زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از پوست چرب یک توصیه بهاری فوق‌العاده

تیم تحریریه مو تن رو
578
7 دقیقه
مراقبت از پوست چرب یک توصیه بهاری فوق‌العاده

حالت های پوست مو در فصل های گوناگون سال گاه بیشتر رخ می‌نماید مثلا کسی که پوست چرب دارد در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان پوستش چرب تر و کسی که پوستی خشک دارد در زمستان و پاییز پوستی خشک تر دارد. این موضوع برای کسانی که پوست مختلط و معمولی دارند هم کاملا رخ می نمایند از این رو برخی عزیزان فکر می کنند پوست همیشگی‌شان حالت عوض کرده است ما در بهار زیبای 97 می خواهیم توصیه هایی بهاری داشته باشیم برای  کسانی که پوستشان حالت چربی به خود گرفته است.

وقتی پوست از حالت نرمال خود خارج می شود، دچار مسائل و مشكلات متعددی می گردد. هر نوع پوستی به جز پوست نرمال به مراقبت ویژه ای نیاز دارد و این به این معنا نیست كه پوست نرمال نیاز به مراقبت و نگهداری ندارد، بلكه مراقبت از پوست نرمال ساده تر بوده و پیچیدگی كمتری دارد.

پوست چرب

توجه و مراقبت از انواع مختلف پوست راه ها و روش های مختلفی دارد، زیرا هر نوع پوستی دچار مسائل مخصوص به خود است. مثلا مهم ترین مشكل پوست خشك، كمبود رطوبت در آن است كه در این شرایط مهم ترین اقداد لازم، رساندن رطوبت كافی به آن است. اما در مورد پوست چرب، چربی اضافی پوست باعث بروز مشكلات می شود.

مشكلات پوست چرب

مشكل شماره یك پوست چرب این است كه این نوع پوست به واسطه تجمع چربی در سطح پوست و بسته شدن منافذ آن مستعد بروز آكنه است.  بروز آكنه در پوست تاثر بسیار منفی در زیبایی پوست دارد و اگر درمان نشود می تواند زیبایی پوست را برای سال های طولانی به خطر بیندازد. در واقع بخش بزرگی از مراقبت از پوست چرب، مربوط به اقداماتی است كه از بروز آكنه در پوست چرب جلوگیری شود یا احتمال بروز آن را به حد اقل برساند.

حتی اگر پوست چرب دچار آكنه شده باشد باز هم نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد، چون آكنه بعد از بهبود هم اثراتی از خود روی پوست باقی می گذارد كه تاثیرات بسیار منفی روی زیبایی پوست دارد. از دیگر مشكلات پوست چرب می توان به درخشش بیش از حد پوست به واسطه وجود چربی روی سطح آن نام برد که این مورد هم می تواند در آرایش و زیبایی پوست موثر باشد.

شاید خواندن این مطالب از مجله مو تن رو برای شما مفید باشد

نکاتی در مورد شستشو صورت و پاکسازی پوست

 مراقبت از پوست دست کاری برای تمام فصول

دلایل بروز آكنه

مهم ترین علت بروز آکنه در پوست چرب ،تجمع  بیش از حد  چربی در پوست است. این چربی اضافی وقتی روی سطح پوست جمع می شود باعث بسته شدن منافذ پوست و پر شدن حفره های انتقال چربی به سطح پوست می شود. وقتی چربی اضافی نمی تواند به خوبی تخلیه شود غده های چربی ساز زیر پوست متورم شده و ایجاد جوش پوستی یا آكنه می كند.

پوست چرب

در اینجا ممكن است برای شما سوالی پیش بیاید كه اگر بسته شدن منافذ پوست بد است و ممكن است ایجاد آكنه كند، چرا بستن منافذ یك مزیت بزرگ برای بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی است؟

باید توجه داشته باشید كه منظور از بسته شدن منافذ در پوست چرب به وسیله چربی سطح پوست این است كه چربی داخل منافذ پوست جمع شده و منافذ را به طور كامل مسدود می كند، اما محصولاتی كه در توضیحات آن ها ذكر شده كه باعث بسته شدن منافذ پوست می شود، منافذ پوست را تنگ می كنند و آنها را مسدود نمی كنند. زیرا باز بودن منافذ پوست برای تنفس پوست،ترشح عرق و خروج مراد زائد ضروری است، اما باز بودن بیش از حد منافذ پوست باعث جذب آلودگی ها و بروز مشكلات پوستی می شود. به همین دلیل است كه بستن منافذ پوست یه مزیت برای محصولات بهداشتی و آرایشی است. و همانطور كه گفته شد این محصولات منافذ پوست را تنگ می كنند و آنها را به طور كامل مسدود نمی كنند.

شستشوی پوست چرب

به عقیده بسیاری از متخصصان پوست، شستشوی مرتب پوست به طور اصولی و روزی دو بار می تواند به شکل چشمگیری چربی سطح پوست را کم کرده و از بروز مشکلات ناشی از وجود چربی در سطح آن جلوگیری کند.اما افراط در شستشوی پوست می تواند اوضا را بدتر کند. مخصوصا اگر شستشو با شوینده های قوی مثل صابون انجام شود. چون این کار سلول های چربی ساز پوست را تحریک می کند و باعث می شود پوست احساس خطر کرده و چربی بیشتری برای حفظ رطوبت خود تولید کند.

برای شستشوی پوست چرب باید از یه شوینده ملایم استفاده شود. محصولاتی که به عنوان شوینده مناسب پوست چرب تولید شده اند می توانند گزینه مناسبی باشند. در ترکیبات این نوع محصولات در کنار موادی که برای از بین بردن چربی اضافی در ترکیبات محصول به کار برده شده است از سالیسیلیک اسید ها هم استفاده شده است که برای کنترل چربی پوست بسیار موثر است.

پوست چرب

در هنگام شستشو پوست چرب، با خشونت با پوست خود رفتار کننید. پاک شدن چربی پوست ارتباطی با فشار و شستشوی زیاد ندارد بلکه همانطور که گفته شد با انتخاب یک شوینده مناسب، روزی دو بار، صبح و شب شستشو را انجام دهید.

اگر در هر زمان از روز، روی پوست خود احساس سنگینی کردید، می توانید شستشو را انجام دهید به شرطی که از یک شوینده یا پاک کننده  ملایم استفاده کنید.

اسکراب و لایه برداری پوست چرب

اگر یک بار دیگر دلیل بروز آکنه را مرور کنید قطعا به این نتیجه خواهید رسید که در کنار شستشوی روزانه، لایه برداری مرتب و سبک پوست چرب می تواند در کاهش چربی سطح پوست بسیار موثر باشد. لایه برداری باعث برداشته شدن سلول های مرده سطح پوست شده و تنفس آن را بهبود می بخشد و همچنین باعث می شود چربی بدون مشکل و به طور طبیعی از منافذ خارج شده و دفع شود.

ژل شستشوی پوست چرب حاوی دانه های اسکراب نیوا محصولی با کیفیتی از نیوا ست که با حداکثر ملایمت پوست را پاک سازی کرده و به واسطه داشتن میکرواسکراب های موثر، سلول های مرده را از سطح پوست جدا می کند با باعث باز شدن منافذ تخلیه چربی می شود.

پوست چرب و مواد آرایشی

اگر پوست چرب دارید نباید از کرم ها و مواد آرایشی سنگین و چرب استفاده کنید. این مواد چربی پوست را افزایش داده و پوست چرب را بیشتر مستعد بروز آکنه می کنند و همچنین ممکن است آرایش شما را خراب کنند. از کرم ها و مواد آرایشی که چربی کمتری دارند استفاده کنید. بسیاری از تولید کنندگان مواد آرایشی محصولات اختصاصی برای پوست های چرب تولید می کنند که استفاده از این محصولات می تواند در کاهش و کنترل چربی پوست بسیار موثر باشد.

پوست چرب

مراقبت تکمیلی از پوست چرب

چرب بودن پوست، ارتباطی با خشکی و رطوبت پوست ندارد. یک پوست چرب هم می تواند در شرایطی رطوبت خود را از دست داده و خشک شود. به همین دلیل در مورد پوست چرب هم باید از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید، یعنی مرطوب کننده ای که یا فاقد چربی باشد یا چربی کمی داشته باشد. بهترین مرطوب کننده ها برای پوست های چرب، مرطوب کننده هایی هستند که ساختاری سبک داشته و سریع جذب پوست می شوند.

این مطلب توسط خانم زهرا صباغیان برای مجله مو تن رو نوشته شده است