زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

برای اصلاحی ایمن افتر شیو بهتر است یا بیفور شیو؟

wordcamp
688
15 دقیقه
برای اصلاحی ایمن افتر شیو بهتر است یا بیفور شیو؟

امروزه روش‌های بسیار متنوعی برای اصلاح موهای آقایان و خانم‌ها پدید آمده‌است. اما استفاده از تیغ یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدار‌ترین روش‌ها است. البته امروزه این روش نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است. به عنوان مثال از کف‌های مخصوص اصلاح و همچنین مرطوب کننده پس از اصلاح استفاده می‌شود. همچنین ژل‌ها، کف‌ها و مواد دیگری جایگزین صابون‌های قدیمی شده‌اند. در سال‌های اخیر نیز استفاده از بیفور شیو یا افتر شیو مرسوم شده است. در این مطلب قصد داریم اهمیت استفاده از بیفور شیو یا افتر شیو را توضیح دهیم. همچنین تفاوت بیفور شیو و افتر شیو را بررسی می‌کنیم و در نهایت به پاسخ این سوال می‌پردازیم. بیفور شیو یا افتر شیو؟ کدام‌یک بهتر است؟

اصلاح با خمیر ریش
اصلاح ایمن با خمیر ریش و بیفور شیو

همه خانم‌ها و آقایان گاهی به دلیل مشغله‌های زندگی وقت زیادی برای اصلاح موهای خود ندارند. اما یک اصلاح روزانه بی‌نقص می‌تواند یک مرد معمولی را به یک جنتلمن واقعی تبدیل کند. بعضی از آقایان اهمیت کم‌تری به اصلاح ریش و سبیل خود داده و در اصلاح از محصولاتی مانند بیفور شیو یا افتر شیو استفاده نمی‌کنند. استفاده از بیفور شیو یا افتر شیو و لوسیون‌های مختلف می‌تواند ظرافت اصلاح را افزایش داده و بر جذابیت شما بیفزاید.

افتر شیو چیست؟

اصلاح مو یا شیو کردن مو یکی از کارهای روتین هر آقا و خانمی می‌باشد. آقایان معمولا در هفته یک الی دو مرتبه ریش‌های خود را اصلاح می‌کنند. اما استفاده از تیغ برای اصلاح صورت، بعضی اوقات باعث ایجاد التهاب، جوش و زخم‌های پوستی می‌شود. بعضی خانم‌ها نیز برای اصلاح موهای زائد بدن خود، به جای اپیلاسیون از تیغ استفاده می‌کنند. بنابراین احتمال التهاب پوست، خشک شدن، بریدگی و قرمزی پوست در خانم‌ها نیز وجود دارد. به این ترتیب افتر شیو می‌تواند به خانم‌ها و آقایان کمک کند تا این مشکل را حل کنند. در ادامه مطلب به شما میگوییم که افتر شیو چیست و تمامی نکات مربوط به آن را بررسی می‌کنیم.

تاریخچه پیدایش افتر شیو

در گذشته‌های دور به دلیل نامساعد بودن وضعیت بهداشت فردی و همچنین بهداشت محیط، بیماری‌ها و عفونت‌های بسیار زیادی رایج بود. همچنین به واسطه وضعیت نامناسب بهداشتی باکتری‌های متنوعی به افراد انتقال پیدا کرده و باعث بیماری آنها میشد. به این ترتیب آرایشگران به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به مشتریان، از الکل برای ضدعفونی کردن وسایل خود استفاده می‌کردند. استفاده از الکل برای ضدعفونی، علاوه بر جلوگیری از انتقال بیماری از بوی بد وسایل نیز جلوگیری می‌کرد. همین مسئله باعث رواج یافتن استفاده از الکل برای اصلاح صورت شد.

استفاده از الکل پس از اصلاح صورت باعث احساس تازگی و احیا شدن مجدد پوست در افراد میشد. اما بعد از مدتی مشخص شد که استفاده‌ی زیاد از الکل باعث خشکی پوست می‌شود. به این ترتیب در اواخر دهه‌ی 80 میلادی افتر شیو برای مراقبت بیشتر و بهتر از پوست روانه‌ی بازار شد. در ادامه به اهمیت استفاده از بیفور شیو یا افتر شیو می‌پردازیم.

لطافت پوست بعد از زدن افتر شیو
افتر شیو باعث شادابی و طراوت پوست صورت

افتر شیو چه مزایایی دارد؟

از لحاظ لغوی افتر شیو به معنای “پس از اصلاح” است. این محصول بهداشتی برای هر فردی که اصلاح انجام می‌دهدلازم و ضروری است. بسیاری از افراد پس از اصلاح موهای زائد دچار خارش و جوش‌زدگی در این نواحی می‌شوند. افتر شیو با الکلی که دارد در دسته‌ی محصولات ضد‌باکتری قرار دارد. با استفاده از افتر شیو از خارش و جوش‌زدگی در ناحیه‌ی اصلاح جلوگیری می‌شود. برخی افراد ممکن است تصور کنند که افتر شیو فقط برای آقایان کاربرد دارد. اما باید دقت داشت که افتر شیو از ایجاد خارش و جوش‌زدگی در خانم‌ها نیز جلوگیری می‌کند. برخی افراد ممکن است برای جلوگیری از ایجاد خارش و جوش در استفاده از بیفور شیو یا افتر شیو تردید داشته‌باشند. در ادامه مطلب به بررسی تفاوت‌های بیفور شیو و افتر شیو می‌پردازیم. اما قبل از آن کاربردهای افتر شیو را نام میبریم.

مطالعه بیشتر در مورد افتر شیو: افترشیو چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

افتر شیو از پوست شما محافظت میکند.

استفاده از تیغ برای اصلاح موهای صورت و همچنین موهای زائد بدن می‌تواند علاوه بر زدن موها، لایه‌ی رویی سلول‌های پوستی را نیز دچار التهاب کند. به عبارت دیگر پس از اصلاح موهای زائد یا موهای صورت پوست به محافظت و تغذیه نیاز دارد. به همین دلیل استفاده از افتر شیو اهمیت بسیاری در محافظت از پوست دارد. امروزه تعدادی از افتر شیوهای موجود در بازار دارای مواد تسکین‌دهنده و محافظ پوست هستند.

افتر شیو از التهاب پوستی و جوش‌زدگی جلوگیری می‌کند.

استفاده از افتر شیو باعث محافظت از پوست شما در برابر التهاب پوستی میشود. ساختار تشکیل‌دهنده افتر شیو دارای موادی است که از التهاب پوستی جلوگیری می‌کند. تعداد کثیری از افتر شیو‌های موجود در بازار در محتویات خود برخی روغن‌های مخصوص دارند. به همین دلیل از ایجاد جوش، آکنه، تجمع چربی و آلودگی در لایه‌های بیرونی پوست و التهاب پوستی جلوگیری می‌کنند.

با افتر شیو از نفوذ باکتری‌ها به پوست جلوگیری کنید.

 همانطور که می‌دانیم در هر‌مرتبه اصلاح، تعدادی بریدگی‌های کوچک بر روی پوست ایجاد می‌شود. به این ترتیب استفاده از افتر شیو می‌تواند از ورود باکتری‌ها نیز به این مناطق جلوگیری کند. این خاصیت به دلیل وجود موادی مانند روغن نارگیل، آلوئه‌ورا، گلیسیرین و… بوده که پوست را در مقابل باکتری‌ها محافظت می‌کند.

با افتر شیو پوست خود را خوشبو کنید.

افتر شیوها از همان ابتدا به دلیل بوی مطبوعی که داشتند، مورد استقبال قرار گرفتند. هر‌کدام از برندهای تولید کننده‌ی افتر شیو در بازار بوی مخصوصی را برای محصول خود در نظر گرفته‌اند. پس از هربار اصلاح، زدن افتر شیو باعث ایجاد احساس شادابی و تازگی پوست می‌شود. معمولا بوی افتر شیوها تا چندین ساعت پس از استفاده ماندگاری دارد. افتر شیو به دلیل الکلی که دارد بلافاصله باعث احساس خنکی بر روی پوست می‌شود. تا این بخش از مطلب پی‌بردیم که افتر شیو چیست و افتر شیو چه مزایایی دارد. در ادامه به بررسی تفاوت بیفور شیو و افتر شیو می‌پردازیم و همچنین شما را با بیفور شیو آشنا می‌کنیم.

مطالعه بیشتر: خرید برندهای معتبر افتر شیو

بیفور شیو از بریدگی جلوگیری میکند
استفاده از بیفور شیو

بیفور شیو چیست؟

اگر برای اصلاح ریش و سبیل خود از روش کلاسیک یعنی تیغ زدن استفاده می‌کنید، بهتر است که با بیفور شیو نیز آشنا شوید. تا اینجای مطلب دانستیم که افتر شیو چیست و مزایای افتر شیو چه مواردی است. اما در این بخش قصد داریم که شما را با بیفور شیو نیز آشنا کنیم و همچنین تفاوت بیفور شیو و افتر شیو را بررسی کنیم.

اگر پوست حساسی دارید و هر بار پس از اصلاح دچار بریدگی روی پوست خود می‌شوید، بهتر است که با بیفور شیو آشنا شوید. اگر به دنبال یک اصلاح ایمن هستید قطعا بیفور شیو قطعه‌ گم‌شده‌ی پازل شما است. بیفور شیو معمولا روغنی است که قبل از تیغ زدن استفاده می‌شود. این روغن باعث لغزش تیغ روی پوست شده و باعث می‌شود که اصلاح بدون اصطکاک زیادی انجام شود. بنابراین تا حدود زیادی از بریدگی چلوگیری می‌کند. بیفور شیو باعث می‌شود که در هنگام اصلاح با تیغ پوست سوزش کم‌تری داشته‌باشد.

مزایای بیفور شیو چیست؟

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بیفور شیو این است که شفاف است. به این ترتیب فرد می‌تواند قسمتی که اصلاح می‌کند را به خوبی ببیند. بیفور شیو به افراد این امکان را می‌دهد که دور ریش را در خطوط منظم اصلاح کنند.

یکی دیگر از مزایای بیفور شیو این است که می‌توان آن‌را همراه با کف‌ سنتی اصلاح نیز استفاده کرد. به عبارت دیگر می‌توانید قبل از اصلاح ابتدا بر روی پوست بیفور شیو بمالید و سپس کف یا خمیر‌ ریش بزنید.

بیفور شیو به دلیل ایجاد لغزندگی روی پوست از گرفتگی و اصطکاک زیاد تیغ بر روی پوست جلوگیری می‌کند. به این ترتیب اصلاح به صورت کاملا روان و لغزنده انجام شده و از بریدگی جلوگیری می‌شود. یکی دیگر از مزایای بیفور شیو این است که افراد پس از استفاده از آن بر روی پوست خود احساس رطوبت می‌کنند. این احساس رطوبت خود تا حدود زیادی از جوش زدگی بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از بیفور شیو باعث نرم شدن موهای ریش وسبیل یا سایر نقاط بدن می‌شود. همانطور که میدانیم اصلاح موهای نرم بسیار راحت‌تر از موهای خشک و تیغ‌مانند است.

یکی دیگر از مزایای بیفور شیو کمک به مبتدیان برای اصلاح ایمن است. همانطور که می‌دانیم افراد جوان که به تازگی اصلاح موهای خود را شروع کرده‌اند، مهارت کافی در استفاده از تیغ را ندارند. به همین دلیل ممکن پوست صورت یا سایر نواحی بدن خود را ببرند. استفاده از بیفور شیو می‌تواند به این افراد کمک کند تا احتمال بریدگی کاهش یافته و اصلاح ایمن‌تری داشته‌ باشند.

افتر شیو ژیلت
خرید افتر شیو ژیلت مدل Cool Wave حجم 100 میل

آیا استفاده از بیفور شیو ضروری است؟

امروزه کیفیت صابون‌های اصلاح و خمیر‌ریش‌ها بسیار افزایش یافته‌است. به همین دلیل ممکن است افرادی که از خمیرریش استفاده می‌کنند نیازی به بیفور شیو نداشته باشند. البته در هر صورت استفاده از بیفور شیو مزایای مخصوص خود را دارد. در صورتی که از خمیرریش یا صابون‌های اصلاح باکیفیت استفاده می‌کنید، استفاده از بیفور شیو کمک زیادی نمی‌کند. اما به‌طور کلی استفاده از بیفور شیو قبل از اصلاح هیچ ضرری ندارد. بنابراین اگر پوست حساسی دارید استفاده از بیفور شیو بهترین تصمیم‌ است.

اصلاح ایمن با تیغ و خمیر ریش
اصلاح ایمن با بیفور شیو و خمیر ریش

تفاوت بیفور شیو و افتر شیو چیست؟

در این مطلب به طور کامل بیفور شیو و افتر شیو را به شما معرفی کردیم. همچنین در مورد اهمیت استفاده از بیفور شیو یا افتر شیو صحبت کردیم. در ادامه نیز به بررسی مزایای بیفور شیو و مزایای افتر شیو پرداختیم. اما اکنون ممکن است برای برخی سوال پیش بیاید که بین بیفور شیو یا افتر شیو کدام‌یک را انتخاب کنند. اکنون قصد داریم که تفاوت بیفور شیو و افتر شیو را بررسی کنیم.

در نگاهی دقیق به بیفور شیو و افتر شیو متوجه می‌شویم که محتویات هردو به پوست شما نفوذ می‌کند. بیفور شیو وارد منافذ پوست شده و فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند. این در حالی است که خمیرریش صرفا برای روان‌تر شدن اصلاح با تیغ استفاده می‌شود.

نکته‌ی بسیار مهمی که در مورد بیفور شیو وجود دارد طبیعی بودن آن است. موادی که در اصلاح استفاده می‌شود جذب پوست می‌شود. بنابراین بهتر است که به جای مواد شیمیایی از مواد طبیعی استفاده کرد. بیفور شیو که در ساختار خود دارای روغن نارگیل، گلیسیرین و … است، محصولی ارگانیک بوده که از صورت شما در مقابل بریدگی محاقظت می‌کند.

ژل افتر شیو کامان
خرید ژل افتر شیو آبرسان کامان با خاصیت رطوبت رسانی فوق العاده و نرم کننده پوست 260 میل

استفاده از افتر شیو درست مانند ترمیم عضلات آسیب‌دیده پس از یک ورزش سنگین است. افتر شیو بعد از اصلاح، پوستی که در اثر تیغ آسیب دیده است را التیام می‌بخشد. بدون افتر شیو پوست ما در اثر اصلاح‌های مکرر ضربه دیده و خشک می‌شود. لایه‌های رویی پوست در اثر تیغ آسیب دیده و افتر شیو با مواد آرام‌بخشی که دارد باعث ترمیم پوست می‌شود.

بیفور شیو و افتر شیو در نحوه استفاده چه تفاوتی دارند؟

بیفور شیو و افتر شیو از لحاظ نحوه استفاده متفاوت هستند. بیفور شیو در ابتدای کار و قبل از انجام اصلاح وارد شده و فولیکول‌های مو را برای اصلاح آماده می‌کند. اما افتر شیو نقش خود را پس از اصلاح ایفا می‌کند. افتر شیو با خواص درمانی که دارد به بهبود و التیام زخم‌های پوست کمک می‌کند. افتر شیو پوست شما را جوان‌سازی کرده و رایحه‌ی بسیار مطبوعی را به پوست شما می‌بخشد. به این ترتیب استفاده از بیفور شیو یا افتر شیو برای وضعیت پوست ما مفید است.

بیوفر شیو و افتر شیو از چه موادی تشکیل شده اند؟

با توجه به کاربرد بیفور شیو و افتر شیو هرکدام محتویات متفاوتی دارند. بیفور شیو معمولا حاوی روغن نارگیل و گلیسیرین بوده که باعث مرطوب‌شدن و نرم‌شدن بیشتر پوست می‌شود. اما افتر شیو معمولا به دلیل الکلی که دارد باعث خشک شدن پوست می‌شود. البته باید دقت داشت که امروزه برخی برندها محتویات افتر شیو را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که اثر منفی الکل بر روی پوست کاهش یابد. از جمله سایر محتویاتی که به طور معمول در افتر شیو استفاده می‌شود، میتوان به کره‌شیا و اسرینجنت اشاره کرد. این‌دو ضد‌التهاب و محافظ پوست هستند.

بیفور شیو و افتر شیو کاربردهای متفاوتی دارند.

 بریدگی و التهاب ناشی از اصلاح با تیغ برای هر فردی بسیار ناراحت‌کننده است. استفاده از بیفور شیو به عنوان یک پیشگیری از بریدگی به‌کار می‌رود. به عبارت دیگر بیفور شیو با لغزنده کردن پوست و کاهش اصطکاک تا حدود زیادی از بریدگی توسط تیغ پیشگیری می‌کند. اما افتر شیو به عنوان یک درمان عمل می‌کند. یعنی پس از اصلاح با تیغ به احتمال زیادی پوست دچار بریدگی‌های متعدد کوچکی می‌شود. این بریدگی‌ها نیز منجر به التهاب پوست و جوش‌زدگی می‌شود. بیفور شیو این بریدگی‌ها را التیام داده و از التهاب آن جلوگیری می‌کند.

برای اصلاح ایمن‌تر بهتر است از لوازم اصلاح مناسب استفاده کنید: انواع لوازم اصلاح صورت مردانه

استفاده از بیفور شیو
تفاوت استفاده از بیفور شیو و عدم استفاده از آن

بین بیفور شیو و افتر شیو باید کدام یک را انتخاب کرد؟

بسیاری از افراد ممکن است با افتر شیو آشنایی داشته و از آن استفاده کنند. اما در این مطلب به طور‌کلی با افتر شیو و بیفور شیو آشنا شدیم و همچنین در مورد مزایای هرکدام صحبت کردیم. اما برخی افراد ممکن است دچار سردرگمی شوند و این سوال برایشان پیش بیاید که کدام یک از آنها بهتر است؟بیفور شیو یا افتر شیو؟ کمی پیش به بررسی تفاوت بیفور شیو و افتر شیو نیز پرداختیم.

اما باید گفت که استفاده از بیفور شیو یا افتر شیو در هر صورت کار مثبتی در جهت اصلاح ایمن‌تر است. اگر به سلامت و نظافت پوست خود اهمیت می‌دهید بهتر است که از بیفور شیو و افتر شیو به‌صورت مداوم استفاده کنید. در بررسی تفاوت بیفور شیو و افتر شیو اشاره کردیم که هرکدام خصوصیات ویژه خود را دارد و استفاده از هردوی آنها می‌تواند به جذابیت پوست شما کمک زیادی بکند. بنابراین توصیه ما به آقایان خوشتیپ و جذاب این است که بیفور شیو و افتر شیو را تهیه کرده و از هردوی آنها در طی اصلاح استفاده کنند.

کلام آخر

جذابیت و آراستگی همواره پیچیده نیست و می‌توان با رعایت برخی نکات به جذابیت و آراستگی قابل توجهی دست یافت. اصلاح موهای صورت آقایان حساسیت زیادی داشته و نقش مهمی در جذابیت آقایان ایفا می‌کند. آقایان در اصلاح موهای صورت خود بهتر است که سه مرحله‌ی ساده را رعایت کنند. به عبارت دیگر در هر اصلاح بهتر است ابتدا بیفور شیو را به پوست بمالید سپس با استفاده از خمیرریش و تیغ موهای خود را اصلاح کنید. در مرحله سوم نیز با افتر شیو بوی خوشایندی به پوست خود هدیه کنید و تازگی و شادابی پوست را تجربه کنید.

البته خانم‌ها نیز برای اصلاح موهای زائد بدن خود بهتر است که از بیفور شیو و افتر شیو استفاده کنند. همانطور که گفتیم استفاده از بیفور شیو یا افتر شیو میتواند به اصلاح ایمن کمک کرده و از التهاب پوست و بریدگی جلوگیری کند. در این مطلب پس از معرفی بیفور شیو و افتر شیو به بررسی مزایای آنها پرداختیم. همچنین تفاوت بیفور شیو و افتر شیو نیز به دقت بررسی شده است. امیدواریم این مطلب برای افرادی که قصد استفاده از بیفور شیو یا افتر شیو را دارند، مفید باشد.

پرسش های متداول

افتر شیو چیست؟

افتر شیو ماده‌ای بهداشتی است که بعد از اصلاح صورت استفاده می‌شود و از التهاب پوستی جلوگیری می‌کند و باعث لطافت و خوشبو شدن می‌شود.

بیفور شیو چیست؟

بیفور شیو معمولا روغنی است که قبل از اصلاح استفاده می‌شود. این روغن از ایجاد بریدگی بر روی پوست جلوگیری کرده و اصطکاک تیغ با پوست را کاهش می‌دهد.

آیا استفاده از بیفور شیو ضروری است؟

برای هر آقایی که به لطافت و شادابی پوست خود اهمیت می‌دهد استفاده از بیفور شیو بسیار حائز اهمیت است. عدم استفاده از بیفور شیو ممکن است باعث بریدگی پوست صورت و قرمزی صورت و … شود.

بین بیفور شیو و افتر شیو باید کدام را انتخاب کرد؟

بیفور شیو و افتر شیو هرکدام مزایای خاص خود را دارند که باعث جذابیت و طراوت هرچه بیشتر پوست می‌شوند. به همین دلیل افرادی که دارای پوست حساس هستند بهتر است که از هردو استفاده کنند. اما سایر افراد می‌توانند فقط از افتر شیو استفاده کنند.