زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش صاف کردن مو با سشوار

تیم تحریریه مو تن رو
7,744
6 دقیقه
آموزش صاف کردن مو با سشوار

افراد زیادی دارای موهای فر و یا حالت دار هستند. این موها زیبایی بسیار خاصی دارند. با این حال بسیاری از افراد دوست دارند تا هر از چند گاهی تغییری در حالت موهای خود ایجاد می‌کنند. افراد عاشق این هستند که ظاهر خود را تغییر دهند. در این مقاله از وبلاگ موتن رو، طریقه صاف كردن مو با سشوار را به شما آموزش می دهیم. تا به صحیح‌ترین شکل موهای خود را صاف کرده و از ظاهر جدید خود لذت ببرید. پس اگر به فکر یک تغییر اساسی در چهره خود هستید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اموزش صاف كردن مو با سشوار

1- شست و شوی موها قبل از استفاده از سشوار

در ابتدا و قبل از این که طرز سشوار کردن مو را بدانید، باید موهای خود را با شامپو مخصوص بشویید. اگر موهای شما رنگ شده و دکلره است، بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و یا شامپوهایی که دارای نرم کننده هستند استفاده کنید. بعد از اینکه موهای خود را شستید، با استفاده از یک حوله مناسب، به آرامی آب روی موهایتان را بگیرید تا کمی خشک شوند.

2- استفاده از یک ماسک مناسب قبل از سشوار

بعد از اینکه اندکی از آب موهایتان را با استفاده از حوله گرفتید، بهتر است از یک ماسک موی مناسب استفاده کنید. انواع مختلفی از ماسک مو در بازار وجود دارد. می توانید با توجه به نوع موهایتان، یکی از آن ها را انتخاب کنید. بعد از شست و شوی موی خود در حمام و بعد از اینکه اندکی از خیسی موهایتان را با حوله گرفتید، از ماسک‌ها استفاده کنید.

مقداری از ماسک مو را بر روی دست خود ریخته و با کف دست بر تمام موهای خود مالیده و ماساژ دهید. سعی کنید تمام موهای خود را به ماسک آغشته کنید. برای این کار می توانید از شانه پلاستیکی کمک بگیرید. به آرامی موهای خود را شانه کنید تا ماسک مو بر تمامی نواحی موهای شما نفوذ کند.

سشوار مک دی مدل MC-2004
سشوار مک دی مدل MC-2004

خشک کردن موها با سشوار

بعد از اینکه موهای خود را به ماسک آغشته کردید و موهایتان کمی نرم شد، می توانید از سشوار برای گرفتن آب اضافی موهایتان استفاده کنید. برای این کار انگشتان خود را مانند یک شانه در لای موهای خود فرو ببرید. موهای خود را از هم باز می کنید. در همین هنگام آب اضافی موهای خود را با سشوار بگیرید. دقت کنید که سشوار را در فاصله مناسبی نگه دارید تا دستتان از گرمای سشوار آسیب نبیند.

طرز صاف کردن مو با سشوار

بعد از انجام مراحل بالا، نوبت به طرز صاف کردن مو می رسد. طریقه صاف کردن مو با سشوار به این صورت است که ابتدا باید با استفاده از چند گیره موهای خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. بهتر است این سه قسمت را با حوصله از هم جدا کنید تا در هنگام کشیدن سشوار راحت باشید و اذیت نشوید.

موهای خود را به سه قسمت تقسیم کنید. از یک برس گرد فلزی استفاده کنید. یک قسمت از موهای خود را با کمک آن سشوار بکشید. برای این کار برس را در یک دست و سشوار را در دست دیگر خود نگه دارید. کار را از قسمت کناره موهایتان شروع کنید. همزمان با اینکه برس را از کناره مو تا پایین می آورید، سشوار را هم نگه دارید و این کار را چند مرتبه تکرار کنید.

بعد از آن نوبت به موهای زیرین و پشت سر خواهد رسید. برس را از زیر موهایتان همراه با گرمای سشوار به سمت پایین بکشید. این کار را برای چند بار انجام دهید تا موها کاملا صاف و یکدست شود. برای موهای رویی نیز همین کار را چندین بار تکرار کنید.

همین کار را برای تمام قسمت های مو انجام دهید. بعد از آن نوبت به قسمت های جلویی مو خواهد رسید. برای صاف کردن این قسمت موهای خود را به دور برس پیچیده و به سمت انهای موهای خود بکشید. همزمان با آن نیز از سشوار استفاده کنید. انجام چند باره این کار باعث می شود تا موهایی صاف و زیبا داشته باشید.

تمام موهای خود را با استفاده از برس گرد و به همان روشی که گفته شد، به همراه گرمای سشوار صاف کنید. اینطور موهایی یکدست، صاف و زیبا خواهید داشت. توجه کنید که تمام قسمت های مو را با سشوار خشک کنید. نباید قسمتی مرطوب بماند. در انتها شما دارای موهایی بسیار زیبا و صاف خواهید بود. همچنین می توانید از ماسک مو برای درخشان کردن موهای خود بهره ببرید.

چند نکته مهم برای صاف کردن مو با سشوار

بسیاری از اوقات، بعد از استفاده از سشوار، موها حالت وز به خود می گیرند. این حس خوبی به فرد نمی دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید هنگام شست و شوی موها و قبل از سشوار کشیدن حتما از نرم کننده استفاده کنید. به این ترتیب موها حالت وز به خود نگیرند.

همچنین به یاد داشته باشید که بعد از شست و شوی موها صبر کنید تا آب موها کشیده شود. تنها کمی اندکی نمناک بودن کافی است. این کار کمک می‌کند تا موها بعد از خشک شدن حالت وز نداشته باشند. توجه داشته باشید که فرقی نمی کند مو شما کوتاه باشد یا بلندی. صاف کردن مو کوتاه با سشوار نیز به همان ترتیب گفته شده انجام خواهد گرفت. پس اگر طرز سشوار کردن مو را یاد گرفته باشید، می توانید هر نوع مویی را با استفاده از سشوار صاف کنید.

صاف کردن مو با سشوار

درست است که موهای فر و یا مجعد زیبایی خاص خودشان را دارند، اما در برخی موارد بانوانی که دارای موهای فر هستند، تمایل به صاف کردن موی فر دارند؛ چراکه تغییر حالت مو برای بسیاری از افراد جذابیت دارد و می تواند در تغییر قیافه افراد بسیار تاثیرگذار باشد. در این مقاله از موتن رو طریقه صاف کردن مو با سشوار را قدم به قدم آموزش دادیم. با استفاده از این آموزش می توانید موهای خود را با سشوار صاف کرده و از داشتن موهایی صاف لذت ببرید.