زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

طرز تهیه 15 نوع ماسک خانگی برای روشن شدن پوست

تیم تحریریه مو تن رو
13,534
15 دقیقه
طرز تهیه 15 نوع ماسک خانگی برای روشن شدن پوست

فهرست مطالب

خیلی از افراد هستند که به دنبال انواع راه و روش برای روشن کردن پوست صورت خود هستند. پوست سفید و روشن، چهره را شاداب‌تر و سر حال‌تر نشان می‌دهد و به همین خاطر طرفداران زیادی دارد. تجمع سلول‌های مرده پوست روی سطح آن، عدم نگهداری صحیح از پوست و آفتاب از جمله عواملی هستند که می‌توانند منجربه تیرگی پوست شوند. استفاده از ماسک‌های خانگی، ماسک‌های آماده موجود در بازار و کرم‌های روشن کننده پوست از جمله راه‌های موثر برای روشن شدن پوست هستند. اگر به دنبال راهی برای سفید کردن پوست خود هستید این مقاله از مو تن رو را از دست ندهید.

روشن کردن پوست صورت

پوست انسان‌ها دارای رنگ‌های مختلفی است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. ملانین نقش مهمی‌ در تعیین رنگ پوست افراد دارد.

اشخاصی که پوست تیره دارند، ملانین یا رنگدانه بیشتری در پوستشان تولید می‌شود.

یکی از عواملی که باعث تیرگی پوست می‌شود نور خورشید است چون تولید ملانین را بالا برده و می‌تواند منجر به تیرگی و کدر شدن پوست شود. نور خورشید عامل اصلی ایجاد لک روی پوست و در نتیجه تیره شدن آن است.

از دیگر مواردی که روی رنگ پوست تاثیرگذار است مواد غذایی را می‌توان نام برد. چون خوردن برخی از غذاهای خاص هم روی تولید ملانین در پوست موثر است.

روش‌های زیادی برای سفید و درخشان کردن پوست وجود دارد که ما در ادامه همه راه‌های سفید کردن پوست را به شما ارائه خواهیم کرد.

روشن کردن پوست

روش‌های روشن کردن پوست

فارغ از این که چه جنسیتی دارید داشتن پوست سفید و روشن می‌تواند در زیباتر به نظر رسیدن چهره نقش داشته باشد. در دنیای امروز انواع مختلفی از روش‌های درمانی برای روشن و سفید شدن پوست وجود دارد. در واقع می‌توان گفت تکنولوژی این امکان را برای همه افراد با هر رنگ پوستی فراهم کرده است.

در ادامه این مقاله محبوب‌ترین روش‌های روشن کردن پوست صورت و بدن را به شما معرفی می‌کنیم:

  • سفید شدن پوست با درمان های موضعی:

متداول ترین روش استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی روشن کننده پوست است.

مواد اصلی تشکیل دهنده کرم‌های موضعی روشن کننده پوست صورت و بدن شامل موارد زیر می‌شود:

  • اسید کوجیک
  • اسید آزالائیک
  • هیدروکینون

روش کار کرم‌های موضعی به این شکل است که مواد تشکیل دهنده آن‌ها روی لایه‌ بیرونی پوست اثر گذاشته، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند و در نتیجه پوست روشن‌تر خواهد شد.

برای دستیابی به نتایج خوب باید از لوسیون‌ها و کرم‌های موضعی روشن کننده پوست به طور منظم استفاده کرد.

خریدکرم روشن کننده پریم

مشخصات کرم روشن کننده پریم مناسب انواع پوست:

  • رفع و کاهش لک‌های رنگی پوست
  • جلوگیری از ایجاد لک‌های جدید
  • شفافیت و یکنواختی رنگ پوست
  • حاوی آنتی اکسیدان
  • مرطوب‌کننده
  • آبرسان قوی پوست
  • فاقد هیدروکینون
  • قابل استفاده در ساعات مختلف شبانه‌روز

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

برای خرید محصولات پوستی روشن کننده کلیک کنید

  • درم‌ ابریژن برای سفید کردن پوست

درم ‌ابریژن نام یک روش تهاجمی برای زیبایی است. این روش تنها در یک جلسه می‌تواند نتایج چشمگیری داشته باشد.

روش کار درم ‌ابریژن به این شکل است که یک برس سیمی مخصوص با سرعت روی پوست چرخیده و سطح پوست را مسطح می‌کند. یعنی پوست خود را ترمیم می‌کند و روشن تر و سفید تر می‌شود.

این روش چین و چروک پوست را هم می‌تواند بر طرف کند.

  • میکرودرم ابریژن برای روشن کردن پوست

روش دیگری که برای سفید کردن پوست از آن استفاده می‌شود میکرودرم ابریژن نام دارد. در این روشن کریستال‌های بسیار ریز بر روی سطح پوست اسپری شده که باعث می‌شوند بالاترین لایه‌ پوست لایه برداری شود و در نتیجه پوست شفاف و شاداب پنهان شده در زیر این لایه نمایان شود.

برای دستیابی به نتایج مطلوب و قابل قبول باید در چندین جلسه از این روش استفاده کرد.

درم ابریژن برای روشن کردن پوست

  • لیزر فرکشنال روشن کننده پوست

لیزر فرکشنال برای سفید کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرکشنال CO2 پوست را برای دستیابی به یکنواختی رنگ پوست، روشن‌تر کردن و سالم‌تر کردن پوست، لایه برداری می‌کند.

لیزر دی اکسید کربن علاوه بر لایه برداری موجب افزایش تولید کلاژن می‌شود که همین امر باعث جوان‌تر و سالم‌تر شدن پوست خواهد شد.

حالا که در مورد پوست و راه‌هایی برای زیبایی بیشتر آن صحبت می‌کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله دیگری به نام 4 روش ساده برای تشخیص تناژ پوست را بخوانید. تشخیص تناژ پوستی به شما در انتخاب رنگ آرایش، رنگ مو و رنگ لباس کمک بزرگی خواهد کرد.

 انواع ماسک خانگی برای سفید شدن و روشن شدن پوست

محصولات سفید کننده‌ بسیاری در بازار موجود هستند. اما کیفیت و کارایی این محصولات به صورت قطعی برای ما مشخص نیست. استفاده‌ اشتباه از محصولات با مواد شیمیایی ممکن است عواقب جدی و خطرناکی داشته باشد.

ما به شما کمک می‌کنیم که با موادی که در خانه موجود دارید روشن کننده پوست درست کنید و از آن برای سفید کردن پوست صورتتان استفاده کنید و لذت ببرید.

ما 15 ماسک صورت روشن کننده به شما آموزش می‌دهیم اما باید دقت کنید که روش انتخابی‌ مناسب نوع پوست‌تان باشد. اگر در این مورد مطمئن نیستید، باید مقداری از ماسک را روی پوست مچ دست امتحان کنید.

اگر به هر دلیلی ترجیح می‌دهید از ماسک‌های آماده در بازار به جای ماسک خانگی استفاده کنید، برای خرید ماسک صورت با بهترین قیمت روی لینک کلیک کنید تا وارد فروشگاه اینترنتی مو تن رو شوید و خرید خود را به آسانی انجام دهید.

1- ماسک لیمو، عسل و شیر برای روشن کردن پوست

آبلیمو حاوی اسید بوده و می‌تواند به درون پوست نفوذ کند تا سلول‌های جدید پوست را افزایش دهد. استفاده از آبلیمو به تنهایی ممکن است پوست شما را خشک و حساس کند پس بهتر است عسل و شیر هم به آن اضافه شود. شیر خاصیت آرام‌بخشی دارد و عسل هم مرطوب کننده پوست است. دقت کنید که لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد نباید روی پوست زخم‌دار استفاده شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو
  • یک قاشق غذاخوری شیر
  • یک قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه:

  • تمام مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. در آخر صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  • بهتر است این ماسک سفید کننده پوست را دو بار در هفته تکرار کنید.
ماسک لیمو, عسل و شیر
ماسک لیمو, عسل و شیر برای سفید کردن پوست

 

2- ماسک جوی دوسر، ماست و گوجه ‌فرنگی

ماست، گوجه‌ فرنگی و بلغور جوی دوسر برای سفید کردن پوست معجزه می‌کنند. بلغور جوی دوسر مانند لایه بردار عمل می‌کند، گوجه ‌فرنگي هم سلول‌های پوستي جديد تولید کرده و ماست آرام‌بخش و مغذی است.

  • مواد لازم:
  • یک قاشق غذاخوری ماست
  • یک قاشق غذاخوری گوجه‌فرنگی
  • یک قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر

طرز تهیه:

  • مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید تا خمیر تقریبا سفتی به دست بیاید. این خمیر را روی صورت و گردن‌تان بزنید. لازم است حدود 20 دقیقه این ماسک روی صورت بماند و بعد با آب ولرم بشویید.
  • بهتر است بعد از شستن صورت از مرطوب‌کننده مناسب پوستتان استفاده کنید تا از خشکی آن جلوگیری شود.

3- ماسک روشن کننده پوست با ماست

ماست خاصیت سفید کنندگی پوست را دارد. این ماده دارای اسید لاکتیک بوده و می‌تواند پوست را مرطوب، نرم و درخشان کند.

  • طرز تهیه ماسک ماست:

ماست را به مقدار لازم روی پوست صورتتان پخش کنید و صبر کنید تا بیست دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

4- آب گوجه ‌فرنگی برای سفید شدن پوست

گوجه فرنگی خواص بسیاری دارد و توصیه می‌کنیم از این میوه حتما در رژیم غذاییتان استفاده کنید. آب گوجه هم قادر است پوست را سفید ‌کند، هم رطوبت رسان است. در صورتی که از ماسک آب گوجه ‌فرنگی به طور منظم استفاده شود، پوست را روشن، درخشان و مرطوب خواهد کرد.

  • طرز تهیه ماسک:

یک عدد گوجه ‌فرنگی متوسط را له کرده و آن را با کمی ماست مخلوط کنید. خمیر گوجه و ماست را به مدت نیم ساعت روی پوست بگذارید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید.

بهتر است که این ماسک روشن کننده پوست صورت را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتایج خوب و شگفت انگیزی برسید!

5- سفید کردن پوست با سیب ‌زمینی

سیب ‌زمینی یکی از مواد معجزه کننده برای روشن کردن پوست است. آب سیب ‌زمینی برای از بین بردن ناخالصی‌ها، مرطوب کردن پوست و از بین بردن تیرگی زیر چشم بسیار موثر می‌باشد. البته در صورتی که به طور منظم استفاده شود.

  • طرز تهیه روشن کننده پوست صورت:

ابتدا لازم است آب یک سیب‌ زمینی گرفته شود. سپس با استفاده از پنبه آن را روی پوست صورت‌تان بزنید. اجازه دهید آب سیب زمینی روی صورت کاملا خشک شود و بعد با آب ولرم آن را بشویید.

برای دیدن نتایج خوب این ماسک لازم است دو یا سه بار در هفته تکرار شود.

ماسک سیب زمینی
ماسک سیب زمینی

6- ترکیب شیر و بادام

بادام خاصیت پاک کنندگی ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها را از روی پوست دارد. شیر هم پوست را نرم کرده و مواد مغذی را به آن می‌رساند.

روش تهیه ماسک روشن کننده پوست بادام:

تعدادی بادام را آسیاب کرده و پودر آن را با مقدار کافی شیر مخلوط کنید. خمیر بادام و شیر را روی صورت بزنید و اجازه بدهید ترکیب به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند تا کامل جذب شود. بعد صورتتان را بشویید.

7- اسپری گلاب و نارگیل ؛ روشن کننده پوست

گلاب برای زیبایی پوست و چهره نقش مهمی را ایفا می‌کند. زمانی که این ماده پرخاصیت را با نارگیل ترکیب کنید، یک درمان‌ خانگی فوق العاده برای سفید و درخشان کردن پوست تهیه کرده‌اید چون آب نارگیل هم برای محو کردن لکه‌ها بسیار موثر است.

  • طرز تهیه اسپری:

آب نارگیل و گلاب را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید. این مخلوط را دو بار در روز روی صورت‌تان اسپری کنید تا پوست شما را شاداب‌تر و نرم‌تر و درخشان تر کند.


پیشنهاد نویسنده: محصولات ویتامین C برای پوست + معرفی 5 کرم ویتامین سی قیمت مناسب


8- ماسک سفید کننده صورت با زردچوبه

زردچوبه این خاصیت را دارد که رنگ پوست شما را بهبود بخشیده و نقاط تیره آن را از بین ببرد.

  • طرز تهیه ماسک زردچوبه:

پودر زردچوبه، گلاب و آبلیمو را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بگذارید. در نهایت آن را با آب سرد بشویید.

چون در این ماسک از آبلیمو استفاده شده ممکن است پوست شما را خشک‌تر و حساس‌تر کند. پس حتما بعد از استفاده از ماسک از یک مرطوب‌کننده‌ خوب روی پوست‌ استفاده کنید.

9- ماسک سفید کننده صورت با آلوئه ‌ورا

ژل آلوئه ‌ورا خاصیت بسیاری دارد و می‌تواند تیرگی پوست را کاهش دهد. اگر از آلوئه‌ ورا به طور منظم روی پوست استفاده شود، سبب صاف و درخشان شدن آن خواهد شد. شود.

طرز تهیه ماسک آلوئه ورا:

  • یک برگ آلوئه‌ ورا را برش بزنید و ژل آن را خارج کنید. ژل را روی پوست‌ تمیزتان پخش کنید. صبر کنید حدود نیم ساعت روی پوست بماند و بعد با آب ولرم شستشو دهید.
  • همچنین می‌توانید برای راحت تر شدن کارتان از ژل آبرسان کامان حاوی عصاره آلوئه ورا و ویتامین C استفاده کنید. این محصول در فروشگاه اینترنتی مو تن رو با قیمت مناسب موجود است.
روشن کردن پوست
ژل آلوئه ورا کامان

10- ماسک سفید کننده صورت با سفیده‌ تخم ‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و می‌توان از سفیده‌ آن به عنوان یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای سفید کردن پوست استفاده کرد.

برای تهیه ماسک تخم مرغ باید تخم ‌مرغ را بشکنید و سفیده آن را جدا کنید. سفیده را به خوبی هم زده و با یک  قلم مو  آن را روی پوست‌تان بزنید.

بعد از چند دقیقه که کاملا خشک شد، آن را بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ
ماسک سفیده تخم مرغ

11- آبلیمو و خیار برای روشن کردن پوست

استفاده از خیار روی پوست میزان چربی پوست را کاهش داده و آن را روشن می‌کند. کافیست یک خیار را له کنید و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید. حالا ترکیب به دست آمده را روی پوست صورت‌تان پخش کنید و آرام ماساژ دهید.

اجازه دهید ترکیب ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند و در نهایت آن را با آب بشویید.

12- ماسک هویج و آووکادو

آووکادو پوست را تغذیه می‌کند و آن را تسکین می‌دهد، همچنین خاصیت درخشان کنندگی و روشن کنندگی پوست را هم دارد.

هویج هم دارای لیکوپن و بتا کاروتن بوده که این مواد به عنوان آنتی‌اکسیدان‌های قوی عمل ‌می‌کنند و برای پوست بسیار مفید هستند.

ترکیب آوکادو و هویج یک داروی خانگی شگفت‌انگیز برای سفید کردن پوست است.

  • مواد لازم:
  • یک هویج متوسط
  • یک عدد آووکادو
  • طرز تهیه ماسک:

هویج را در قابلمه کوچکی گذاشته و مقداری آب روی آن بریزید. اجازه دهید چند دقیقه با هم بجوشند. بعد هویج و گوشت آووکادو را له کرده و آن‌ها را خوب با هم ترکیب کنید.

ماسک شما آماده است. آن را روی پوست صورت و گردن بزنید و  اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند.

برای دیدن نتایج این ماسک سفید کننده صورت ، باید آن را یک بار در هفته و به مدت چند هفته متوالی تکرار کنید.

13- روشن کننده پوست صورت با چای سبز

چای سبز دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که کمک می‌کنند پوست‌تان سالم و جوان به نظر برسد. چای سبز می‌تواند پوست شما را به طور طبیعی و مؤثر روشن‌تر و درخشان‌تر کند.

  • مواد لازم برای ماسک روشن کننده:
  • دو چای سبز کیسه‌ای استفاده شده
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق چایخوری آبلیمو
  • روش تهیه ماسک:

دو کیسه چای سبز را باز کنید، پودر داخل آن را بیرون آورده و با عسل و آب لیمو مخلوط کنید. این ماسک را به مدت یک ربع روی پوستتان قرار دهید.

برای گرفتن نتیجه عالی بهتر است این ماسک روشن کننده پوست صورت را به طور روزانه تکرار کنید.

ماسک چای سبز
ماسک چای سبز برای سفید کردن پوست

14- ماسک سفید کننده صورت با زعفران

استفاده از زعفران به طور منظم پوست را درخشان و شفاف می‌کند.

  • مواد لازم برای تهیه ماسک زعفران:
  • دو قاشق چایخوری شیر
  • چند تار زعفران
  • یک قاشق چایخوری پودر چوب صندل
  • طرز تهیه:

ابتدا لازم است تارهای زعفران تقریبا یک ساعت در شیر بمانند. بعد یک قاشق چایخوری پودر چوب صندل را به شیر و زعفران اضافه کنید و خوب هم بزنید. ترکیب به دست آمده را روی صورت و گردن بزنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کامل خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

15- آرد برنج برای روشن کردن پوست

آرد برنج پوست را نرم‌تر، روشن‌تر و شفاف‌تر می‌کند. همچنین می‌تواند لکه‌ها و نقاط تیره‌ی روی پوست را از بین ببرد.

  • مواد لازم برای تهیه روشن کننده پوست خانگی:
  • یک قاشق چای‌خوری آب خیار
  • دو قاشق غذاخوری آرد برنج
  • یک قاشق چای خوری آبلیمو
  • طرز تهیه:

مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده  و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب صورت را آبکشی کنید.

برای اینکه نتیجه خوبی از این روشن کننده پوست صورت بگیرید باید آن را دو بار در هفته تکرار کنید.

رژیم غذایی مناسب برای روشن کردن پوست

  • گوجه‌فرنگی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. لیکوپن موجود در گوجه ‌فرنگی با لکه‌های کم‌رنگ و آکنه مبارزه می‌کند. همچنین گوجه سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و می‌تواند در برابر اشعه‌ UV خورشید از پوست محافظت کند.
  • توت، توت فرنگی، گیلاس و بلوبری بخورید. این مواد دارای آنتی‌اکسیدان‌ هستند و پوست را از شر لکه، تیرگی و آکنه نجات می‌دهند.
  • غذاهای دریایی و ماهی را فراموش نکنید! در غذاهای دریایی اسیدهای چرب امگا ۳ وجود دارند که روند پیری را کند می‌کنند.
  • بادام، موز، ماست و شیر دارای ویتامین A، B و E هستند و برای پوست بسیار مناسب می‌باشند.
  • در طی روز  ۸ لیوان آب بنوشید. در کنار آن از آب میوه‌های طبیعی هم استفاده کنید تا پوستی درخشان و شاداب داشته باشید.

نکات مهم برای روشن کردن پوست

1- به صورت روزانه از یک روتین پوستی منظم استفاده کنید. به این صورت که ابتدا با میسلار واتر آرایش خود را پاک کرده و بعد با یک شوینده مناسب صورتتان را بشویید. بعد از شست و شوی صورت از تونر و مرطوب کننده استفاده کنید.

خرید تونر پاک کننده صورت گارنیه حاوی عصاره گل رز

تونر پاک کننده صورت گارنیه حاوی عصاره گل رز یکی از تونرهای خوبی است که بعد از شستشوی صورت می‌توانید از آن استفاده کنید. مشخصات این محصول را با هم بررسی می‌کنیم:

  • تسکین دهنده
  • تغذیه کننده
  • نرم کننده پوست
  • مناسب پوست خشک و حساس
  • فاقد مواد صابونی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

برای خرید محصولات مراقبت پوست کلیک کنید

2- پوستتان را دو بار در هفته با اسکراب لایه‌برداری کنید تا سلول‌های مرده‌ پوست از بین رفته و پوست از حالت کدر و تیرگی به درخشانی و شفافیت برسد.

خرید اسکراب صورت ضد آکنه سینت ایوز حاوی عصاره زردآلو

مشخصات اسکراب صورت ضد آکنه سینت ایوز حاوی عصاره زردآلو:

  • کنترل کننده آکنه
  • کنترل کننده ترشح چربی پوست
  • اسکراب ملایم پوست

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

برای مشاهده و خرید اسکراب صورت کلیک کنید

3- هنگام خروج از منزل حتما از یک کرم ضد آفتاب خوب با SPF ۲۰ به بالا استفاده کنید.

روشن کردن پوست
کرم ضد آفتاب الارو

برای مشاهده و خرید انواع ضد آفتاب کلیک کنید

4- به هیچ عنوان دست کثیف را به پوست صورتتان نزنید.

5- برای بهبود متابولیسم بدن‌ به طور منظم ورزش کنید تا پوستتان شفاف تر و زیباتر شود.

سخن پایانی

روشن شدن پوست در مرحله اول بستگی به رنگ ژنتیکی پوست شما دارد. همه ما رنگ پوست‌های مختلفی داریم که به ژنتیک ما مربوط است. اما اگر پوست ما از رنگ طبیعی خود تیره‌تر شود، می‌توانیم به دنبال راهی برای روشن کردن آن باشیم. در این مقاله در مورد رنگ پوست صحبت کردیم و راه‌هایی برای روشن کردن پوست آموزش دادیم. ممنونیم که تا پایان این مقاله از مو تن رو همراه ما بودید. لطفا اگر سوال یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات مطرح کنید.