زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماسک نعنا؛ آیا ماسک نعنا برای زیبایی صورت مفید است؟

wordcamp
1,042
11 دقیقه
ماسک نعنا؛ آیا ماسک نعنا  برای زیبایی صورت مفید است؟

فهرست مطالب

نعنا رایج‌ترین ماده در اکثر ماسک‌های صورت، شوینده‌های گیاهی صورت، شامپوها و حتی نرم‌کننده‌ها است. برگ نعنا یک ماده طبیعی عالی برای درخشندگی پوست صورت است. این گیاه خوشبو، خواص درمانی فوق‌العاده‌ای برای جای نیش پشه، آکنه، جوش‌ های سرسیاه، تیرگی پوست و نیز خشکی پوست دارد. همچنین اثر خنک‌کنندگی آن شناخته‌شده است. در این مطلب به معرفی 4 نوع ماسک نعنا پرداختم که مواد اولیه اغلب آن‌ها در خانه یافت می‌شود.

چرا باید این مطلب را تا انتها بخوانید؟

  • اگر می‌خواهید با 10 فایده‌ی مهم نعنابرای سلامتی پوست آشنا شوید.
  • اگر جوش و آکنه دارید و دنبال راهی طبیعی و خانگی برای درمان می‌گردید.
  • اگر دچار مشکل لک‌های تیره پوستی یا تیرگی چشم هستید.
  • اگر پوست شما خشک است و می‌خواهید آن را به‌صورت طبیعی آب‌رسانی کنید.

طرز تهیه و استفاده از ماسک نعنا

ماسک‌های زیر را به‌راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید. آن‌ها برای پاک‌سازی و شفاف‌سازی پوست صورت، کاربرد دارند. با کمک این ماسک‌های نعنا در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

یک: ماسک ساده نعنا و خیار برای پاک‌سازی و رفع جوش و آکنه

برای ساخت این ماسک به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

  • نصف فنجان خیار رنده شده
  • یک چهارم فنجان برگ نعنا خردشده
  • کمی آب

شیوه آماده‌سازی:

خیار را بعد از شستن تکه‌تکه کنید و بعد خیلی ریز رنده نمایید. حالا خیارها را در آبکش کوچکی ریخته و آب آن را حسابی بگیرید. در این ماسک به آب خیار احتیاجی نداریم.

در قابلمه‌ای کوچک آب بریزید و روی شعله خیلی ملایم قرار دهید. در حالی که آب به‌آهستگی گرم می‌شود، برگ‌های خردشده‌ی نعنا را اضافه کنید. خوب هم بزنید و سپس شعله را خاموش کنید. صبر کنید تا نعنا خنک شود. سپس خیار را به آن اضافه کنید.

مخلوط خنک‌شده‌ی نعنا و خیار را روی صورت و گردن خود بمالید. همانطور که ماسک را روی صورت و گردن خود پخش می‌کنید، به‌آرامی با نوک انگشتان، پوست را ماساژ دهید. دور چشم شما باید کاملاً خالی از مواد ماسک باشد. پس از ماساژ، حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و اجازه بدهید ماسک روی صورت بماند. سپس با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز، خشک کنید.

کاربرد ماسک نعنا و خیار

این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک ‌بار برای پاک‌سازی آلودگی‌هایِ عمیق منافذ پوست استفاده کنید. علاوه بر این، برای رفع جوش و آکنه کاربرد دارد و می‌تواند لک‌ها را کم‌رنگ کند.

نعنا یک ماده ضدآکنه بسیار موثر است. یکی از مواد تشکیل‌دهنده این سبزی، ویتامین A است که جلوی تولید بیش‌از‌حد چربی توسط غدد زیر پوست را می‌گیرد. چربی بیش‌از‌حد اصلی‌ترین عامل بروز آکنه است.

دو: ماسک نعنا با ماست و خاک رس برای رفع لک ‌های تیره

فواید ماسک نعنا برای پوست
گیاه نعنا

زمانی که نعنا با ماست و خاک رس (مولتان میتی) مخلوط شود، یک ماسک طبیعی ضد آکنه خواهید داشت.

برای ساخت این ماسک به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

  • یک قاشق غذاخوری خاک رس که به نام مولتان میتی نیز شناخته می‌شود.
  • یک قاشق چای‌خوری پودر نعنا یا برگ خردشده‌ی نعنا
  • ماست ساده 1 قاشق غذاخوری

شیوه آماده‌سازی:

در یک کاسه، خاک رس، برگ نعنا و ماست را خوب مخلوط کنید. اجازه بدهید حدود 30 دقیقه خوب با هم خیس بخورند. سپس آن‌ها را کاملاً مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید.

خمیر نعنا را به همه جای گردن و صورت غیر از اطراف چشم بمالید. موقع پخش کردن خمیر، با نوک انگشتان خود، پوست را ماساژ بدهید. بعد از این مرحله، حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس ماسک را با آب ولرم بشویید و پس از شست‌و‌شو، آب سرد را روی صورت خود بپاشید. در نهایت با حوله نرم یا دستمال‌کاغذی پاک کنید.

کاربرد ماسک نعنا با ماست و خاک رس

به‌مدت یک ماه، هفته‌ای 2 بار از این ترکیب استفاده کنید. این ماسک می‌تواند لک‌های صورت شما را حسابی کم‌رنگ کند. علاوه بر این، مشکلات پوستی نظیر جوش و آکنه صورت شما درمان می‌شوند. نعنا یک راه‌حل مناسب برای پوست‌های چرب است.

سه: ماسک نعنا و ریحان و برگ چریش برای رفع جوش و آکنه

این ماسک برای افرادی که دچار مشکلات شدید جوش و آکنه هستند، بسیار مفید است.

برای ساخت این ماسک به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

  • برگ نعنا، برگ ریحان و برگ چریش. برگ چریش را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه نمایید.
  • کمی ماست

شیوه آماده‌سازی:

برگ‌ها را در مخلوط‌کن یا به کمک هاون دستی خوب له کنید. مخلوط شما باید به شکل پوره‌ای نرم و صاف درآید. حالا یک قاشق غذاخوری ماست را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید.

خمیر را به صورت خود بمالید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند. سپس با آب سرد بشویید. اگر آکنه شدید دارید،هر روز از این ماسک استفاده کنید. زمانی که مشکل حل شد، می‌توانید هفته‌ای یک بار برای پیشگیری از بروز مجدد جوش‌ها، ماسک را روی صورت بگذارید.

کاربرد ماسک نعنا و ریحان و برگ چریش

برگ چریش خواص ضد‌باکتریایی فوق‌العاده‌ای دارد و عفونت‌ها، سوختگی‌ها یا هر گونه مشکل پوستی را خیلی سریع التیام می‌بخشد. در واقع باکتری‌هایی که عامل عفونت هستند را از بین می‌برد. ریحان نیز می‌تواند عوامل داخلی و خارجی اختلالات پوستی را درمان نماید.

سه: ماسک صورت نعنا برای پوست‌های خشک

یک ماسک شگفت‌انگیز برای پوست‌های خشک و نیز معجونی عالی برای رفع تیرگی چشم را در این قسمت به شما معرفی می‌کنم.

برای ساخت این ماسک به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

  • برگ نعنا چند عدد
  • ماست یک قاشق غذاخوری
  • دوغ یک قاشق غذاخوری

شیوه آماده‌سازی

برگ‌های نعنا را در هاون خوب بکوبید تا پوره شود. حالا ماست و دوغ را اضافه نمایید تا خمیری نرم به‌دست آید. ماسک را به‌صورت یکنواخت روی تمام صورت و گردن بمالید. همان‌طور که گفتم می‌توانید برای رفع تیرگی زیر چشم نیز از آن استفاده نمایید. حدود 15 تا 20 دقیقه استراحت کنید و سپس با آب معمولی بشویید.

این ماسک نعنا را می‌توان هر شب قبل از خواب استفاده کرد. خشکی پوست را از بین می‌برد و صورت را نرم و صاف می‌کند.

کاربرد ماسک صورت نعنا برای پوست‌های خشک

هم ماست و هم دوغ مرطوب‌کننده‌های عالی هستند که به صافی و ابریشمی‌شدن پوست خشک کمک می‌کنند.

چهار: ماسک نعنا و گلاب برای آبرسانی و شادابی پوست

برگ‌های نعنا به‌دلیل اینکه حاوی ماده‌ای به نام اسید سالیسیلیک است، در از بین بردن لک‌ها موثر واقع می‌شود. بنابراین در بسیاری از شوینده‌ها و کرم‌ها از نعنا استفاده می‌کنند.

برای ساخت این ماسک به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

شما فقط به چند عدد برگ نعنا و گلاب نیاز دارید.

شیوه آماده‌سازی

برگ‌های نعنا و چند قطره گلاب را در هاون دستی به‌صورت پوره‌ای صاف درآورید. آن را به تمام صورت خود مالیده و با حرکات دایره‌ای ماساژ بدهید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب معمولی بشویید. حتی می‌توانید این ترکیب را شب تا صبح روی پوست خود نگه‌دارید. استفاده از این ماسک هر شب قبل از خواب توصیه می‌شود.

کاربرد ماسک نعنا و گلاب

نعنا برای کاهش لک‌های تیره و همچنین لک‌های ناشی از آکنه و جوش مفید است. گلاب نیز یک قابض طبیعی است که آکنه را کاهش می‌دهد، پوست را مرطوب و آب‌رسانی می‌نماید.

چرا نعنا برای پوست شما مفید است؟

پس از معرفی چند ماسک نعناع، نوبت به دانستن خواص این گیاه خوشبو برای پوست می‌رسد. نعناع سرشار  از منتول است که ماده‌ای با خواص ضدباکتریایی قوی است. در بسیاری از شوینده‌های صورت، تونرها و مرطوب کننده‌ها استفاده می‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص نعناع برای سلامتی پوست را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

ماسک صورت حاوی نعنا

ماسک صورت زوزو

حاوی نعنا

1. نعنا رنگ پوست را روشن می‌کند

نعنا اثر طراوت‌بخش و تسکین‌دهنده‌ای روی پوست شما دارد. اگر روی گونه‌های خود لک‌های تیره دارید، از ماسک نعنا استفاده کنید. این ترکیب قادر است، لک‌ها را کم‌رنگ کند و پوست را روشن سازد. پس از هر استفاده احساس می‌کنید که پوست شما باطراوت‌تر از گذشته شده است.

2. استفاده از ماسک نعنا آکنه را درمان می‌کند

نعنا دارای خواص ضد‌باکتریایی قوی و حاوی اسید سالیسیلیک است. این خواص می‌توانند از بروز آکنه جلوگیری نمایند.  همچنین نعنا حاوی ویتامین A است که میزان ترشح چربی را در افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، کنترل می‌کند. زمانی که از ماسک نعنا استفاده می‌کنید، چربی‌های اضافه از بین رفته و منافذ پوست کاملاً پاک‌سازی می‌شوند.

3. درمان جای نیش پشه

خواص ضد‌التهابی قوی نعنا، تحریکات ناشی از نیش پشه و سایر التهابات پوست را تسکین می‌دهد.

4. ماسک نعنا و آبرسانی پوست

زمانی که نعنا را با مواد مناسب ترکیب می‌کنید، منافذ پوست سفت می‌شوند و راه فراری برای رطوبت باقی نمی‌ماند. بنابراین آب پوست حفظ می‌شود و ظاهر صورت باطراوت می‌گردد. همچنین پوست‌های خشک و خارش‌دار را نرم و آرام می‌کند.

5. ماسک نعنا و تقویت پوست صورت

نعنا یک قابض ملایم است که می‌توان از آن برای تقویت پوست استفاده کرد. این ماده، کثیفی و آلودگی را از منافذ پوست شما پاک می‌نماید تا پوستی صاف‌تر، نرم‌تر و مرطوب‌تر داشته باشید.

6. از شر جوش‌های سرسیاه خلاص خواهید شد

می‌دانید این جوش‌ها چه زمانی ایجاد می‌شوند؟ زمانی که آلودگی و چربی در منافذ پوست شما نشسته و آن‌ها را مسدود نماید. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی ذکر شد، نعنا منافذ پوست را تمیز نگه می‌دارد و آن‌ها را سفت می‌کند. با این کار جوش‌های سر‌سیاه از بین خواهند رفت. همچنین از بروز مجدد آن‌ها پیشگیری می‌شود.

7. پوست شما را جوان می‌کند

استفاده موضعی از گیاه نعنا می‌تواند گردش خون را تقویت نماید. در این صورت، از تغذیه‌ی کافی پوست صورت مطمئن خواهید شد. یک مزیت بزرگ این وضعیت این است که پوست صورت جوان می‌ماند و سلامتی‌اش حفظ می‌شود. علاوه بر این، نعنا سرشار از آنتی‌اکسیدان است و همین مسئله نیز به سلامت و جوانی پوست کمک خواهد کرد.

8. تاخیر در روند پیری پوست

می‌خواهید روند پیر شدن پوست خود را به تاخیر بندازید؟ راهش این است که پوست شما خوب تغذیه شود و نیز هیداراته بماند. همان‌طور که گفتم، نعنا گردش خون را در پوست شما تقویت می‌کند و آن را هیدراته نگه‌می‌دارد. بنابراین ایجاد چین‌و‌چروک‌ها و خطوط ریز به تاخیر می‌افتد.

9. از بین رفتن لک‌های ناشی از جوش و آکنه

محتوای اسید سالیسیلیک موجود در برگ نعنا به فعالیت‌های سلولی در سطح پوست کمک می‌کند. سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و سلامت سلول‌های جدید را تضمین می‌نماید. بنابراین، جای جوش‌ها به‌مرور محو شده و پوست شما شفاف خواهد شد.

10. کمک به رفع تیرگی زیر چشم

سیاهی دور چشم می‌تواند در اثر عوامل زیادی ایجاد شود. نعنا با محتوای آنتی‌اکسیدانی‌اش می‌تواند آن‌ها را کاهش داده و نیز از بروز این پدیده پیشگیری نماید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نعنا، پوست شما را التیام می‌بخشند و آن را احیا می‌کنند. پوست زیر چشم بسیار شکننده و مستعد آسیب است. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد این پوست حساس و لطیف را از آسیب‌ها در امان نگه می‌دارند.

ماسک پا حاوی نعنا

ماسک پا

حاوی روغن نعنا

و عصاره بلوبری

سخن آخر

برگ‌های نعنا سرشار از فواید زیادی هستند و به کاهش آکنه‌های شدید و جوش‌ها کمک می‌کنند. همچنین برای خنک‌کردن و آب‌رسانی پوست می‌توان از این گیاه خوشبو استفاده کرد. از فواید دیگر ماسک نعنا می‌توان به رفع تیرگی پوست، کمک به کاهش لک‌ها و به‌طور کلی شادابی و نشاط پوست اشاره کرد.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ماسک نعنا

آیا ماسک نعنا برای صورت مفید است؟

برگ‌های نعنا باعث پاک‌سازی سلول‌های مرده، حذف کثیفی‌ها از منافذ پوست و بازسازی پوست شما به رنگی روشن و طبیعی می‌شوند. علاوه بر این، استفاده از این ماسک‌ها، منافذ پوست را سفت کرده و باعث حفظ رطوب می‌شوند.

ماسک صورت خانگی نعنا را چگونه درست کنم؟

در متن مقاله به معرفی 5 مدل ماسک خانگی نعنا پرداختیم. یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که چند برگ نعنا را با چند قطره گلاب بکوبید و پوره کنید. این ترکیب را 10 دقیقه روی پوست صورت قرار داده، سپس بشویید. به کمک این ماسک پوست شما آب‌رسانی و مرطوب می‌شود.

آیا نوشیدن دمنوش نعنا برای پوست مفید است؟

بله، این یک نوشیدنی ساده و نشاط‌آور است که فواید زیادی برای سلامتی پوست دارد. حاوی قند، کافئین و کالری بسیار کمی است. اگر به‌طور مرتب دمنوش نعنا بنوشید، پوست شما بسیار شاداب می‌ماند. نعنا دارای خواص ضد‌التهابی است و در تابستان پوست را سالم نگه می‌دارد.

خواص نعنا برای سلامتی پوست کدام است؟

این گیاه خوشبود فواید فراوانی برای پوست صورت دارد که عبارتند از:
تاخیر در روند پیری پوست، جوان‌سازی و آب‌رسانی
رفع لک‌های تیره روی گونه‌ها
کمک به رفع التهاب، خارش و خشکی پوست