زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

خواص و طرز تهیه و استفاده روغن هسته انار برای پوست و مو

wordcamp
2,983
8 دقیقه
خواص و طرز تهیه و استفاده روغن هسته انار برای پوست و مو

در مورد روغن هسته انار تا به حال چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید این روغن چه تاثیرات فوق العاده شگفت انگیزی روی سلامتی و زیبایی پوست و موی شما دارد؟ در این مقاله همه خواص و فواید این روغن برای پوست و مو را برای شما گرد آوری کرده‌ایم. اگر می‌خواهید خواص و طرز استفاده روغن هسته انار برای پوست و مو را بدانید این مقاله از مو تن رو را از دست ندهید.

خواص و طرز استفاده روغن هسته انار برای پوست

روغن هسته انار روی زیبایی و سلامت پوست تاثیر فوق العاده‌ای دارد. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم مهم ترین خواص روغن هسته انار برای پوست را برایتان شرح دهیم. پس اگر می‌خواهید با فواید این روغن شگفت انگیز برای پوست آشنا شوید، با ما همراه باشید.

خواص روغن هسته انار
خواص روغن هسته انار

درمان چین و چروک پوست صورت

اولین موردی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم فایده روغن هسته انار برای رفع چین و چروک صورت است. این روغن به دلیل داشتن اسید پونیسیک و فیتوسترول به تولید کلاژن در پوست کمک کرده و به جلوگیری از ایجاد چروک پوستی کمک بسیاری می‌کند. پس برای درمان چروک دور لب، درمان چروک گردن و رفع چروک پیشانی از روغن هسته انار استفاده کنید. علاوه بر این، اسید اولئیک موجود در روغن هسته انار به خوبی علائم پیری زودروس پوست مانند خطوط ریز چهره را رفع خواهد کرد. بهتر است از روغن هسته انار برای دور چشمانتان استفاده نکنید چون این روغن خاصیت لایه برداری داشته و سبب نازک شدن و حساس شدن پوست دور چشم می‌شود.

درمان لک و جای جوش بر روی پوست

از دیگر خواص روغن هسته انار می‌توان به توانایی آن برای لایه برداری پوست و جایگزین کردن لایه سطحی پوست با لایه دیگر اشاره کرد. روغن هسته انار دارای فیتوسترول بوده و به همین خاطر می‌تواند سلول های پوستی جدید تولید کند. با تولید سلول‌های پوستی جدید، لک‌های قهوه‌ای روی صورت، لک‌های سفید روی صورت، لکه های قرمز، جای جوش، اسکار سوختگی قدیمی و … از روی پوست از بین خواهند رفت. همچنین این روغن دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین E است و می‌تواند انواع لک و اسکار روی پوست شما را درمان کند.

درمان التهابات و اگزما پوستی

اسید پونیسیک، اسید لینولئیک و ویتامین E از ترکیبات اصلی روغن هسته انار هستند. این مواد به درمان سریع التهاب پوست صورت، درمان حساسیت پوستی، درمان خارش پوست، رفع قرمزی، درمان اگزما و بهبود حساسیت پوست صورت کمک شایانی می‌کند. همچنین این روغن خاصیت تسکین دهنده و آرام بخش برای پوست دارد و پوست شما را به خوبی خنک کرده و التهابات را بهبود می‌بخشد. پس اگر التهاب یا اگزما روی پوست دارید روغن هسته انار را امتحان کنید.

درمان جوش و آکنه

روغن هسته انار سرشار از اسید لینولئیک است. جالب اینجاست که بدانید در پوست‌های مستعد جوش، اسید لینولئیک در چربی یا سبوم پوست کم تر تولید شده و به همین دلیل چربی موجود در پوست چسبنده می‌شود و در نهایت باعث بسته شدن منافذ و ایجاد جوش خواهد شد. روغن هسته انار با داشتن این ماده چربی پوست را کنترل کرده و به درمان جوش چرکی صورت، درمان جوش زیر پوستی یا جوش سر سیاه و دیگر جوش‌ها می‌پردازد. همچنین این روغن با داشتن ویتامین E و اسید استئاریک، منافذ پوست را عمیقا از هرگونه چربی و آلودگی پاکسازی و ضد عفونی می‌کند که در نتیجه مانع ایجاد جوش خواهد شد.

رطوبت رسانی به پوست

روغن هسته انار یک روغن بسیار سبک است و به راحتی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند. این روغن به خاطر سبکی فوق العاده‌ای که دارد پوست را در هر سه لایه عمیقا آبرسانی می‌کند. همچنین موادی مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک که در روغن هسته انار موجود هستند باعث می‌شوند پوست به خوبی آبرسانی شود. استفاده از این روغن به نرم شدن، مرطوب شدن و در نهایت زیبایی پوستتان کمک شایانی خواهد کرد.

خواص و طرز استفاده روغن هسته انار برای پوست
استفاده روغن هسته انار برای پوست تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد.

لایه برداری پوست صورت

همانطور که پیش از این هم اشاره شد روغن هسته انار خاصیت لایه برداری داشته و یک لایه برداری طبیعی محسوب می‌شود. استفاده از این روغن باعث پاک سازی پوست صورت شده و به روشن تر شدن رنگ پوست کمک بسیاری می‌کند. پس اگر یک پوست شفاف و براق می‌خواهید استفاده از این روغن را فراموش نکنید.

استفاده به عنوان ضدآفتاب

جالب است بدانید روغن هسته انار خاصیت ضد آفتاب هم دارد و یکی از بهترین ضد آفتاب‌های طبیعی محسوب می‌شود. این روغن به پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی کمک می کند و باعث بازسازی سلول‌های پوست خواهد شد. علاوه بر این استفاده از روغن هسته انار، به درمان قرمزی و التهابات ناشی از آفتاب سوختگی هم می‌پردازد.

رفع تیرگی دور چشم

هسته انگور حاوی مقادیر زیادی فلاونوئیدها است که خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌ اکسیدانی‌ دارد. شما می‌توانید هر شب قبل از خواب مقدار کمی روغن هسته انار را زیر چشمتان بزنید تا از شر تیره‌گی‌های اطراف چشم خلاص شوید.

خواص روغن هسته ی انار برای مو

تا به اینجای مقاله‌ی خواص و طرز استفاده روغن هسته انار برای پوست و مو با خواص روغن هسته انار برای پوست آشنا شدیم. حالا به سراغ بررسی خواص این روغن برای موها می‌رویم. پس با ما همراه باشید تا خواص شگفت انگیز این روغن برای مو را بدانید.

خواص روغن هسته انار برای مو
خواص روغن هسته انار برای مو

نرم کننده و آبرسانی به پوست

اگر می‌خواهید موهای نرمی داشته باشید از روغن هسته انار غافل نشوید. این روغن دارای اسید لینولئیک بوده و به خوبی ساقه‌ موهای آسیب دیده و خشک را آبرسانی می‌کند. همچنین روغن هسته انار حاوی اسید پونیسیک است و به کمک این ماده قادر است موها را درخشان، نرم و سالم کند.

جلوگیری از ریزش مو

تا به اینجا دانستید که روغن هسته انار خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. این روغن می‌تواند فولیکول‌های مو را هم ضدعفونی کرده و از هرگونه آلودگی و چربی پاک کند. با استفاده از روغن هسته انار برای موها، ریزش موهایتان هم کمتر می‌شود.

تقویت و افزایش رشد مو

روغن هسته انار سرشار از ویتامین C است. موها برای رشد و سلامت به ویتامین C احتیاج دارند. این ویتامین به خوبی بافت پیوندی که فولیکول‌های مو در آن قرار دارند را تقویت کرده و در نهایت باعث سلامتی و افزایش رشد موها خواهد شد.

کمک به درمان شوره سر

اگر از شوره سر رنج می‌برید مقدار کمی روغن هسته انار چاره آن خواهد بود. این روغن خاصیت مرطوب سازی و تحریک جریان خون را دارد و به راحتی مشکلات مو مانند ریزش زودرس مو، شوره سر و … را درمان می‌کند.

تقویت و افزایش رشد مژه ها

اگر مژه‌ها را با یک قطره روغن هسته انار به آرامی ماساژ دهید، مژه‌هایتان تقویت شده و رشد آن‌ها بیشتر خواهد شد.

نحوه ی استفاده از روغن هسته ی انار برای پوست

برای بهره بردن از خواص روغن هسته انار کافیست یک قاشق غذا خوری روغن هسته انار را با دو قاشق غذا خوری روغن آفتابگردان و یک قاشق غذاخوری روغن آرگان ترکیب کنید. روزی 2 تا 3 قطره از این مخلوط را بر روی پوست صورتتان بمالید تا نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

نحوه ی استفاده از روغن هسته ی انار برای مو

برای استفاده از این روغن برای مو کافیست نصف قاشق چای خوری روغن هسته انار را با دو قاشق غذا خوری روغن حامل مانند روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن کرچک مخلوط کنید. آن را روی پوست سر و موها ماساژ دهید.

چگونگی تشخیص روغن هسته ی انار اصل

برای تشخیص روغن هسته انار اصل بهتر است این محصول از فروشگاه‌ها معتبر تهیه شود و برگه اصالت آزمایشگاهی یا گواهی تایید اصالت همراه این محصول باشد. بطور کلی برای تشخیص روغن هسته انار اصل باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • روغن هسته انار با پرس سرد تهیه شده و روغن خالص، بافتی غلیظ دارد
  • روغن هسته انار در عین حال که غلیظ است بسیار هم سبک می‌باشد
  • این روغن اصلا چرب نیست
  • بعد از ماساژ روغن بر روی پوست، حداکثر بعد از یک ساعت به طور کامل جذب پوست خواهد شد

طرز تهیه روغن هسته ی انار در خانه

حالا که همه چیز را در مورد این روغن پر خاصیت دانستید شاید از خودتان بپرسید چگونه روغن هسته انار را خودمان در خانه تهیه کنیم؟!

اگر بخواهیم صادقانه به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم امکان تهیه روغن هسته انار در منزل وجود ندارد. چون این روغن از پرس سرد دانه‌های انار توسط دستگاه‌های پیشرفته به دست آمده و امکان انجام آن در خانه وجود ندارد. حالا که با خواص و طرز استفاده روغن هسته انار برای پوست آشنا شدید می‌توانید این روغن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. یا می‌توانید از محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف مانند شامپوهای حاوی عصاره انار، صابون‌های حاوی روغن هسته انار و … استفاده کنید.