زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع اسیدهای پوستی کدامند؟

wordcamp
1,468
17 دقیقه
انواع اسیدهای پوستی کدامند؟

حفظ سلامت پوست در رابطه مستقیم با حفظ جوانی و شادابی چهره قرار دارد. در واقع پوست و موی شما تاثیر بسزایی در جذابیت و زیبایی ظاهریتان دارند و به همین دلیل مراقبت از آن‌ها به وسیله انجام راهکارهای اصولی بسیار حائز اهمیت است. در روتین مراقبت از پوست استفاده از ترفند‌ها و محصولات بهداشتی گوناگون توصیه می‌شود، اما در انتخاب تکنیک‌های مراقبتی و محصولات آرایشی و بهداشتی باید به جنس پوست و نوع نیازهای آن توجه داشته باشید. برای اینکه پروسه مراقبت از پوست خود را آغاز کنید باید روتین پوستی متناسب با جنس پوست خود را تعیین کنید. یکی از اثر بخش‌ترین روش‌ها برای جوان سازی پوست و افزایش شادابی و درخشندگی آن اسید تراپی یا درمان پوست به وسیله اسید است. این روش برای پاکسازی پوست صورت و کمک به طراوت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع اسید های پوستی تاثیرات مختلفی را بر سلول‌های پوست اعمال می‌کنند و هریک  جایگاه و نقشی خاص در مراقبت از پوست ما دارند.

لایه برداری پوست و از بین بردن سلول‌های مرده یکی از مهمترین مراحل در فرایند مراقبت از پوست است که به وسیله محصولات لایه بردار مختلف انجام می‌شود. البته لایه برداری‌های پی در پی و غیر استاندارد نیز بافت زنده پوست را نازک کرده و سد محافظتی پوست را دچار آسیب می‌کند. در ادامه این مقاله شما را با انواع اسید های پوستی آشنا کرده و روش اسید تراپی پوست را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

معرفی انواع اسید های پوستی

اغلب محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی که در روتین پوستی خود از آن‌ها استفاده می‌کنید دارای فرمولاسیونی حاوی اسید‌های طبیعی مختلف هستند. پایه اسیدی این محصولات به رفع مشکلاتی اعم از لکه‌ها و تیرگی‌های پوست، جوش و آکنه، چین و چروک و افتادگی پوست صورت کمک می‌کنند. هر یک از اسیدهای موجود در ساختار محصولات مراقبتی کارکرد به خصوصی داشته و با هدف بهبود مشکلات پوستی مختلف به ترکیبات این محصولات افزوده شده‌اند. در ادامه شما را با انواع اسیدهای پوستی آشنا می‌کنیم.

سالیسیک اسید

این نوع اسید را می‌توان بتا هیدروکسی اسیدی دانست که با تاثیرات فوق العاده خود در از بین بردن جوش‌ و آکنه پای ثابت ترکیبات محصولات مراقبتی شناخته می‌شود. این اسید از پوست درخت بید استخراج شده و به پاکسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند.

با وجود اینکه سالیسیلیک اسید برای مراقبت از پوست‌های خشک چندان مناسب نیست، اما می‌توان برای از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست‌های چرب و باز شدن منافذ بسته پوست به منظور تنفس و جذب مواد مغذی از آن استفاده نمود. شما می‌توانید از محصولات بهداشتی و مراقبتی حاوی سالیسیک اسید به شکل موضعی جهت پیشگیری از افزایش عوارض و اختلالات پوستی خود استفاده کنید.

هیالورونیک اسید

در بسیاری از محصولات آبرسان پوست و جوان ساز از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. بر خلاف تصور بسیاری از افراد که اسید‌ها را به عنوان موادی موثر در خشکی پوست می‌شناسند، هیالورونیک اسید با جذب مولکول‌های آب تا هزار برابر وزن خود، به رطوبت رسانی سلول‌های پوستی و جذب مولکول‌های آب توسط لایه‌های پوست کمک می‌کند.

آبرسانی عمیق لایه‌های پوست به واسطه استفاده از هیالورونیک اسید تاثیر شگفت انگیزی در کاهش چین و چروک و خطوط پیری دارد. وجود هیالورونیک اسید در ساختار مواد بهداشتی و مراقبتی باعث می‌شود پوست شما به مقدار بیشتری آبرسانی شده و طراوت و شادابی خود را حفظ کند.

دربلاگ موتن‌رو بخوانید : هیالورونیک اسید چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

لاکتیک اسید

لاکتیک اسید از جمله اسید‌هایی است که در فرمولاسیون محصولات بهداشتی نرم کننده پوست به کار می‌رود. این اسید از شیر استخراج شده و قابلیت آبرسانی به سلول‌های و لایه‌های پوستی را دارد. با استفاده از محصولات زیبایی حاوی لاکتیک اسید می‌توان به افزایش حالت ارتجاعی و لطافت هر چه بیشتر پوست امیدوار بود.

لاکتیک اسید از مواد سازگار برای ایجاد طراوت در پوست‌های حساس بوده و خطوط ریز پوست را کاهش می‌دهد. برای یکدست شدن رنگ پوست و درخشان کردن پوست کدر صورت می‌توانید از معجزه محصولات حاوی لاکتیک اسید استفاده کنید.

کوجیک اسید

دغدغه روشن و سفید شدن پوست بسیاری از افراد را به خرید محصولات روشن کننده وا می‌دارد. کوجیک اسید یکی از مهمترین فرآورده‌های موجود در ساختار محصولات روشن کننده پوست است و در رفع تیرگی‌های سطح پوست تاثیر چشمگیری دارد.

این ماده از قارچ و مواد غذایی تخمیر شده استخراج می‌شود و فرایند لایه برداری و حذف سلول‌های مرده پوست را تسهیل می‌کند. با این وجود باید یادآوری کرد که کوجیک اسید ممکن است در برخی پوست‌های حساس باعث ایجاد سوزش و علائم جزئی حساسیت شود.

گلیکولیک اسید

اسید گلیکولیک از قند گرفته می‌شود و استفاده از آن در محصولات زیبایی به منظور لایه برداری، رفع لکه‌ها، از بین بردن خطوط ریز و صاف و یکنواخت شدن رنگ پوست انجام می‌شود.

از آنجایی که گلیکولیک اسید‌ها بسیار ریز و کوچک هستند، جذب آن‌ها در لایه‌های عمیق پوست با سهولت انجام می‌شود و می‌توانند به راحتی در منافذ پوست نفوذ کنند. شما می‌توانید از محصولات حاوی گلیکولیک اسید برای تنظیم میزان چربی پوست، از بین بردن چین و چروک‌ها، رفع آکنه و روشن کردن پوست استفاده کنید.

اولئیک اسید

این اسید فراوان‌ترین اسید چربی است که در بافت بدن ما وجود دارد. اولئیک اسید در چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و گیاهی نیز موجود است و کاربرد گسترده‌ای در محصولات مراقبت از پوست دارد. این اسید با نقش درمانی خود مشکلاتی مانند اگزما، پسوریازیس، روزاسه و سایر اختلالات پوستی را تسکین می‌دهد.

استفاده از این اسید برای پوست‌های مستعد جوش چندان مناسب نیست زیرا استفاده از آن به بسته شدن منافذ پوست منجر شده و باعث افزایش آکنه‌های پوستی می‌شود. شما می‌توانید از محصولات حاوی اولئیک اسید جهت آبرسانی به سلول‌های پوستی و رفع مشکلات آن بهره بگیرید.

مالیک اسید

از این آلفا هیدروکسی اسید در ساختار محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست به منظور افزایش شادابی و طراوت پوست صورت استفاده می‌شود. مالیک اسید را می‌توان در میوه‌هایی مانند سیب نیز یافت و استفاده از آن در کوچکتر شدن منافذ باز پوستی موثر است. برای روشن‌تر کردن رنگ بافت پوست لایه برداری سطحی کاهش چین و چروک و سال و درخشان کردن پوست چهره می‌توانید از محصولات حاوی مالیک اسید استفاده کنید.

رتینوئیک اسید

کاربرد این نوع اسید در محصولات مراقبت از پوست بسیار گسترده است. رتینوئیک اسید از ویتامین A استخراج شده و مجموعه‌ای از تاثیرات مراقبتی مثبت و چشمگیر را در پوست به ارمغان می‌آورد. این اسید علاوه بر جلوگیری از اثرات مخرب نور خورشید و آفتاب سوختگی کشسانی پوست را افزایش داده و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. کاهش خطوط پیری، رفع لکه‌های تیره پوست و از بین رفتن جای آکنه و جوش از دیگر اثرات استفاده از رتینوئیک اسید در محصولات مراقبت از پوست به شمار می‌آید.

تارتاریک اسید

این اسید سلول‌ها را برای تولید کلاژن کافی تحریک می‌کند و با تحریک ساخت کلاژن در پوست به لیفت پوست و افزایش قابلیت کشسانی آن کمک می‌کند. این اسید از میوه انگور استخراج شده و بهترین ماده برای لایه برداری از بین بردن سلول‌های مرده پوست محسوب می‌شود. محصولات حاوی تارتاریک اسید به کاهش خطوط پیری بر روی چهره کمک کرده و در جوانسازی پوست موثر هستند.

لیپوئیک اسید

با استفاده از این اسید می‌توان به ترمیم و بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست پرداخت. لیپوئیک اسید به شما برای داشتن پوستی جوان و زیبا کمک می‌کند و پوست کدر صورت را به مرور زمان روشن و یکدست خواهد کرد. برای کاهش تورم و پف دور چشم نیز می‌توان از محصولات زیبایی حاوی لیپوئیک اسید استفاده نمود. این ماده به کوچک شدن منافذ باز پوستی و رفع حالت پرتقالی شکل پوست صورت کمک کرده و در افزایش درخشندگی و شفافیت پوست نقش دارد.

فرولیک اسید

فرولیک اسید را می‌توان در دانه میوه‌هایی مانند پرتقال و سیب، غلاتی مانند گندم، برنج، بادام زمینی و سویا و همچنین در مغز‌ها یافت. اسید فرولیک با خواص ضد پیری خود از پوست در برابر تاثیرات زیان بار نفوذ اشعه‌های نور خورشید جلوگیری کرده و کاهش چین و چروک پوست را تسریع می‌کند.

از محصولات حاوی فرولیک اسید برای جوانسازی پوست و افزایش درخشندگی و روشنایی رنگ پوست استفاده می‌شود. استفاده از محصولات حاوی این اسید برای افرادی که پوستی حساس به فرولیک اسید دارند، مناسب نیست.

آسکوربیک اسید

این اسید تاثیر فوق العاده‌ای در سلامت پوست دارد و در بسیاری از محصولات بهداشتی و مراقبتی از آن استفاده می‌شود. خاصیت آنتی اکسیدانی آسکوربیک اسید تاثیرات رادیکال‌های آزاد برای افزایش نشانه‌های پیری پوست را خنثی کرده و علاوه بر کاهش چروک های پوست به روشن‌تر شدن رنگ آن کمک می‌کند. آسکوربیک اسید را به عنوان ویتامین C هم می‌شناسند و بسیاری از متخصصان پوست استفاده از محصولات حاوی این اسید را برای کاهش عوارض پوستی و کمک به جوان سازی پوست توصیه می‌کنند.

لینولئیک اسید

یکی دیگر از مهمترین اسید‌های پوستی لینولئیک اسید است که با خواص ضد التهابی خود از پوست در برابر آسیب‌های مختلف جلوگیری می‌کند. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که استفاده از این نوع اسید در کاهش جوش‌های زیرپوستی موثر عمل می‌کند. بسیاری از افراد برای رفع آکنه‌های پوستی خود از محصولات حاوی لینولئیک اسید استفاده می‌کنند. یک دوره مصرف لینولئیک اسید تاثیرات مثبت چشمگیری را در شرایط ظاهری پوست شما ایجاد خواهد کرد.

آزلاییک اسید

خواص ضد باکتریایی این نوع اسید به پاکسازی منافذ پوستی کمک می‌کند؛ در نتیجه پاک شدن منافذ پوست از آلاینده‌ها و چربی‌های اضافی و درمان بسیاری از مشکلات از جمله آکنه و جوش را به همراه خواهد داشت. این ماده التهاب پوستی را کاهش داده و در رفع مشکلاتی مانند روزاسه موثر عمل می‌کند. از آزلاییک اسید می‌توان برای بهبود انواع پوست با ویژگی‌های مختلف استفاده نمود.

ماندلیک اسید

این نوع اسید در مقایسه با بسیاری از اسید‌ها اندازه بزرگتری دارد و جذب آن در منافذ و سلول‌های پوست با سرعت کمتری صورت می‌گیرد. برای یکدست شدن رنگ پوست و کاهش نشانه‌های پیری مانند چین و چروک ها و می‌توان از محصولات حاوی ماندلیک اسید استفاده کرد. این اسید دارای خواص آنتی باکتریایی است و انتخابی مناسب جهت پاکسازی، لایه برداری و درمان آکنه در پوست‌های حساس به شمار می‌آید.

اسید تراپی پوست چیست؟

معمولا با تداعی کلمه اسید حس ناخوشایندی به افراد دست می‌دهد و به یاد ماده‌ای سمی، خطرناک و غلیظ می‌افتند که تاثیرات نامطلوبی بر روی پوست بدن دارد اما باید اذعان کرد که استفاده از اسید‌‌های مفید با غلظت استاندارد یکی از بهترین راهکار ها برای سلامت پوست به شمار می‌آید. تکنیک اسید تراپی از پرطرفدار‌ترین راهکار‌ها جهت جوانسازی پوست و بازسازی بخش‌های آسیب دیده آن است اما اسید تراپی چیست و از اسید تراپی پوست برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

اسید‌ها از جمله مواد طبیعی و اثر بخش در حفظ سلامت و زیبایی پوست به شمار می‌آیند و استفاده از انواع اسید های مفید در زمینه مراقبت از پوست و مو کاربرد گسترده‌ای دارد. متخصصان پوست استفاده از اسید های مختلف برای برای لایه برداری، پاکسازی، جوانسازی و رطوبت رسانی به سلول‌های پوست پیشنهاد می‌دهند.

استفاده از اسید های مناسب پوست در بازه زمانی تعیین شده تاثیرات مطلوبی را بر شکل ظاهری پوست اعمال می‌کند و باعث شادابی و درخشندگی هرچه بیشتر آن خواهد شد. بنابراین اسید تراپی به معنای درمان پوست با استفاده از اسید‌های مفید است. از جمله تاثیرات اسید تراپی بر روی پوست می‌توان به بهبود آکنه، درمان اسکار، رفع تیرگی و جای جوش، کاهش چین و چروک، حفظ رطوبت و تعدیل سطح اسید سلول‌های پوستی اشاره کرد.

تاثیرات اسید تراپی بر پوست

اسیدتراپی تاثیراتی را بر روی پوست خواهد داشت که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

لایه برداری و پاکسازی پوست

یکی از مهمترین تاثیرات استفاده از اسیدتراپی لایه برداری پوست و کوچک کردن منافذ باز پوستی است. سلول‌های مرده‌ای که در سطح پوست شما وجود دارند به کدر شدن رنگ پوست و ایجاد جوش و آکنه سرعت می‌دهند. استفاده از اسید های مناسبی مانند گلیکولید اسید و ماندلیک اسید در روند اسید تراپی به لایه برداری سطحی پوست، کاهش جوش، یکدست کردن رنگ صورت کمک می‌کنند.

شما می‌توانید مقاله ای با عنوان مراحل پاکسازی پوست در خانه را نیز در بلاگ موتن‌رو مطالعه کنید.

رفع آکنه‌های پوستی

از دیگر تاثیرات مثبت اسید تراپی بر پوست درمان انواع آکنه‌های پوستی در دوره زمانی معین است. وجود جوش و آکنه بر روی پوست به زیبایی چهره شما صدمه می‌زند و استفاده از محصولات مراقبتی ضد جوش و آکنه همواره جایگاهی برجسته در روتین پوستی افراد دارد. سالیسیلیک اسید از جمله مهمترین اسید‌هایی است که در تکنیک اسید تراپی در از بین بردن آکنه و جوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این اسید ضمن لایه برداری و افزایش شفافیت پوست به کوچکتر شدن منافذ باز پوستی کمک می‌کند. چنانچه غلظت سالیسیک اسید بین ۰.۵ تا ۲ درصد باشد می‌توان از آن برای بهبود پوست‌های مستعد آکنه استفاده نمود. افزایش غلظت سالیسیلیک اسید در محصولات مراقبتی به لایه برداری قوی و عمیق پوست کمک کرده و مشکلاتی از قبیل آفتاب سوختگی، لکه‌های برجسته، ملاسما و اسکار آکنه را بهبود می‌دهد.

افزایش روشنایی پوست

بسیاری از ترفندهای مراقبتی و محصولات زیبایی با هدف رفع تیرگی‌های پوست و افزایش روشنایی چهره مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از تأثیرات برجسته و مهم اسید تراپی بر روی پوست افزایش سطح درخشندگی و روشنایی آن است.

در پروسه اسید تراپی برای روشن‌تر شدن رنگ پوست از کوجیک اسید استفاده می‌شود که لکه‌ها و کک و مک موجود در سطح پوست را بدون ایجاد التهاب، سوزش، خارش و قرمزی از بین می‌برد. در سرم‌ها و ماسک‌های سفیدکننده پوست از کوجیک اسید با غلظت ۱ تا ۴ درصد استفاده می‌شود. با این وجود باید توجه داشت که استفاده از این نوع اسید در پوست‌های حساس ممکن است به بروز حساسیت منجر شود.

جوان سازی پوست

اگر به دنبال راهکاری موثر برای کاهش نشانه‌های پیری زودرس پوست و افزایش سرعت جوانسازی پوست خود هستید. اسید تراپی انتخابی مناسب برای شما محسوب می‌شود. در روند جوان سازی پوست به واسطه اسید تراپی تمرکز بر روی کاهش چین و چروک، تیرگی‌های عمیق و افتادگی‌های پوست است. اسید تراپی باعث می‌شود پوست شما خاصیت کشسانی خود را بازیافته و به بهترین شکل لیفت شود.

از گلیکولیک اسید در پروسه اسید تراپی برای افزایش جوان سازی پوست استفاده می‌شود. این اسید ها کوچکترین اعضای خانواده آلفا هیدروکسی اسید‌ها هستند و از نیشکر استخراج می‌شوند. ابعاد و اندازه کوچک گلیکولیک اسید‌ها به آن‌ها اجازه نفوذ در اعماق منافذ پوستی را می‌دهد و می‌توان از تاثیرات شگفت انگیز این نوع اسید‌ها برای محو کردن لکه‌ها و چروک های پوست بهره گرفت. علاوه بر گلیکولیک اسید از آسکوربیک اسید که با عنوان ویتامین C نیز شناخته می‌شود در کاهش اثرات پیری استفاده نمود. از این اسید در درمان ملاسمای پوستی استفاده شده و آن را ماده‌ای مناسب برای افزایش شادابی و طراوت پوست می‌دانند.

انتخاب مناسب اسید در روند اسید تراپی

با توجه به اینکه برای رفع چه نوع مشکلی به اسید تراپی روی آورده‌اید باید در انتخاب نوع اسید دقت عمل به خرج دهید. برای انتخاب اسید مناسب لازم است به جنس و میزان حساسیت پوست خود توجه کنید. در ادامه تعدادی از اسید‌هایی که به رفع مشکلات رایج پوست کمک می‌کنند را نام می‌بریم:

  • گلیکولید اسید، آزالئیک اسید، ماندلیک اسید، سالیسیلیک اسید و لاکتیک اسید: از این نوع اسید‌ها برای بهبود پوست‌های مستعد آکنه و جوش استفاده می‌شود.
  • گلیکولیک اسید، کوجیک اسید، لاکتیک اسید، آزلاویک اسید، فرولیک اسید، لنولئیک اسید و آسکوربیک اسید‌: این اسید‌ها برای روشن شدن پوست و از بین رفتن رنگ‌دانه‌های ناهمگون مناسب هستند.
  • لاکتیک اسید، فرولیک اسید و آسکوربیک اسید: این دسته از اسید‌ها به جوان سازی پوست و کاهش نشانه‌های پیری کمک می‌کنند.

استفاده از روش اسید تراپی چه عوارضی برای پوست دارد؟

برای انجام اسید تراپی پوست باید با پزشک متخصص پوست مشورت کرده و با توجه به توصیه‌های متخصص خود به سراغ تکنیک اسید تراپی بروید. علاوه بر این بعد از انجام پروسه اسید تراپی برای جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی باید به انجام مراقبت‌های اصولی پرداخته و موارد توصیه شده را رعایت کنید.

با وجود اینکه استفاده از اسید‌هایی مانند هیالورونیک اسید عوارض جانبی خاصی را ایجاد نکرده و به مراقبت خاصی نیز نیاز ندارد اما برخی از اسید‌هایی که برای لایه برداری و پاکسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است باعث ایجاد التهاب، قرمزی و سوزش موقتی در پوست شوند. علاوه بر این برخی اسید‌ها که در فرایند اسید تراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث نازک شدن بافت پوست شده و ممکن است در پوست‌های بسیار حساس به تخریب بافت منجر شوند. استفاده از محصولات ضد آفتاب برای جلوگیری از ایجاد عوارض اسید تراپی بعد از انجام اسیدتراپی پوست ضروری خواهد بود.

مزایای استفاده از اسیدتراپی

اسیدتراپی مزایای زیر را برای پوست در پی دارد:

  • لایه برداری مناسب پوست
  • پاکسازی منافذ پوست
  • کوچک شدن منافذ باز پوست
  • کمک به از بین رفتن آکنه و اسکار
  • کاهش جوش‌های سطحی و زیر پوستی
  • از بین رفتن لکه‌ها، تیرگی‌ها، کک و مک و جای جوش
  • درمان عارضه هوایی مانند ملاسما و روزاسه
  • کمک به جوانسازی و کاهش نشانه‌های پیری پوست
  • کاهش خطوط ریز
  • روشن و درخشنده شدن پوست
  • صاف و یکدست شدن رنگ پوست

نکات استفاده از اسید‌ها برای مراقبت از پوست

از آنجایی که بعضی اسید‌ها در تداخل با یکدیگر به ایجاد مشکلات پوستی سرعت می‌دهند باید توجه داشته باشید که استفاده همزمان چند اسید با هم موجب ایجاد آسیب‌هایی در پوست شما خواهد شد. بنابراین اسید های صورت را با یکدیگر ترکیب نکنید و از آن‌ها در فواصل زمانی مناسب استفاده نمایید. در ادامه نکاتی را که در زمینه تداخل اسید‌ها پوستی با یکدیگر حائز اهمیت هستند یادآوری می‌کنیم:

  • مخلوط شدن سالیسیلیک اسید با سایر اسید‌ها باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی شدید می‌شود بنابراین نباید اسید سالیسیلیک را با هیچ یک از اسید های پوستی دیگر ترکیب کنید.
  • ترکیب لاکتیک اسید و گلیکولیک اسید با آسکوربیک اسید باعث کاهش تاثیرات آسکوربیک اسید برای بهبود سلامت پوست می‌شود. در نتیجه نباید گلی کولیک اسید یا لاکتیک اسید را با آسکوربیک اسید ترکیب نکنید:
  • از مصرف همزمان سالیسیلیک اسید با محصولات محتوی نیاسینامید بپرهیزید.
  • از مصرف همزمان AHA با رتینول خود داری کنید.
  • تعیین برنامه زمانی مناسب برای استفاده از اسید‌ها در طول روز به جلوگیری از ایجاد اختلال در مصرف آن‌ها کمک می‌کند.

کلام پایانی

انواع اسید های مناسب پوست به مراقبت اصولی از پوست صورت کمک کرده و تاثیرات قابل توجهی در حفظ سلامت و زیبایی پوست چهره دارد. استفاده از اسید‌ها برای رفع مشکلاتی پوستی در تکنیک اسید تراپی به لایه برداری مناسب پوست، پاکسازی سلول‌های پوستی، جلوگیری از بزرگ شدن منافذ پوست، روشن شدن رنگ پوست، افزایش آبرسانی به پوست، کاهش نشانه‌های پیری و درمان جوش و آکنه کمک می‌کند.

در استفاده از اسید های مختلف برای درمان اختلالات پوستی خود باید به انتخاب نوع اسید با توجه به آره پوستی مورد نظر توجه کرده و میزان حساسیت پوست خود برای نفوذ اسید‌ها به سلول‌های پوستی را در نظر بگیرید.