زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آشنایی با تونرهای مرطوب کننده + معرفی محصولات برتر موجود در بازار

wordcamp
467
12 دقیقه
آشنایی با تونرهای مرطوب کننده + معرفی محصولات برتر موجود در بازار

خشکی پوست یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. عوامل مختلفی هستند که می‌توانند باعث به وجود آمدن این خشکی باشند. برای برطرف کردن این مشکل، پوست احتیاج به رسیدگی دارد. ساده‌ترین کاری که به سلامت پوست و بدن کمک خواهد کرد، نوشیدن آب کافی در طول شبانه روز است. باید در طول روز ۶ تا ۸ لیوان آب برای تامین رطوبت ارگان‌های بدن نوشید. بعد از آن باید برای یک روتین پوستی مناسب برنامه‌ریزی کرد و آن را در طولانی مدت انجام داد. تونرهای مرطوب کننده محصولات پوستی هستند که برای برطرف کردن خشکی پوست استفاده می‌شوند. در این مقاله در مورد تونر مرطوب کننده و تاثیر آن روی پوست صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دلایل خشکی پوست

همان طور که در بخش قبل توضیح دادیم، خشکی پوست عوامل مختلفی دارد. بهتر است تا قبل از آشنایی با تونرهای مرطوب کننده در مورد این عوامل صحبت کنیم.

گرما و حرارت

گرما و نور خورشید برای کسانی که از سرما فراری و عاشق گرما هستند بسیار لذت بخش است. اما قرار گرفتن زیر نور آفتاب و یا ایستادن در کنار وسیله‌ای که گرمای زیادی دارد، مثل شومینه، به مرور زمان رطوبت بدن را کم کرده و باعث خشکی پوست می‌شود.

حمام کردن اشتباه

عادت حمام کردن با آب داغ یک عادت مخرب برای پوست و موی شما است. آب گرم علاوه بر قرمزی پوست موجب خارش و خشکی آن هم می‌شود. گرما و بخار آب منافذ پوست را باز کرده و موجب نفوذ راحت‌تر آلودگی‌های محیط می‌شود. بدن باید تلاش کند تا بعد از استفاده از آب داغ، خود را به حالت عادی بازگرداند. زمان تلاش برای رسیدن به حالت اولیه با افزایش سن بیشتر شده و خود عاملی برای چین‌و‌چروک خواهد بود.

حمام کردن یک مرد با آب گرم
استفاده از آب داغ در حمام موجب خشکی پوست خواهد شد.

علاوه بر آب، استفاده از صابون‌هایی که چربی مفید پوست را از بین می‌برند، عامل دیگری برای خشکی پوست هستند. اگر این صابون‌ها را با شوینده‌های غیر صابونی جایگزین نکنید، استفاده از تونرهای مرطوب کننده کار بیهوده‌ای خواهد بود.

آب و هوای محل زندگی

زندگی کردن در جایی که هوای سرد، پر باد و یا کم رطوبت داشته باشد، عاملی برای خشکی پوست خواهد بود. علاوه بر هوا «آب سنگین» هم موجب خشکی پوست می‌شود. آب سنگین آبی است که مواد معدنی آن، مثل کلسیم و منیزیم، غلظت بالاتر از حد معمول داشته باشد. این مواد روی پوست می‌مانند و خشکی پوست را به همراه خواهند داشت.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

کسانی که دچار وسواس تمیزی هستند و یا عادت به شستن زود به زود صورت و بدن خود دارند، نه تنها کمکی به مراقبت از پوست خود نمی‌کنند، بلکه موجب خشکی پوستشان می‌شوند. علاوه بر مواد شوینده استفاده از اسکراب صورت اگر بیش از حد باشد، به سطح پوست آسیب رسانده و دلیل دیگری برای خشکی خواهد بود.

عوارض داروها

بعضی از داروها که برای درمان بیماری مصرف می‌شونند عوارضی همچون خشکی پوست به همراه دارند. حتما قبل از مصرف یک دارو، حتی اگر به توصیه پزشک باشد، عوارض آن را مطالعه کنید تا با دلیل مشکلات احتمالی آینده آشنایی داشته باشید. برای خشکی ناشی از عوارض دارو هم استفاده از تونر مرطوب کننده را جز روتین پوستی خود قرار دهید.

تونر چیست؟

تونر یک محصول مراقبت از پوست به شکل مایع و شبیه به آب است که بعد از شستن صورت استفاده می‌شود. تونر وظیفه دارد تا آلودگی و چربی‌هایی که بعد از شستشوی صورت هنوز باقی مانده است را تمیز کند؛ اما وظیفه اصلی تونرها تنظیم کردن pH پوست است. بعد از شستن صورت، حتی اگر با بهترین شوینده مخصوص صورت شسته شود، pH پوست دچار تغییر شده و به مرور باعث مشکلات پوستی از جمله خشکی می‌شود. تونر pH پوست را بالانس کرده و مانع از بروز مشکل می‌شود. تونرها از زمانی که جز روتین پوستی ۱۰ مرحله‌ای کره‌ای ها قرار گرفتند، طرفدار پیدا کردند. این روتین پوستی به دلیل تاثیر شگفت‌انگیز روی پوست کره‌ای‌ها در سطح دنیا معروف شد.

انواع تونر و فواید آنها

اگر چه وظیفه اصلی تونرها تنظیم pH صورت و تمیز کردن آن است، اما به مرور زمان تونرها تکامل پیدا کردند تا علاوه بر کارهای ابتدایی خود، خواص دیگری هم برای پوست داشته باشند. تونرها انواع مختلفی دارند که در این بخش با آنها آشنا خواهیم شد.

تونرهای کوچک کننده منافذ

این دسته از تونرها علاوه بر وظایف اصلی خود، به کوچک کردن و بستن منافذ باز صورت کمک می‌کنند. منافذ باز روی صورت ظاهری شبیه به پوست پرتقال ایجاد می‌کند. علاوه بر شکل ظاهری، منافذ باز جایگاه خوبی برای نفوذ آلودگی و چربی‌ها است. در نتیجه جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سر سفید به راحتی روی پوست به وجود خواهند آمد. پس تونرهای کوچک کننده منافذ، کمک بزرگی به سلامت پوست شما خواهند کرد.

پوستی که منافذ آن باز است. (پوست پرتقالی)
پوست خشک و دارای منافذ باز

تونرهای ضد آکنه و جوش

برای کمک به برطرف کردن جوش و آکنه صورت، امتحان کردن یکی از تونرهای ضد آکنه راه حل خوبی خواهد بود. این تونرها ترشح چربی پوست را کنترل کرده و جوش‌هایی مثل جوش‌های سر سیاه را از بین می‌بردند. برای استفاده از محصولات روی پوستی که جوش فعال دارد باید نهایت دقت را به خرج داد. اول باید محصول را روی یک قسمت از صورت امتحان کرد و منتظر نتیجه شد. اگر مشکلی به وجود نیامد، می‌توان از آن استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با شیوه استفاده از تونر ضد آکنه پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

تونرهای روشن کننده

تونرهای روشن کننده محصولاتی هستند که می‌توانند به رفع لک و تیرگی پوستی کمک کنند. در این تونرها از مواد روشن کننده مثل ویتامین C استفاده شده است. این تونرها به مرور باعث بهتر شدن وضعیت پوست خواهند شد. تونرهای روشن کننده یک جور محصول درمانی هم محسوب می‌شوند. پس اگر دچار لک یا تیرگی هستید، حتما این محصول را جز روتین پوستی خود قرار دهید.

تونرهای مرطوب کننده

همان طور که از ابتدای این مقاله اشاره کردیم، تونرهای مرطوب کننده وظیفه آبرسانی به پوست را دارند. تونر مرطوب کننده پوست خشک را به خوبی آبرسانی می‌کند. علاوه بر آن تونر مرطوب کننده مانند یک سد دفاعی کمک می‌کند تا سرم و مرطوب کننده در پوست صورت قفل شوند و کارشان را به طور کامل انجام دهند.

خرید کرم مرطوب کننده فانتزی رینوزیت حاوی روغن زیتون

کرم مرطوب کننده رینوزیت حاوی روغن زیتون بوده و یک گزینه مناسب برای استفاده روزانه بعد از تونر مرطوب کننده خواهد بود. روغن زیتون به دلیل داشتن ویتامین E خاصیت ضد پیری داشته و مانع از به وجود آمدن چین‌و‌چروک می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

تونر مرطوب کننده برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجایی که رطوبت رسانی به پوست برای انواع پوست امری ضروری است، تمامی پوست‌ها می‌توانند از این تونر استفاده کنند. این یک تصور اشتباه است که تونر مرطوب کننده پوست چرب را چرب‌تر می‌کند. همه پوست‌ها، حتی پوست چرب، احتیاج به آبرسانی و رطوبت دارند. تونرهای مرطوب کننده برای کسانی که پوست حساس دارند بسیار گزینه خوبی هستند تا بتوانند به مرور از شر خشکی، قرمزی و خارش پوست نجات پیدا کنند.

نحوه استفاده از تونر مرطوب کننده

روتین پوستی باید دو بار در طول شبانه‌روز انجام شود. یک بار صبح بعد از بیدار شدن و یک بار شب قبل از خوابیدن. اگر از لوازم آرایش استفاده کرده باشید، در ابتدا باید صورت خود را با یک پاک کننده آرایش، مثل میسلار واتر، پاک کنید. مرحله بعد شستن صورت به وسیله یک شوینده مخصوص نوع پوست خودتان است. بعد از آن که صورت خود را شستید، به کمک یک پد سکه‌ای و یا دست، تونر را روی صورت بزنید.

ریختن تونر روی پذ سکه‌ای برای زدن به صورت
برای استفاده از تونر مرطوب کننده از پد کتان سکه‌ای استفاده کنید.

برای استفاده از پد سکه‌ای مقداری از تونر مرطوب کننده را روی آن بریزید و به کل صورت بکشید. اگر این کار را با پد سکه‌ای انجام دهید، بعد از پایان کار متوجه آلودگی‌های جا مانده روی سطح پوستتان خواهید شد. برای استفاده از دست ابتدا دست‌هایتان را به خوبی بشویید؛ سپس چند قطره تونر روی دست خود بریزید و به صورت ضربه‌ای و با حرکات پرسی به همه جای صورت بزنید. چند دقیقه زمان بدهید تا تونر جذب پوست شود و تاثیر خود را بگذارد. بعد از آن که تونر جذب شد، سراغ بقیه روتین پوستی خود بروید. محصولات پوستی را باید از رقیق به غلیظ استفاده کنید. پس اگر سرم می‌زنید، بعد از تونر از آن استفاده کنید.

معرفی بهترین تونرهای مرطوب کننده موجود در بازار

در این بخش به معرفی بهترین تونرهای مرطوب کننده می‌پردازیم تا شما انتخاب راحت‌تری برای خرید آن داشته باشید.

محلول پاک کننده و مرطوب کننده 3 در 1 بی یلندا

این محصول از برند بی یلندا ۳ کار را برای پوست انجام می‌دهد. با این محلول می‌توان مثل یک میسلار واتر آرایش صورت را پاک کرد. بعد از پاک کردن آرایش این محلول شبیه به تونر روی پوست شما عمل می‌کند و باعث تنظیم pH پوست شما خواهد شد. سومین ویژگی آن تغذیه و رطوبت رسانی به پوست است که به خوبی آن را انجام خواهد داد.

محلول پاک کننده و مرطوب کننده 3 در 1 مناسب انواع پوست بی یلندا

محلول پاک کننده و مرطوب کننده 3 در 1 بی یلندا برای انواع پوست مناسب است. اگر می‌خواهید هزینه کمتری برای روتین پوستی خود بکنید و با یک محصول چندین نیاز پوستی خود را برطرف کنید، این محلول گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

تونر مرطوب کننده و آبرسان انار وان اسپرینگ

این تونر یکی از تونرهای مرطوب کننده است که به دلیل داشتن ویتامین C، علاوه بر خاصیت آبرسانی و تمیز کردن پوست، باعث روشن شدن پوست می‌شود. عصاره انار و گلیسیرین به‌کار رفته در این تونر، موجب جوان‌سازی، کوچک کردن و پاکسازی منافذ باز پوست شده و شادابی و لطافت را به پوست هدیه می‌کند.

خرید تونر آبرسان و مرطوب کننده انار وان اسپرینگ

تونر آبرسان و مرطوب کننده انار وان اسپرینگ منافذ پوست را تمیز کرده و موجب سفت شدن و جوان‌سازی پوست می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

تونر پاک کننده پوست صورت گارنیه مدل Aloe

تونر مرطوب کننده و پاک کننده پوست گارنیه با ترکیبات۹۶ درصد گیاهی بدون هیچ آسیبی برای پوست، آن را پاکسازی، آبرسانی و تقویت می‌کند. تونر پاک کننده پوست صورت گارنیه مدل Aloe ، حاوی هیالورونیک اسید است. همان‌طور که می‌دانید تونرهای حاوی ترکیبات هیالورونیک اسید رطوبت پوست را افزایش می‌دهند و باعث جلوگیری از چین و چروک پوست می‌شوند.

خرید تونر پاک کننده پوست صورت گارنیه مدل Aloe

این تونر غنی شده با عصاره آلوئه ورا است. برای انواع پوست مناسب بوده و تمام آلودگی‌های سطح پوست و منافذ را پاک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

تونر پاک کننده و مرطوب کننده دیپ سنس

این محصول علاوه بر پاکسازی پوست، می‌تواند پوست را مرطوب و از خشک شدن آن جلوگیری کند. همچنین به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده تا پوستی سالم و با نشاط داشته باشید. این تونر با فرمولاسیون ملایم و آرامش‌بخش خود پوست را لطیف و نرم می‌کند. تونر پاک کننده و مرطوب کننده دیپ سنس حاوی گلاب و گل محمدی ارگانیک و سدیم هیالورونات است که با این ترکیبات آرامش را به پوست شما هدیه می‌دهد.

خرید تونر پاک کننده و مرطوب کننده دیپ سنس مناسب انواع پوست

این تونر هم برای انواع پوست مناسب است. از رطوبت پوست محافظت کرده و باعث شادابی آن می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

جمع بندی

استفاده از تونر در روتین پوستی به مراقبت بیشتر پوست کمک خواهد کرد. کار اصلی تونرها تمیز کردن پوست و تنظیم pH آن است؛ اما تونرها انواع مختلفی دارند و به جز این موارد برای مصارف دیگری مثل روشن کردن پوست، آبرسانی و کوچک کردن منافذ کاربرد دارند. ما در این مطلب شما را با تونرهای مرطوب کننده آشنا کردیم. در مورد ویژگی‌های آن صحبت کردیم و به معرفی بهترین تونرهای مرطوب کننده موجود در بازار پرداختیم. اگر شما هم در مورد این موضوع نظری دارید و یا دوست دارید نکته‌ای به آن اضافه کنید، خوشحال می‌شویم تا آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد تونرهای مرطوب کننده

تونر چیست؟

تونر یک محصول مراقبت از پوست است که برای تمیز کردن پوست و تنظیم pH آن بعد از استفاده از شوینده صورت به کار می‌رود.

انواع تونرها کدام‌ها هستند؟

تونرها علاوه بر وظیفه اصلی خود یعنی پاک کردن سطح پوست و بالانس کردن pH پوستی، کارهای دیگری انجام می‌دهند. تونر کوچک کننده منافذ، تونر مرطوب کننده، تونر ضد جوش و تونر روشن کننده از انواع تونرها هستند.

تونرهای مرطوب کننده چه کاری انجام می‌دهند؟

تونرهای مرطوب کننده به آبرسانی پوست کمک می‌کنند. علاوه بر این، این تونرها مثل یک لایه محافظ روی پوست قرار می‌گیرند تا سرم پوستی و مرطوب کننده کار خود را تمام و کمال انجام دهند.

تونرهای مرطوب کننده برای چه کسانی مناسب هستند؟

با توجه به این که تمام پوست‌ها نیاز به رطوبت و آبرسانی دارند، تونر مرطوب کننده برای همه مناسب خواهد بود. البته کسانی که پوست خشک یا حساسی دارند بیشتر از مزایای تونر مرطوب کننده بهره‌مند خواهند شد.

بهترین تونرهای مرطوب کننده بازار کدامند؟

تونر آبرسان و مرطوب کننده انار وان اسپرینگ، تونر پاک کننده پوست صورت گارنیه مدل Aloe و تونر پاک کننده و مرطوب کننده دیپ سنس بخشی از بهترین تونرهای موجود در بازار هستند.