زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای مراقبت از پوست بعد از شنا در دریا

wordcamp
1,196
10 دقیقه
راهنمای مراقبت از پوست بعد از شنا در دریا

شنا کردن یکی از ورزش‌های پرطرفدار، به خصوص در فصل گرما، است. بعضی‌ها استخر را برای شنا ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر دریا، دریاچه و رودخانه را بستر مناسب‌تری می‌دانند. استخرها به دلیل وجود کلر و سایر مواد شیمیایی می‌توانند برای پوست شما مشکل ایجاد کنند؛ اما این موضوع به این معنا نیست که آب‌های آزاد، مثل آب دریا، برای پوست بی ضرر هستند. شنا کردن در هر آبی برای مدت طولانی می‌تواند پوست را خشک کند و به آن آسیب برساند. چه در آب شور و چه در آب شیرین شنا کنید، مواد معدنی و ترکیبات دیگری در آب وجود دارد که به شما می‌چسبند و بر ظاهر پوست شما و در نهایت سلامت آن تاثیر منفی می‌گذارند. ما در این مطلب در مورد مراقبت از پوست بعد از شنا، به خصوص بعد از شنا در دریا، صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا از شنا کردن بیشتر لذت ببرید.

مراقبت از پوست قبل از شنا در دریا

همان طور که به مراقبت از پوست بعد از شنا در دریا احتیاج دارید، قبل از آن هم باید یک سری مراقبت پوستی را انجام دهید. با این کار تاثیر آب دریا بر پوست و تاثیر آفتاب بر آن را به حداقل خواهید رساند.

خیس کردن بدن

اگر دقت کرده باشید یکی از قوانین استخرها خیس کردن کل بدن زیر دوش، قبل از ورود به آب است. خیس شدن بدن کمک می‌کند تا وقتی وارد آب استخر یا دریا می‌شوید، پوست شما آب کمتری را به خود جذب کند. در استخرها برای ضدعفونی کردن آب از کلر و سایر مواد شیمیایی استفاده می‌شود. آب دریا هم دارای املاح گوناگون است که ممکن است آنها با پوست شما سازگار نباشند. این مواد به پوست خشک سریع‌تر جذب می‌شوند و باعث آزردگی و مشکل برای پوست خواهند شد.

خیس کردن سر و بدن قبل از شنا کردن باعث محافظت از پوست و مو می‌شود
خیس کردن بدن و سر قبل از شنا کردن در دریا

استفاده از کرم

مراقبت از پوست قبل از ورود به آب به اندازه مراقبت از پوست پس از شنا در دریا مهم است. استفاده از یک کرم که هم خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد و هم پوست را چرب کند، به مراقبت از پوست شما کمک خواهد کرد. این کرم شبیه به یک مانع و یا لایه محافظ روی پوست شما عمل می‌کند تا از تاثیر آب دریا بر پوست جلوگیری کند. می‌توانید به سراغ کرم‌هایی که در ترکیب آنها از گلیسیرین استفاده شده است بروید و یا از وازلین استفاده کنید. استفاده از کرم به خصوص برای کسانی که پوست حساسی دارند بسیار توصیه می‌شود. چون آب دریا ممکن است باعث خارش پوست و قرمزی پوست‌های حساس شود.

قبل از شنا کردن در دریا بدن خود را با یک کرم مرطوب کننده بپوشانید.
استفاده از کرم قبل از شنا کردن

ضد آفتاب

علاوه بر خطراتی که آب دریا برای پوست شما ایجاد می‌کند، آفتاب هم یک عامل مهم آسیب به پوست خواهد بود. حتما قبل از شنا کردن در دریا به تمام پوست صورت و بدنتان یک لایه ضد آفتاب بزنید. این تصور غلطی است که مردم فقط زمانی که هوا آفتابی است از ضد آفتاب استفاده می‌کنند. شما باید حتی اگر هوا آفتابی باشد ضد آفتاب بزنید. هر دو ساعت یک بار از آب بیرون بیایید و ضد آفتاب خود را تمدید کنید. ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه مضر فرابنفش یا همان UVA و UVB محافظت خواهد کرد. UVA باعث چین‌وچروک و پیری پوست می‌شود. UVB هم عامل سوختگی پوست است. ضد آفتاب‌ها SPF متفاوتی دارند و بر اساس این فاکتور میزان محافظت آنها متفاوت است. برای شنا کردن حتما از یک ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

خرید کرم ضد آفتاب جوان کننده SPF 50 پریم مدل Matex

کرم ضد آفتاب پریم مدل Matex یک ضد آفتاب بی‌رنگ است. برای همین همه می‌توانند از آن استفاده کنند. این محصول SPF 50 دارد و برای شنا کردن بسیار مناسب است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

نوشیدن آب

شنا کردن یک فعالیت فیزیکی و ورزش است. هنگامی که در حال انجام فعالیت فیزیکی هستید، بدن شما شروع به دهیدراته شدن خواهد کرد. این موضوع در مورد شنا کردن، به دلیل محیط فعالیت آن که در آب است، نادیده گرفته می‌شود. پس یک بطری آب با خود ببرید و در حین شنا کردن از آن بیاشامید.

مراقبت از پوست بعد از شنا در دریا

پس از خارج شدن از دریا به راهکارهای مراقبت از پوست بعد از شنا در دریا احتیاج خواهید داشت. اگر این راهکارها و مراقبت‌ها را جدی نگیرید، در طول زمان دچار مشکلات پوستی خواهید شد و لذت شنا کردن را از دست خواهید داد.

باید توجه کنید که علاوه بر مراقبت از پوست پس از شنا در دریا، باید از موهایتان هم مراقبت کنید. آب دریا، به دلیل وجود املاح، باعث خشکی مو می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله راهنمای مراقبت از مو بعد از شنا در دریا را در رابطه با این موضوع مطالعه کنید.

خشک کردن بدن

برای مراقبت از پوست پس از شنا در دریا به محض خروج از آب دور خود حوله بپیچید؛ به خصوص اگر آب سرد باشد. دمای پایین بدن به همراه رطوبت آن باعث خشکی پوست خواهد شد. حوله را روی پوست نکشید و با حرکات ملایم پوست را خشک کنید. ممکن است پس از خارج شدن از آب وسوسه شوید که زیر نور خورشید بخوابید تا خشک شوید. باید بگوییم که این کار هم موجب خشکی پوست شما خواهد شد. بهترین کار همان خشک کردن بدن با حوله نرم است.

برای مراقبت از پوست بعد از شنا بلافاصله خود را با حوله خشک کنید.
بعد از شنا در دریا برای خشک کردن خود بلافاصله از حوله استفاده کنید

دمپایی مخصوص ساحل

راهکارهای مراقبت از پوست بعد از شنا در دریا را با پوشیدن دمپایی مخصوص ساحل ادامه می‌دهیم. شما از وجود وسایل تیز مثل زباله‌های انسانی، سنگ یا صدف در ساحل خبر ندارید. برای مراقبت از پوست پا، هنگام راه رفتن در ساحل از دمپایی استفاده کنید. دمپایی شما باید از جنس پلاستیک باشد تا وقتی در معرض رطوبت و آب قرار می‌گیرد خراب نشود. البته اگر بدانید که جایی از ساحل شنی، عاری از هرگونه خطر برای پای شماست، ایده خوبی خواهد بود که مدتی بدون دمپایی آنجا قدم بزنید. دانه‌های شن و ماسه شبیه به یک اسکراب برای پای شما عمل خواهند کرد.

دوش گرفتن

دوش گرفتن و رفتن به حمام در اولین فرصت، مهم‌ترین قدم مراقبت از پوست بعد از شنا است. شامپو، صابون و شامپو بدن نمک و املاح دیگر را از پوست و موی شما پاک خواهند کرد. از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید. آب داغ باعث تحریک پوست شما بعد از شنا در دریا خواهد شد. علاوه بر این بهتر است از لیف استفاده نکنید؛ چون پوست بعد از شنا در دریا و زیر آفتاب حساس‌تر خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم برای پوست بدن از یک شامپو بدن غیر صابونی و کرمی استفاده کنید تا به بازگرداندن رطوبت به پوستتان کمک کند.

خرید شامپو بدن کرمی هیدرودرم با رایحه شیر و عسل

شامپو بدن کرمی هیدرودرم با رایحه شیر و عسل فاقد مواد صابونی است. پوست را مرطوب کرده و به دلیل وجود روغن آرگان و ویتامین E خشکی پوست را بعد از شنا در دریا برطرف می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

شستن صورت

شستن صورت یکی از مراحل مراقبت از پوست پس از شنا در دریا است. صورت پوست ظریفی دارد و هنگام شنا بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد. هنگام شنا کردن اگر قصد ندارید سر خود را داخل آب فرو ببرید، از عینک آفتابی استفاده کنید. البته عینک شنا هم در این رابطه می‌تواند کمک کننده باشد. پس از شنا، صورتتان را با یک شوینده ملایم بشویید تا ضد آفتاب، نمک و سایر املاح دریا به طور کامل پاک شوند. برای شستن صورت هم از حرکات خشن استفاده نکنید. یادتان باشد پوست شما بعد از شنا حساس‌تر شده است.

کرم مرطوب کننده

بعد از خارج شدن از حمام بلافاصله تمام بدن خود را با یک لوسیون یا کرم مرطوب کننده بپوشانید. دست‌ها و پاها را از قلم نیندازید. نور خورشید و املاح موجود در آب قطعا پوست شما را خشک خواهند کرد. می‌توانید برای تسکین پوست بدنتان از یک مرطوب کننده حاوی عصاره آلوئه ورا استفاده کنید. مرطوب کردن پوست صورت را فراموش نکنید.

خرید لوسیون مرطوب کننده دست و بدن دافی حاوی عصاره آلوئه ورا

لوسیون مرطوب کننده دست و بدن دافی حاوی عصاره آلوئه ورا یک گزینه مناسب برای مراقبت از پوست بعد از شنا است. این لوسیون پوست را نرم و مرطوب می‌کند و به دلیل وجود عصاره آلوئه ورا خاصیت تسکین‌دهنگی دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

ویتامین C

یکی از روش‌های مراقبت از پوست پس از شنا در دریا استفاده از ویتامین C است. اگر به طور مرتب در دریا شنا می‌کنید، برای جلوگیری از تیرگی و لک پوستی از محصولات مراقبتی پوست که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنید. ویتامین C خاصیت روشن کنندگی و ضد لک دارد و برای همه، به خصوص کسانی که پوست سفید یا حساسی دارند، مناسب است. ویتامین C در محصولات مربوط به پوست صورت، بدن و دور چشم موجود است. بسیاری از برندهای ایرانی و خارجی نسبت به تولید این محصولات اقدام کردند و بازخورد خوبی هم از مخاطبان گرفتند.

بالم لب

برای جلوگیری از خشکی و پوسته شدن پوست لب بعد از شنا از «بالم لب» استفاده کنید. بالم لب محصولی است که برای مراقبت و ترمیم لب‌ها استفاده می‌شود. بالم لب‌ها در دو شکل ماتیکی و کاسه‌ای موجود هستند و می‌توانند بی‌رنگ یا رنگی باشند. در بالم لب‌ها از مواد مغذی مثل روغن‌های مختلف استفاده شده تا بتوانند به نرم کردن لب کمک کنند. بالم لب‌ها رایحه‌های مختلفی دارند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود نسبت به خرید یکی از آنها اقدام کنید.

سخن پایانی

شنا کردن یک فعالیت لذت‌بخش و مفرح است. برای آن‌که خاطره خوبی از شنا در دریا در خاطر شما باقی بماند، باید مراقبت از پوست پس از شنا در دریا را جدی بگیرید. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مراقبت‌های پوستی قبل و بعد از شنا آشنا کنیم تا با خیال راحت‌تری شنا کنید. اما در مقاله‌ای دیگر به نام تاثیر آب دریا بر پوست و مو به طور مفصل به این مقوله پرداختیم. اگر شما در مورد این موضوع نظری دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به آن اضافه کنید، خوشحال می‌شویم تا آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد مراقبت از پوست بعد از شنا

چرا باید از پوست بعد از شنا مراقبت کرد؟

در آب استخر و دریا موادی مانند کلر، نمک، مواد شیمیایی و املاح دیگر وجود دارد که باعث تاثیر منفی روی پوست می‌شوند. همچنین نور خورشید در زمان شنا می‌تواند به پوست آسیب برساند.

برای مراقبت از پوست قبل از شنا باید چه کارهایی انجام داد؟

قبل از شنا بدن خود را با آب خیس کنید. کرم مرطوب کننده بزنید تا مانعی برای خشک شدن پوست شما باشد و از ضد آفتاب استفاده کنید.

برای مراقبت از پوست بعد از شنا باید چه کارهایی انجام داد؟

خشک کردن بدن با حوله، حمام رفتن، مرطوب کردن صورت و بدن و استفاده از بالم لب از جمله اقداماتی است که باید برای مراقبت از پوست بعد از شنا انجام دهید.

اگر به طور مداوم برا شنا به دریا برویم، مراقبت خاصی لازم خواهیم داشت؟

در این صورت بهتر است تا از محصولات مراقبت پوستی حاوی ویتامین C استفاده کنید. ویتامین C خاصیت روشن کنندگی و ضد لک دارد.