زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

روش های آرایش مو در منزل

wordcamp
1,884
9 دقیقه
روش های آرایش مو در منزل

اینکه داشتن موهای سالم و خوش‌حالت نقش بسیار مهمی در جذابیت ما ایفا می‌کند، امری بدیهی است. یکی از راه‌های زیباتر به نظر آمدن در جشن‌ها و مهمانی‌ها داشتن موهای زیبا و آراسته و خوش استایل است. با این حال آراسته بودن همیشگی موها وقت‌گیر و هزینه‌بر است. علاوه بر آن صرف هزینه شینیون یا آرایش مو ساده برای هر مهمانی و مراسمی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. اگر قبل از رفتن به هر مراسمی آرایش مو یکی از مشکلات همیشگی شماست با ما همراه باشید تا در این مقاله چندین ایده آرایش مو در خانه را به صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش ببینید. با یاد گرفتن و به کار بردن این ایده‌ها در منزل، می‌توانید تاثیر آرایش ساده بر زیبایی خود را ببینید.

قبل از توضیح روش‌های آرایش مو در منزل، بهتر است با برخی از بایدها و نبایدهای آرایش مو آشنا شویم.

آرایش مو در خانه

اینکه همیشه با موهای زیبا و آراسته در هر مهمانی و جشنی حضور داشته باشیم خواسته‌‌ی اغلب خانم‌ها و آقایان است. بسیاری از افراد دوست دارند بدون صرف هزینه، موهای خود را در منزل آرایش کنند. با این وجود فراموش نکنید که آرایش مو در خانه نباید استایل موهای شما را برهم زده یا به موهایتان آسیب برساند. در زیر برخی از بایدها و نبایدهای آرایش مو در منزل را توضیح می‌دهیم.

موهای آراسته
ایده آرایش مو

علاوه بر مو، آرایش صورت نیز تاثیر بسزایی در زیباتر شدن چهره‌ی ما دارد. با ایده آرایش مو می‌توانید موهای خود را مناسب هر مراسمی آرایش کنید. با این حال اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌توانید صورت خود را در منزل آرایش کنید، آموزش خودآرایی صورت ساده در 6 مرحله را مطالعه نمائید. با بررسی این مقاله می‌توانید بدون صرف هزینه‌ی بالا صورت خود را در منزل آرایش کنید.

چه کارهایی را هرگز در منزل انجام ندهیم؟

موهای آسیب‌دیده بر اثر دکلره
موهای آسیب‌دیده در اثر دکلره نادرست

ایده آرایش مو همیشه شامل شینیون مو نیست. اگر شما در زمینه آرایش مو و خودآرایی تخصص لازم را ندارید برخی از کارها را نباید در منزل انجام دهید. بهتر است برای انجام کارهای زیر به سالن‌های آرایشی و افراد حرفه‌ای مراجعه نمائید تا از آسیب رساندن به موهای خود پیش‌گیری کنید.

  • دکلره: بهتر است هیچ‌وقت در منزل موهای خود را دکلره نکنید. انجام دکلره بدون داشتن مهارت و تخصص لازم آسیب‌های جبران ناپذیری به بافت و سلامت موی شما وارد می‌کند.
  • کوتاهی: برای آرایش مو در منزل از قیچی استفاده نکنید. اگر در زمینه آرایش مو آموزش ندیده‌اید، موهای خود را در منزل کوتاه نکنید. این کار باعث می‌شود که استایل موهای شما بهم خورده و موهای زشت و بد فرمی داشته باشید.
  • فر مو: به هیچ‌عنوان بدون مراجعه به مراکز تخصصی، موهای خود را در منزل فر مدت‌دار (فر 6 ماهه، یک‌ساله و غیره) نکنید. مواد فر می‌تواند موهای شما را بسوزاند.
  • کراتینه مو: اگر قصد دارید موهای خود را کراتینه کنید هرگز این کار را در منزل و بدون حضور افراد متخصص انجام ندهید.
خرید کرم دکلره آتوسا رویال

کرم دکلره آتوسا رویال 

  • کم‌ترین میزان آسیب 
  • آسان‌تر از پودر دکلره 
  • کیفیت بالا 

چه کارهایی را بهتر است در منزل انجام ندهیم؟

موهای بد رنگ
موهای بد رنگ و سوخته در اثر رنگ کردن مو در منزلعلا

علاوه بر موارد فوق که برای انجام آن‌ها حتما باید به متخصصین این امر مراجعه کرد، چندین ایده آرایش مو نیز هستند که برای انجام آن‌ها بهتر است به سالن‌های تخصصی مراجعه کنیم. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ مو: استفاده از رنگ مو در منزل بسیار رایج است. شما می‌توانید موهای خود را در منزل به تنهایی یا با کمک فرد دیگری رنگ کنید. اما توجه داشته باشید که اگر میزان دقیق ترکیب رنگ و اکسیدان، مدت زمانی که باید رنگ روی موهای شما باقی بماند و حتی ترکیب رنگ‌های مختلف را به درستی ندانید ممکن است علاوه بر خوش‌رنگ نشدن موها، به بافت و سلامت مو نیز آسیب جدی وارد شود.
  • اکستنشن مو: گرچه شما می‌توانید اکستنشن مو را در منزل انجام دهید اما برای مرتب وصل کردن دسته‌های موی اضافه به موهای خود بهتر است این کار توسط افراد حرفه‌ای انجام شود. با مراجعه به سالن‌های زیبایی از آسیب رساندن، کشیده شدن و یا کندن موهای خود نیز جلوگیری می‌کنید.
خرید رنگ مو پروفشنال بای فاما سری Absolute

رنگ مو پروفشنال بای فاما سری Absolute

  • رنگ خاکستری شنی
  • حاوی روغن کاسترول، روغن نارگیل و موم زنبور
  • بدون حساسیت
  • به صورت کرم ژل
  • حاوی پروتئین، ۱۸ نوع اسید آمینه و مواد معدنی
  • ایجاد رنگ‎های جذاب و براقیت بی‌نظیر

چه کارهایی را می‌توان در منزل انجام داد؟

براشینگ مو
سشوار کردن و حالت دادن مو

در توضیح ایده آرایش مو، برخی از روش‌های ساده هستند که می‌توان به راحتی در منزل انجام داد. مانند:

  • براشینگ: براشینگ یعنی سشوار کشیدن مو با استفاده از برس‌های مخصوص حالت‌دهی مو. اگر کار با برس‌های حالت‌دهنده و سشوار را بلد باشید به راحتی می‌توانید موهای خود را در منزل حالت دهید.
  • بافت مو: از جمله موارد ایده آرایش مو، انواع بافت‌هاست. اگر مدل‌های مختلف بافت مو را یاد بگیرید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه موهای خود را در منزل آرایش کنید.
  • اتو کردن مو: استفاده از دستگاه اتو مو بسیار ساده و راحت است. با استفاده از اتو مو می‌توانید موهای خود را در منزل صاف یا حالت‌دار کنید.
  • فر کردن مو: با استفاده از بابلیس یا بیگودی می‌توانید فرهای جذاب و زیبایی روی موهای خود ایجاد کنید.
  • موج‌دار کردن مو: با استفاده از دستگاه وِیو (Wave) میتوانید روی موهای خود موج‌های ریز یا درشت ایجاد کنید.
خرید سشوار مک دی مدل MC-2004

سشوار مک دی مدل MC-2004

  • توان مصرفی: 8000
  • دارای یک سری متمرکز کننده
  • طول سیم: 2 متر
  • دارای کاربرد خانگی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای
  • نوع موتور: AC سنگین
  • دارای دو حالت کنترل باد
  • دارای دو عدد سری متمرکز کننده باد

آراسته بودن در هر مکان و زمانی خواسته‌ی اکثر انسان‌هاست. یکی از معضلات دانشجویان (به‌خصوص دختران دانشجو) داشتن چهره‌ای آراسته اما بدون آرایش سنگین در محیط دانشگاست. در مقاله آرایش مخصوص دانشجویی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید در محیط دانشگاه نیز همواره آراسته باشید.

ایده‌های آرایش مو سریع در منزل

تا این‌جا با برخی از بایدها و نبایدهای ایده آرایش مو در خانه آشنا شدیم. اکنون زمان آموزش چند نوع از روش‌های بستن مو و ایده آرایش مو فرا رسیده است. در تصویرهای زیر روش‌های مختلف آرایش ساده مو را به شما آموزش می‌دهیم.

بافت مو

از جمله پرکاربردترین، راحت‌ترین و زیباترین روش‌ها و ایده آرایش مو در خانه انواع بافت‌هاست. در زیر برخی از جذاب‌ترین بافت‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

بافت ساده مو
بافت موی ساده و 3 تایی
بافت مو
بافت 4 تایی موی سر
بافت تیغ ماهی
بافت تیغ ماهی روی موی سر
بافت مو حصیری
آموزش بافت مو حصیری
آموزش بافت مو هلندی
بافت مو هلندی روی موهای بلند
بافت مو آبشاری
انجام بافت مو آبشاری روی مو

شینیون مو

علاوه بر بافت و انواع مختلف آن، شما می‌توانید روی موهای خود شینیون‌های ساده و زیبایی در منزل پیدا کنید. در زیر چندین ایده آرایش مو به شیوه‌ی شینیون را برای شما به اشتراک می‌گذاریم.

شنیون مو در منزل
انجام شینیون ساده‌ی مو با استفاده از بافت ساده و بافت تیغ ماهی
شنیون مو
انجام شینیون ساده روی موهای بلند
شنیون مو
انجام شینیون روی موی مشکی
شنیون ساده
انجام شینیون ساده روی موهای روشن
شنیون بسیار ساده
انجام شینیون جمع و بسیار ساده روی مو
یک شنیون راحت و ساده
انجام یک شینیون بسیار ساده روی موی بلند
مدل شنیون ساده
آموزش شینیون ساده و جمع

سخن پایانی

اینکه بتوانیم با انجام آرایش مو در خانه در هر مناسبتی موهای خوش استایل و جذاب داشته باشیم، بسیار خوشایند است. در این مقاله چندین ایده آرایش مو به شما آموزش داده شد. با به کار بردن روش‌های فوق، می‌توانید بدون مراجعه به سالن‌های آرایشی و پرداخت هزینه‌های بالا، موهای آراسته داشته باشید. علاوه بر آن برخی از بایدها و نبایدهای آرایش مو در منزل نیز بیان شد که باید آن‌ها را جدی بگیریم.

به عنوان مثال هرگز در منزل موهای خود را کوتاه، دکلره، کراتینه و فرهای مدت‌دار نکنید. این کارها بدون داشتن تخصص لازم سبب آسیب رساندن به موهای شما خواهد شد. گرچه می‌توان موهای خود را در منزل رنگ و یا اکستنشن کنیم اما باز هم بهتر است برای انجام این امور به سالن‌های تخصصی مراجعه نمائیم. با این وجود شما می‌توانید موهای خود را به راحتی در منزل سشوار، براشینگ و اتوکنید. همچنین می‌توانید از بیگودی، بابلیس و دستگاه‌های حالت‌دهنده برای فر و حالت‌دار کردن موهای خود استفاده کنید. با انجام بافت‌های مختلف در منزل می‌توانید به زیبایی موهای خود بیافزاید.

درست کردن موها
شینیون روی موهای های‌لایت شده

پرسش‌های متداول

برای آرایش مو چه کارهایی را نباید در منزل انجام داد؟

اینکه با ایده آرایش مو بتوانیم بدون مراجعه به سالن‌های آرایشی موهای جذابی داشته باشیم بسیار مفید است. با این حال برخی از کارها را هرگز نباید در منزل و بدون نظارت متخصصین این امر انجام داد. از جمله این موارد می‌توان به کوتاهی، دکلره، کراتینه و فرهای مدت‌دار مو اشاره کرد.

برای آراستن مو چه کارهایی را می‌توان در منزل انجام داد؟

از جمله روش‌های ارایش مو ساده در خانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سشوار کشیدن و براشینگ مو، اتو کردن مو، حالت دادن و فر کردن مو با بیگودی و بابلیس و سایر دستگاه‌های حالت دهنده‌ی مو، انجام انواع بافت مو

چه کارهایی را بهتر است در سالن‌های آرایشی انجام دهیم؟

علاوه بر مواردی که هرگز نباید در خانه انجام داد، برخی از ایده‌های آرایش مو نظیر رنگ کردن و اکستنشن نیز بهتر است در سالن‌های تخصصی انجام شود.

بهترین روش‌های آرایش سریع مو در منزل کدام است؟

علاوه بر صاف یا حالت‌دار کردن موها با دستگاه‌های مخصوص، انواع بافت‌ها و شینیون‌های ساده که به صورت تصویری انجام هر یک را توضیح داده‌ایم، از جمله ایده‌های آرایش و روش‌های بستن مو محسوب می‌شود.

انواع بافت مو کدام است؟

بافت مو مدل‌های متنوع بسیاری دارد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
بافت ساده (3تایی)، بافت چهارتایی، بافت تیغ ماهی، بافت حصیری، بافت هلندی، بافت آبشاری و غیره.