زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه ریمل بزنیم؟ 8 ترفند و تکنیک ریمل زدن برای داشتن چشمانی جذاب

wordcamp
8,923
12 دقیقه
چگونه ریمل بزنیم؟ 8 ترفند و تکنیک ریمل زدن برای داشتن چشمانی جذاب

ریمل یکی از لوازم آرایشی پرکاربرد و فوق‌العاده تاثیرگذار است که در عرض چند دقیقه می‌تواند ظاهر شما را به طور محسوسی بهتر نشان دهد. استفاده درست و به جا از این محصول می‌تواند چشمان شما را درشت‌تر و جذاب‌تر نشان داده و تکمیل‌کننده آرایش شما باشد. البته این جذابیت تنها در صورتی به‌ دست می‌آید که پاسخ درستی برای سوال چگونه ریمل بزنیم بیابید. فراموش نکنید که اگر در ریمل زدن روش اشتباهی را پیش بگیرید ممکن است به هدفی که مدنظرتان بوده نرسید و حتی جذابیت خود را کاهش دهید. در این مقاله قصد داریم ترفندهای ریمل زدن را با هم بررسی کرده و نکات مهم مرتبط با آن را مرور کنیم. همراه ما باشید.

خرید یک ریمل مناسب

برای اینکه نتیجه ریمل زدن شما رضایت‌بخش باشد، ابتدا باید نکاتی را قبل از شروع کار رعایت کنید. طبیعتا اولین و مهم‌ترین نکته، خرید ریملی مناسب با نیازمندی‌های خودتان است. این روزها در بازار ریمل‌هایی با تنوع رنگ و مدل مختلف در دسترس قرار دارند.

تفاوت مژه‌ها پس از ریمل‌زدن
تفاوت مژه‌ها پس از ریمل‌ زدن

به احتمال زیاد اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند از رنگ مشکی برای این آیتم آرایشی استفاده کنند. اگر قصد تنوع دارید و می‌خواهید جسارت بیشتری به خرج دهید، رنگی‌های آبی، سبز، قهوه‌ای و قرمز نیز می‌توانند در لیست انتخاب‌هایتان قرار داشته باشند.

علاوه بر این، قبل از خرید ریمل باید بدانید که چه هدفی را دنبال می‌کنید. برای مثال اگر قصد دارید مژه‌هایتان بلندتر و پرپشت‌تر به نظر برسند، باید ریملی مناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. اگر قصد انجام فعالیت‌های ورزشی شدید را دارید و یا زیاد عرق می‌کنید، ضد آب بودن نیز اهمیت بسیاری خواهد داشت.

اگر شما هم پیش از خرید ریمل، با سوال چه ریملی بخرم مواجه می‌شوید، می‌توانید مطلب «راهنمای خرید ریمل‌های خوب و متناسب با نوع مژه» را مطالعه کنید. در این نوشتار، برخی از مهم‌ترین نکات خرید را مرور کرده‌ایم. امیدوارم برای شما نیز مفید باشد.

آموزش ریمل زدن

پیش از اینکه کار را شروع کنید، ابتدا باید مژه‌های خود را به خوبی تمیز کنید تا هیچ گونه ذرات گرد و غبار یا چربی بر روی آن‌ها قرار نداشته باشد. اگر هنوز آرایش قبلی خودتان را پاک نکرده‌اید، حتما با استفاده از یک محلول پاک‌کننده آرایش مناسب مانند میسلار واتر یا تونرهای مخصوص، باقی‌مانده آرایش قبلی را تمیز کنید.

ابتدا خط چشم بزنید

اگر فرصت کافی دارید و می‌خواهید از سایه چشم و خط چشم نیز استفاده کنید، ابتدا سایه چشم و سپس خط چشم مورد نظر خود را اعمال کنید. در اقدام بعدی، به سراغ ریمل بروید. برای اینکه ریمل به خوبی بر روی مژه‌های شما نشسته و ظاهر جذاب‌تری پیدا کند، بهتر است با استفاده از یک فرمژه، مژه‌های خودتان را فر کنید.

اگر مژه‌های بلندی دارید، باید مراقب باشید تا مژه‌ها نشکنند و یا قطع نشوند. بدین منظور، ابزار را در قسمت انتهایی مژ‌ه‌ها، یعنی نزدیک به پلک قرار داده و با چند بار باز و بسته کردن، فر لازم را در آن‌ها ایجاد نمایید.

آموزش ریمل زدن
آموزش ریمل زدن

برس را درون قوطی یا محفظه ریمل‌تان قرار داده و با حرکات چرخشی تمام قسمت‌های آن را به مایع آغشته کنید. اگر برس را با حرکات رفت و برگشتی درون محفظه قرار دهید، حباب‌های هوا درون آن تشکیل شده و ممکن است باعث خشک و گلوله‌گلوله شدن آن شود.

نقطه شروع را پیدا کنید

ریمل زدن را از قسمت انتهایی مژه شروع کنید تا مژه‌ها پرپشت و جذاب‌تر به نظر برسند. این موضوع به حس سبکی و زیبایی بیشتر در قسمت نوک مژه‌ها نیز کمک خواهد کرد. نحوه صحیح اعمال آن از قسمت داخلی چشم به سمت بخش بیرونی آن است. بدین ترتیب، باید برس آغشته به مواد را ابتدا در زیر مژه‌های گوشه داخلی چشم قرار داده و به آرامی حرکت دهید و بچرخانید تا مژه‌ها از یکدیگر جدا شوند.

برای اینکه ریمل به خوبی بر روی مژه‌ها پخش شود، بهتر است برس را به صورت موازی در برابر چشم قرار دهید. سپس، به آرامی پلک بزنید تا تمام مژه‌ها به خوبی به ریمل آغشته شوند. در صورتی که نیاز به دو بار ریمل زدن دارید، بهتر است یک بار ریمل بزنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس، می‌توانید لایه دوم را نیز اعمال کنید تا به مژه‌های خود ظاهری پرپشت‌ و حجیم‌تر بدهید.

ریمل زدن مژه‌ های کوتاه

اگر مژه‌های کوتاهی دارید بهتر است از ریمل‌های ژله‌ای استفاده کنید. این نوع معمولا دارای برس‌هایی با موهای بسیار نازک هستند که با هر بار کشیدن بر روی مژه‌ها، سطح آن‌ها را با میکروفیبرهایی پوشانده و باعث پرپشت‌تر و بلندتر نشان دادن مژه‌هایتان می‌شوند.

همچنین، ریمل‌های مخصوص حجم‌دهنده و بلندکننده‌ی طول مژه در بازار وجود دارند که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید. برای انتخاب رنگ دقت کنید که نباید به سراغ رنگ‌های روشن یا نامتعارف مانند سبز، نارنجی یا آبی بروید. بهترین رنگ، مشکی است که می‌تواند مژه‌های شما را به شکل بهتری در معرض نمایش بگذارد.

ریمل زدن مژه‌های کوتاه
ریمل زدن مژه‌های کوتاه

برای ایجاد ظاهری بهتر در مژه‌های کوتاه، با استفاده از فرمژه دو الی سه بار مژه‌های خود را پیش از ریمل زدن فر کنید. هر بار حداقل 5 ثانیه ابزار فرمژه را در حالت بسته نگه داشته باشید تا به خوبی تاثیر بگذارد.

برای کسب نتیجه‌ی بهتر، پس از ریمل زدن و خشک شدن، یک یا دو بار دیگر این کار را تکرار کنید.

چگونه ریمل بزنیم که مژه‌ ها به هم نچسبند

برس‌ ریمل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا مژه‌ها را از یکدیگر جدا کرده و مواد را به خوبی بر روی تمام قسمت‌های مژه پخش کنند. با این حال، اگر این کار را به صورت صحیح انجام ندهید، امکان چسبیدن مژه‌ها به یکدیگر وجود خواهد داشت. بهترین کار این است که برس را به مقدار زیادی ریمل آغشته نکنید. چرا که باعث چسبیدن مژه‌ها به یکدیگر و حتی گلوله‌گلوله شدن مواد ریمل بر روی مژه‌ها خواهد شد.

خرید ریمل با بهترین قیمت

خرید ریمل با بهترین قیمت در مو تن رو

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ریمل، بر تصویر کلیک کنید.

اشتباهات رایج در ریمل زدن

برای ریمل زدن هیچ وقت از انگشتان دست استفاده نکنید. با این کار ممکن است آلودگی دست شما باعث عفونت یا التهاب پلک‌ها شود. برای پاک کردن مژه‌ها نیز حتما از یک وسیله مناسب مانند پنبه آغشته به محلول پاک‌کننده آرایش استفاده کنید. اگر با انگشتان خود فشار زیادی به مژه‌ها وارد کنید، باعث کنده شدن یا التهاب پلک‌ها خواهید شد.

ریمل زدن بیش از حد یکی از اشتباهات اصلی و رایج است. هیچ‌گاه براش را بیش از حد پر نکنید. نکته مهم دیگر این است که پیش از خشک شدن لایه اول ریمل بر مژه، دوباره ریمل نزنید. این کار باعث افزایش چسبندگی مژه‌ها خواهد شد.

خرید ریمل حجم دهنده ریمل لندن مدل Flex

ریمل فوق مشکی، مقاوم در مقابل آب و تعریق، حجم‌دهنده فوق‌العاده عالی حتی برای مژه‌های کوتاه و بسیار کوچک

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

هرگز از ریمل افراد دیگر استفاده نکنید. این آیتم یکی از لوازم آرایشی پرکاربرد است که می‌تواند میکروب‌ها و آلودگی‌های مختلفی را به خود جذب کند. به همین دلیل، استفاده اشتراکی از آن می‌تواند به عفونت‌های پلک یا چشم منتهی شود. توصیه می‌شود هر 3 ماه ریملی جدید تهیه کنید.

متخصصان سلامت و زیبایی

البته باید اشاره کنیم که اشتباهات رایج آرایش چشم، به همین موارد محدود نمی‌شوند. انجام دادن هر کدام از خطاهای آرایشی در صورت و البته چشم‌ها، چهره شما را نازیبا خواهد کرد. در مقاله «شش اشتباه رایج در آرایش چشم» مهم‌ترین موارد را بررسی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را نیز مطالعه کرده و احتمال ارتکاب این اشتباهات کوچک و بزرگ را به حداقل برسانید.

ترفندهای ریمل زدن برای جذابیت بیشتر

در ادامه، برخی از مهم‌ترین ترفندهای ریمل زدن برای داشتن چشمانی جذاب‌تر را با هم بررسی خواهیم کرد:

1- ریمل زدن به هر دو طرف مژه‌

یکی از تکنیک های ریمل زدن این است که به هر دو سمت مژه خود، ریمل بزنید. پس از ریمل زدن به بخش جلویی مژه‌ها، چشم خود را بسته و بخش بالایی مژه‌ها را ریمل بزنید. این ترفند باعث می‌شود که هر دو سمت مژه‌های شما به‌خوبی با مواد ریمل آغشته شده و مژه‌ها یک‌دست شوند.

2- استفاده از پودر فیکس‌

یکی از ترفندهای ریمل زدن برای داشتن مژه‌هایی ضخیم و پرپشت، استفاده از پودرهای فیکس‌کننده آرایش است. برای این کار، پس از هر دور ریمل زدن و در زمان انتظار برای خشک‌ شدن و افزدون یک لایه دیگر از ریمل، با کمک یک براش کوچک و نرم، مقداری پودر فیکس‌کننده روی مژه‌ها بزنید. بدین شکل، ریمل با پودر ترکیب شده و علاوه بر ماندگاری بیشتر، مژه‌های ضخیم‌تری نیز خواهید داشت.

3- خم کردن سر براش ریمل

یکی از رایج‌ترین تکنیک های ریمل زدن که دائما از میکاپ‌آرتیست‌ها می‌شنویم، خم کردن سر براش ریمل است. بدین شکل، براش ریمل با خط مژه‌های شما در یک راستا قرار خواهد گرفت. به همین خاطر، ریمل زدن گوشه‌های داخلی و بیرونی چشم، بسیار دقیق‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

خم کردن براش ریمل یکی از تکنیک های ریمل زدن
خم کردن براش ریمل؛ یکی از تکنیک های ریمل زدن

4- استفاده از گرما برای بهبود کیفیت مواد ریمل

ریمل یکی از لوازم آراشی پرکاربرد است و احتمالا ریمل شما نیز در مدت زمان کمی به‌ اتمام برسد و یا خشک شود. اگر ریمل شما خشک شده، بهتر است از کمی گرما برای بازیابی مواد درون آن کمک بگیرید. برای این کار، ریمل را محکم بسته و آن را در یک لیوان آب گرم قرار دهید. گرمای ملایم به مواد ریمل کمک می‌کند که ساختار پیشین خود را به‌دست آورد. البته فراموش نکنید که در برخی مواقع، مواد ریمل کاملا خشک شده و باید یک ریمل جدید بخرید.

5- استفاده از یک مسواک نو و نرم

شیوه ریمل زدن هر شخص منحصربه‌فرد است و با کمی تمرین و تجربه به‌ دست می‌آید. اما بی‌شک شما هم با لحظات ناخوشایند بیش از حد ریمل‌ زدن مواجه شده باشید. در این صورت، می‌توانید از ترفند مسواک نو استفاده کنید. برای این کار، پیش از خشک شدن ریمل، مژه‌های خود را با مسواک شانه بزنید. بدین شکل، مواد اضافه از روی مژه‌های شما پاک شده و به براش مسواک می‌چسبند.

6- بالا و پایین نکردن میله ریمل

شاید شما هم با خود فکر کرده‌اید که چگونه ریمل بزنیم و چگونه مواد بیشتری را همراه با براش از داخل تیوپ ریمل بیرون بکشیم. اغلب افراد برای این کار، میله ریمل را به‌ صورت رفت‌وبرگشتی حرکت می‌دهند. این کار باعث ایجاد حباب‌های هوا شده و فرآیند خشک‌شدن ریمل را سرعت می‌بخشد. در عوض این کار، میله را کمی به خارج کشیده و در همان تیوپ، به حالت دورانی تکان دهید.

7- استفاده از دو یا چند ریمل

شاید شنیدن این ترفند در مطلب چگونه ریمل بزنیم برای شما عجیب باشد، اما پیشنهاد می‌کنیم که به ما اعتماد کنید. ریمل‌ها با ویژگی‌های مختلفی در بازار وجود دارند. برخی تنها به پرپشتی مژه‌ها کمک کرده و برخی به‌ صورت تخصصی باعث بلندتر دیده‌ شدن مژه‌ها می‌شوند. به همین خاطر، باید بگوییم یک شیوه ریمل زدن مناسب، استفاده از دو ریمل برای اوقات خاص است.

این موضوع برای محیط‌های رسمی و حرفه‌ای کاربرد ندارد و پیشنهاد می‌کنیم برای چنین محیط‌هایی، تنها از یک ریمل معمولی استفاده کنید. البته این موضوع برای یک شب خاص، کاملا متفاوت است. برای این کار، می‌توانید ابتدا از یک ریمل بلندکننده استفاده کرده و پس از آن، از ریمل پرپشت‌کننده مژه‌ها استفاده کنید. احتمالا شما هم ریمل‌های دوگانه را دیده‌اید. خرید و استفاده از این ریمل‌ها، پاسخ مناسبی برای سوال مهم چگونه ریمل بزنیم است.

خرید ریمل الیزاموتیک مدل Volume & Long Lashes بسته 2 عددی

خرید ریمل‌های دوگانه یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای استفاده هم‌زمان از دو ریمل برای رسیدن به مژه‌های پرپشت و بلند

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ریمل دو عددی الیزاموتیک، روی تصویر کلیک کنید.

8- در نظر گرفتن زوایا

نحوه صحیح ریمل زدن این است که زوایای مختلف را در نظر بگیرید. برای این کار، براش را به‌ صورت افقی گرفته و مژه‌های میانی خود را ریمل بزنید. برای ریمل‌ زدن گوشه‌های چشم، حتما دست خود را کج کرده و زاویه مچ را تغییر دهید. برای افزودن حالت فر به مژه‌ها، دست خود را به‌ موازات طول مژه‌ها، از پایین به بالا حرکت دهید.

جمع بندی نهایی

ریمل زدن دختر جوان در راستای رویش مژه‌ها
ریمل زدن دختر جوان در راستای رویش مژه‌ها

برای سوال مهم چگونه ریمل بزنیم پاسخ‌های مختلفی وجود دارد. پیش از هر چیزی، باید نوع چشمان خود را در نظر بگیرید و با تمرین و تکرار زیاد، شیوه صحیح ریمل زدن برای چشمان خود را پیدا کنید. پس از آن‌، می‌توانید ترفندهای مختلف را بررسی کرده و با کمک آن، تکنیک‌‌های اصلی ریمل زدن را فرا بگیرید. در این نوشتار 8 مورد از مهم‌ترین ترفندهای ریمل زدن را با هم بررسی کردیم. شما از کدام یک تا به حال استفاده کرده‌اید؟ آیا شما نیز ترفند اختصاصی خود برای ریمل زدن دارید؟ از شنیدن نکات و تجربیات شما خوشحال خواهیم شد.

سوالات متداول

1- چگونه ریمل بزنیم؟

ریمل را به‌ تنهایی یا پس از سایه و خط چشم در مرحله سوم بزنید. تکنیک های ریمل زدن را در نظر گرفته و از انجام اشتباهات رایج ریمل‌ زدن اجتناب کنید.

2- اشتباهات رایج ریمل زدن کدام است؟

استفاده از انگشتان دست برای مرتب‌ کردن ریمل بر روی مژه‌ها، ریمل زدن بیش از حد و پر کردن مژه‌ها و چندین بار ریمل زدن بر روی مژه پیش از خشک‌ شدن لایه‌های پیشین، از اشتباهات رایج هنگام ریمل زدن هستند.

3- ترفندهای ریمل زدن کدامند؟

ریمل زدن بر هر دو سمت مژه‌ها، استفاده از پودر فیکس کننده، خم‌ کردن میله براش، استفاده از گرما برای بازیابی مواد درون تیوپ ریمل، استفاده از مسواک نرم برای کاهش مواد روی مژه‌ها، عدم تکان‌ دادن براش به‌ صورت رفت‌وبرگشتی درون تیوپ ریمل، استفاده از چند ریمل و در نظر گرفتن زوایای مژه‌ها، همه از ترفندهای اصلی ریمل زدن هستند.