زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

خاصیت زنجبیل برای پوست و زیبایی

تیم تحریریه مو تن رو
13,161
6 دقیقه
خاصیت زنجبیل برای پوست و زیبایی

زنجبیل از گیاهی با نام علمی Zingiber officinale بدست می آید. بسیاری زنجبیل را ریشه این گیاه می دانند در حالی که محصول این گیاه ریشه نیست بلکه ساقه متورم شده قسمت انتهایی این گیاه است. خاصیت زنجبیل برای پوست، مو و زیبایی بی شمار است و این گیاه از دوران باستان شناخته شده و در طب سنتی نیز استفاده می شده است. در ایران باستان نیز این گیاه که با نام ژنگویر شناخته می شد کاربردهای فراوانی بخصوص در طب سنتی داشت. بعد از این دوران، خواص جادویی این گیاه به قدری گسترش پیدا کرد که تبدیل شد به یک جزء جدا نشدنی از آشپزی و شیرینی پزی.

خاصیت زنجبیل به گونه ای است که امروزه از آن در صنایع مختلف غذایی استفاده گسترده ای می شود. استفاده از این گیاه، تنها به دلیل طعم دهنده بودن آن نیست بلکه در کنار طعم دلپذیر آن از زنجبیل برای بالاتر بردن ارزش غذایی هم استفاده می شود که به جهت داشت خواص دارویی و غذایی آن است. اگر نگاهی به مواد تشکیل دهنده زنجبیل بیندازیم، درک خواص بی شمار آن برایمان راحت تر خواهد بود.


پیشنهاد نویسنده: مهم ترین خواص آلوورا برای پوست که معجزه می کند


زنجبیل انواع ویتامین ها نظیر ویتامین C، B1، B2، A و نیاسین را در خود دارد. مواد معدنی آن متشکل از کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، روی و … است. همچنین در آن می توان مواد موثری نظیر تریپتوفان، ترئونین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین و والین که همگی از آمینو اسیدهای ارزشمند هستند را یافت. مواد دیگری در این گیاه یافت می شود که نام بردن آنها، این مقاله را بیشتر به یک مقاله پزشکی تبدیل خواهد کرد. هدف از ارائه این اطلاعات محدود در مورد مواد تشکیل دهنده و خاصیت زنجبیل برای پوست و زیبایی بود تا از ارزشمند بودن این گیاه شفابخش در سلامت و زیبایی باخبر شوید.

اما جالب است بدانید این گیاه جایگاه ویژه ای هم در زیبایی دارد. و این نکته رابطه مستقیمی با مواد تشکیل دهنده آن دارد. امروزه خواص ویژه این گیاه ارزشمند برای پوست و مو به اثبات رسیده است. به نحوی که حتی در صنایع بهداشتی و آرایشی از عصاره آن استفاده می شود. برای مشاهده محصولاتی که از زنجبیل تشکیل شده اند، می توانید از فروشگاه اینترنتی مو تن رو هم دیدن نمایید.

خواص زنجبیل برای پوست و مو

خاصیت زنجبیل برای پوست و مو


زنجبیل:  ضد جوش و آکنه

زنجبیل یک ضد عفونی کننده طبیعی است. از این رو می تواند برای درمان جوش های چرکی و آکنه مورد استفاده قرار بگیرد. این خاصیت زنجبیل به نابود کردن میکروب ها و باکتری های فعال روی سطح پوست کمک کرده و از گسترش آکنه و جوش جلوگیری کرده و در بهبود آنها نیز بسیار موثر خواهد بود. البته بهتر است برای یافتن علت جوش و آکنه صورت خود، ابتدا مقاله “دلیل جوش زدن و 7 راه برای درمان آن” را بخوانید.

زنجبیل: ضد لک و ضد اسکار

این خاصیت زنجبیل برای پوست بسیار محبوب است. این گیاه به دلیل تاثیرات مستقیمی که روی رنگ دانه های پوست دارد در کمرنگ کردن لک های پوستی نیز تاثیر چشمگیری خواهد داشت. برای هماهنگ تر کردن رنگ اسکارهای به وجود آمده روی سطح پوست می توان از گیاه استفاده کرد.


پیشنهاد نویسنده: لیزرتراپی مو 


زنجبیل: درمان سوختگی و تاول

تاول های ایجاد شده از سوختگی می توانند تاثیر بسیار منفی روی زیبایی پوست داشته باشند. زیرا بعد از بهبود هم به صورت لک های قهوه ای بزرگ میهمان پوست باقی می مانند. از آب زنجبیل می توان برای درمان این تاول ها استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که هرگز نباید از این گیاه بعد از دقایق اولیه سوختگی استفاده کنید. این گیاه با ساختار تندی که دارد می تواند پوست سوخته شده را بدتر کرده و آن را تحریک پذیر تر کند.

زنجبیل: درخشان و شاداب کننده پوست

یکی از مهم ترین خواص زنجبیل برای پوست درخشان و شاداب کنندگی است. این گیاه با خاصیت پاکسازی منافذ پوست و بستن آنها موجب شادابی و درخشان شدن پوست می شود. البته بسیار مهم است که برای اینکار حتما باید از زنجبیل تازه استفاده کنید. توصیه می شود حلقه های نازکی از این گیاه را به صورت تازه جدا کنید و آنها را به صورت ماسک روی پوست صورت استفاده کنید.

خواص زنجبیل برای پوست و مو

زنجبیل: قوام دهنده پوست

زنجبیل قوام دهنده پوست است. این خاصیت زنجبیل برای پوست، به خاطر وجود انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مغذی است که باعث تغذیه عمقی پوست شده و حالت افتادگی و شل بودن پوست را از بین ببرد.

زنجبیل:ضد پیری پوست

زنجبیل منبع سرشاری از آنتی اکسیدان های طبیعی است به همین دلیل می تواند فرایند پیری پوست را به تعویق انداخته و از بروز چروک های پوستی روی سطح پوست جلوگیری کند.

زنجبیل: تحریک رشد و ضد ریزش مو

استفاده موضعی از این گیاه می تواند استقامت بیشتری را در ریشه مو ایجاد کند و باعث تحریک رشد مو شود. این گیاه کار را توسط گردش خون مویرگی در پوست سر انجام می دهد.


پیشنهاد نویسنده: 5 راه خانگی برای جلوگیری از ریزش مو


خواص زنجبیل برای پوست و مو

زنجبیل: ضد شوره سر

این گیاه نه تنها باعث بهبود شوره سر می شود بلکه می تواند به عنوان یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی در درمان قارچ های پوستی هم مورد استفاده قرار بگیرد. البته گاهی اوقات ممکن است شوره سر را با پوسته سر به اشتباه بگیرید برای اینکه تفاوت های میان این دو را بیشتر درک کنید،حتما این مقاله را بخوانید: تفاوت شوره سر و خشکی پوست سر 

ماسک زنجبیل برای پوست صورت

از این گیاه می توان در ماسک های طبیعی استفاده کرد. اما بهترین شکل استفاده از آن ترکیب آن با عسل است. برای ساخت این ماسک مقاله “ماسک طبیعی  ضدجوش با عسل و زنجبیل” را بخوانید. می توانید هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

ماسک زنجبیل برای مو و پوست سر

قطعاً از خواص زنجبیل برای پوست و مو شنیده اید. زنجبیل تازه را کاملا ریز کنید. دو برابر حجم آن روغن نارگیل به آن اضافه کنید به روی پوست سر و موها خود ماساژ دهید. بعد از گذشت 45 دقیقه تا یک ساعت مو و پوست سر خود با یک شامپوی ملایم شسته و آب کشی کنید.

استفاده از زنجبیل در صنعتی هیجان انگیز

این صنعت هیجان انگیز صنعت عطر سازی است. این گیاه یکی از نت های اصلی اکثر عطرها است و استفاده گسترده ای در عطر سازی دارد به طوری که در صنعت عطر سازی بسیاری از عطرها به عطرهای زنجبیلی مشهور هستند. نت این گیاه در ایجاد شور، اشتیاق و هیجان بسیار موثر است و طرفداران زیادی دارد.