زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش ماساژ صورت

1
wordcamp
1,114
11 دقیقه
آموزش ماساژ صورت

ماساژ صورت جادو می‌کند. چقدر به این جمله باور دارید؟ اگر حتی تجربه یک‌بار ماساژ صورت را داشته باشید می‌دانید که این جمله کاملا درست است. ماساژ صورت  به حفظ شادابی پوست، بهبود جریان گردش خون و … کمک کرده و فواید سرشاری دارد. در این مطلب قصد داریم به شما جادو و جادوگری یاد بدهیم. با ما در آموزش ماساژ صورت و تجربه حس رهایی و آرامش همراه باشید.

فواید ماساژ صورت

قبل از بررسی آموزش ماساژ صورت، قصد داریم به بررسی فواید ماساژ صورت پرداخته و به علت محبوبیت بالای ماساژ صورت پی ببریم.

  • ماساژ صورت علائم پیری را کاهش داده و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند
  • ماساژ صورت تاثیر بسزایی در صاف و یکدست شدن پوست دارد
  • ماساژ به کم‌شدن احتمال بروز آکنه و رفع زخم‌های آن در صورت کمک می‌کند
  • ماساژ منجر می‌شود محصولات آرایشی بهتر جذب پوست شوند
  • به سم‌زدایی پوست صورت کمک می‌کند
  • تنش را از بین برده و آرامش‌بخش است
  • درد را تسکین می‌دهد
  • به روشن‌سازی پوست کمک می‌کند
  • بهبود جریان خون در لایه‌های زیرین پوست
  • تحریک پوست برای کلاژن‌سازی
  • حفظ خاصیت کشسانی پوست
  • رفع گودی تیرگی زیر چشم

انواع ماساژ صورت

همچون سایر ماساژها، ماساژ صورت نیز انواع مختلفی داشته که در ادامه به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

سوئدی

ماساژ صورت سوئدی، رایج‌ترین نوع ماساژ است. این ماساژ شامل ضربات نرم برروی بالاترین لایه از ماهیچه است. ماساژ سوئدی آرامش‌بخش و انرژی‌بخش بوده و به‌خوبی تنش را از بین می‌برد

شیاتسو

شیاتسو در لغت به معنای فشار انگشت است. در این ماساژ، درمان‌گر سطح بالایی از فشار را برروی نقاط خاصی از صورت اعمال می‌کند. این ماساژ به باز کردن انسداد ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

آموزش ماساژ شیاتسو
در ماساژ شیاتسو فشار زیادی به برخی از نقاط صورت وارد می‌شود

درمانی

این نوع از ماساژ به‌عنوان یک درمان شفابخش برای تسکین درد، عضلات آسیب‌دیده و گره‌خورده عمل می‌کند. در ماساژ درمانی، عضلات منقبض بدن، شل‌شده و سطح سلامت کلی بدن بهبود می‌یابد. برای ماساژ درمانی می‌توان از دستگاه‌های فیزیوتراپی و ماساژ استفاده نمود. این دستگاه‌ها تاثیر بسزایی در بهبود درد دارند.

خرید دستگاه فیزیوتراپی و ماساژ خانگی راش
خرید دستگاه فیزیوتراپی و ماساژ خانگی راش

ماساژ فشاری

ماساژ فشاری نوع خاصی از ماساژ بوده و افراد کمی قادر به اجرای آن هستند. هدف از اجرای این ماساژ، کاهش درد، شل‌شدن عضلات و افزایش گردش خون در بدن است.

ماساژ Gua Sha

در ماساژ Gua Sha از سنگ کوارتز یا غلتک استفاده می‌شود. غلتک برروی پوست و رو به بالا حرکت کرده و همین حرکت منجر به شل‌شدن ماهیچه‌ها می‌گردد.

در لینک زیر به بررسی انواع ماساژ پرداختیم. می‌توانید با مطالعه این لینک، ماساژ مناسب خود را انتخاب کرده و خود را از بند مشکلات رها کنید.

تکنیک‌ های مختلف ماساژ صورت

علاوه بر ماساژ بدن، ماساژ صورت نیز تکنیک‌های مختلفی داشته و می‌توانید از آنها درصورت تمایل استفاده کنید.

لرزش

این تکنیک ماساژ از لرزش برای بازیابی بافت‌های نرم استفاده‌شده و به آرامش ماهیچه‌ها کمک می‌کند. برای بهره‌گیری از این تکنیک می‌توانید از یک ماساژور مناسب استفاده نمایید.

خرید ماساژور رفع کننده چین و چروک مدل 3D Roller
خرید ماساژور رفع کننده چین و چروک مدل 3D Roller

استفاده از بادکش

در این تکنیک، فنجان‌های کوچک مخصوصی روی پوست گذاشته شده تا مکش ایجاد شود. اینکار در افزایش جریان خون، کاهش درد و شل‌شدن عضلات تاثیر دارد.

سنگ سرد و گرم

این تکنیک شامل قرار دادن سنگ‌های گرم یا سرد روی بدن برای کاهش درد و شل‌شدن ماهیچه‌های سفت است.

ضربه ‌زدن

تکنیک ضربه‌زدن برای شل‌کردن عضلات استفاده می‌شود. در این تکنیک، اعصاب تحریک‌شده و همین موضوع منجر به افزایش انرژی سیستم عصبی و شادابی می‌گردد.

ورز دادن با انگشت

در تکنیک ورز دادن با انگشت، فشار شدیدی برای رسیدن به بافت‌های لایه‌های عمیق‌تر پوست اعمال می‌شود. ورز دادن با انگشت یک تکنیک رایج برای باز کردن عضلات سفت بوده و منجر به افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش درد می‌گردد.

در ادامه به بررسی سه متد برای ماساژ صورت خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

آموزش ماساژ صورت: ماساژ روشن‌ سازی پوست

در ادامه آموزش روش ماساژ صورت به سراغ ماساژ روشن‌سازی پوست خواهیم رفت. این ماساژ علاوه بر شادابی به روشن‌سازی پوست نیز کمک می‌کند.

تمیز کردن صورت

در اولین مرحله، پوست خود را تمیز کنید. قبل از انجام ماساژ، صورت خود را به‌طور کامل بشویید. سپس پوست صورت را با استفاده از یک پاک‌کننده یا روغن ملایم تمیز کرده و آنرا با آب ولرم بشویید. در نهایت صورت خود را با یک حوله خشک کنید.

آموزش ماساژ صورت
پیش از شروع ماساژ صورت باید آرایش خود را پاک کنید

توجه داشته باشید حتما باید قبل از ماساژ آرایش خود را پاک کنید.

استفاده از روغن

یک لایه سبک از روغن را برروی صورت خود بمالید. استفاده از مقداری روغن منجر می‌شود انگشت‌های شما به‌راحتی روی پوست حرکت کرده و کشیده نشوند. روغن‌های بادام، آرگان و جوجوبا برای اینکار مناسب  هستند.

بهتر است برای پوست‌های خشک از روغن بادام و آرگان و برای پوست‌های متوسط و چرب از جوجوبا استفاده نمود.

در لینک زیر به بررسی روغن‌های ماساژ برای انواع پوست پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را مطالعه کرده چرا که روغن، نقش مهمی در ماساژ دارد.

شروع از ناحیه لنفاوی

در این روش، بهتر است ماساژ را با ناحیه لنفاوی آغاز کنید. غدد لنفاوی زیر گوش‌ها و در دو طرف گردن قرار دارند. بسیاری از افراد براین باور هستند که سموم صورت از غدد لنفاوی خارج می‌شوند. ماساژ دادن این ناحیه از تجمع سموم در صورت جلوگیری می‌کند.

غدد لنفاوی را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. سپس از زیر گوش به سمت گلو و در امتداد خط فک حرکت نمایید.

ماساژ اطراف صورت

دو طرف صورت خود، کناره‌های فک، گوشه‌های دهان، کنار سوراخ‌های بینی و روی استخوان‌های گونه را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. پوست خود را به سمت بالا فشار داده و هرگز از بالا به پایین فشار ندهید. این امر منجر به افتادگی پوست می‌شود.

اطراف صورت و نقاط ذکر شده را به‌مدت یک دقیقه ماساژ دهید.

آموزش ماساژ صورت
ماساژ صورت تاثیر شایانی در روشن‌سازی پوست دارد

ماساژ پیشانی

از حرکات دایره‌ای گسترده برای ماساژ هر دو طرف پیشانی به‌صورت همزمان استفاده کنید. از ناحیه نزدیک شقیقه‌های خود شروع کرده و به‌تدریج به سمت وسط پیشانی حرکت کنید. سپس به طرفین بازگشته و اینکار را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

ماساژ ناحیه چشم

انگشت‌ها را روی قوس ابروهای خود قرار دهید. آنها را در اطراف گوشه‌های بیرونی چشم‌های جمع کنید. به‌آرامی زیر چشم‌های خود را ماساژ داده و به سمت گوشه داخلی چشم حرکت نمایید. سپس در امتداد دو طرف بینی و در امتداد خطوط ابرو حرکت کرده و اینکار را به مدت یک دقیقه انجام دهید.

ماساژ ناحیه چشم با پف‌کردگی چشم‌ها مبارزه کرده و منجر می‌شود پوست این قسمت روشن‌تر و جوان‌تر شود.

درصورت لزوم از روغن استفاده کرده تا از کشیده شدن پوست نازک اطراف چشم جلوگیری‌نمایید.

در نهایت یک‌بار دیگر تمامی فعالیت‌ها را انجام دهید. تمامی قسمت‌های صورت را مجددا به‌آرامی ماساژ داده تا این ماساژ به پایان برسد.

پس از اتمام ماساژ، پوست شما روشن‌تر، شاداب‌تر و جوان‌تر به‌نظر خواهد رسید.

آموش ماساژ صورت: ماساژ لیفت

ماساژ لیفت به فرم‌گیری و لیفت صورت کمک کرده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بهره‌ گیری از روغن

یک لایه سبک از روغن را روی صورت خود بمالید. استفاده از روغن باعث می‌شود انگشت‌ها به‌خوبی روی صورت حرکت کرده و از کشیدگی پوست جلوگیری می‌نماید. همچنین استفاده از روغن به پوست حالت داده و خطوط و چین‌وچروک صورت را روشن می‌نماید.

خرید روغن ماساژ ایوروشه حاوی روغن آرگان حجم 150 میل
خرید روغن ماساژ ایوروشه حاوی روغن آرگان حجم 150 میل

ماساژ دهان

در دومین قدم، ناحیه نزدیک گوشه‌های دهان را ماساژ دهید. ماساژ لیفت صورت برروی ناحیه‌هایی از صورت که دچار افتادگی بوده متمرکز است. با استفاده از نوک انگشت‌های خود، حرکات دایره‌ای محکم را روی خطوط دو طرف دهان انجام دهید. توجه داشته باشید که باید همیشه حرکت را به سمت بالا انجام داده و این عمل را به‌مدت یک دقیقه تکرار کنید.

به سراغ گونه بروید

ناحیه گونه خود را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. مقداری فشار اعمال کرده تا به سفت‌شدن و لیفت این ناحیه کمک کنید. سپس به سراغ کناره‌های صورت رفته و فشار ملایمی را اعمال نمایید. این عمل را به‌مدت یک دقیقه تکرار کنید.

ماساژ اطراف چشم

برای اجرای ماساژ چشم، توضیحات متد قبلی را در این مرحله نیز اعمال کنید. ماساژ ناحیه چشم به لیفت پوست کمک کرده و با سیاهی زیر آنها مبارزه می‌کند.

ماساژ پیشانی

اگر خطوط افقی در پیشانی شما وجود دارد، دستان خود را برروی پیشانی و به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار دهید. با حرکت دادن یک دست به سمت بالا و دست دیگر به سمت پایین، یک حرکت زیگزاگ انجام داده و به‌آرامی پوست پیشانی خود بالا و پایین بکشید. این حرکت را به مدت یک دقیقه انجام دهید.

ماساژ خط اخم

خطوط عمودی بالای بینی که به خط اخم معروف هستند را می‌توان با ماساژ افقی روشن‌تر کرد. انگشت‌های خود را به صورت افقی روی خط اخم قرار دهید. آنرا به‌آرامی به جلو و عقب مالش داده تا پوست از حالت خطیِ معمول خود خارج شود.

درنهایت یک‌بار دیگر تمامی مراحل را انجام داده و هر قسمت از صورت خود را دوباره به‌آرامی ماساژ دهید. پس از پایان ماساژ، پوست شما سفت‌تر و جوان‌تر به‌نظر خواهد رسید. برای کسب بهترین نتیجه، این ماساژ را روزی یک‌بار انجام دهید.

آموزش ماساژ صورت: ماساژ رفع استرس

سومین متد از آموزش ماساژ صورت برای رفع استرس استفاده شده که در ادامه آنرا توضیح خواهیم داد.

اعمال لایه سبکی از روغن

یک لایه سبک از روغن را برروی صورت خود بمالید. علاوه بر تمام فوایدی که در بخش قبلی ذکر کردیم، روغن‌های معطر به بهبود خلق‌وخو کمک کرده و خواص ضداسترس ماساژ را تقویت می‌نمایند.

شروع از زیر گوش

تنش و استرس معمولا در ناحیه فک و گردن ایجاد شده و شروع ماساژ از زیر گوش و امتداد خط فک به شل‌شدن عضلات کمک می‌نماید.

با استفاده از نوک انگشت‌ها، ناحیه موردنظر را به مدت یک دقیقه و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. طی حرکت دایره‌ای به سمت گلو رفته و سپس در امتداد خط فک خود به سمت بالا حرکت کنید. در مواجه با عضلات سفت، فشار بیشتری اعمال کنید.

آموزش ماساژ صورت
بهتر است برای ماساژ صورت از روغن استفاده کنید

ماساژ اطراف صورت

با حرکات دایره‌ای، اطراف صورت خود یعنی کناره‌های فک، گوشه‌های دهان، کنار سوراخ‌های بینی و روی استخوان‌های گونه خود را ماساژ دهید. چشم‌ها را بسته و روی حرکت آرامش‌بخش دست برروی صورت تمرکز کنید.

ماساژ شقیقه و پیشانی

تنش و استرس در ناحیه شقیقه و پیشانی منجر به سردرد می‌شود. زمان بیشتری برای ماساژ این ناحیه‌ها صرف کرده و دو شقیقه خود را به‌طور همزمان ماساژ دهید. به‌تدریح به وسط پیشانی حرکت کرد و سپس به طرفین بازگردید. اینکار را به‌مدت یک دقیقه انجام دهید.

ماساژ ناحیه چشم

همانطور که در متدهای قسمت قبلی توضیح دادیم، ناحیه چشم خود را ماساژ داده و سپس به سمت دو طرف بینی حرکت کرده و آنرا به سمت بیرون ماساژ دهید. تکرار این حرکت به‌مدت یک دقیقه باعث می‌شود بعد از یک روز طولانی، خستگی از چشم‌های جذاب شما رخت ببندد.

ماساژ بینی

اگر تنش سینوسی دارید، ماساژ بینی به رفع‌شدن آن کمک می‌کند. به‌آرامی ناحیه بالای بینی خود را نیشگون گرفته و انگشت‌های خود را به سمت سوراخ‌های بینی حرکت دهید. همچون حرکات قبلی اینکار را به‌مدت یک دقیقه انجام دهید.

در پایان همچون سایر متدها، دوباره تمامی حرکات را تکرار کرده تا ماساژ شما پایان یابد. پس از پایان یافتن این ماساژ، احساس آرامش و راحتی سرتاسر صورت شما را فرا خواهد گرفت.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ماساژ صورت جادو کرده و نه‌تنها به روشن‌سازی و لیفت صورت کمک می‌نماید بلکه در رفع استرس نیز تاثیر بسزایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به موقعیت‌های تنش‌زا، ماساژ صورت را انجام داده و معجزه کنید. ممنون از اینکه تا پایان مطلب آموزش ماساژ صورت همراه ما بودید. لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران عزیز مو تن رو به اشتراک بگذارید.

برای آشنایی با بیشتر با جادوی ماساژ صورت، در لینک زیر به بررسی کامل تاثیر ماساژ صورت بر زیبایی پرداختیم.

سوالات پرتکرار

ماساژ صورت چه فوایدی دارد؟

ماساژ صورت فواید زیادی داشته و به‌عنوان مثال جوان‌سازی پوست، تسکین درد، روشن‌سازی، سم‌زدایی و کاهش میزان استرس برخی از فواید آن هستند.

انواع روش‌های ماساژ صورت چیست؟

ماساژ صورت روش‌های مختلفی اعم از سوئدی، شیاتسو، Gua Sha و … دارد.

مهم‌ترین نکات برای یک ماساژ صورت چه مواردی هستند؟

حرکت دایره‌ای در بیشتر قسمت‌های صورت، استفاده از روغن و اجرای ماساژ با پوستی تمیز و حرکت رو به بالا در بیشتر نقاط مهم‌ترین نکات ماساژ صورت هستند.

برای کسب نتیجه دل‌خواه از چه‌روشی استفاده کنیم؟‌ 

درواقع تمامی روش‌ها تاثیر شایانی در به آرامش رساندن فرد داشته اما برخی از آنها برای مقاصد خاصی استفاده می‌شوند. ابتدا هدف خود را تعیین کرده و سپس ماساژ موردنظر خود را از لیست بالا انتخاب نمایید.