زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

شینیون 2018 از صفر تا 100

تیم تحریریه مو تن رو
4,994
6 دقیقه
شینیون 2018 از صفر تا 100

اگر واژه شینیون (Chignon) را در فرهنگ لغت جستجو کنید، به واژه “گیس پشت سر” برخورد خواهید کرد. مفهوم آن در آرایش مو این است که موها با فرم و مدلی خاص از پشت سر یا بالا بسته می شوند. در گذشته  این روش  فقط در یک مدل خلاصه می شد و آن جمع کردن و بستن مو از پشت سر و به یک شکل ساده و متداول بود. اما امروزه شنیون تبدیل به یک هنر و تکنیک در آرایش مو تبدیل شده است. به طوری که آرایشگران حرفه‌ای بخش بزرگی از هنر آرایشگری خود را در این روش نشان داده و به رخ  هم می کشانند. برای خرید مواد اولیه شینیون می توانید به فروشگاه اینترنتی مو تن رو هم مراجعه نمایید.


پیشنهاد نویسنده: همه چیز درباره پن صورت


شینیون

مدل های شینیون

امروز دیگر نمی توان مدل متداول و استانداردی برای شینیون تعریف کرد چون روز به روز به مدل های مختلف آن اضافه می شود. در واقع این هنر می‌تواند از نظر مدل نامحدود باشد. چون هر آرایشگری می‌تواند با ادغام مدل‌های مختلف و ترکیب آن با خلاقیت خود، مدل جدید و خاصی را ارائه دهد. حتی با ترکیب مدل هایی از بافت مو می‌توان مدل‌های جدید و کاملا خاصی ایجاد کرد.

شینیون

همچنان می درخشد

شاید آرایش مو گستردگی آرایش صورت را نداشته باشد اما بسیار وابسته به مد است. همیشه در دوره های مختلف مدل هایی از مو محبوبیت‌های بیشتری پیدا می‌کنند. در سال‌های اخیر طرفداران مدل‌های باز مو بیشتر شده است، اما باز هم شینیون جایگاه ویژه ای در بین خانم ها، مخصوصا خانم های ایرانی دارد. حضور یک عروس در جشن عروسی با مو های باز بسیار نادر خواهد بود. همچنین در بسیار از مجالس و میهمانی های رسمی، مانند جشن نامزدی، جشن تولد رسمی و… اجرای شینیون بسیار اهمیت خواهد داشت.

شینیون

ابزارهای شینیون

مانند هر تکنیک دیگری در آرایش، اجرای این تکنیک روی مو هم نیاز به ابزارهایی دارد. ابزارهای شینیون به دو دسته کلی ساده و حرفه ای تقسیم می شوند :

  • ابزارهای ساده که می تواند شامل کلیپس مو، تل مو، کش مو، تور شینیون و… باشد. با این ابزار های ساده می توانید یک شینیون خانگی ساده اجرا کنید.
  • ابزارهای پیشرفته تر که شامل تورهای نامرئی، بیگودی، پروتزهای اسفنجی، گیره مویی، چوب شینیون و موهای مصنوعی است. این ابزارها برای اجرای یک تکنیک حرفه ای توسط آرایشگر بکار برده می شود.

ابزارهای حرارتی شینیون

با توجه به تنوع و گسترده بودن مدل های مو، بسیار پیش می‌آید که برای اجرای یک شینیون نیاز باشد از ابزارهای حرارتی مو استفاده شود. از متداول ترین ابزارهای حرارتی مو که در هر تکنیکی و مدلی بسیار پرکاربردند، می‌توان به سشوار و اتوی مو اشاره کرد. البته ممکن است با توجه به مدل از ابزارهای حرارتی دیگری مثل انواع فر کننده ها نیز استفاده شود.


پیشنهاد نویسنده:  اتو مو و نکاتی که لازم است قبل از استفاده از آن بدانیم


در بسیاری از مدل های شینیون نیاز است یک یا چند دسته از موها که به فرم های مختلفی در آمده اند شکل و فرم خود را برای ساعت ها حفظ کنند. فرم دهی به این دسته از موها باید توسط سشوار و اتوی مو انجام شود. چون ممکن است در اثر رطوبت هوا و عوامل دیگر فرم خود را از دست داده و حالت وز دار و فر خورده پیدا کنند. در نتیجه فرم اصلی شینیون را از بین ببرند. البته برای تثبیت در کنار استفاده از ابرارهای حرارتی مو باید از مواد تثبیت کننده نیز استفاده شود.


پیشنهاد نویسنده: لیست خرید لوازم آرایشی عروس


تثبیت با استفاده از مواد تثبیت کننده آرایش مو

مدل ها پیشرفته ممکن است بسیار زمان‌بر بوده و هزینه زیادی را هم دربر داشته باشند. بسیار عاقلانه به نظر می‌رسد که برای تثبیت شینیون و حفظ حالت آن از تثبیت کننده آرایش مو استفاده شود. تثبیت کننده های آرایش مو به شکل های مختلف و با کاربرد های مختلفی تولید می‌شوند که از این دسته محصولات می توان به ژل مو، موس مو و اسپری مو اشاره کرد.

هر کدام از این تثبیت کننده ها را در مراحل مختلف می توان به کار برد. اما اسپری مو باید در مرحله پایانی شینیون حتما مورد استفاده قرار بگیرد تا شکل کلی شینیون اجرا شده را به خوبی تثبیت کند.

شینیون

البته از اسپری مو هم می توان در بین مراحل شینیون استفاده کرد و این کاملا به مدل شینیون مربوط می شود. مثلا در مراحلی از اجرای شینیون آرایشگر اسپری مو را روی دسته ای از موها اسپری کرده و اتوی مو را روی آن می کشد. این کار باعث می شود این دسته کوچک از موها به هم چسبیده و به شکل یک ورقه مو درآید. در مرحله بعد آرایشگر از این ورقه که از چسبیدن مو به همدیگر تشکیل شده برای طراحی شینیون استفاده می کند.

اسپری نگه دارنده حالت موی خیلی قوی  session شوآرتزکف پروفشنال، یک اسپری موی حرفه ای است. این اسپری مو حالت  مو را درست به همان حالت و فرم اولیه آرایش شده و شینیون شده حفظ می کند. شاید قیمت این اسپری مو کمی بالا به نظر برسد اما برای نگه داشتن شینیونی که زمان و هزینه زیادی برای اجرای آن صرف شده است، می تواند کاملا قابل توجیه باشد. این اسپری مو با ترکیبات ویژه ای که دارد، هیچ گونه اثر سویی در موها ایجاد نمی کند.


پیشنهاد نویسنده: مدل مو عروس


نکات حفاظتی مو 

اگر از مدل های خانگی و ابزار های ساده برای شینیون استفاده می کنید باید به نکات ساده آن اهمیت دهید تا آسیبی به موهای شما وارد نشود. مثلا دورهای بسته شدن کش مو را کمتر کنید تا فشار کش مو باعث ایجاد شکستگی روی تارهای مو نشود. از کلیپس ها سنجاق ها و گیره های تیز، نامرغوب و ارزان قیمت استفاده نکنید. ممکن است به پوست سر و ریشه موها آسیب برسانند. اگر زیاد شینیون می کنید در دوره های مرتب از ماسک مو و سرم مو استفاده کنید تا شکستگی های احتمالی ساقه مو بازسازی شود.

پیشنهاد می‌کنیم اگر موهای کوتاه و کم پشت دارید حتما مطلب شینیون موهای کوتاه و کم حجم را در مجله موتن‌رو مطالعه کنید.


پیشنهاد نویسنده:رنگ موی تابستانی 2019


شینیون

در شینیون های حرفه ای قبل از اینکه به آرایشگاه مراجعه کنید از ماسک های نرم کننده و حالت دهنده مو استفاده کنید. این مواد باعث می شوند که شینیون شما راحت تر انجام شده و دوام بیشتری داشته باشد. وهمچنین باعث می شوند که مو در برابر حرارت استقامت بیشتری داشته باشد.

درخشانی شما در هر مجلس و هر مکانی یکی از آرزو های ماست برای همین سعی می کنیم بهترین های آرایش و زیبایی را برای شما در مجله مو تن رو گرد آوریم از شما ممنونیم که ما را انتخاب می‌کنید و همیسه همراه ما هستید.


پیشنهاد نویسنده: براشینگ مو را کامل بشناسید


این مطلب را خانم زهرا صباغیان برای مجله مو تن رو  نوشته اند.