ی «محصولات ضدچروک و تأثیر آن‌ها» بزنید.

ماسک لایه‌بردار شکر، قهوه و روغن هسته‌ی انگور

لایه‌برداری پوست باعث می‌شود بافت‌های مسدودشده دوباره باز شوند. این اتفاق به شادابی و پاک‌سازی صورت منجر خواهد شد. اگر شما هم مثل من عاشق قهوه‌اید، این کار را به این گیاه دوست‌داشتنی بسپارید. ترکیب این ماده با روغن انگور که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، اثر این ماسک طبیعی را دوچندان می‌کند. اگر برای تجربه‌ی این اسکراب مشتاق شدید، به اینفوگرافی ماسک صورت قهوه و روغن هسته‌ی انگور توجه کنید.

اینفوگرافی ماسک لایه‌بردار شکر، قهوه و روغن هسته‌ی انگور
آنتی‌اکسیدان موجود در قهوه آن را به یک ماده‌ی عالی برای لایه‌برداری تبدیل می‌کند.

ماسک لایه‌بردار و ضدجوش برنج

شاید شما هم مثل من شکر قهوه‌ای و روغن هسته‌ی انگور در بساط‌تان نیست. اما این‌که در خانه‌ی یک ایرانی برنج پیدا نشود، بسیار دور از ذهن است. شاید استفاده از برنج‌های نیم‌دانه برای مهمانی مناسب نباشد، اما می‌توان از آن‌ها یک ماسک طبیعی عالی ساخت. اگر نمی‌دانید چطور باید این کار را کنید، تصویر پایین به شما خواهد گفت.

اینفوگرافی ماسک برنج
برای آن‌که دانه‌های برنج به پوست‌تان آسیب نزند، قدری آن‌ها را خرد کنید.

سخن پایانی

امیدوارم اشتراک تجربه‌ام با شما، برای‌تان مفید بوده باشد و این اینفوگرافی ماسک صورت به دانش‌تان افزوده باشد. خوشحال می‌شوم نظرتان را راجع به این نوشته با من در میان بگذارید. همچنین اشتراک این مطلب با دوستان‌تان باعث دلگرمی من خواهد شد. با آرزوی رو، مو و تنی سالم برای شما.

اگر فرصت تجربه‌ی ساخت و استفاده از ماسک‌های خانگی را ندارید، نگران نباشید. قطعا در بازار محصولات باکیفیتی وجود دارند که بتوانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. اگر به دنبال خرید ماسک صورت از یک فروشگاه مطمئن و با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌اید، موتن‌رو در کنار شما است. برای ورود به فروشگاه تنها کافی است روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.