زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از پوست گردن + چطور پوست گردن را جوان و شاداب نگه داریم؟

wordcamp
1,041
13 دقیقه
مراقبت از پوست گردن + چطور پوست گردن را جوان و شاداب نگه داریم؟

از دیرباز داشتن پوستی صاف و عاری از چین و چروک و لک و جوش دغدغه‌‌ی انسان بوده است. به طوری که متخصصان در این زمینه به تحقیق و پژوهش و تولید کِرِم، دارو، محلول، شوینده و غیره پرداخته‌‌اند. بعضی از ما تا حدودی (و یا به طور کامل) با روتین‌های مراقبت از پوست آشنایی داریم. برخی از افراد یک روتین روزانه برای محافظت از پوست صورت خود دارند. اما به طور میانگین کمتر کسی است که برای مراقبت از پوست گردن و استفاده از روتین پوست گردن اهمیت ویژه‌ای قائل شود.

اغلب افرادی که از روتین پوستی خاصی استفاده می‌کنند، وقت زیادی برای محافظت و رسیدگی از پوستِ صورت خود می‌گذارند. اما باید بدانیم غفلت از رسیدگی به پوست گردن می‌تواند سبب شُل شدن و چروک پوست و در نتیجه پیرتر نشان دادن چهره‌ی ما شود.

در این مقاله راز جوان نگه داشتن پوست گردن را به شما خواهیم گفت. راه‌های جلوگیری از آسیب رساندن به پوست گردن را توضیح خواهیم داد. روش‌ها و فواید مراقبت از پوست گردن و روتین متناسب را آموزش می‌دهیم.

اهمیت جوان نگه داشتن پوست گردن

گردن صاف و بدون چین و چروک
مراقبت از پوست گردن تاثیر بسزایی در جوانی و شادابی ما دارد.

همانطور که می‌دانید زیبایی و سلامتی پوست یکی از عوامل تاثیرگذار در حفظ اعتماد به نفس و جذابیت ما محسوب می‌شود. به همین دلیل است که امروزه محصولات مراقبت از پوست بسیار پر طرفدار شده است. رسیدگی به پوست صورت اولین اولویت کسانی است که به دنبال داشتن پوستی صاف و جوان و عاری از ایراد هستند. اما به محض اینکه به پوست گردن می‌رسند روند انجام روتین را متوقف می‌کنند. این در حالی است که متخصصان پوست تاکید دارند که روتین مناسبی برای پوست گردن نیز به کار ببریم. پوست گردن همانند پوست صورت، در جوانی و زیبایی چهره‌ی ما تاثیر بسزایی دارد. پوست گردن ما همانند صورت، در معرض آسیب‌های یکسانی قرار دارد. آسیب‌هایی مانند اشعه UV، رادیکال‌های آزاد محیط اطراف و غیره. پس با توجه به این موارد، مراقبت از پوست گردن و داشتن روتینی مناسب، برای محافظت از پوست گردنمان نیز ضروری است.

در ادامه‌ی این مقاله، فواید و راهکارهای مراقبت از پوست گردن را با شما درمیان می‌گذاریم.

فواید مراقبت از پوست گردن

ما انسان‌ها دوست داریم روند پیری و افزایش سن خود را به تعویق بیاندازیم. بیشتر ما سعی داریم با ظاهری بشاش و جوان پا به عرصه‌ی میانسالی بگذاریم. پس برای رسیدن به این خواسته نباید مراقبت از پوست گردن و داشتن روتین مناسب برای محافظت از آن را فراموش کنیم. زیرا جوان نگه داشتن پوست گردن نقش بسزایی در حفظ سلامت، شادابی و جوانی ما دارد.

هر زمان صحبت از مراقبت‌های پوستی به میان می‌آید، فکر ما به صورتمان معطوف می‌شود. اغلب، محصولات مراقبت از پوست را در فاصله بین پیشانی تا چانه استفاده می‌کنیم. این در حالی است که پوست گردن ما نیز نیاز به توجه و مراقبت یکسانی دارد. (چرا که در طول روز در معرض همان آسیب‌های پوست صورت قرار میگیرد.) در غیر این صورت دچار افتادگی، چروک، لک و جوش و سایر مشکلات پوستی می‌شود. پس اگر دوست دارید روند افزایش سن و پیری خود را به تاخیر بیاندازید و علاوه بر داشتن صورتی زیبا و شاداب، از پوستِ گردنی صاف و جوان و سالم برخوردار باشید، با ما همراه شوید تا به شما روتین پوست گردن و راهکارهای مراقبت از پوست این ناحیه را آموزش دهیم.

عوامل آسیب رسان به پوست گردن

گردن پیر و چروکیده
عوامل متعددی می‌تواند سبب آسیب به پوست گردن و پیری زودهنگام آن شود.

برای بهتر مراقبت کردن از پوست و دانستن راه‌های جلوگیری از آسیب رساندن به پوست گردن لازم است بدانیم چه عواملی سبب آسیب رساندن به پوست گردن ما می‌شود. این کار سبب می‌گردد تا علاوه بر استفاده از روتین پوست گردن،عوامل تحریک کننده و آسیب رسان به پوست این ناحیه را حذف و یا تا حد زیادی کم کنیم.

مهمترین عوامل

  • خورشید: نور خورشید علاوه بر فوایدی که برای بدن و سلامتی ما دارد، تاثیرات بسیار مخربی بر روی پوست ما می‌گذارد. با افزایش سن این اثرات بیشتر نمایان می‌شود. به مدت طولانی و بدون داشتن محافظ و کرم ضدآفتاب در معرض نور خورشید بودن؛ سبب ایجاد لک، چین و چروک، آفتاب سوختگی و در شرایط حادتر حتی سرطان‌های پوستی نیز می‌شود.
  • محصولات آرایشی: استفاده مکرر و طولانی مدت از محصولات آرایشی (به خصوص محصولات آرایشی بی‌کیفیت) بر روی پوست صورت و گردن، به مرور سبب پیرتر شدن، جوش، التهاب، لک و سایر بیماری‌های پوستی می‌شود.
  • آب: همه ما می‌دانیم که دو سوم بدنمان از آب تشکیل شده است. هر انسان بالغ باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشد. پس نخوردن مقدار کافی آب به صورت روزانه سبب آسیب رساندن به پوست و سایر قسمت‌های بدن می‌شود.

سایر عوامل مخرب

  • تغذیه: خوردن غذاهای چرب، شیرین، فست فودها، حجم زیادی از کربوهیدرات‌ها و غیره، می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی پوست ما داشته باشد. این نوع غذاها می‌تواند سبب ایجاد انواع جوش‌ها و مشکلات پوستی بشود.
  • خواب: کمبود خواب و نداشتن مقدار خواب کافی در طول شبانه روز و بیدار ماندن طولانی شبانه نیز از جمله عوامل مخرب پوست است.
  • استرس: همه ما می‌دانیم که استرس و فشارهای عصبی تاثیر بسیار مخربی بر روی بدن و پوست ما دارد. پوست گردن و صورت ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. وجود استرس و فشارهای عصبی، سبب پیر و چروکیده شدن پوست ما می‌شود.
  • شستشو: شستشو بیش از اندازه یا کمتر از نیاز روزانه پوست شما و استفاده از شوینده‌هایی که متناسب با نوع پوستتان نیستند نیز یکی دیگر از علل آسیب رساندن به پوست است.
  • آلودگی: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، گرد و خاک و سایر عوامل آلاینده نیز تاثیر بسزایی در تخریب پوست ما دارد.

عوامل تاثیرگذار داخلی

  • تغییرات هورمونی: یکی دیگر از عواملی که بر روی پوست ما تاثیر می‌گذارد تغییرات هورمونی است. با مراجعه به پزشک معالج و درمان خود، می‌توانیم از آسیب‌های ایجاد شده توسط این تغییرات جلوگیری به عمل آوریم.
  • بارداری و قاعدگی: از جمله مواردی که پوست ما را حساس و آسیب‌پذیر می‌کند، بارداری و قاعدگی است. قاعدگی و بارداری با ایجاد تغییرات هورمونی در بدن سبب بروز لک و جوش و التهاب می‌شود. کشیده شدن بیش از حد پوست در دوران بارداری نیز باعث به وجود آمدن انواع ترک و لک بر روی پوست بدن میشود.
  • مصرف دارو: مصرف برخی از داروها برای درمان یک سری از بیماری‌های پوستی و یا داخلی نیز سبب ایجاد لک، جوش و سایر مشکلات پوستی می‌شوند.

تمامی موارد ذکر شده به علاوه‌ی سایر عوامل (مانند مصرف نوشابه و مشروبات الکلی، سیگار کشیدن، اعتیاد، محیط‌های کاری نامناسب، استفاده بیش از حد از تلفن همراه و لپ تاپ و تلویزیون و غیره) می‌تواند بر روی پوست بدن، صورت و گردن ما تاثیرات بسیار مخرب و حتی جبران ناپذیری داشته باشد. با رعایت موارد فوق و روتین پوستی مناسبی که در ادامه به آن می‌پردازیم، می‌توانیم کمک شایانی به مراقبت از پوست گردن خود نیز بکنیم.

روتین پوست گردن

کِرِم زدن به پوست گردن
مراقبت از پوست گردن با استفاده از روتین مناسب.

در ابتدا لازم است مختصری در رابطه با روتین پوستی توضیح دهیم.

روتین پوستی به استفاده مداوم و روزانه برخی روش‌های مراقبتی و محصولات پوستی گفته می‌شود. انجام منظم این روند به حفظ سلامتی، شادابی و زیبایی پوست ما کمک می‌کند.

داشتن روتین پوست گردن که متناسب با سن، جنسیت و نوع پوست شما باشد ضروری و لازم است. ما در اینجا به شما راهکارهای مراقبت از پوست گردن را ارائه می‌دهیم. شما با توجه به سن، نوع و نیاز پوست خود محصولات پوستی متناسب را تهیه و استفاده کنید.

برای شناخت نوع پوست و چک کردن هورمون‌های بدن و مشخص شدن اینکه بیماری زمینه ای خاصی دارید یا خیر بهتر است ابتدا به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. بعد از انجام آزمایش و مشخص شدن تمام موارد فوق، می‌توانید با مراجعه به مشاور، محصولات مناسب پوست خود را تهیه نمایید. پس از تهیه محصولات مورد نظر، روتین‌های پوست گردن را به صورت روزانه اعمال کنید.

مراحل روتین پوست گردن

شستشو: اولین مرحله در شروع هر روتین پوستی شستشو است. اگر روی پوست گردن خود از کرم‌پودر، ضدآفتاب و هر نوع لوازم آرایشی دیگری استفاده کرده‌اید بهتر است ابتدا با یک پد و پاک کننده آرایش (یا میسلارواتر) این مواد را از روی پوست گردن خود پاک کنید. بعد با یک شوینده غیر صابونی پوست گردن خود را کامل بشویید.

خرید میسلارواتر برای پوست گردن

خرید بهترین میسلارواتر برای مراقبت از پوست گردن

برای مشاهده و انتخاب میسلارواتر مناسب با نوع پوست خود، روی عکس مقابل کلیک کنید.

انجام شستشو اصولی و کامل پوست گردن

  • ابتدا باید تشخیص دهید که نوع پوست شما چیست (چرب، نرمال، خشک، مختلط). بعد از پاک‌کننده‌ی آرایش و شوینده مناسب پوست خود استفاده کنید.
  • برای شستشوی صورت و گردن خود به هیچ عنوان از صابون و شوینده‌های صابونی استفاده نکنید. چرا که با برهم زدن PH پوست شما سبب به وجود آمدن مشکلات پوستی بسیاری خواهند شد. به جای آن از فوم و ژل‌های شستشوی مخصوص صورت و گردن استفاده نمایید.
  • اگر از مواد آرایشی روی گردن خود استفاده کرده‌اید، حتما ابتدا با پاک کننده آرایش این مواد را از پوست خود پاک کنید. بعد اقدام به شستشو گردن خود نمایید.
  • هرگز با آب داغ گردن و صورت خود را نشوئید. بعد از شستشو از حوله زیر برای خشک کردن استفاده نکنید. حوله را روی گردن خود نکشید، بلکه آرام روی پوست گردن خود بگذارید و بردارید.
  • با کف دست و محکم گردن خود را نشوئید. بلکه با نوک انگشتان به صورت دورانی و آرام ماساژ داده و بشوئید.
خرید ژل شستشو مناسب پوست های مختلف

خرید ژل‌های شستشو مناسب گردن و صورت

با کلیک بر روی عکس، شوینده مناسب خود را خریداری نمایید.

سایر مراحل روتین پوست گردن

تونر: پس از شستشو، نوبتِ استفاده از تونر متناسب با نوع پوستتان است. با یک پد یا یک تکه پنبه این تونر را همانطور که روی سطح صورت خود می‌کشید، بر روی گردن نیز بزنید. توجه داشته باشید که تونر نیز مانند میسلارواتر و شوینده باید متناسب با نوع پوست شما باشد.

خرید تونر برای پوست گردن

خرید تونر برای محافظت از پوست گردن

روی عکس کلیک کنید تا به راحتی تونر مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید.

سرم‌ها : اگر از سرم‌های درمانی مانند سرم ویتامین ‌C، کرم‌های ضد‌جوش، ضد‌لک، ضد‌چروک و غیره استفاده می‌کنید، در این مرحله باید از آن ها بر روی پوست گردن خود بزنید. بعد به آرامی با نوک انگشتان ماساژ دهید تا جذب پوست گردن شود.

خرید محصولات لیفتینگ پوست

خرید کرم‌های لیفتینگ پوست برای جلوگیری از شُل شدن پوست گردن

لینک محصولات مراقبتی پوست گردن= کلیک بر روی عکس مقابل

آب‌رسان: استفاده از آب‌رسان و مرطوب کننده مناسب با نوع پوست گردنتان بسیار ضروری و حائز اهمیت است. حتی اگر پوست شما بسیار چرب باشد باز هم باید از آب‌رسان مناسب با پوست خود استفاده کنید.

خرید آب‌رسان و مرطوب کنندهم

خرید آب‌رسان و مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود

با کلیک بر روی عکس مقابل به لینک محصولات مرطوب کننده و آب‌رسان دسترسی خواهید داشت.

ضدآفتاب: یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوست گردن و صورت استفاده کافی از ضدآفتاب است. توجه داشته باشید که چه در منزل و چه در بیرون منزل باید حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. هر دو ساعت یک بار باید ضدآفتاب را تمدید نمایید. مقدار کافی ضدآفتاب برای هر فرد به اندازه دو بند انگشت آن فرد است. نباید به هیچ عنوان کمتر از این مقدار استفاده شود چرا که تاثیر نخواهد داشت. ضدآفتاب با SPF بالای 30 و مناسب با پوست خود را تهیه و استفاده نمایید.

خرید ضد آفتاب

خرید ضد آفتاب با SPF مناسب برای روتین پوست گردن

با کلیک بر روی عکس مقابل، ضدآفتاب مناسب پوست خود را تهیه نمایید.

روش‌های تکمیل کننده محافظت از پوست گردن

برای مراقبت از پوست گردن، رعایت روتین فوق بسیار ضروری و اثرگذار است. اما در کنار این روتین پوست گردن، می‌توان از انواع اسکراب برای پاک‌سازی و لایه‌برداری نیز استفاده کرد. با توجه به نوع پوست خود می‌توانید هفته‌ای 2 الی 3 مرتبه از این اسکراب‌ها استفاده کنید. با این کار لایه‌های مُرده‌ی پوست گردن را حذف کرده و به زیباتر شدن و جوانسازی آن نیز کمک کنید.

علاوه بر موارد فوق، ماساژ دادن نیز یکی دیگر از روش های‌مراقبت از پوست گردن است. این کار باید آرام و در جهت خلاف جاذبه‌ی زمین صورت پذیرد. از کشیده شدن و فشار بیش‌از‌حد به پوست این ناحیه جلوگیری نمایید.

برای افزایس اطلاعات خود در خصوص مراقب از پوست، می‌توانید به قسمت راهکارهایی برای مراقبت از پوست کل بدن مراجعه نمایید

اگر به دنبال راهکارهای برای پوشاندن کبودی و جای گاز گرفتگی بر روی پوست خود هستید، روی لینک کلیک کنید.

سخن آخر

مراقبت از پوست گردن در کنار مراقبت از پوست صورت از اهمیت بسزایی برخوردار است. عدم توجه به روتین پوست گردن می‌تواند سبب آسیب رساندن جدی به پوست این ناحیه باشد. رعایت موارد ذکر شده برای حفظ سلامت پوست حائز اهمیت است. (مواردی مانند تغذیه‌‌ی مناسب، خواب کافی، نوشیدن آب، ورزش کردن، عدم استفاده از مشروبات الکلی و سیگار، در معرض آلودگی و نور مستقیم خورشید قرار نگرفتن و چک کردن تغییرات هورمونی بدن و دور بودن استرس وغیره ). در کنار آن، داشتن روتین پوست گردن نیز بسیار مهم است. این روتین شامل شستشو درست و اصولی، استفاده از تونر، سرم‌های ضد‌جوش و لک و چروک، آب‌رسان و مرطوب کننده و ضد آفتاب است. با این کار از آسیب رساندن به پوست گردن خود جلوگیری کرده و سبب جوان نگه داشتن پوست خود شوید.

پرسش های متداول

برای مراقبت از پوست گردن چه محصولاتی مناسب هستن؟

علاوه بر آب‌رسان، مرطوب کننده و ضدآفتاب، محصولاتی که به کلاژن سازی پوست گردن کمک کرده و حاوی ویتامین C، E، آنتی اُکسیدان‌ها و هیالرونیک اسید، سالسیلات و ارولیک اسید بوده و سبب شادابی و جوان سازی و جلوگیری و درمان جوش و لک و چین و چروک می‌شوند، مناسب است. برای اطلاع دقیق به متخصص پوست مراجعه نمایید.

مهمترین نکات در روتین پوست گردن چیست؟

شستشو اصولی، استفاده از تونر، آب‌رسان، ضدآفتاب، سرم‌های جلوگیری از جوش و لک و چروک، ماساژ و استفاده از اسکراب‌ها

برای جلوگیری از آسیب به پوست گردن باید از چه رفتارهایی اجتناب کرد؟

خوردن غداهای چرب، شیرین و فست فودها، مصرف مشروبات الکلی و سیگار، آب کافی ننوشیدن، خواب کافی نداشتن، ورزش نکردن، استفاده بیش‌از‌حد از محصولات آرایشی، در معرض مستقیم نور خورشید و آلودگی بودن و ….

آیا می توان از روتین پوستی صورت برای گردن نیز استفاده کرد؟

بله. به دلیل هزینه‌بر بودن محصولات پوستی و مراقبتی نیاز به تهیه محصولات جداگانه برای روتین پوست گردن نیست.

روزی چند بار باید روتین پوست گردن را استفاده کرد؟

با توجه به نوع پوست متفاوت است و باید دکتر متخصص و یا مشاور بخش مراقبت‌های پوستی با توجه به نوع و نیاز پوست شما آن را تعیین کند. اما به طور کلی حداقل یک و حداکثر 3 بار در روز است.