زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

در زمان سرماخوردگی چگونه آرایش کنیم؟

wordcamp
782
10 دقیقه
در زمان سرماخوردگی چگونه آرایش کنیم؟

در فصل زمستان هستیم و جنگ بزرگی بین ما، سرماخوردگی و کرونا شکل گرفته است. در این جنگ، مبتلا خواهیم شد اما امیدمان را نباخته و پیروز خواهیم شد. روند زیبایی هیچ‌گاه متوقف نشده یکی از کارهایی که می‌توان برای افزایش روحیه و امید انجام داد، آرایش سرماخوردگی است. در این مقاله قصد داریم به سوال «هنگام سرماخوردگی چگونه آرایش کنیم» پاسخ داده و شما را با نکات مختلف آن آشنا کنیم. با ما در مجله زیبایی مو تن رو همراه باشید.

نکات آرایش سرماخوردگی

یکی از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید این است که، هنگام سرماخوردگی، احتمال رنگ‌پریدگی و به اصطلاح رنگ گچ‌شدن وجود دارد. برای رفع این موضوع بهتر است در آرایش خود از رنگ‌های گرم و تیره‌ استفاده کرده تا گرما و هیجان را به پوست خود بازگردانید. در ادامه قصد داریم به بررسی برخی از نکات آرایش‌ کردن در زمانی که در حال جنگ با سرماخوردگی هستید بپردازیم.

از مرطوب‌کننده استفاده کنید

راز زیبا ماندن در هنگام سرماخوردگی حفظ رطوبت پوست است. پوست یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن بوده و بیشتر داروها سطح رطوبت آنرا کاهش می‌دهند. همین موضوع تاثیر بدی برروی پوست گذاشته و مشکلات بدی را برای این عضو حساس و حیاتی به ارمغان می‌آورد. می‌توان برای رفع این موضوع از یک مرطوب‌کننده استفاده کرد. مرطوب‌کننده‌ها نقش مهمی در آرایش سرماخوردگی داشته به ترمیم و احیای بافت آسیب‌دیده پوست کمک می‌نمایند. این محصولات تاثیر شگرفی در کاهش خشکی پوست دارند. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، بهتر است از یک مرطوب‌کننده بدون روغن استفاده کنید. همچنین برای پوست‌های خشک می‌توان از یک مرطوب‌کننده قوی‌تر و حاوی روغن استفاده کرد.

خرید کرم مرطوب کننده و احیا کننده صورت و گردن سینت ایوز حاوی کلاژن و الاستین حجم 300 میل
خرید کرم مرطوب کننده و احیا کننده صورت و گردن سینت ایوز حاوی کلاژن و الاستین حجم 300 میل

علاوه بر سرماخوردگی در فصل زمستان که منجر به‌خشکی پوست می‌گردد، پای عوامل دیگری هم در میان بوده و مشکلاتی را برای پوست رقم می‌زنند. در لینک زیر به بررسی مشکلات پوستی در زمستان پرداختیم. توصیه می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کرده تا بیشترین سطح از مراقبت را برای پوست خود در زمستان فراهم نمایید.

کسانی که پوست خشک دارند در زمان سرماخوردگی، بیشتر از بقیه باید مراقب حفظ سلامتی پوست خود باشند.

لب‌ها را مرطوب کنید

هنگامی که بیمار هستیم، سطح آب بدن به‌طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. بنا به همین موضوع، لب‌ها خشک، ترک‌خورده و پوست‌پوست می‌شوند. می‌توان با استفاده از یک بالم لب با کیفیت، به لب‌ها رطوبت بخشیده و آنها را از خشکی نجات داد. بهتر است بالم لبی را انتخاب کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد.

خرید بالم لب اوریفلیم سری OnColour
خرید بالم لب اوریفلیم سری OnColour

بیخیال رژلب شوید

در زمان سرماخوردگی، احتمالا لب‌ها خشک‌شده و دچار آبریزش بینی خواهید شد. دائما بینی‌تان را پاک کرده و سرفه می‌کنید. در چنین شرایطی که احتمال دارد آبریزش بینی برروی لب‌ها ریخته شود، باید زودبه‌زود رژلب خود را تعویض کنید. این فرایند خسته‌کننده بوده و منجر به کلافگی شما می‌شود. بیخیال رژلب شده و از بالم لب در آرایش سرماخوردگی استفاده نمایید.

با مداد چشم جادو کنید

این احتمال وجود دارد که هنگام مریضی، چشم‌ها کوچک‌وکوچک‌تر شوند. اصلا نترسید، در اینجا مداد چشم وارد میدان شده و جادو می‌کند. این مدادها باعث‌شده چشم‌های کوچک کمی بزرگتر به‌نظر برسند پس از آنها به‌خوبی استفاده کنید. مداد چشم در انواع رنگ‌ها موجود بوده و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

خرید مداد چشم دو سر اوریفلیم سری OnColour
خرید مداد چشم دو سر اوریفلیم سری OnColour

ریمل برای چشم‌ها

ریمل اسحله مخلفی شماست. هنگامی که در بستر بیماری هستید، برخی از داروها منجر به خواب‌آلودگی می‌شوند. ریمل هیجان را برای چشم‌های خسته به ارمغان آورده و به آنها طراوت و تازگی می‌بخشد. ریمل به‌سرعت چشم‌ها را باز کرده و آنها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

خرید ریمل حجم دهنده ایزادورا مدل Big Bold Extreme
خرید ریمل حجم دهنده ایزادورا مدل Big Bold Extreme

همچنین می‌توانید از ریمل‌های فرکننده و حجم‌دهنده استفاده کنید. استفاده از این ریمل‌ها توجه را به‌ سوی چشم‌های جذاب شما جلب خواهد کرد. ریمل از آن دست لوازمی است که حتی در زمان استفاده از ماسک هم در آرایش کاربرد بی‌نظیری دارد. در لینک زیر به بررسی آرایش و زیبایی با وجود ماسک پرداختیم. توصیه می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه کرده تا اگر حتی مجبور به بیرون رفتن از خانه شدید هم آرایش مناسب و جذابی داشته باشید.

استفاده از مرطوب‌کننده رنگی

توجه کنید در هنگام مریضی باید استراحت کرده و فشار زیادی به بدن وارد نکنید. حین مریضی انرژی بدن کاهش یافته و شاید قادر به انجام روتین پوستی یعنی استفاده از کرم ضدآفتاب، مرطوب‌کننده و کرم پودر نباشید. به همین منظور، یک مرطوب‌کننده رنگی سبک در کیف آرایش خود داشته باشید. این محصولات علاوه بر مرطوب کردن صورت، پوستی یکنواخت و همچنین محافظتی مناسب برای پوست در برابر آفتاب ایجاد می‌کنند.

خرید کرم مرطوب کننده رنگی لایسل مدل Hydrasel مناسب پوست چرب حجم 30 میل
خرید کرم مرطوب کننده رنگی لایسل مدل Hydrasel مناسب پوست چرب حجم 30 میل

ضدآفتاب را فراموش نکنید

حتی در هنگام بیماری هم بهتر است از محصولات ضدآفتاب استفاده کنید. اگر قادر به استفاده از محصولات ضدآفتاب از جمله کرم‌های موجود در بازار نیستید می‌توان از مرطوب‌کننده‌های حاوی SPF استفاده کرد. بدین ترتیب پس از شسکت بیماری، به جنگ با آفتاب سوختگی نرفته و پوستی شاداب خواهید داشت. می‌توان از ضدآفتاب‌هایی که حاوی ویتامین C هستند استفاده کرد، این محصولات از خشکی و ترک‌خوردگی پوست جلوگیری کرده و انعطاف‌پذیری را برای پوست به ارمغان می‌آورند.

خرید کرم ضد آفتاب پرودرما SPF 60 مدل Sunvest حجم 40 میل
خرید کرم ضد آفتاب پرودرما SPF 60 مدل Sunvest حجم 40 میل

استفاده از کرم پودر در صورت تمایل

اگر وضعیت پوست شما مناسب نیست و می‌خواهید پوستی یکدست و صاف داشته باشید، کرم پودرهای پوشش کامل و متوسط گزینه مناسبی برای شما هستند. کرم پودر نقش مهمی در زیرسازی آرایش داشته و بهتر است از کرم پودری با تن‌رنگی گرم استفاده کرده تا شور و هیجان را به پوست خود بازگردانید. پیشنهاد می‌کنیم از کرم پودرهای پودری استفاده نکنید چرا که همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، در زمان سرماخوردگی داروها سطح رطوبت پوست را کاهش می‌دهند و کرم پودرهای پودری به افزایش خشکی پوست کمک می‌کنند. همچنین آبریزش‌بینی منجر به‌پوست‌پوست شدن ناحیه اطراف بینی شده و کرم پودر پودری خشکی پوست بینی را دوچندان می‌کند.

 برای استفاده از کرم پودر، چند نقطه از آن را برروی صورت اعمال کنید. سپس از مرکز صورت شروع کرده و آرام‌آرام به سمت بیرون حرکت کنید و  در همین حال، کرم پودر را برروی صورت خود پخش کنید.

خرید کرم پودر مات وت اند وایلد مدل Photo Focus حجم 30 میل
خرید کرم پودر مات وت اند وایلد مدل Photo Focus حجم 30 میل

از کانسیلر استفاده کنید

این احتمال وجود دارد که حین سرماخوردگی لکه‌های سیاه زیر چشم بزرگ‌تر شده و بیش از گذشته جلب‌توجه کنند. برای رفع این لکه‌ها و سایر عیب‌ونقص‌های پوستی می‌توان از کانسیلر استفاده نمود.

کانسیلر در انواع مدل‌های مایع، کرمی، استیکی و مدادی در بازار موجود است. بهتر است از کانسیلرهای پوشش کامل استفاده کنید. کانسیلرهای پوشش کامل در طول روز ثابت مانده و محو و کم‌رنگ نمی‌شود.

خرید کانسیلر Healthy Mix بورژوا 7.8 میل
خرید کانسیلر Healthy Mix بورژوا 7.8 میل

افزودن رژگونه به آرایش سرماخوردگی

از آنجایی که بیماری منجر به رنگ‌پریدگی صورت شده، می‌توان رنگ مناسب را برای صورت با استفاده از رژگونه به ارمغان آورد. این محصول در رنگ‌های متعددی در بازار موجود بوده و پوستی زیبا و جذاب برای شما ایجاد می‌کنند. بهتر است از رنگ‌هایی مثل صورتی و هلویی استفاده کرده تا ناهماهنگی با رنگ طبیعی پوست ایجاد نشود.

رژگونه با براش مخصوص را به سمت بالا گرفته و از ابتدای استخوان گونه شروع کرده و آنرا به‌خوبی روی پوست پخش کنید. پس از اینکه رژگونه را برروی سیب گونه اعمال کردید، مقداری از آنرا روی بینی، چانه و پیشانی بزنید تا کل پوست صورت شما رنگی یکسان داشته باشد.

اگر حس می‌کنید که بیش از حد از رژگونه استفاده نموده‌اید اصلا ناراحت نباشید چرا که می‌توان با بهره‌گیری از پودرهای شفاف‌کننده آنرا کم‌رنگ‌تر کرد.

خرید رژگونه گلدن رز مدل Soft & Silk
خرید رژگونه گلدن رز مدل Soft & Silk

افزایش ماندگاری آرایش

پودر و اسپری‌های تثبیت‌کننده آرایش نه‌تنها به افزایش ماندگاری آرایش کمک می‌کنند بلکه درخشندگی و طراوت خاصی به پوست می‌بخشند. توجه داشته باشید نباید در استفاده از این محصولات زیاده‌روی کنید چرا که استفاده زیاد منجر به خشک‌شدن پوست می‌گردد.

برای استفاده از این محصولات باید ابتدا قوطی اسپری را به‌خوبی تکان دهید. سپس زمانی که چشم‌های خود را بسته‌اید، اسپری را از فاصله 20 الی 25 سانتی‌متری برروی صورت خود اعمال کنید. حین اسپری کردن، قوطی را در جهت حرکت نوشتن دو حرف  X و T روی صورت اسپری کنید.

خرید اسپری تثبیت کننده آرایش ترو کاور حجم 100 میل
خرید اسپری تثبیت کننده آرایش ترو کاور حجم 100 میل

موها را بشویید

اگر در زمان سرماخوردگی موهای خود را نشویید آسیب بزرگی به موها وارد خواهد شد. بهره‌گیری از آب و شامپوی مناسب انرژی و شادابی را به موهای شما بخشیده و باعث می‌شود زیبا و جذاب‌تر به‌نظر برسید. داشتن موهایی تمیز حتی باعث می‌شود لباس شما خود را شکیل‌تر نشان دهد.

استفاده از لوازم آرایش سرماخوردگی پس از بهبودی

هنوز مشخص نیست که ویروس سرماخوردگی ازجمله ویروس کرونا تا چه‌مدت برروی لوازم آرایشی زنده می‌ماند.

می‌توانید یک منطقه آلوده و یک منطقه غیرآلوده در خانه ایجاد کنید. زمانی که بهبودی حاصل شد لوازم آرایشی که در دوران مریضی استفاده کردید را در منطقه آلوده قرار داده و چند روزی از آنها استفاده نکنید.

ویروس پس از چند روز از بین رفته و جان خود را از دست داده و لوازم شما پاک خواهند شد. همچنین می‌توانید به‌کلی لوازم خود را عوض کنید.

ضدعفونی‌کردن لوازم آرایش

می‌توان بسته‌بندی بیرونی لوازم آرایش مثلا لوله رژلب یا بطری لوسیون را با استفاده از یک دستمال ضدعفونی نمود اما این موضوع برای بخش داخلی محصول صدق نمی‌کند.

ویروس پس از مدتی حتی در بخش داخلی محصولات جان خود را از دست می‌دهد. در برخی از محصولات مثل تونر که با مقدار الکل بالایی فرموله شده‌اند، ویروس زودتر از بین می‌رود. بنابراین هرچه مقدار الکل کمتر باشد، محصول بیشتر مستعد حضور و زندگی ویروس است.

همچنین بهتر است براش و اسفنج‌های آرایشی خود را به‌طور مرتب بشویید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است پس از بهبودی، هرگز نباید تا چندین روز لوازم آرایش خود را با کسی به اشتراک بگذارید.

لوازم آرایشی
ویروس سرماخوردگی مدت زیادی برروی لوازم آرایشی زنده نمی‌ماند

سخن پایانی

در هنگام مریضی از جمله ابتلا به ویروس کرونا، باید در خانه مانده و خود را قرنطینه کنید اما قطار زیبایی با هیچ مریضی و مشکلی متوقف نمی‌شود. می‌توان با اجرای نکات ذکر شده، آرایش مخصوص سرماخوردگی را ایجاد کرده و ظاهری زیبا و جذاب داشت. لطفا تجربیات ارزشمند خود را از آرایش و میکاپ در حین سرماخوردگی را با ما و سایر کاربران مو تن رو به اشتراک بگذارید.

سوالات پرتکرار

هنگام سرماخوردگی چگونه باید آرایش کنیم؟

در هنگام سرماخوردگی برای داشتن آرایش نکات مختلفی را باید رعایت کنید. یکی از مهم‌ترین نکات استفاده از رنگ‌های گرم برای رفع رنگ‌پریدگی صورت است.

برای پوشاندن اثرات بیماری از چه‌ترفندی استفاده کنیم؟

برای پوشاندن اثرات بیماری می‌توان از محصولاتی مثل کرم پودر و کانسیلر استفاده نمود.

لوازم مورد نیاز برای آرایش در هنگام سرماخوردگی چیست؟

این موضوع بستگی به شما داشته ولی می‌توان از مرطوب‌کننده، کرم پودر، کانسیلر، رژگونه و مداد چشم استفاده کرد.

برای مقابله با خشکی پوست در زمان سرماخوردگی از چه‌ترفندی استفاده کنیم؟

خشکی پوست یکی از معضلات سرماخوردگی بوده و می‌توان با استفاده از یک مرطوب‌کننده سطح رطوبت پوست را افزایش داد.