زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تکنیک های رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی + نبایدها

تیم تحریریه مو تن رو
10,974
12 دقیقه
تکنیک های رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی + نبایدها

همه ما علاقه‌مند به تجربه کردن رشد سریع موهای خود در یک مدت زمان کوتاه هستیم. این موضوع و علاقه زمانی که یک دوره ریزش مو را تجربه کرده باشیم، به مراتب بیشتر خواهد بود. از این رو اهمیت زیادی دارد که روش‌هایی را برای تقویت رشد موها بشناسیم. باید بدانیم که چطور می‌توان با استفاده از یک سری مواد طبیعی که در دسترس همه هستند، به رشد سریع موهایمان کمک کنیم. در این مقاله قرار است تا در مورد رشد سریع مو صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص تکنیک های رشد سریع مو بیشتر بدانید.

رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی

شاید لازم باشد پیش از هر چیزی به این موضوع بپردازیم که اصلا در یک هفته، موهای ما تا چه اندازه پتانسیل رشد کردن دارند! حتما انتظار نداریم که در طول مدت یک هفته، 10 سانت رشد موهای خود را تجربه کنیم! طبق مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته، به طور طبیعی، موی افراد سالم می‌تواند هفته‌ای 0.3 سانتی متر رشد داشته باشد. اما روش‌هایی وجود دارد که به این رشد شدت و سرعت بخشیده و به کمک آنها می‌توانید رشد را به حداکثر میزان ممکن نزدیک کنید.

در رابطه با همین موضوع مطلب دیگری تحت عنوان رشد سریع تر مو + بررسی روش وارونگی نوشته شده است. برای تکمیل کردن اطلاعات خود و آشنایی با روش وارونگی، این مقاله را بخوانید.

دقت داشته باشید که این 0.3 سانتی‌متر یک عدد تقریبی و میانگین است. در صورتی که شما از تکنیک‌ های رشد سریع مو در یک هفته درست استفاده کنید، می‌توانید در ردیف افراد بالاتر از حد میانگین قرار بگیرید. به طور مثال رشد 0.5 سانتی‌متری در هفته را تجربه کنید!

از رژیم غذایی صحیح پیروی کنید

حتما می‌دانید که تغذیه و رژیم غذایی، تاثیر قابل توجهی در رشد موها دارد. در صورتی که برنامه ریزی درستی برای رژیم غذایی خود داشته باشید، می‌توانید از این طریق به رشد سریع تر و بهتر موهای خود کمک کنید.

از جمله مواد غذایی مفید برای رشد سریع موها می‌توان به تخم مرغ، توت، ماهی چرب، فلفل دلمه‌ای نارنجی و زرد، میگو، لوبیا قرمز، آووکادو، اسفناج، سیب زمینی شیرین و … اشاره کرد. برای آن که رشد موهایتان تحت تاثیر منفی غذاها قرار نگیرد، باید از میل کردن غذاهای فرآوری شده و مضر مثل فست‌فود خودداری کنید. به جای این مواد غذایی مضر به سمت میوه‌ها و سبزیجات دارای ویتامین‌های فراوان بروید.

به طور کلی برای آن که رشد سریع موهای خود را تجربه کنید، به بمباران ویتامینی شامل ویتامین‌ها و مواد مغذی از جمله ویتامین C، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B-12، سلنیوم، بیوتین و … نیاز خواهید داشت. به ویژه بیوتین نقش بسیار پررنگی در تقویت رشد موها دارد. بیوتین برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند ظرف مدت کوتاهی، موهایشان رشد خوبی داشته باشدد، فوق‌العاده ضروری است.

خرید شامپو بیوتین پلاس ایروکس

شامپو بیوتین پلاس ایروکس به دلیل بیوتینی که دارد مانع از ریزش مو شده و به تقویت موهای نازک کمک می‌کند. شامپو بیوتین ایروکس پروتئین مو را کنترل کرده و به گردش خون کمک خواهد کرد. از این طریق در نهایت موهای شما تغذیه بهتری خواهند داشت. شامپو بیوتین ایروکس موجب مرطوب کنندگی و افزایش درخشندگی موها می‌شود. این محصول حاوی ترکیباتی مانند ویتامین کمپلکس، روغن دانه انگور، روغن مورینگا، عصاره آرنیکا وعصاره جینجر است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

ماساژ و برس زدن را امتحان کنید

این تکنیک یکی از تکنیک های رشد سریع مو است که از دوران قدیم برای تقویت موها و بهبود رشد آنها، کارایی داشته است. هر شب پیش از آن که به رخت‌خواب بروید، به خوبی کف سر خود را ماساژ داده و حدود نیم ساعت برس بزنید. برس زدن کف سر، باعث بهبود جریان خون شده و به رشد سریع‌تر موها کمک می‌کند. دقت داشته باشید که حرکات دورانی، به تقویت بهتر موها و استحکام بخشیدن به ریشه آن‌ها کمک خواهد کرد. البته باید از انجام حرکات خشن دوری کنید. حرکات خشن با برس می‌تواند منجر به کنده شدن تارهای مو از ریشه شود.

از آب برنج کمک بگیرید

ما ایرانی‌ها عاشق برنج هستیم و اتفاقا برای داشتن برنج مجلسی، آن را آبکش کرده و دم می‌کنیم. اما آیا می‌دانید که آب به جای مانده از برنج آبکش شده، چه قدر ارزشمند است؟ این آب برنج، حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌ است. این مواد برای رشد موها، بسیار اثربخش و مفید هستند. اگر به دنبال رشد سریع مو در یک هفته هستید، آب برنج می‌تواند آب حیات موهای شما در این مدت باشد و چنین معجزه ای را رقم بزند. عدد 0.3 سانتی متری که در بالا اشاره کردیم، با استفاده مداوم از آب برنج برای آبکشی موها، به راحتی به 0.5 سانتی متر در هفته خواهد رسید.

اگر شرایط عادی بود می‌گفتیم که هفته ای یک تا دو بار، موهای خود را با آب برنج آبکشی کنید، اما حالا که به دنبال رشد سریع یک هفته ای هستید، بهتر است که هر روز از آب برنج استفاده کرده و به موهای خود بزنید. اجازه دهید آب برنج به خوبی و به مدت 20 دقیقه روی موهای شما مانده، سپس بدون استفاده از شوینده، آبکشی کنید.

خرید شامپو هلث تئوری حاوی عصاره برنج مناسب مو خشک تا معمولی

شامپو هلث تئوری حاوی عصاره برنج مناسب مو خشک تا معمولی است. این محصول فیبر مو را تقویت کرده و شانه‌پذیری آن را آسان می‌کند. این شامپو پوست سر و مو را به طور عمقی پاکسازی می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

از آب پیاز نیز غفلت نکنید

شنیده‌اید که می‌گویند پیاز مو! این پیاز همان پیاز نیست؛ اما آب پیاز می‌تواند به تقویت موها و رشد سریع تر آن‌ها کمک کند. دو یا سه پیاز را رنده کرده و آب آن‌ها را خارج کنید. این آب را با روغن زیتون یا روغن بادام تلخ مخلوط کنید. از این معجون رشد سریع مو در یک هفته به کف سر خود بزنید. سپس به خوبی کف سر را ماساژ داده و روی آن یک کلاه نایلونی بگذارید.

اجازه دهید که این مخلوط یک ساعت و نیم تا دو ساعت روی سر شما بماند. بعد از آن موهای خود را با شامپوی ملایم شستشو داده و به خوبی آبکشی کنید. آب پیاز، فارغ از این که پیاز سفید یا بنفش باشد، برای تقویت رشد موها، بی‌نظیر عمل می‌کند.

روغن رزماری را امتحان کنید

روغن رزماری یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای تقویت موها و تسریع رشد آن‌ها است. از این روغن به کف سر و ریشه موها زده و به آرامی ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. لازم است که پس از گذشت یک ربع تا نیم ساعت، موهای خود را به خوبی شستشو داده و از شوینده ملایم استفاده کنید تا روغن پاک شود.

روغن نارگیل به ریشه موهای خود بزنید

استفاده از روغن نارگیل هم به تقویت ریشه موها منجر شده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر باعث تسریع رشد موهای شما خواهد شد. مقدار مناسبی روغن نارگیل را به ریشه موهای خود بزنید. سپس با حرکت دورانی و حرکات نرم و ملایم ماساژ دهید. اجازه بدهید تا روغن برای مدت یک ربع روی سرتان باقی بماند و بعد از آن سرتان را شستشو دهید.

روغن نارگیل یک ماده بسیار پرخاصیت است. این روغن خواص زیادی برای پوست و مو دارد و می‌تواند به سلامت آنها کمک کند. انواع خواص روغن نارگیل برای پوست و مو را بخوانید تا بیشتر با این روغن معجزه‌آسا آشنا شوید.

کف سر خود را با روغن اسطوخودوس ماساژ دهید

استفاده از روغن اسطوخودوس یکی دیگر از تکنیک های رشد سریع مو است. روغن اسطوخودوس برای رشد سریع موهای شما فوق‌العاده عمل می‌کند. به علاوه این روغن باعث می‌شود تا تار موها ضخیم تر شده و استحکام بیشتری داشته باشند. روغن اسطوخودوس، دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و به ارتقای سلامت پوست سر کمک می‌کند.

نبایدها و خطاهایی که رشد موها را به تعویق می‌اندازند

همه ما رفتارهایی در خصوص مراقبت و نظافت موهای خود داریم که باعث می‌شود بدتر رشد موها به تعویق افتاده و آسیب ببینند. این رفتارها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد که اصلاح آن‌ها به رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی کمک می‌کند:

چنگ زدن بیش از حد موها در حمام

این یک رفتار غلط بسیار رایج است که به غلط با تمیزی و نظافت اشتباه گرفته می‌شود. اگر می‌خواهید موهای خود را به خوبی تمیز کنید، کافی است که مقدار مناسبی شامپو به آن‌ها زده و به آرامی شستشو دهید. چنگ زدن موها و رفتار تند و خشن با آن‌ها حین حمام کردن، هیچ کمکی به تمیزی موها نمی‌کند و تنها به موهای شما آسیب می‌رساند.

حمام داغ

حرارت بیش از حد، چه حرارت آب و چه حرارت سشوار، موجب آسیب رسیدن به موها خواهد شد. به این شکل تار موهای شما شکننده شده و از میانه قطع می‌شود. حال هر آن قدر هم که از ریشه رشد موها اتفاق بیفتد، در ظاهر نتیجه‌ای مشاهده نخواهید کرد.

شوینده‌های غلیظ و قوی

گاهی اوقات افراد طوری موهای خود را شستشو می‌دهند، گویی 10ها سال آب به آن‌ها نخورده است. شستشو با شامپو سنگین، اصرار برای چندین بار شامپو زدن در حمام و به کار بردن شامپوهای خیلی قوی، به موهای شما صدمه خواهد زد. این هرگز بدان معنا نیست که باید قید شستشوی موهای خود را بزنید، اما در انتخاب شامپو و روش استفاده از آن، دقت به خرج داده و در حمام با موهایتان مدارا کنید.

استفاده غلطت از نرم کننده مو

اگر موهای شما نیاز به نرم کننده دارد، حتما باید از این گروه محصولات استفاده کنید؛ اما انتخاب درست محصول و همین طور استفاده صحیح از آن، تعیین کننده خواهد بود. ضمن آن که باید حتما نرم کننده مناسب برای موهای خود از برندی مطمئن انتخاب کرده باشید، لازم است که نرم کننده را تنها به تار موهای خود زده و کف سر نزنید. به علاوه پس از زدن نرم کننده، از ماساژ دادن بیش از حد موها یا چنگ زدن آن‌ها خودداری کنید.

برای خرید نرم کننده مو با بهترین قیمت می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه کنید. پس از بررسی محصولات یکی از نرم کننده‌های موجود را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

روش اشتباه خشک کردن موها

اگر می‌خواهید خشک کردن موهایتان پس از هر بار حمام کردن، به یک عامل متوقف کننده رشد مو و خرد شدن موها تبدیل نشود، از شانه کردن موهای خیس و ساییدن آن‌ها بین حوله، خودداری کنید. شما باید اجازه دهید که رطوبت اولیه موهایتان به خوبی گرفته شده، سپس از ماسک‌های پس از حمام یا کرم‌های مخصوص مو استفاده کرده و با فاصله منطقی و حرارت ملایم، موهایتان را خشک کنید. نزدیک کردن سشوار به موها نیز باعث سوختگی و آسیب دیدن آن‌ها شده و تارهای مو خشک و شکننده می‌شوند.

سشوار مو
سشوار مو- تکنیک های رشد سریع مو

رنگ و دکلره کردن غیراصولی

یکی از عواملی که اغلب خانم‌ها از آن صدمه دیده و باعث می‌شود تا رشد موهایشان به تعویق بیفتد، دکلره و رنگ کردن‌های غیراصولی پیاپی است. به ویژه اگر این رنگ کردن با مواد نامرغوب و رنگ مو‌های مخرب باشد، ماجرا ابعاد بدتری به خود خواهد گرفت.

سخن پایانی

در بالا به برخی از بهترین و مهم‌ترین روش‌های رشد سریع مو در یک هفته اشاره کردیم که همگی به سادگی و به کمک مواد اولیه در دسترس و خانگی، میسر هستند. شما چه تجربیات دیگری در این زمینه داشته و از کدام تکنیک های رشد سریع مو کمک گرفته‌اید؟ تجربه خود درباره این مطلب را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. توصیه می‌کنیم که این مطلب در خصوص رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک گذاشته و نظر آن‌ها را جویا شوید.

سوالات متداول در مورد تکنیک های رشد سریع مو

در طول یک هفته مو به چه اندازه می‌تواند رشد داشته باشد؟

به طور میانیگین مو در یک هفته می‌تواند 0.3 سانتی‌متر رشد داشته باشد.

تکنیک های رشد سریع مو کدامند؟

تغذیه سالم و تامین املاح و ویتامین لازم مو، شستن مو با آب برنج، استفاده از روغن نارگیل و استفاده از روغن رزماری بخشی از تکنیک های رشد سریع مو هستند.

روش صحیح شستن مو به چه صورت است؟

موها را با آب ولرم خیس کنید. شامپو را کف دست بریزید و رقیق کنید. سپس به موهایتان بمالید و با حرکات آهسته شروع به شستن موهایتان کنید. از انجام حرکات خشن و سابیدن موها روی هم خودداری کنید.

چه مواری می‌توانند رشد مو را به تعویق بیندازند؟

استفاده از آب داغ، وسایل حرارتی مو مثل سشوار، مواد شیمیایی مثل رنگ مو و دکلره و استفاده بیش از حد از شامپو مواردی هستند که رشد مو را به تعویق میندازند.