زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از پوست قبل عروسی؛ روتین مخصوص عروس و داماد

wordcamp
1,309
12 دقیقه
مراقبت از پوست قبل عروسی؛ روتین مخصوص عروس و داماد

حتماً تاریخ عروسی‌تان مشخص شده و حالا در پی فراهم کردن مقدمات روزی هستید که از کودکی، آرزویش را داشتید. مبارک باشد! یکی از مهم‌ترین این مقدمات که حداقل نیاز به شش ماه زمان دارد، مراقبت از پوست قبل عروسی است. چه عروس خانم باشید و چه آقای داماد، روی مقاله‌ی درستی کلیک کرده‌اید. من در این مطلب قصد دارم به این سوالات پاسخ دهم:

  • عروس و داماد برای داشتن پوستی عالی چه نکاتی را باید رعایت کنند؟
  • نکات اختصاصی مراقبت از پوست قبل عروسی برای عروس خانم، کدامند؟
  • روتین مراقبت از پوست داماد چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • آیا مراقبت از پوست حین عروسی لازم است؟

لطفاً به خواندن مقاله ادامه دهید، نکات مهم را یادداشت نمایید و یک روتین پوستی کامل برای خودتان طراحی کنید. این روتین را مانند یک آئین مذهبی، هر صبح و شب اجرا کنید تا نتیجه‌ی مورد نظر خود را به دست آورید.

نکات کلی مربوط به مراقبت از پوست قبل عروسی برای داماد و عروس

مراقبت از پوست قبل عروسی
چگونه قبل از مراسم عروسی از پوست خود مراقبت کنیم؟

کنترل استرس

یکی از عواملی که می‌تواند پوست شما را تحت‌تاثیر قرار دهد، اضطراب و استرس است. معمولاً در آستانه‌ی رویداد مهمی مانند جشن عروسی، اضطراب و نگرانی افراد به اوج می‌رسد. اگر دوست ندارید که اثرات مخرب افکار منفی، به پوستتان لطمه بزند و طراوت و شادابی آن را از بین ببرد، باید مهارت‌های مربوط به کنترل استرس را بیاموزید.

چه چیزهایی حالتان را واقعاً خوب می‌کند؟ اگر به مراکز ماساژ دسترسی دارید، حتماً از این خدمات استفاده کنید چرا که ماساژ تاثیر به‌سزایی در ایجاد آرامش و نشاط دارد.

به خودتان اجازه‌ی استراحت بدهید و حتماً هشت ساعت خواب باکیفیت شبانه داشته باشید. تمام این موارد می‌تواند ترشح هورمون‌های ناشی از استرس را مهار نموده و شما را از پوست شاداب‌تری برخوردار نماید.

ورزش

اگر ورزشکار نیستید، حداقل شش ماه قبل از عروسی، ورزش را به‌عنوان یک اولویت در برنامه‌ی خود قرار دهید. ورزش‌های هوازی به تناسب اندام شما کمک می‌کنند. علاوه بر این، میزان تعریق پوست و گردش خون افزایش یافته و بر درخشندگی و سلامتی آن اضافه می‌شود. ورزش، پوستی بی‌عیب‌و‌نقص‌تر و اندامی جوان‌تر را به شما هدیه خواهد داد. حتماً قبل از شروع این کار با یک مربی باتجربه مشورت نمایید.

اگر هنوز در مورد شروع ورزش به‌عنوان یکی از روش‌های مراقبت از پوست قبل عروسی تردید دارید، لطفاً مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید.

ورزش و  مراقبت از پوست قبل عروسی
  • برای مطالعه مطلب 12 تأثیر غیرقابل انکار ورزش روی پوست که نمی‌دانستید روی عکس کلیک کنید.

آبرسانی به بدن و پوست

کلید درخشندگی پوست آب‌رسانی صحیح به بدن است. کارشناسان به عروس خانم‌ها و آقا دامادها توصیه می‌کنند که هر روز بدن خود را هیدراته نگه دارند تا سلامتی و زیبایی پوستشان، تضمین شود.

روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا بدن شما سم‌زدایی شود. اگر پایبندی به چنین روتینی برای شما سخت است از اپلیکیشن‌های ردیابی مصرف آب کمک بگیرید.

کیفیت تغذیه‌ی شما از میزان سلامتی پوستتان قابل تشخیص است. برای اینکه تا قبل از مراسم عروسی پوستی سالم و درخشان داشته باشید در بخش بعد در مورد رژیم غذایی صحبت می‌کنیم.

رژیم غذایی

  • شما احتیاج به یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارید. 6 ماه قبل از تاریخ عروسی به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا برنامه‌ای مطابق با نیازهای بدن و سبک زندگی شما تنظیم کند. از کاهش وزن خودداری کنید، شما باید در این 6 ماه به شکل صحیحی غذا بخورید نه اینکه به بدن خود گرسنگی بدهید.
  • غذاهای ناسالم از قیبل چیپس، شکلات، بستنی، غذاهای سرخ‌کردنی و نوشابه‌های گازدار را کنار بگذارید. این خوراکی‌ها ارزش غذایی ندارند و بدتر اینکه موجب ایجاد جوش و نفخ شکم می‌شوند. مصرف قند و کربوهیدرات تصفیه‌شده را بسیار محدود کنید.
  • مصرف چای سبز را به روتین روزانه‌ی خود تبدیل کنید چرا که حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار مفیدی برای پوست شما است.
  • برای وعده‌ی شام، سوپ میل کنید.
  • برای برخورداری از پوستی درخشان، میوه‌های تازه و سبزی‌های برگ سبز را از 6 ماه قبل از عروسی در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • به عنوان میان‌وعده از آجیل‌ها، ماست پروبیوتیک، جوانه‌ها و جودوسر استفاده کنید. همچنین مصرف منابع اسیدهای چرب امگا3 مثل گردو و بادام را فراموش نکنید.
  • سالادهایی که حاوی هویج، خیار و گوجه فرنگی باشند را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا به بازسازی و ترمیم سلول‌های پوستی شما کمک کنند. این سبزی‌ها حاوی مواد معدنی مهمی برای پیشگیری از شکستگی موها و ناخن‌ها هستند.
  • غلات کامل را انتخاب کنید، آن‌ها منابع فیبر به‌شمار رفته و حرکات روده‌ها را تنظیم می‌کنند. ماست‌های پروبیوتیک نیز باعث تسهیل عملکرد روده‌ها می‌شوند. هرچه روده‌ی سالم‌تری داشته باشید، پوست سالم‌تری خواهید داشت.
  • می‌داسنتید که شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهایی است که باعث کاهش تجزیه‌ی کلاژن و نیز کاهش چین‌و‌چروک‌های پوستی می‌شوند؟
  • از مصرف سیگار و الکل اکیداً خودداری نمایید. برای افزایش گردش خون، نیاز به افزایش آهن در بدن دارید بنابراین اسفناج را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

مراقبت های پوستی قبل از عروسی برای عروس خانم

مراقبت های پوستی قبل از عروسی برای عروس خانم
مراقبت های پوستی قبل از عروسی برای عروس خانم

وقتی صحبت از مراقبت از پوست قبل از عروسی به میان می‌آید، در درجه‌ی اول می‌بایست به اصول اولیه در این زمینه پایبند باشید. به‌طور قطع، شما از یک روتین پوستی شامل مراحلی نظیر شست‌و‌شو، پاک‌سازی، لایه‌برداری و آب‌رسانی پیروی می‌کنید. ممکن است این روزها سرتان حسابی شلوغ باشد، اما همچنان به روال صبح و شب خود متعهد باشید و حتی یک وعده را نیز از دست ندهید.

شما قبل از عروسی به چه چیزی احتیاج دارید؟ به یک پوست تمیز که منافذ آن عمیقاً پاک‌سازی و رطوبت‌رسانی می‌شود، درست است؟ پایبندی به اصول اولیه‌ی مراقبت از پوست، این خواسته‌ی شما را تامین خواهد کرد. استفاده‌ی منظم از تونر، خطوط ریز صورت را کاهش می‌دهد و رطوبت‌رسانی، راه‌های خشک‌شدنِ پوست را مسدود می‌نماید. در نتیجه صورتی نرم، درخشان و انعطاف‌پذیر دارید که برای آرایش کاملاً آماده است.

در این بخش قصد دارم علاوه بر یادآوری اصول اولیه‌ی روتین‌های پوستی، برخی نکات تکمیلی مراقبت از پوست قبل عروسی را نیز مطرح کنم:

روتین کامل پوست برای مراقبت از پوست قبل عروسی
  • برای مطالعه مطلب کامل ترین راهنمای مراحل روتین پوستی + 3 قدم اصلی لطفاً روی عکس کلیک کنید.

لایه برداری

یکی از مراحل مهم مراقبت از پوست قبل عروسی لایه‌برداری و استفاده از اسکراب است. این کار، باعث پاک‌سازی پوست از جوش‌های سرسیاه و نیز سلول‌های مرده می‌شود.

عروس خانم عزیز، هفته‌ای دو بار از یک لایه‌بردار ملایم استفاده کنید و از مصرف اسکراب‌های خشن پرهیز نمایید. اگر طرفدار محصولات خانگی و طبیعی هستید، آرد گندم، آرد برنج و بلغور جودوسر گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند. در نظر داشته باشید که این کار یک اصل ضروری در مراقبت از پوست عروسی است.

علاوه بر محصولات خانگی، اسکراب‌های ملایم صنعتی نیز بسیار مفید و کارساز هستند. مثلاً بیایید نگاهی به مشخصات ژل کرم روشن کننده و لایه بردار بایوآکوا حاوی عصاره سبوس برنج بیندازیم. این محصول، علاوه بر لایه‌برداری، یک روشن‌کننده و مرطوب‌کننده‌ی پوست نیز به‌شمار رفته و حاوی عصاره‌ی طبیعی برنج است.

برای خرید می‌توانید روی عکس زیر کلیک نمایید:

خرید ژل روشن کننده و لایه بردار بایوآکوا حاوی عصاره سبوس برنج برای مراقبت از پوست قبل عروسی
خرید ژل روشن کننده و لایه بردار بایوآکوا حاوی عصاره سبوس برنج

استفاده از انواع ماسک صورت

یکی از بهترین راهکارها برای زیبایی صورت و مراقبت از پوست قبل عروسی استفاده از ماسک صورت است. فرقی نمی‌کند که به ماسک‌های خانگی علاقه دارید یا به محصولات فروشگاهی. ماسک‌ها، صورت شما را نوازش می‌کنند و علاوه بر خواص مفیدی که برای پوست دارند، باعث ایجاد نشاط و حس خوب در شما می‌شوند. وقتی حال شما خوب باشد، پوست شما نیز خوب خواهد بود.

همان‌طور که قبلاً نیز گفتم، تمام این مراقبت‌ها را 6 ماه قبل از روز عروسی شروع کنید تا اثرات شگفت‌انگیز آن را بر پوست خود شاهد باشید.

به صورت منظم خدمات فیشیال دریافت کنید. فیشیال یک روش مراقبت چندمرحله‌ای از پوست است که علاوه بر پاک‌سازی، بخور، لایه‌برداری و ماساژ، پوست با انواع مختلفی از ماسک تغذیه می‌شود.

ما در مجله‌ی مو تن رو مطالب مختلفی در مورد انواع ماسک صورت نوشته‌ایم. اگر روی عکس‌ کلیک کنید، می‌توانید اطلاعات بیشتر و کامل‌تری دریافت نمایید.

معرفی سه برند برتر ماسک صورت 2021
  • معرفی سه برند برتر ماسک صورت 2021

ناخن عروس

صحبت از مراقبت از پوست قبل عروسی بدون طرح نکاتی درباره‌ی زیبایی ناخن‌ها، قطعاً ناقص است. اگر ناخن‌هایی قوی، سالم و تمیز می‌خواهید، دستان خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه با روغن زیتون فراوان چرب کنید و سپس خوب ماساژ دهید.

همچنین، اسکراب شکر لیمو برای استحکام و درخشندگی ناخن‌ها دست و پا معجزه می‌کند. این اسکراب برای پوست صورت مناسب نیست. هر دو هفته یک‌بار و یا به‌صورت ماهانه از خدمات مانیکور و پدیکور استفاده نمایید.

خرید ست مانیکور ناخن
خرید ست مانیکور ناخن

مراقبت از پوست قبل عروسی برای شاه داماد

مراقبت از پوست قبل عروسی برای شاه داماد
مراقبت از پوست قبل عروسی برای شاه داماد

روتین مراقبت از پوست، مخصوص خانم‌ها نیست و کاری فراجنسیتی محسوب می‌شود. حالا وقت آن رسیده که این اعتقاد را در عمل نیز نشان دهیم. با کمک نکات زیر، آقای داماد نیز مانند عروس خانم، در شب عروسی می‌درخشد. این یک روال مراقبت از پوست است که حداقل باید از شش ماه قبل از عروسی شروع شود.

شستشوی صورت داماد

برای این کار از شوینده‌های مخصوص آقایان استفاده کنید. این محصولات پوست شما را تمیز می‌کنند و آلودگی را از سطح و عمق پوست می‌زدایند. علاوه بر این، به تنظیم چربی کمک نموده، تیرگی صورت را از بین می‌برند.

ژل شستشوی صورت مردانه هیدرودرم یک نمونه از این محصولات است که به پوست شما نرمی و لطافت را هدیه می‌دهد و برای انواع پوست مناسب است.

خرید ژل شستشوی صورت مردانه هیدرودرم برای مراقبت از پوست قبل عروسی
خرید ژل شستشوی صورت مردانه هیدرودرم

استفاده از ماسک صورت؛ مراقبت از پوست قبل عروسی برای داماد

استفاده از ماسک، بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند آلودگی‌ها و چربی‌ها را از عمق مافذ پوست، پاک نماید. ماسک زغال بایوآکوا حاوی عصاره‌ی کربن و گیاه بامبو است، جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد و پوست شما را عمیقاً آب‌رسانی می‌کند. در واقع، یک بسته‌بندی کامل از تمام خدماتی که پوست شما در آستانه‌ی مراسم عروسی به آن احتیاج دارد.

خرید ماسک زغال بایوآکوا حاوی کربن فعال و بامبو
خرید ماسک زغال بایوآکوا حاوی کربن فعال و بامبو

رطوبت رسانی صحیح

پس از شست‌و‌شو با شوینده و تغذیه و پاک‌سازی عمیق پوست توسط ماسک، حالا نوبت تامین رطوبت است. این کار را به کمک ژل مرطوب کننده و ضد چروک مردانه هیدرودرم انجام دهید. این محصول حاوی آنتی اکسیدان بوده و با آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد بدن، مبارزه می‌کند. برای پیشگیری از پیری زودرس و چین‌و‌چروک نیز مناسب است.

خرید ژل مرطوب کننده و ضد چروک مردانه هیدرودرم
خرید ژل مرطوب کننده و ضد چروک مردانه هیدرودرم

ماساژ صورت با کمک ابزار مخصوص؛ مراقبت از پوست قبل عروسی برای داماد

ماساژورهای صورت روی پوست بسیار خوب عمل کرده و باعث ترمیم پوست و احیای رنگ چهره‌ی آقایان می‌شود. همچنین، در صورتی که ماساژ صورت را به یک روال منظم تبدیل کنید، چین‌و‌چروک‌های ریز صورت کاهش می‌یابند. منافذ پوست شما به‌مرور تنگ‌تر شده و جای لک و جوش درمان خواهد شد.

تمام این کارها را حداقل شش ماه قبل از مراسم عروسی و به‌صورت منظم انجام دهید. نتایج شگفت‌انگیز این نوع مراقبت زمانی آشکار می‌شود که مانند عروس خانم، شما نیز در مجلس می‌درخشید.

ماسک مردانه برای مراقبت از پوست قبل عروسی
  • معرفی و طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه

آیا مراقبت از پوست حین عروسی لازم است؟

بله، چه عروس خانم باشید و چه آقای داماد، فرقی نمی‌کند، به هر حال باید ساعت‌های زیادی را صرف آراستن خود در آرایشگاه، لباس پوشیدن، عکاسی و جشن و سرور نمایید. رعایت نکات زیر کمک می‌کند که مراقبت خوبی از پوست خود در این زمان طولانی به‌عمل آورید:

  • فرقی نمی‌کند که عروسی شما در چه فصلی از سال برگزار می‌شود، در هر حال، مقدار زیادی عرق می‌کنید. حتماً دئودورانت و ضدتعریق همراه خود داشته باشید.
  • به عروس خانم‌ها توصیه می‌شود که از یک بادبزن دستی استفاده کنند. برای جلوگیری از تعریق صورت و آسیب به آرایش، خودتان را باد بزنید.
  • در روز عروسی به‌اندازه کافی آب بنوشید تا بدن شما دچار کم‌آبی نشود.
  • معمولاً در آرایشگاه صورت، موها و گردن شما قبل از شروع میکاپ، شسته می‌شود. حتماً حوله شخصی همراه داشته باشید تا مجبور به استفاده از لوازم مشترک نباشید. با این کار از بهداشت پوست و موی خود مراقبت خواهید کرد.

سخن آخر

پیشاپیش تبریک ما را برای جشن عروسی خود پذیرا باشید. حتماً نظرات خود را در مورد محتوای مقاله در قسمت کامنت‌ها ثبت نمایید. چه مدت تا روز عروسی زمان دارید؟ حتی اگر وقت تنگ است و زمان زیادی پیش روی شما نیست، نگران نشوید. از همین لحظه برخیزید و مراقبت از پوست قبل عروسی را شروع کنید. این کار حس خوبی به شما می‌دهد و همین حس خوب در صورت شما منعکس خواهد شد.

پاسخ به سوالات متداول

مراقبت از پوست بعد از آرایش سنگین عروسی چگونه است؟

اگر مژه مصنوعی یا پروتز دارید، آن‌ها را با ملایمت جدا کنید.
چسب‌های مژه‌ی مصنوعی را کاملاً پاک‌سازی نمایید.
با کمک پد پاک‌کننده و یک شوینده بر پایه‌ی آب، شست‌و‌شوی اولیه را انجام دهید.
در مرحله‌ی بعد، از یک شوینده بر پایه روغن استفاده کنید.
با تونر دل‌خواه برای بار سوم، صورت خود را به‌صورت عمیق پاک‌سازی کنید.
در پایان، با کمک یک مرطوب‌کننده‌ی آرامش‌بخش، کار مراقبت از پوست را پایان دهید.

با جوش قبل از عروسی چه کنیم؟

اگر راهکارهای مقاله را مو‌به‌مو انجام دهید، جوش نخواهید زد. ورزش، کنترل استرس، رژیم غذایی سالم و پاک‌سازی و لایه‌برداری منظم پوست، جایی را برای عرض‌اندام جوش‌ها باقی نمی‌گذارد. با این حال، اگر سروکله‌ی یک جوش مجلسی درست قبل از روز عروسی‌تان پیدا شد، مقاله‌ی چگونه جوش های زیر پوستی را در خانه درمان کنیم؟ را مطالعه کنید.

چگونه در مراسم عروسی‌ام پوستی درخشان داشته باشم؟

در حالت ایده‌آل باید از شش ماه قبل شروع به مراقبت از پوست قبل عروسی نمایید. از یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه و سبزی پیروی نمایید. از مصرف غذاهای تند و چرب، چای و قهوه پرهیز کنید. سیگار نکشید و روزانه بین دو تا چهار لیتر آب بنوشید.